Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnsan Kaynakları Uzmanı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnsan Kaynakları Uzmanı"— Sunum transkripti:

1 İnsan Kaynakları Uzmanı
İLETİŞİM & BEDEN DİLİ DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL YÖNETİM DANIŞMANLIĞI İZMİR

2 İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir.
İLETİŞİM İki birim arasında birbiriyle ilişkili mesaj alışverişidir. Birim: birbiriyle karşılıklı mesaj alışverişi yapan insan, hayvan ya da makinenin her birine iletişim birimi denir. Mesaj: İnsanların konuşurken birbirlerine söyledikleri sözler Ya da beden dili hareketleridir. Alışveriş: iletişimin iki yönlü sürecidir. (konuşan-dinleyen ilişkisi)

3 İLETİŞİM TÜRLERİ Kişi-içi iletişim Kişilerarası iletişim
Örgüt-içi iletişim Kitle iletişimi

4 SÖZ : % 7 SES TONU : % 38 BEDEN DİLİ : % 55

5 BEDEN DİLİNİ ÖĞRENDİĞİNİZDE İLETİŞİM KURDUĞUNUZ KİŞİLERİN;
Dürüst, Sinirli, Çıkarcı, Şüpheci, Kızgın, Endişeli, Güvensiz v.s. olup olmadıklarına karar verebilirsiniz.

6 İLK İZLENİM Araştırmalara göre, diğer insanlar hakkında karar vermeye, onlarla karşılaştığımız ilk yedi saniye içinde başlarız.

7 Kızgınlık, tiksinti, şaşkınlık, sevinç, üzüntü
YÜZ İFADELERİ İnsanlar dünyanın her yerinde duygusal durumlarını yüz ifadeleri ile açığa vururlar. Kızgınlık, tiksinti, şaşkınlık, sevinç, üzüntü gibi hislerimizi gösteren kas hareketlerinin tümü bütün insanlarda aynıdır.

8 GÜLÜMSEMEK

9 BAŞ HAREKETİ İnsan kendisine yakın bulduğu kişi veya görüşlere doğru başıyla hafif yakınlaşır, uzak bulduğu kişi veya görüşlerden de başıyla hafifçe uzaklaşır.

10 Heyecanlanan birisinin gözbebekleri
dört katı büyür Kızgın, olumsuz bir ruh hali gözbebeklerinin 'minik boncuk gözler' olarak bilinen şeklinde küçülmesine yol açar.

11 EL HAREKETLERİ İnsanlar tamamen açık, dürüst olmak istediklerinde her iki avuçlarını da karşılarındaki insana açık tutarak, "sana karşı tamamen dürüst olacağım" mesajı verir. -Karşıdakinin “doğruyu söylediği” hissini uyandıran bir harekettir.

12 Avuçlar açık, eller belin üstünde
POZİTİFLİK, OLUMLULUK

13 Avuç içi, aşağı doğru çevrildiğinde otorite oluşturur.

14 TOKALAŞMA

15 İnsanların olumlu beklentilerini ilettikleri bir yöntemdir.
ELLERİ OVUŞTURMAK İnsanların olumlu beklentilerini ilettikleri bir yöntemdir. ELLERİN TEHDİT KONUMU Tehdit parmağı

16 BAŞ PARMAĞIN YUKARIDA OLMASI
EGO VE GÜVEN İFADE EDER.

17 GERGİNLİĞİ HAFİFLETEN DAVRANIŞLAR
1- Çeneye yaslanmak 2- Ağza temas etmek 3- Şakağa yaslanmak 4- Kollarla bedene sarılmak 5- Saçı okşamak 6- Yanağa yaslanmak 7- Elleri cebe sokmak - İnsanın kendi bedenine teması, gerginliğin yaşandığı durumlarda kişiye rahatlık verir. - İnsan bir başka kişiye temas ettiği zaman bunun farkındadır. Ancak insan kendine temas ederken büyük çoğunlukla davranışından haberdar değildir.

18 GÜVENSİZLİK HİSSİYLE AĞIZA / BURUNA DOKUNMA

19 KOL KAVUŞTURMALAR - Kollar yanda el belde Yarı kapalılık
Tam kapalılık Yazarların klasik pozu - Kollar yanda el belde - Gizli kol kavuşturmalar

20 BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMA
Alışılmış biçim Tam kapalılık Meydan okuma Ayakların çarpı konumu (endişeli ve sıkıntılı)

21 BEDENİN BİR BÜTÜN OLARAK KULLANILMASI
Güvenli beden duruşu Katılımı zorlaştıran beden duruşu Olumlu duygular yaşatan beden duruşu Çekingen beden duruşu Saldırgan beden duruşu

22 KONUŞAN KİŞİYE BAKIŞ Resmiyet bakışı İletişim bakışı Flört bakışı

23 İLETİŞİMDE FİZİKSEL UZAKLIK (BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI)

24 Dokunma

25 İNSAN İLİŞKİLERİNDE EN ETKİLİ 10 SÖZ
1- Size nasıl yardımcı olabilirim ? 2- Siz ne düşünüyorsunuz ? 3- Size katılıyorum (haklısınız) 4- Sizi kutlarım 5- Rica edebilir miyim – müsaadenizle – lütfen 6- Bu konuda hatalıyım 7- Özür dilerim – affedersiniz – üzgünüm 8- Teşekkür ederim 9- İyi günler – saygılar 10- BİZ temel

26 KARİZMA NEDİR ÖNEMLİ MİDİR?
VE ÖNEMLİ MİDİR?

27 STATÜ GÖSTERGELERİ AYAKKABI TELEFON ÇANTA KOLTUKLAR ARABA
ZAMAN DARLIĞI EV YEMEK YEME DAVRANIŞI YARATICILAR

28 İLETİŞİMDE ÇEVRESEL FAKTÖRLERİN ROLÜ:
Bir ortam içinde mobilyaların düzenlenişi, oturma düzeni gibi fiziksel çevre unsurları da iletişimi etkiler. Örneğin; yumuşak koltukların, güzel halıflekslerin olduğu odalar insanları rahatlatır.

29 R E N K L

30 BEDEN DİLİNİZİ OLUMLU YÖNDE GELİŞTİREBİLMENİZ İÇİN…

31 Günde 15 Dakikanızı Ayırın
Başkalarının hareketlerini incelemek ve okumak için olduğu kadar kendi hareketlerinizin de bilinçli bir şekilde farkına varmak için günde en az on beş dakika ayırın.

32 Kalabalıklarda Gözlem Yapın
İnsanların bir araya gelip etkileşime girdikleri yerlerde : * Havaalanları * Sosyal etkinlikler, * İş toplantıları Metro ….

33 Televizyonu Eğitim Aracı Olarak Kullanın
Sesini kısın ve önce sadece görüntülere bakarak neler olduğunu anlamaya çalışın.

34 ÇEVRENİZDE OLUMLU İZLENİM OLUŞTURMAK İÇİN
NASIL DAVRANMALISINIZ?

35 GÜLÜMSEYİN

36 TAKDİR VE İLTİFAT EDİN

37 TENKİT ETMEYİN

38 HATALARINIZI KABUL EDİN VE DÜZELTİN

39 DAVRANIŞLARINIZDA DAİMA İYİ NİYETLİ, SAMİMİ VE NAZİK OLUN

40 İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN

41 İnsanları oldukları gibi kabul edin, değiştirmeye çalışmayın

42 Kendinize ve başkalarına Baskı ve zorlamalardan kaçının.
seçim hakkı tanıyın. Baskı ve zorlamalardan kaçının.

43 Yardıma açık olun

44 Kendinize özen gösterin

45 İçten ve açık olun

46 Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun.
Yöneliş Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun.

47 Dinlediğinizi Gösterin
Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı hafifçe aşağı-yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirin.

48 Dokunmaktan Kaçınmayın

49 Nezaketli olmayı ihmal etmeyin

50 SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN
Ses tonunuzu iyi ayarlayın SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN

51 Jestleri Unutmayın Ellerinizi cebinizde tutmaktan ve kollarınızı kavuşturmaktan, ellerinizle ağzınızı örtmekten kaçının.

52 Konuşurken Gözlere Bakın GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN

53 İnsan ilişkilerinin temelinde karşılıklı sevgi ve saygının yattığını unutmayın

54 İnsan Kaynakları Uzmanı
TEŞEKKÜRLER DİLEK SELÇUK İnsan Kaynakları Uzmanı OPTİMAL DANIŞMANLIK


"İnsan Kaynakları Uzmanı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları