Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye Futbol Federasyonu 6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye Futbol Federasyonu 6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?"— Sunum transkripti:

1 Türkiye Futbol Federasyonu 6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?

2 1 BüyümeBüyüme GelişimGelişim DinamikDinamiktir, GenetiGenetiğin sonucu, özelleşmeGiderek artan bir özelleşme süreci, DengeDenge vardır, süreçDüzenli bir süreç Büyüme ve Gelişme

3 Gelişim Özellikleri 2 Hareket gelişimi Bilişsel gelişim Sosyal ve Duygusal gelişim

4 1 Biliş zihinsel faaliyetler öğrenme ve anlamayı içeren zihinsel faaliyetlerdir. algılama, bellek, muhakeme, düşünme ve kavrama süreçlerini kapsar. Bilişsel Gelişim

5 ÇOCUK ve GENÇLERİN GELİŞİM-EĞİTİM AŞAMALARI 2 Eğitim Aşamaları 1.Eğitim Aşaması Temel Çok yönlü Eğitim aşaması 6 – 9 yaş 2.Eğitim Aşaması Spor türüne özgü Gelişim Antrenmanı 9½ - 12 ½ yaş 3.Eğitim Aşaması Gelişim antrenmanı Kondisyonel yeteneklerin artırılması 12½ - 16 ½ yaş

6 2 Aktif,Aktif, Yorgunluk,Yorgunluk, Kas denetimi(kontrolü)nde yetersizlikKas denetimi(kontrolü)nde yetersizlik Aşırı olma eğilimiAşırı olma eğilimi Kemik gelişiminde hassasiyetKemik gelişiminde hassasiyet Yaşlara göre Fiziksel Özellikler 1.-3.sınıflar (6-9 yaş) Fiziksel Özellikler

7 2 Öğrenmeye istekli,Öğrenmeye istekli, Konuşmayı seven,Konuşmayı seven, KuralcıKuralcı Yaşlara göre Bilişsel Özellikler 1.-3.sınıflar (6-9 yaş) Bilişsel Özellikler

8 2 Başkalarının duygularına veBaşkalarının duygularına ve eleştiriye duyarlı, Arkadaşlıklarda seçici,Arkadaşlıklarda seçici, Küçük grup oyunlarıKüçük grup oyunları Yaşlara göre Sosyal ve Duygusal Özellikler 1.-3.sınıflar (6-9 yaş) Sosyal ve Duygusal Özellikler

9 2 Gelişimde cinsiyet farklılıkları,Gelişimde cinsiyet farklılıkları, Hareket kontrolünde gelişme,Hareket kontrolünde gelişme, Yaşlara göre Fiziksel Özellikler 4.-6.sınıflar (10-12 yaş) Fiziksel Özellikler

10 2 Öğrenmeye istekli,Öğrenmeye istekli, Bireysel farklılıklar daha belirgin,Bireysel farklılıklar daha belirgin, Yaşlara göre Bilişsel Özellikler 4.-6.sınıflar (10-12 yaş) Bilişsel Özellikler

11 2 Davranışlarda dengesizlikler,Davranışlarda dengesizlikler, Güçlü arkadaşlık bağları,Güçlü arkadaşlık bağları, Yetişkinlerin örnek alınması,Yetişkinlerin örnek alınması, Yaşlara göre Sosyal ve Duygusal Özellikler 4.-6.sınıflar (10-12 yaş) Sosyal ve Duygusal Özellikler

12 1 Grup Çalışmaları Oyun nedir? Futbola özgü oyunlar

13 Kavramlar Kavramlar. Performans,Performans, Öğrenme,Öğrenme, BeceriBeceri

14 performans ve öğrenme performans ve öğrenme. Performans, öğrenmeden ayırt edilmiş olmalıdır. Performans, gözlenebilen davranıştır. Öğrenme, doğrudan gözlenemez.

15 öğrenme Tekrar ve yaşantı, Davranışta değişiklik, Davranış değişikliği oldukça kalıcı, Öğrenme

16 öğrenme Tekrar ya da yaşantı yoluyla bireyin davranışlarında meydana gelen oldukça kalıcı değişikliklerdir. Öğrenme

17 2 Beceri başarmak için özel bir amaca sahip olan görev Hareket(Motor) Becerisi hedefbaşarmak için bir hedef istemliistemli olarak yerine getirilmesi hareketvücut ve bölümlerinin hareketini gerektirmesi öğrenmeöğrenmeyi gerektirmesi

18 2 Gelişme,Gelişme, İstikrar,İstikrar, Kalıcılık,Kalıcılık, UyarlanabilirlikUyarlanabilirlik Beceri öğrenmişliğini saptamak

19 2 Antrenörlük ve Beceri Öğretimi Beceri(ler)nin SeçimiBeceri(ler)nin Seçimi Açıklama ve Sunumun PlanlamasıAçıklama ve Sunumun Planlaması Beceri Uygulamasının PlanlamasıBeceri Uygulamasının Planlaması Geribildirim KullanımıUygulamada Geribildirim Kullanımı Ses ve Vücudun KullanımıSes ve Vücudun Kullanımı

20 2 Beceri SeçimiBeceri Seçimi beceri(ler) listesiFutbol’da beceri(ler) listesi belirleyin. En temel beceriden başlayarak, becerileri basitten zora becerileri basitten zora doğru oluşturun. (Önce ne gelir? gibi) Nasıl öğretilebileceğini tanımlayın. (Grupla mı, tek kişi ile mi, becerilerin uygulama sıralamaları vb.) –Öncelikli amaç becerinin bütün olarak öğretilmesidir.

21 2 Grup Çalışmaları 3-4 temel beceri seçin ve bu becerilerin nasıl öğretilebileceğini tanımlayın.

22 2 Açıklama ve Sunumun PlanlamasıAçıklama ve Sunumun Planlaması Becerinin açıklama ve sunumunun nasıl yapılacağının planlama aşamasıdır. planlama aşamasıdır. Beceri seçiminin açıklaması,Beceri seçiminin açıklaması, Öğretim noktalarının vurgulanması,Öğretim noktalarının vurgulanması, Yardımcı öğretim unsurlarının belirlenmesi,Yardımcı öğretim unsurlarının belirlenmesi, Saha içi yerleşim düzeninin belirlenmesi,Saha içi yerleşim düzeninin belirlenmesi, Farklı açılardan sunum(demo) uygulamalarıFarklı açılardan sunum(demo) uygulamaları Demoları kim(ler) yapacak,Demoları kim(ler) yapacak, Geribildirimi kullanın.Geribildirimi kullanın.

23 2 Beceri UygulamasınıBeceri UygulamasınıPlanlamak alanıdüzenleUygulama alanının düzenlenmesi, zamankullanımıUygulama zamanının verimli kullanımı, etkinlikgeçişlerin planlamasıUygulama etkinlikleri arasında geçişlerin planlaması, Talimatların anlaşılırTalimatların anlaşılır olması, uygulama aşamasını kontrolÖncelikle uygulama aşamasını kontrol et, sonra tekniğin kontrolüne odaklan

24 2 Uygulamada Geribildirim KullanımıUygulamada Geribildirim Kullanımı uygulama aşamasındaBecerinin uygulama aşamasında bilgi vermek, Gelişimin sonucuGelişimin sonucu olarak bilgi vermek, Ödül-CezaÖdül-Ceza olarak bilgi vermek

25 2 Ses ve Vücudun KullanımıSes ve Vücudun Kullanımı Anlaşılır DilAnlaşılır Dil Kullanımı, GösterAçıklaÖnce Göster sonra Açıkla GözlemleTepkileri Gözlemle AçıklayıcıAçıklayıcı anlaşılır Konuşun Bağırmayın, vücutdik tutunRahat olun, vücut pozisyonunuzu dik tutun

26 2 TEŞEKKÜRLER


"Türkiye Futbol Federasyonu 6-12 YAŞ GRUPLARININ ÖZELLİKLERİ ÇOCUKLAR NE ÖĞRENİR? NASIL ÖĞRENİR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları