Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli Öğr.Gör. Dr. Şirin Karadeniz.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli Öğr.Gör. Dr. Şirin Karadeniz."— Sunum transkripti:

1 Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli Öğr.Gör. Dr. Şirin Karadeniz

2

3 Farklı tipte öğrenme, farklı tipte öğretmeyi gerektirir. Bu nedenle Gagné, öğrenmeyi beş ana kategoride sınıflandırmıştır.

4 Zihinsel Beceriler: Öğrencinin çevresiyle kavramlar veya semboller yoluyla iletişim kurmasını sağlarlar. Öğrencinin bir şeyi nasıl yaptığı üzerinde odaklanmaktadır. 5 aşaması vardır; Ayırt etmeyi, somut kavramları, ilkeleri ve tanımlanan kavramları, yüksek düzeyli ilkeleri ve problem çözmeyi öğrenme. Öğrencinin çevresiyle kavramlar veya semboller yoluyla iletişim kurmasını sağlarlar. Öğrencinin bir şeyi nasıl yaptığı üzerinde odaklanmaktadır. 5 aşaması vardır; Ayırt etmeyi, somut kavramları, ilkeleri ve tanımlanan kavramları, yüksek düzeyli ilkeleri ve problem çözmeyi öğrenme.

5 Bilişsel Stratejiler: Öğrencinin kendi öğrenme sürecini, hatırlama ve düşünmesini yönlendirebilmesidir. Öğrenci kendi içsel süreçlerini kontrol etmektedir. Bilişsel stratejilere örnek olarak, öğrencinin bir problemi çözmede seçtiği yol verilebilir. Öğrencinin kendi öğrenme sürecini, hatırlama ve düşünmesini yönlendirebilmesidir. Öğrenci kendi içsel süreçlerini kontrol etmektedir. Bilişsel stratejilere örnek olarak, öğrencinin bir problemi çözmede seçtiği yol verilebilir.

6 Sözel Bilgi: İfade edilebilen ve bellekte tutulan bilgidir. Bir öğretmenin, öğrencinin ne öğrendiğini anlamak üzere sözlü veya yazılı tarzındaki soruları öğrencinin sözel bilgisini ifade etmesini gerektirir. İfade edilebilen ve bellekte tutulan bilgidir. Bir öğretmenin, öğrencinin ne öğrendiğini anlamak üzere sözlü veya yazılı tarzındaki soruları öğrencinin sözel bilgisini ifade etmesini gerektirir.

7 Tutumlar: Öğrencinin seçtiği davranışı etkileyen içsel durumlardır. Öğrenciler, bir kişi, olay veya nesneye karşı göstereceği davranışı seçmede tutumlarını temel alırlar. Diğer insanlara saygı duymak, yardımlaşmak gibi sosyal tutumlar okullarda en çok üzerinde durulan tutumlardandır. Öğrencinin seçtiği davranışı etkileyen içsel durumlardır. Öğrenciler, bir kişi, olay veya nesneye karşı göstereceği davranışı seçmede tutumlarını temel alırlar. Diğer insanlara saygı duymak, yardımlaşmak gibi sosyal tutumlar okullarda en çok üzerinde durulan tutumlardandır.

8 Motor Becerileri: Öğrencinin hareketlerini gerçekleştirmesini sağlayan kas sistemi hareketleridir. Öğretimin tüm kademelerinde yer alan motor becerilere örnek olarak yazı yazmak, resim yapmak, spor aktivitelerinde yer almak verilebilir. Öğrencinin hareketlerini gerçekleştirmesini sağlayan kas sistemi hareketleridir. Öğretimin tüm kademelerinde yer alan motor becerilere örnek olarak yazı yazmak, resim yapmak, spor aktivitelerinde yer almak verilebilir.

9 9 Aşamalı Model: 1. Dikkat Çekme 2. Öğrenciye hedefler hakkında bilgi verme 3. Ön bilgilerin hatırlatılması 4. Uyarıcı Materyalin Sunulması 5. Öğrenciye Rehberlik Etme 6. Davranışı Ortaya Çıkarma 7. Geri bildirim verme 8. Performansı değerlendirme 9. Kalıcılığı ve transferi sağlama 1. Dikkat Çekme 2. Öğrenciye hedefler hakkında bilgi verme 3. Ön bilgilerin hatırlatılması 4. Uyarıcı Materyalin Sunulması 5. Öğrenciye Rehberlik Etme 6. Davranışı Ortaya Çıkarma 7. Geri bildirim verme 8. Performansı değerlendirme 9. Kalıcılığı ve transferi sağlama

10 Bir bilgisayar dersini düşünerek; Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli’ne göre dersi tasarlayalım.


"Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli Öğr.Gör. Dr. Şirin Karadeniz." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları