Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM."— Sunum transkripti:

1 HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM

2 HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM NEDEN ÖNEMLİ ?

3 İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

4 İLETİŞİM NEDİR? (Communication)sözcüğünün Latince kökeni (comminical) paylaşmak anlamına gelir. Bir gülümseme, neşeyi paylaşır; “seni gördüğüm için mutluyum” mesajını verir. Bu da bir iletişim türüdür. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

5 İLETİŞİM NEDİR? İletişim; İki birim arasında birbiriyle İlişkili mesaj alışverişidir.. İletişim her zaman her yerdedir; insan istese de, istemese de bir iletişim ağı içinde yaşamaktadır ve iletişim kurmaması olanaksızdır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

6 Bizim başkalarını,başkalarının da bizi anlamasına yarayan bir SÜREÇTİR. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

7 İLETİŞİM  Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her yolla başkalarına aktarılmasıdır. AMAÇ ANLAŞILMAK İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

8 İLETİŞİM ÇOK ŞEYİ DEĞİŞTİRİR İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

9 HER ŞEY İLETİŞİMLE BAŞLAR İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

10 ………… En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir birbirini anlamayan..... CAN YÜCEL İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

11 BAŞARI İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

12  İki insan birbirinin farkına vardığı anda iletişim başlar;  Söylediği,söylemediği,yaptığı ve yapmadığı her şeyin bir anlamı vardır. İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

13 ETKİLİ İLETİŞİMİN AMACI  İletmek istediğimizi karşımızdaki kişiye amaçladığımız biçimde iletebilmek, isteneni elde etmek ve beklenen tepkiyi oluşturmaktır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

14 İLETİŞİM İLETİŞİM BİR BÜTÜNDÜR İLETİŞİM SADECE BİLGİ ALIŞVERİŞİ DEĞİLDİR İLETİŞİMDE İLK DAKİKA ÖNEMLİDİR İLETİŞİM KİŞİYE DEĞİL KİŞİYLE YAPILIR İLETİŞİMİN ÖZELLİKLERİ İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

15 İLETİŞİM SÜRECİ Kanal Mesaj Yöntem EğitimciKatılımcı KAYNAK mesajın ileti birimi MESAJ İletişimin içeriği KANAL mesajın sunuluş biçimi ALICI DÖNÜT Alıcının mesaja verdiği tepki İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

16 İLETİŞİMİN ÖĞELERİ  Mesaj  Alışveriş  Kanal -işitme kanalı -görsel kanal -duyu kanalı İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

17  Kod: Mesajın işaret haline dönüşmesinde kullanılan simgelerdir.  Kodlama: Mesajın içeriğinin kod simgelerine dönüştürülmesine denir.  Kod açma: Çözümleme süreci İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

18  Gürültü: Kaynak birimin gönderdiği mesajla hedef birimin aldığı aldığı mesaj arasında bir fark varsa, bu farka “gürültü” denir. -fiziksel gürültü -nörofizyolojik gürültü -psikolojik gürültü İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

19  Yorumlama: Yeniden anlamlandırma  Algılama: İletişimin olması için alınan ve verilen mesajların algılanabilmesi gerekir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

20 İletişim sadece konuşarak olur şeklinde bir ifade doğru mudur? İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

21 İLETİŞİM TÜRLERİ YAZILI İLETİŞİM SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZLÜ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

22 İLETİŞİMDE  Beden dili %55  Ses tonu %38  Sözler %7 etkilidir  Ne Söylediğimiz değil,  Nasıl Söylediğimiz önemlidir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

23 İyi bir dinleyici, iletişim kurduğu kişinin yalnız söylediklerini değil, yüzü, eli, kolu ve bedeniyle yaptıklarını da “duyar”… SÖZSÜZ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

24 SÖZSÜZ İLETİŞİM  Sözsüz iletişim etkilidir  Sözsüz iletişim duyguları belirtir  Sözsüz iletişim çift anlamlıdır  Sözsüz iletişim belirsizdir İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

25 SÖZSÜZ İLETİŞİM  Beden dili  Yüz ifadeleri “güler yüz, göz teması”  Jestler, mimikler  Oturma biçimi  Bedensel duruş  Dış görünüş  Temas İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

26 BEDEN DİLİMİZ.. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

27 NE KADAR SOĞUK OLURSANIZ OLUN, YİNE DE SICAK GÖZÜKÜRSÜNÜZ… GÜLÜMSEYİN!... SÖZSÜZ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

28 Yüz İfadeleri İnsan vücudunun en dikkat çeken yeri yüzdür.. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

29 Kaşları çatmak için 72 Gülümsemek için 14 kas hareket ediyor İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

30 SÖZSÜZ İLETİŞİM  Başvuran nazik bir şekilde gülümseyerek karşılanmalı  Hizmetin verileceği rahat bir ortam sağlanmalı  Göz teması kurarak yüz yüze görüşülmeli İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

31 Göz ilişkisi  İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. İnsanlarla, onları rahatsız etmeyecek ölçüde, ancak mümkün olduğu kadar çok göz ilişkisi kurun. SÖZSÜZ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

32 GÖZ TEMASI İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

33 GÖZ TEMASI İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

34 SÖZSÜZ İLETİŞİM Yüz ifadesi:  Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessümde bulunun. Yüzünüz çevrenize olan ilginizi yansıtsın.Donuk ve ifadesiz gözükmekten kaçının İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

35 SÖZSÜZ İLETİŞİM Baş hareketleri  Konuşurken başınızı hafifçe aşağı yukarı hareket ettirerek onu dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirin. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

36 SÖZSÜZ İLETİŞİM El ve kol hareketleri, jestler, mimikler  El ve kol hareketleri, duygularımızın en güzel belirtileridir..  Elleriniz cebinizde tutmaktan, kollarınızı kavuşturmaktan, elinizle ağzınızı örtmekten kaçının. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

37 Jestler: El ve Kol Hareketleri İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

38 Tokalaşma  Tokalaşma şekliniz sizin karşınızdaki insana göre statünüzü belli eden hareketlerdir. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

39 Beden duruşu  Ayaktaysanız dik durun, Otururken sandalye veya koltuğu tam doldurun. Arkanıza yaslanın.Biriyle konuşurken ona doğru eğilin ve ilginizi gösterin. SÖZSÜZ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

40 SÖZSÜZ İLETİŞİM Yöneliş  Daima konuştuğunuz veya sizinle konuşan insana dönük durun.  İkiden fazla insanla bir grup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın.  Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

41 SÖZSÜZ İLETİŞİM Bedensel temas  İnsanları tedirgin etmeden, mümkün olduğunca bedensel temas kullanın. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

42 Yakınlık  İnsanlara daima, onları rahatsız etmeyecek,mümkün olan en yakın mesafede durmaya gayret edin. SÖZSÜZ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

43 SÖZSÜZ İLETİŞİM Dış görünüş  Grup normlarına, toplumsal rol ve statünüze uygun giyinin. Kendinize gösterdiğiniz özen,kendinize verdiğiniz değerdir.  Saç ve el bakımı önemlidir.Günlük tıraşını olmamış birey olumsuz bir izlenim bırakır. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

44 DIŞ GÖRÜNÜŞÜNÜZE ÖZEN GÖSTERİN İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

45 SÖZSÜZ İLETİŞİM Giysilerimiz  Giydiğimiz elbiseler, hakkımızda bilgi verir.  İnsanlar giyimleri ile karşılanıp fikirleri ile uğurlanırlar. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

46 İLETİŞİMDE KİŞİLER ARASI MESAFE BİR ANLAM TAŞIR  Mahrem mesafe: Cilt temasıyla, cm.’ lik mesafeyi kapsar.  Kişisel-samimi mesafe: 40cm.-80 cm. arasında değişen mesafe.  Sosyal mesafe: 80cm. ile 2m. arasında değişir.  Genel topluma açık mesafe: 2m.’den başlayarak uzayan mesafe. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

47 İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

48 SÖZEL İLETİŞİM  Ses tonu  Etkin dinleme İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

49 SÖZEL İLETİŞİM İNSANLARA İSİMLERİ İLE HİTAP EDİN İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

50 Konuşmanın sözel özellikleri: Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının. Bir topluluk içinde dinlediğinize yaklaşık olarak eşit miktarda konuşmaya gayret edin. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın. SÖZEL İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

51 Söyleyiş Tarzı Söyleyiş tarzı, kelimeleri söylerken kullanılan sesler, konuşan hakkında bilgi verir. SÖZEL İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

52 SES TONU  Çok yüksek ya da anlaşılmayacak kadar alçak ve monoton olmayan bir ses tonuyla önemli noktalar vurgulanmalı  Ses tonu başvuranı rahatlatmalı, huzur ve güven vermeli İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

53 SÖZLÜ İLETİŞİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

54 Gönderilen Mesaj ve Alıcı İlişkisi Dinlemez Dinler Yanlış Anlar Doğru Anlar Mesaja karşıdır Mesaja katılır Dönüt uygun Dönütü değildir uygundur İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

55 DİNLEME TÜRLERİ  Görünüşte dinleme  Seçerek dinleme  Savunucu dinleme  Yüzeysel dinleme  Etkin dinleme İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

56 DİNLEME İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

57 ETKİN DİNLEME  Dinleyenin konuşanı anlaması ve anlıkta olsa konuşanın gerçeklerinin dünyasına girerek karşıdan gelen iletiye sözlü tepki verme becerisidir  Empati İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

58 EMPATİ İçini anlama-Duygudaşlık  Bir insanın kendisini karşısındaki insanın yerine koyarak onun duygu ve düşüncelerini anlayabilmesi İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

59 EMPATİ GÖSTERİN İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

60 “ Bir insanı yargılamadan önce, güneş doğumundan batımına değin onun ayakkabılarıyla dolaşın.” Kızılderili Sözü Anonim İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

61 EMPATİ İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

62 İLETİŞİMİN ZORLUĞU Düşündüğünüz, Söylemek istediğiniz, Söylediğinizi sandığınız, Söylediğiniz, Karşınızdakinin duymak istediği, Duyduğu, Anlamak istediği, Anladığını sandığı, Anladığı Arasında farklar vardır. Dolayısıyla, insanların birbirini yanlış anlaması için en az 9 neden var. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

63 İLK İZLENİM… Daha önce birbirini hiç görmemiş insanlar İlk defa birbirlerini gördüklerinde, kısa sürede birbirleri hakkında bir izlenime varırlar… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

64 % 55’ini gözden gelen mesajlar % 38’ini kulaktan gelen mesajlar % 7’sini ise kişinin ne söylediğini belirten içerik oluşturur İLK İZLENİM İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

65 İLETİŞİMİN İLİŞKİ VE İÇERİK DÜZEYLERİ  İlişki düzeyi  İçerik düzeyi Örn: - Bugün işe gidecek misin? - Bugün işe gidecek misiniz? - Bugün işe gitmeyi düşünüyor musunuz? İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

66 İLETİŞİM ORTAMI  İletişimin içinde yer aldığı ortamın psikolojik ve fiziksel özellikleri, gönderilen mesajların yorumlanmasını önemli ölçüde etkiler.  İletişim ortamı: - İletişimde bulunan kişilere bağlı özellikler(yaş, cinsiyet, statü..) - İletişimin içinde oluştuğu ortamın sosyal özellikleri (samimi; resmi) - İletişimin içinde oluştuğu ortamın fiziksel özellikleri(renk, ısı, aydınlanma, ses..) İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

67 ARAMIZDA BÜYÜK ENGEL SAVUNUCU iLETİŞİM  İlişki içinde bulunan iki kişiden biri savunucu olmaya başlayınca, iletişim hızla bozulmaya başlar… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

68 İŞİTMEK ve DİNLEMEK  İletişimde kopukluklara yol açan nedenlerin bazısı, farkında olarak ya da farkında olmadan yapılan davranışların sonucudur… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

69 NASIL DİNLİYORUZ? Dinlemenin değişik türleri:  Görünüşte dinleyici  Kendi konuşup kendi dinleyen (nutuk atma)  Savunucu dinleyici  Seçerek dinleyen İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

70 Dr. Ralph ROUGHTON Dinlemeni istediğim zaman öğüt vermeye başlarsan, senden istediğimi yapmış olmazsın. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

71 Dr. Ralph ROUGHTON Senden beni dinlemeni istediğimde, bana niçin öyle hissetmemem gerektiğini anlatmaya başlarsan, duygularımı hiçe saymış olursun. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

72 Dr. Ralph ROUGHTON Senden dinlemeni istediğimde, kendini benim sorunumu çözmek için bir şeyler yapmaya mecbur hissedersen, belki biraz garip görünecek ama, beni ortada bırakmış olursun. İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

73 Dr. Ralph ROUGHTON Dinle! Dinle! Bütün istediğim dinlemen; konuşman ya da bir şey yapman değil Bütün istediğim dinlemen; konuşman ya da bir şey yapman değil sadece beni dinlemen… sadece beni dinlemen… İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

74 Kendim için bir şeyler yapabilirim. Çaresiz değilim. Cesaretim kırılmış ya da gücümü yitirmiş olabilirim, ama çaresiz değilim. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

75 Kendi kendime yapabileceğim ve yapmam gereken bir şeyi benim için yaparsan, korkuma ve yetersizlik duyguma katkıda bulunmuş olursun. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

76 Ama, ne kadar akıl dışı olursa olsun, gerçekten hissettiklerimi gerçek kabul edersen, bende seni inandırmaya çalışmaktan vazgeçebilir ve bu akıl dışı duygunun ardında yatanı anlamayı başarabilirim. Dr. Ralph ROUGHTON Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

77 Bu açıklığa kavuştuğunda, yanıtlar da bellidir ve öğüde ihtiyacım kalmaz. Dr. Ralph ROUGHTON İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü

78 TEŞEKKÜRLER İZMİR HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan Sağlığı Şube Müdürlüğü


"HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜ ÇALIŞAN SAĞLIĞI ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ İLETİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları