Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLGİ İŞLEM DAİRESİ DONANIM VE TEKNİK DESTEK ŞUBESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLGİ İŞLEM DAİRESİ DONANIM VE TEKNİK DESTEK ŞUBESİ"— Sunum transkripti:

1 BİLGİ İŞLEM DAİRESİ DONANIM VE TEKNİK DESTEK ŞUBESİ
T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI BİLGİ İŞLEM DAİRESİ DONANIM VE TEKNİK DESTEK ŞUBESİ Cengiz TEZCAN Elektrik-Elektronik Müh. 12 Mart 2013

2 Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı
SUNUŞ PLANI GÖREVLER SÜREÇLER YAZILIMLAR TEKNİK DESTEK YAZILIMI Talep Tipleri Olaylar DONANIM PC ENVANTER VERİLERİ Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (veya Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi) Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı

3 DONANIM ŞUBESİNİN GÖREVLERİ
Bakanlık birimlerinin bilgisayar ve donanım planlamalarını yapmak, bilgisayar ve diğer donanım ihtiyaçlarının temin edilmesi işlemlerini yürütmek, Bakanlık bünyesindeki mevcut bilgisayarların kesintisiz olarak hizmet vermesini sağlamak üzere meydana gelen arızalara müdahale etmek, teknik kurulumlarını yapmak, periyodik bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, Bilgisayar ve donanım dünyasındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip etmek, Bakanlığın donanım altyapısının geliştirilmesine dönük öneriler geliştirmek ve projelendirmek, Başkanlık bünyesinde kullanılan bilgisayar ve diğer donanımların garanti, bakım, servis ve benzeri hizmetlerini yürütmek, Bakanlık personelince kullanılan bilgisayar ve çevre birimlerinin işletilmesi için gerekli yedek parça ve teknik destek hizmetlerinin planlamasını yapmak ve temin etmek, Birimlerde bulunan bilgisayar ve yan donanımların teknik özellikleriyle birlikte envanter kayıtlarını tutmak, Başkanlık taşınır iş ve işlemlerini yapmak, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı

4 SÜREÇLER-1 Süreç Adı / Süreç Kısa Tanımı
Planlama ve İhtiyaç Temin Süreci : Bakanlık birimlerinin bilgisayar ve donanım planlamalarının yapıldığı, bilgisayar ve diğer donanım ihtiyaçlarının temin edilmesi işlemlerinin yürütüldüğü süreçtir. Teknik Destek Süreci : Bakanlık bünyesindeki mevcut bilgisayarların kesintisiz olarak hizmet vermesini sağlamak amacıyla meydana gelen arızaların giderildiği, teknik kurulumlarının yapıldığı, periyodik bakım ve onarımlarının yapıldığı ve yaptırıldığı süreçtir. Teknoloji Takip Süreci : Bilgisayar ve donanım dünyasındaki teknolojik gelişmelerin takip edildiği, Bakanlığın donanım altyapısının geliştirilmesine yönelik önerilerin geliştirildiği ve projelendirildiği süreçtir. Yedek Parça Temin Süreci : Bakanlık personelince kullanılan bilgisayar ve çevre birimlerinin işletilmesi için gerekli yedek parça ve teknik destek hizmetlerinin planlamasının yapıldığı ve temininin sağlandığı süreçtir.

5 SÜREÇLER-2 Bakım Süreci : Başkanlık bünyesinde kullanılan bilgisayar ve diğer donanımların garanti, bakım, servis vb. hizmetlerin yürütüldüğü süreçtir. Envanter Süreci : Birimlerde bulunan bilgisayar ve yan donanımların teknik özellikleriyle birlikte envanter kayıtlarının tutulduğu süreçtir. Faaliyet Raporu Süreci : Faaliyetlerin raporlandığı süreçtir. Evrak Süreci : Donanım ve Teknik Destek Şube Müdürlüğüne gelen ve giden evrakların kayıt altına alındığı ve ilgililere ulaşmasının sağlandığı süreçtir.

6 YAZILIMLAR EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi) Taşınır Net Telefon Rehberi Teknik Destek Yazılımı

7 TEKNİK DESTEK YAZILIMI SİSTEM MİMARİ TASARIMI
Teknik Destek Yazılımı Sistem Mimari tasarımı aşağıdaki şekilde verilmiştir. Uygulama HELPDESK sunucusu üzerinde çalışmaktadır. IP Bloğu iç bölgededir.

8 HİZMET SERVİS GRUPLARI-1
Hizmet Servis Grubu: Sistem Grubu Sunucu Rolü: Yardım Masası Uygulama Sunucusu Sunucu Adı: HELPDESK IP Adresi: Yüklü Servis/Uygulama: ISS Servisi, MS SQL2008R2 Sunucu Türü: Sanal Sunucu Sunucu Modeli: İşlemci Bilgileri: Bellek Miktarı: Harddisk: Platform: İşletim Sistemi: Windows 2008 Enterprise Seri Numarası: - Kabinet No:

9 HİZMET SERVİS GRUPLARI-2
Hizmet Servis Grubu: GENEL VERİTABANI (Cluster) Sunucu Rolü: Veritabanı Sunucusu Sunucu Adı: HelpDesk Veritabanı Sunucusu IP Adresi: Yüklü Servis/Uygulama: Oracle Sunucu Türü: Rack Tipi Sunucu Sunucu Modeli: HP Integrity Rx6600 İşlemci Bilgileri: Itanium2 1.6 GHz 2 Core - 2 CPU Bellek Miktarı: 32 GB Harddisk: 2x146GB R1 Platform: Itanium2 İşletim Sistemi: REDHAT Seri Numarası: Kabinet No: 1 / B

10 HİZMET SERVİS GRUPLARI-3
Hizmet Servis Grubu: GENEL VERİTABANI (Cluster) Sunucu Rolü: Veritabanı Sunucusu Sunucu Adı: HelpDesk Veritabanı Sunucusu IP Adresi: Yüklü Servis/Uygulama: Oracle Sunucu Türü: Rack Tipi Sunucu Sunucu Modeli: HP Integrity Rx6600 İşlemci Bilgileri: Itanium2 1.6 GHz 2 Core - 2 CPU Bellek Miktarı: 32 GB Harddisk: 2x146GB R1 Platform: Itanium2 İşletim Sistemi: REDHAT Seri Numarası: Kabinet No: 1 / B

11 TEKNİK DESTEK YAZILIMI-1
Sistemi Geliştiren Birim ve Yazılım Mimarisi : Windesk olarak adlandırılmış uygulama yazılımıdır. Bakanlık ihtiyaçlarına göre güncelleştirilmiştir. C# ve. Net geliştirme ortamında web tabanlı olarak geliştirilmiştir. Veri tabanı olarak Oracle XX kullanılmaktadır. Uygulama IIS üzerinde çalışmaktadır. Sisteme Erişim : Sistemi İşleten Birim : Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı, Donanım Teknik Destek Şube Müdürlüğü Sistemi Kullanan Birim : Bakanlığın merkez teşkilatı birimleri Sistemin Tanımı ve Amacı : Bakanlık personellerinin kullanmış oldukları bilgisayar, yazıcı, faks, tarayıcı gibi donanımları ile ilgili karşılaştıkları tüm problemlerin çözümü ve takibi için kullanılan yazılım sistemidir. Elde Edilen Veriler : Bakanlık personellerinin kullanmış oldukları donanımlarla ilgili karşılaştıkları sorunlar ve çözüm bilgileri. Diğer Sistemler ile ilişkisi : Herhangi bir sistemle ilişkisi bulunmamaktadır. Sistem Durumu : Sistem kullanılmaktadır. Yıllık ortalama civarında olay oluşturulmakta ve çözümlenmektedir. Teknik Destek Arıza Takip Sistemi üzerinden 01 Ocak 2012 – 31 Aralık 2012 tarihleri arasında 6.420 adet çağrı çözüme kavuşturulmuştur.

12 TEKNİK DESTEK YAZILIMI-2
Sistem Aktörleri ve Görevleri: Kullanıcı Grubu 1 – Kullanıcı (Bakanlık Merkez Teşkilatı Personeli) Olay(Teknik arıza); Ekleme Görüntüleme Kullanıcı Grubu 2 –Operatör (Bakanlık Bilgi İşlem Dairesi Teknik Personeli) Olay Güncelleme Sorgulama Kullanıcı Grubu 3 –Yönetici Tüm yetkiler Raporlar

13 KULLANIM DURUMU

14 TEKNİK DESTEK YAZILIMI EKRANI -1
KULLANICI EKRANI

15 TEKNİK DESTEK YAZILIMI EKRANI-2
KULLANICI OLAY BİLDİRİMİ EKRANI

16 TEKNİK DESTEK YAZILIMI EKRANI-3
OPERATÖR EKRANI

17 TEKNİK DESTEK YAZILIMI EKRANI-4
OPERATÖR OLAY BİLDİRİMİ EKRANI

18 TEKNİK DESTEK YAZILIMI EKRANI-5
OPERATÖR OLAY İZLEME EKRANI

19 İŞ AKIŞI-1 Bakanlık bünyesinde bulunan personel, kullandıkları donanımlarla ilgili karşılaştıkları sorunlara kendileri bir çözüm bulamazlarsa LDAP (Lightweight Directory Access Protocol) kullanıcıları ile sisteme bağlanıp, kendi adlarına olay olarak adlandırılan teknik arıza bildirimi oluşturur. Eğer kullanıcılar kendi kullandıkları bilgisayardan sisteme bağlanamadılar ise herhangi bir kullanıcı ile temasa geçip kendi adlarına olay bildirimi yapabilmektedir. Başka bir kullanıcı ile de temasa geçemezlerse, Donanım Teknik Destek Şubesini telefonla arayarak ilgili operatörden kendi adlarına olay kaydı oluşturabilirler. Sistemde oluşturulan her olay için bir olay numarası üretilir. Olay bildirimi yapan personel ya da operatör olay numarası ile olayı takip edebilmektedir.

20 İŞ AKIŞI-2 Olay oluşturulurken olayla ilgili bilgiler sisteme girilmektedir. Bu bilgiler; Olayı bildiren personelin bilgileri bulunmaktadır. Bu sayede teknik personelin sorun ile ilgilenirken sorunun sahibi ile hızlı iletişime geçmesi sağlanmaktadır. Olay hangi personel adına bildirilmiş ise Kontak bilgisi olarak yer alır. Olaya neden olan donanımın bilgileri olayın Envanter bilgilerinde yer alır. Olay ile ilgili olarak yapılan çalışma sonrasında olumlu ya da olumsuz sonuç bilgisi olayın Sonuç bilgilerine yazılır. Olaya neden olan sorun donanımsal ise ve donanım teknik servise gönderilmiş ise bu bilgiler olayın Aktivite bilgilerine eklenmektedir. Olayın içeriği eğer yazılımsal bir sorun ise ekran çıktıları alınıp olayın Eklenti bilgilerine eklenmektedir.

21 İŞ AKIŞI-3 Kullanıcılar sistemi kullanarak çözüm bekleyen(Açık olay) ya da çözümlenmiş(Geçmiş olay) takibini yapabilmektedirler. Donanım Teknik Destek Şubesi operatörleri sisteme girdiklerinde ilgili oldukları yeni oluşturulan olaylara grup ataması yaparlar. Bahsi geçen gruplar Çağrı Merkezi, Teknik Servis ve Uzmanlardır Teknik Servis operatörleri kendi gruplarında bulunan olaylardan kendilerine atama yaparak sorunu çözmeye çalışır. Eğer sorun teknik personel tarafından çözülemiyorsa, ilgili dış servislerden çözüm bulunması beklenir. Olayların çözümlenmesinde olayın öncelik durumu dikkate alınmaktadır. Olayın çözümü yapıldıktan sonra çözüm bilgisi eklenir ve olay kapatılır. Sistem üzerinde en sık karşılaşılan olaylar ile ilgili bölüm bulunmaktadır. Kullanıcılar bu bölüme bakarak problemi kendileri çözebilirler. Sistem yöneticisi, sistem üzerinden tüm olayları takip edebilmekte, tüm olayları görüntüleyebilmekte ve istenilen raporları alabilmektedir.

22 İŞ AKIŞ ŞEMASI Teknik Destek Yazılımı İş Akış Şeması .

23 TALEP TİPLERİ TALEP TİPLERİ Ağ/İnternet Problemi Arıza Bildirimi
Bilgi İsteği Donanım Problemi E-İmza Kullanıcı Hesap Açma/Kapama Kurulum Yazılım Problemi

24 OLAYLAR / AÇIKLAMALAR-1
Teknik Destek Faaliyetleri ve Bilgisayar Arızaları 1 Format atılacak.  Bilgisayara format atılacak. 2 Oturum açılmıyor.  Cevreorman etki alanında oturum açılmıyor. 3 Diğer  4 PC geç açılıyor / işlem yapamıyor  5 Yerel ağ işlemleri  Yerel ağa erişilemiyor 6 Yeni PC kurulumu  Yeni PC İşletim Sistemi Kurulumu 7 Bilgisayar açılmıyor.  8 Monitöre görüntü gelmiyor.  9 İnternet problemi  İnternete bağlanılamıyor. 10 Hata mesajı çıkıyor.  11 Ses/Görüntü problemi  Bilgisayarda Ses/Görüntü problemi oluşuyor.

25 OLAYLAR / AÇIKLAMALAR-2
12 Klavye/Mouse/Optik okuyucu problemi  13 Yazdırma problemi  Yazıcıdan print alınamıyor. 14 Yazıcı/Tarayıcı tanımlama  Bilgisayara Yazıcı/Tarayıcı tanıtılacak 15 Ofis programlarında hata   Ofis programlarında hata oluşuyor. 16 Yazılım ekleme/kaldırma  PCye yazılım ekleme 17 Virüs problemi  Şüpheli/Zararlı yazılım tespiti 18 Kurumsal E-Posta/Outlook/Communicator problemi  19 Etki alanı işlemleri  Domaine alma 20 Donanım işlemleri  Donanım ekleme 21 WEB sitelerine erişim  WEB sitesine erişilemiyor 22 E-İmza Kurumu E-İmza kurulumu ve güncelleştirmesi

26 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
FORMAT ATILMASI Bilgisayarın dataları kontrol edilir. Varsa yedeklenir. Sisteme uygun işletim sistemi kurulur. Gerekli sürücü ve programlar kurulur. Domain ilgili işlemler yapılır. Kullanıcıya teslim edilir.

27 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
OTURUM AÇILMIYOR Öncelikle ağ kablosu kontrol edilir. Kablo takılı ise ve aktif ise domainden düşüp düşmediği kontrol edilir. Düşmüş ise yeniden domain sistemine alınır.

28 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
PC GEÇ AÇILIYOR İŞLEM YAPILAMIYOR. Bilgisayarın donanımlarının sisteme uygunluğu kontrol edilir. (Uygun Anakart, işlemci ve RAM vs.) Cash ve temp dosyaları silinir. İşletim sistemi ve yüklenmiş olan programların uygunluğu kontrol edilir.

29 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
YEREL AĞ İŞLEMLERİ Network kablosunun bağlantısı kontrol edilir. Gerekirse kablonun testleri yapılır. Yerel ağa erişimle ilgili yetkiler ve Paylaşım dosyaları kontrol edilir.

30 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
YENİ PC KURULUMU Sisteme uygun işletim sistemi kurulur. Gerekli sürücü ve programlar kurulur. Domain ilgili işlemler yapılır. Kullanıcıya teslim edilir.

31 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
BİLGİSAYAR AÇILMIYOR Elektrik kabloları kontrol edilir. İşletim sistemi kontrol edilir. Fiziksel arıza varsa tespit edilir.

32 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
MONİTORE GÖRÜNTÜ GELMİYOR Görüntü ve güç kabloları kontrol edilir. Ekran kartı ve sürücüleri kontrol edilir. Gerekirse yazılımlar yeniden yüklenir.

33 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
İNTERNET BAĞLANTI PROBLEMİ Network kablosu kontrol edilir. Grup policy alınır. Gerekirse Explorer ayarları sıfırlanır.

34 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
WINDOWS HATA MESAJI Hata mesajına göre işlem yapılır. İşletim sistemi hatalarında işletim sistemi kontrol edilir. Gerekirse format atılır.

35 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
SES GÖRÜNTÜ PROBLEMİ Ses ve görüntü kabloları kontrol edilir. Ses ve görüntü sürücüleri kontrol edilir. Ses ve görüntü ayarları yapılır.

36 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
KLAVYE/MOUSE/OPTİK OKUYUCU PROBLEMİ  Klavye/ mouse/ optik okuyucu kablo bağlantıları kontrol edilir. Bağlantı yapılan port kontrol edilir.

37 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
YAZDIRMA PROBLEMİ Yazıcı USB ve data kabloları kontrol edilir. Yazıcının toner, kartuş ve kağıt besleme üniteleri gözden geçirilir. Yazıcıya ait sürücüler yeniden yüklenir.

38 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
YAZICI-TARAYICI TANIMLAMA İlgili yazıcı-tarayıcı sürücüleri yüklenir. Yüklenmiş olan sürücülerin güncel olup olmadığı kontrol edilir. Varsayılan yazıcı kontrol edilir. Test çıktısı alınır.

39 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
OFİS PROGRAMLARINDA HATA İşletim sistemi ile uyumu kontrol edilir. Gerekirse ofis programı yeniden kurulur.

40 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
YAZILIM EKLEME KALDIRMA İstenilen yazılım yüklenir- kaldırılır.

41 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
VİRÜS PROBLEMİ İlgili bilgisayarda anti virüs programı olup olmadığı kontrol edilir. Tarama sonucu bilgisayarda bulunan virüs temizlenmeye çalışılır. Gerekirse format atılmak suretiyle sistem yeniden yüklenir.

42 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
KURUMSAL E-POSTA/OUTLOOK/COMMUNICATOR(LYNC) PROBLEMİ  Kurumsal e-posta ayarları kontrol edilir. Outlook yapılandırılır. Lync ayarları kontrol edilir.

43 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
ETKİ ALANI İŞLEMLERİ Yeni kurulan bilgisayar cevreorman etki alanına alınır.

44 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
DONANIM İŞLEMLERİ Donanım sorunu tespit edilir. Sorun tarafımızca giderilmez ise teknik rapor düzenlenir ve kullanıcıya teslim edilir.

45 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
WEB SİTELERİNE ERİŞİM Erişilmek istenen site sistem birimi tarafınca kontrol edilir. Farklı port açılması gerekiyorsa açılır. İnternet intranet ayarları kontrol edilir.

46 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
E-İMZA KURULUMU E-imza (SİM Karta ait) sürücüleri kurulur ve test edilir. Token (USB cihaz) sürücüleri kurulur ve test edilir.

47 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
İMAGE ALMA Yeni kurulan bilgisayarın bütün programları,sürücüleri ve güncelleştirmeleri kurulduktan sonra gerekli yazılım ile bir image i alınır. Oluşturulan image ihtiyaç duyulduğunda yeniden yüklenir.

48 En Sık Karşılaşılan Bilgisayar Arızaları
DATA KURTARMA Silinen dosyalar yardımcı programlar kullanarak geri getirilir.

49 BİLGİSAYAR DONANIMI BİLGİSAYAR DONANIMI Merkezi İşlem Birimi (CPU)
Ana Bellek (RAM) Ön Bellek (Cache Memory) BİOS (Basic İnput Output System) Anakart Bilgisayar Kasası Sabit Disk (Hard Disk) ve Disketler MONİTÖR SES/GÖRÜNTÜ KLAVYE/MOUSE/OPTİK OKUYUCU YAZICI(PRİNTER)/TARAYICI(SCANNER)/ÇİZİCİ(PLOTTER) MODEM DONANIM

50 DONANIM-2 Bilgisayarınızı topladınız veya bilgisayarınıza herhangi bir teknik müdahalede bulundunuz. Ama bilgisayar açılmıyor. İşte bu yazıda herkese önce anlamsız gelen sesli hata mesajları ile POST (Power-on self test) uyarılarına/hatalarına değineceğiz. Normal bir boot işlemi esnasında sizin düğmeye basmanızla birlikte önce bilgisayarın bütün bileşenlerine güç verilir, ekran kartınız hemen kendi reklamını yapar ve POST ekranına gelirsiniz. Burada, anakartınız bütün bileşenleri ufak bir teste tabi tutar. Size bu sırada ekranda işlemcinizin hızı, ram miktarınız gibi bazı bilgiler verilir. İşletim sisteminin yüklenmeye başlamasından hemen önce ekrana (Pause tuşuna basarak duraklatabileceğiniz) bir tablo gelir. Bu tabloda kabaca POST işleminin sonuçlarını görürsünüz diyebiliriz. Peki ya normal bir boot gerçekleşmezse? Bilgisayarın başlamasını engelleyecek herhangi bir hatada ya sesli ya da POST hata mesajları alırsınız. Sesli hata mesajları genellikle ölümcül, POST mesajları ise genellikle uyarı niteliğindedir. Genellikle diyorum çünkü, ekran kartı arızasını işaret eden bir sesli hat mesajı sadece ekran kartınızın yerinden oynamasıyla da ortaya çıkabilir.

51 DONANIM-3 Sesli Hata Mesajları ve Hata Anlamları 1- Sürekli Ses Güç kaynağı arızası 2- Birçok kısa bip Anakart arızası uzun Bellek tazelenmesinde hata uzun 1 kısa Anakart veya BIOS çipi arızası uzun 2 kısa Ekran kartı arızası (Genellikle eski kartlardaki DIP switch kaynaklıdır) uzun 3 kısa Ekran kartı arızası uzun 1 kısa Ekran kartı arızası (RAMDAC kaynaklı (?) ) kısa Bellek parity (eşlik) hatası kısa Belleğin ilk 64k’lık bölümünde hata kısa Timer hatası kısa İşlemci hatası kısa Klavye işlemcisi hatası kısa İşlemci hatası kısa Ekran kartı belleğinde okuma/yazma hatası kısa BIOS ROM hatası kısa CMOS okuma/yazma hatası kısa Tampon Bellek Hatası

52 DONANIM-4 Gördüğünüz gibi bu bip sesleri sorun varlığını bildiriyor. Bu sorunların çözüm yolları; 1. hata için, güç kaynağınızın bağlantılarını kontrol edip bir deneme daha yapın. Eğer sorun devam ediyorsa, üç vakte kadar size yeni bir güç kaynağı gelecek demektir. 2, 4, 10, 12, 15 e 16 numaralı hatalar için, tüm kartları işlemciyi ve RAM’leri söküp tekrar takın. Öncelikle mümkün olduğunca az bileşenle bilgisayarı başlatmaya çalışın. 4, 15 ve 16 numaralı hatalarda BIOS çipinin yerine düzgünce oturduğundan emin olmak için üstüne hafifçe bastırın. Değişen bir şey yoksa 4, 15 ve 16 numaralı hatayla karşı karşıyaysanız yeni bir BIOS çipi edinin, yok eğer değilseniz zaten yeni bir anakartınız olacağınız için BIOS çipiniz otomatik olarak değişmiş olacaktır. 3, 8 ve 9 numaralı hatalarla baş etmek için öncelikle RAM’lerinizin yerlerine düzgün oturduklarından ve yuvalarla aralarında herhangi bir yabancı maddenin bulunmadığından emin olun. Eğer birden fazla bellek modülü kullanıyorsanız değişik kombinasyonlar deneyin. Hata hala devam ediyorsa belleklerinizi tek tek deneyerek sorunun hangisi/hangilerinde olduğunu bulabilirsiniz.

53 DONANIM-5 5, 6 ve 7 numaralı mesajı alıyorsanız, ekran kartınızın yerine iyice oturduğundan ve monitör bağlantısının düzgünce bir şekilde yapıldığından emin olun. Problem sürüyorsa başka bir ekran kartı ile bilgisayarı başlatmayı deneyin. Sonuç alırsanız yeni bir ekran kartı alınacak demektir. Ekran kartlarıyla ilgili alacağınız sesli hata mesajlarının neredeyse tamamı 6 numara olacaktır. Bu nedenle şimdiden “diii di dit dit” sesine alışmanızda fayda var. 11, 13 ve 17 numaralı hatalar için işlemcinizin düzgün bir şekilde takıldığından emin olun. Mümkünse başka bir işlemciyle denemelerde bulunun, sonuç alamazsanız özellikle 17 numaralı hata için anakartınızdan şüphelenin.

54 DONANIM-6 POST Mesajları Girişi ölümcül hata mesajlarından yaptık ama daha çok uyarı niteliğinde olan POST mesajları ile ortamı biraz yumuşatmayı ihmal etmiyoruz. Genel olarak açıklayıcı, birkaç kelimelik (biraz İngilizce ile) anlaşılabilir niteliktedirler. Ama ciddiye almak gereklidir. Bu mesajlar anakarta, BIOS’a, takılı olan donanıma, çipsete göre değişiklik gösterebilirler. Yine de belli başlı birkaç hata mesajıyla uygulanabilecek çözüm yollarını yazıyorum. BIOS ROM checksum error - System halted: BIOS çipindeki bir hatayı gösterir. Çipte fiziksel hata veya BIOS yazılımında bozukluk olabilir. Sisteminizi yeni bir BIOS ile update edin, sorun devam ediyorsa yeni bir BIOS çipi edinmeniz gerekecek. CMOS battery failed: BIOS piliniz bitmiş veya bitmek üzere. Pilin türünü belirleyip en yakın saatçiden yenisini alabilirsiniz. CMOS checksum error - Defaults loaded: Herhangi bir nedenden dolayı BIOS ayarlarınızda bozukluk oluşmuş (muhtemelen bitmek üzere olan BIOS pili yüzünden). Varsayılan ayarlar yüklenerek sisteminizin zarar görmesi engellenmiş.

55 DONANIM-7 Floppy disk(s) fail: Sisteminize takılı bulunan disket sürücü(ler) ile BIOS’taki disket sürücü ayarları birbirini tutmuyor. Disket sürücünüzün bağlantılarını kontrol edin, BIOS’taki ayarlar yanlışsa düzeltin. Sorun devam ediyorsa disket sürücünüzde muhtemel bir fiziksel arıza var demektir. Keyboard error or no keyboard present: Belki de en çok karşılaşılan POST mesajı. Bu mesaj genellikle “Press F1 to continue” diye devam eder. Siz de olmayan klavyenin F1 tuşuna basarak hatadan kurtulabilir veya yeni bir klavye takarak işleme devam edebilirsiniz. Memory test fail: POST mesajlarının belki de en can sıkıcısı. BIOS’taki bellek ayarlarınızda olabilecek bir problemden kaynaklanabildiği gibi, bellek modüllerinizdeki kısmi (kısmi=belli bir bölümündeki) arıza nedeniyle de ortaya çıkailir. Ayarlarınızdan eminseniz, başka bir bellek ile sisteminizi tekrar açmayı deneyin. Hard Disk(s) Fail: Sisteminizde mevcut disk(ler)le BIOS’ta belirilmiş disk ayarları birbirini tutmuyor demektir. BIOS’tan disk ayarlarını otomatiğe getirin, master/slave ayarlarını kontrol edin. Sorun devam ediyorsa disk sürücünüzde fiziksel bir bozukluk kuvetle muhtemeldir.

56 PC ENVANTER VERİLERİ Bakanlık merkez teşkilatı için üretilen özet raporlar aşağıdadır.  Bakanlık Merkez Teşkilatı PC RAM miktarları Modern işletim sistemlerinin, performanslı çalışması için 2048 MB üzeri belleğe sahip olması önerilmektedir. Yapılan tespitlerde merkez teşkilatında %14 ‘lük bir kısmın bu değerlerin altında olduğu görülmektedir. Windows 7 işletim sisteminin verimli çalışması için en az 4096 MB belleğin gerekli olduğu göz önüne alındığında PC’lerin yaklaşık %35’nin bu sınır ve üzerinde olduğu görülmektedir. Bakanlık Merkez Teşkilatı PC CPU Tip ve Miktarları Güncel işlemci aileleri i3 ve üzeri seviyedeki ürünler olup, bir önceki nesil olan Core2 ailesinin güncel performans ihtiyaçlarını karşılayacağı ön görülmektedir. Bu değerlendirmeye göre nispeten eski tip işlemciye sahip makine sayısı toplam PC sayısının yaklaşık %30’una tekabül etmektedir Bakanlık Merkez Teşkilatı PC İşletim Sistemi Tip ve miktarları Merkez teşkilatı içerisinde bulunan PC’lerin %58’lik bir kısmı Windows 7 işletim sistemi kullanmaktadır. Bakanlık içerisinde farklı versiyonların bulunması BİDB destek ekibi için ilave iş yükü getirebilmektedir.

57 Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi)
ITIL (Information Technology Infrastructure Library) – bilgi teknolojileri (BT) operasyonunu ve servisi yapısını yönetmeye yönelik çözümler sunmaktadır. ITIL, bilgi teknolojileri servis destek işlemlerini efektif bir şekilde yönetmek için yazılım, donanım ve insan kaynaklarının en iyi şekilde kullanılmasını sağlayarak işleyişin kesintisiz ve sürekli olmasını sağlamaktadır. ITIL, BT servisinde kesintisiz ve en iyi servis için olması gereken ana fonksiyonları sağlamaktadır. Bu tanımda 5 ana süreç bulunmaktadır; Servis Stratejisi (Service Strategy) Servis Tasarımı (Service Design) Servis Geçişleri (Service Transition) Servis Operasyonu (Service Operation) Servisin Devamlılığının Geliştirilmesi (Continual Service Improvement (CSI)) ITIL bir teknoloji standardı olmaktan çok BT’ye yön gösteren bir rehber özelliğindedir.

58 Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi)
Orman ve Su İşleri Bakanlığı’nda, bulunan Mevcut “Teknik Destek Yazılımı” sistemde tüm olaylar Teknik Destek Grubuna atanmaktadır. Bunun yanında sistem çalışmakla birlikte ağırlıklı olarak donanım bazlı kullanılmaktadır. Mevcut “Teknik Destek Yazılımı”nın güncellenerek aşağıdaki fonksiyonları tam olarak yerine getirmesi sağlanabileceği gibi, yeni bir aracın implementasyonu da söz konusu olabilecektir. Yardım Masası Problem Yönetimi Değişim Yönetimi Knowledge Base BT Varlıkları ve Envanter Yönetimi Satınalma Sipariş Takibi Hizmet Kataloğu SLA Yönetimi SLA (Servis Seviyesi Yönetimi): WinDesk BT Servis Masası içinde yer alan SLA yapısı ile BT Servis Talepleriniz için hizmet seviyelerinizi tanımlayabilir ve ölçebilirsiniz. Yazılım Lisans Takibi Sözleşme Yönetimi Raporlamalar(Help Desk, Envanter vb.)

59 Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi)
Help Desk Kullanımı çok kolay olan yardım masası modülü, kurumların BT destek süreçlerini otomatikleştirerek, kurum çalışanlarının ve müşterilerinin güvenilir, devamlı ve kaliteli servis hizmeti almalarını sağlar. Problem Yönetimi Problem, bir veya birden fazla arızanın bilinmeyen nedenidir. Problem yönetimi, bir problemin yaşam döngüsündeki adımlardan başından sonuna kadar sorumludur. Problem yönetiminin amaçları problemleri, problemlerden çıkan arızaları ve bu arızaların tekrarını önlemektir. Problem yönetiminin kapsamında arıza ve olayları belirlemek, çözmek için “kök neden” (root cause) analizi vardır. Ayrıca gelecekteki problemleri/arızaları önlemek proaktif çalışmalar da problem management altında yapılır. Değişim yönetiminin amacı, onaylanmış değişimleri öngörülmüş risklerle beraber kontrol etmek ve yönetmektir. ServiceDesk Plus, size değişimleri ön-onaylarla birlikte bütün onay yaşam süreci dahilinde bütünsel olarak yönetmenizi sağlar. Knowledge Base Sorunları daha hızlı çözmek amacı ile oluşturulan web tabanlı arama yapılabilen, teknik personelin daha hızlı çözüm oluşturabildiği bilgi bankası portalıdır. Knowledge Base modülü ile daha hızlı problem giderilmesi sağlanır.

60 Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi)
BT Varlıkları ve Envanter Yönetimi Kurum çapında BT varlıkların takibini ve yönetimini sağlar. Kurumun sahip olduğu donanım ve yazılım envanterinin kesin bilgisini verir. Satınalma Sipariş Takibi Satınalma takip modülü ile BT departmanı, satınalma taleplerinin takibi ve yönetimi sağlanır.  Modül ayrıca satınalma formlarını otomatik olarak  envantere ekler. Hizmet Kataloğu BT departmanının kullanıcılarına hangi servislerin sunulduğunu, onlara ne kadar sürede ve ne şekilde bu servislerin verileceğini gösteren bir menüdür. Bununla BT departmanının yaptığı işler görünür kılınır. Help Desk Raporları İsteğe bağlı olarak, gerekli veri sahaları seçilerek basit raporlar veya çapraz bağlantılı raporlar oluşturulabilir. Bunun dışında, hazır rapor listesinden almak istediğiniz raporları belirleyebilirsiniz. Ayrıca veritabanı bağlanıtısıyla sql sorguları yazarak da raporlar hazırlanabilir.

61 Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi)
Self-Service Portal Kullanıcılar web arayüzü sayesinde kolayca çağrı açabilir; mevcut çağrılarının durumlarına bakabilirler. Kullanıcıların bilgi kaynaklarına kolayca erişebildiği Portal modülü ile yardım masasına gelen çağrı sayısında azalma sağlanır. Böylece yardım masası iş yükü azalır, verimliliği artar. SLA Yönetimi SLA’ler bir müşteriye ne kadar sürede ve nasıl hizmet verileceğini açıklar.SLA yönetimiyle müşteriyle yapılan SLA antlaşmaları anı anına takip edilerek doğru ve yerinde hizmet sağlanır. Böylece, müşteri memnuniyeti sağlanmış olur.SLA yönetimiyle ayrıca  SLA ihlalleri belirlenerek performansın arttırılması için raporlar hazırlanabilir. Yazılım Lisansları Takibi Yazılım kullanımını ve lisans ihlallerini izler ve raporlar. Böylece gereksiz yazılım kullanımının ve lisans bedellerinin ödenmesinin önüne geçer.

62 Bilgi Teknolojileri Servis Masası Yazılımı (Teknik Destek Yazılımı Güncellemesi)
Sözleşme Yönetimi Yapılan tüm servis ve destek anlaşmalarını ve kiralama sözleşmelerini Service Desk Plus kullanarak takip ederbilirsiniz. SDP, sözleşme tarihi bitmeden sizi uyarır. Oluşabilecek yasal durumların önüne geçer. Envanter Raporları Tanımlı varlık ve envanter raporları listesinden seçim yapabilir ya da istediğiniz bazda ihtiyacınız olan raporları üretebilirsiniz. OpManager ve Applications Manager Entegrasyonu Service Desk Plus, yine bir Adventnet ürünü olan OpManager ve Applications Manager ile entegre çalışır. Ağ izleme yazılımı olan OpManager, ağ içerisinde oluşan arıza durumunlarda ve uygulama izleme yazılımı olan Applications Manager da uygulamalarda istenmeyen durumlarda otomatik çağrı yaratır.

63 TEŞEKKÜR EDERİM.


"BİLGİ İŞLEM DAİRESİ DONANIM VE TEKNİK DESTEK ŞUBESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları