Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel."— Sunum transkripti:

1

2 Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel veya ulusal düzeyde değil, dünya düzeyinde tasarlamalı ve gerçekleştirmelidir. Küresel Girişimcilik2

3 NİÇİN KÜRESEL GİRİŞİM? Şirketlerin milletlerarası düzeyde üretim yapmalarının ardında neler var? Büyüme arzusu Riski yayma arzusu Ucuz girdiye ulaşma arzusu Pazara yakın olma, gümrük engellerini asma Rekabet stratejisi, rakibini takip et Hükümet teşvikleri (serbest bölge vb) Küresel Girişimcilik3

4 4 Dünya Genelinde Üretim Dünya Genelinde Üretim Küreselleşmenin en önemli göstergesi dünya genelinde benzeri ürünler ve markalar üreten Küresel Şirketlerin yaygınlaşması… Kendi ülkesi dışında da ekonomik faaliyette bulunan 50 bin civarında şirket Kendi ülkesi dışında da ekonomik faaliyette bulunan 50 bin civarında şirket Bu şirketlere bağlı 250 bin civarında yavru firma Bu şirketlere bağlı 250 bin civarında yavru firma Bir çok “ulusal ürün” (tekstil, cep telefonu, otomobil vb) içinde uluslararası şirketlerin ürettiği parçaları bulundurmakta… Bir çok “ulusal ürün” (tekstil, cep telefonu, otomobil vb) içinde uluslararası şirketlerin ürettiği parçaları bulundurmakta…

5 Küresel Girişimcilik5 Küresel Devler Küresel Devler Dünyanın en büyük 200 şirketi dünya ekonomisinin yaklaşık % 25’ine sahip… Dünyanın en büyük 200 şirketi dünya ekonomisinin yaklaşık % 25’ine sahip… Dünyada ilk 100 ekonominin 51 tanesi şirket, 49 tanesi ülke… Dünyada ilk 100 ekonominin 51 tanesi şirket, 49 tanesi ülke… Türkiye’nin GSMH’sı 200 milyar civarındayken Ford’un yıllık cirosu 180 milyarı aşmaktadır… Türkiye’nin GSMH’sı 200 milyar civarındayken Ford’un yıllık cirosu 180 milyarı aşmaktadır…

6 Küresel Girişimcilik6 Küresel Yarışta Türkiye Küresel Yarışta Türkiye Dünyanın en büyük 20 ekonomisinden biri… Dünyanın en büyük 20 ekonomisinden biri… 1980’lerde inşaat sektörünün uluslararası ihaleler alması 1980’lerde inşaat sektörünün uluslararası ihaleler alması 1990’larda Türk girişimcilerin Doğu Avrupa’dan Orta Asya’ya uzanan bir alanda boy göstermeleri 1990’larda Türk girişimcilerin Doğu Avrupa’dan Orta Asya’ya uzanan bir alanda boy göstermeleri Sadece büyük şirketler uluslararası yatırım yapmıyor, küçükler de yarışta var Sadece büyük şirketler uluslararası yatırım yapmıyor, küçükler de yarışta var Avrupa sathına yayılmış gurbetçi girişimciler Avrupa sathına yayılmış gurbetçi girişimciler

7 Küresel Girişimcilik7 Küreselleşme: Fırsat mı Tehdit mi? Küreselleşme: Fırsat mı Tehdit mi? Küreselleşme iki yönlü bir olgu… Küreselleşme iki yönlü bir olgu… Artık üretiminizi ve pazarınızı tasarlarken daha geniş ölçekte düşünmek mümkün Artık üretiminizi ve pazarınızı tasarlarken daha geniş ölçekte düşünmek mümkün Artık küresel rekabet baskısının hissedilmeyeceği üretim alanları bulmak zor (Cargill gibi bir devin Sakarya’da küçük ölçekli bir nişasta firmasını rekabet dışına itmesi) Artık küresel rekabet baskısının hissedilmeyeceği üretim alanları bulmak zor (Cargill gibi bir devin Sakarya’da küçük ölçekli bir nişasta firmasını rekabet dışına itmesi) Özetle: Firma büyüklüğünüz ne olursa olsun yerelliği ihmal etmeden küresel düşünme gereği Özetle: Firma büyüklüğünüz ne olursa olsun yerelliği ihmal etmeden küresel düşünme gereği

8 Küresel Girişimcilik8 Küresel Girişim Örnekleri: Coca Cola Küresel Girişim Örnekleri: Coca Cola 1886 Atalanta’lı eczacı John Pemberton tarafından kuruldu. Önceleri baş ağrısını gidermek için bir şurup olarak tasarlandı Atalanta’lı eczacı John Pemberton tarafından kuruldu. Önceleri baş ağrısını gidermek için bir şurup olarak tasarlandı. Bir müşterisinin şurubu açmak için su yerine maden suyu kullanması üzerine şurubu bu şekilde kullanmaya başladı Bir müşterisinin şurubu açmak için su yerine maden suyu kullanması üzerine şurubu bu şekilde kullanmaya başladı Muhasebecisi Robinson’un önerisiyle bu yeni içeceğin adı Coca Cola oldu. “Lezzetli ve ferahlatıcı” coca cola… Muhasebecisi Robinson’un önerisiyle bu yeni içeceğin adı Coca Cola oldu. “Lezzetli ve ferahlatıcı” coca cola…

9 Küresel Girişimcilik9 Coca Cola (devam) Pemberton 1888’de 50 dolarlık karla ölür. İşletmesi 2300 dolara Chandler adında bir ilaç toptancısına satılır. Chandler kardeşi, muhasebecisi ve iki arkadaşıyla 1892 yılında bu günkü the Coca-Cola Company’i kurar. Pemberton 1888’de 50 dolarlık karla ölür. İşletmesi 2300 dolara Chandler adında bir ilaç toptancısına satılır. Chandler kardeşi, muhasebecisi ve iki arkadaşıyla 1892 yılında bu günkü the Coca-Cola Company’i kurar. İlk iş dolar harcayarak ressamlara çizdirdiği coca cola resimlerini dağıttırır, her yere posterler asar, reklamlar verir. İlk üretim Dallas’ta gerçekleşir, bir yıl sonra Cola ABD’nin genelinde pazarlanır. İlk iş dolar harcayarak ressamlara çizdirdiği coca cola resimlerini dağıttırır, her yere posterler asar, reklamlar verir. İlk üretim Dallas’ta gerçekleşir, bir yıl sonra Cola ABD’nin genelinde pazarlanır. Candler 1915’te cola’nın ilk bombeli şişesiyle pazarlanmasını sağlayıp emekli oldu. Candler 1915’te cola’nın ilk bombeli şişesiyle pazarlanmasını sağlayıp emekli oldu. 1919’da şirketin değeri 25 miliyon dolar oldu. Üçüncü kuşak işbaşına geldi ve artık üretimin iyileştirilmesinde çok pazarlamaya ağırlık verildi. 1919’da şirketin değeri 25 miliyon dolar oldu. Üçüncü kuşak işbaşına geldi ve artık üretimin iyileştirilmesinde çok pazarlamaya ağırlık verildi.

10 Küresel Girişimcilik10 Coca Cola Ne Öğretiyor? Bugün Coca Cola dünya pazarının en bilinen, en yaygın olarak kullanılan, hemen her ülkede üretimi olan bir şirkettir belki bir kültürdür… Bugün Coca Cola dünya pazarının en bilinen, en yaygın olarak kullanılan, hemen her ülkede üretimi olan bir şirkettir belki bir kültürdür… Pazarlama: pazarlamada hem yenilik hem de şirket değerinin üzerinde pazarlama bütçesi Pazarlama: pazarlamada hem yenilik hem de şirket değerinin üzerinde pazarlama bütçesi Risk: Pazarlamaya yaptığı yatırım, dünyada kimsenin girmeye cesaret edemediği pazarlara ilk giren yabancı olması Risk: Pazarlamaya yaptığı yatırım, dünyada kimsenin girmeye cesaret edemediği pazarlara ilk giren yabancı olması Tutarlılık- lezzette, kalitede, yönetimde (hep daha ileriye) Tutarlılık- lezzette, kalitede, yönetimde (hep daha ileriye) Kurumsallaşma: Bir aile şirketi olarak kurulmasına rağmen dünya genelinde tespit ettiği başarılı profesyonelleri istihdam etmekte…. Kurumsallaşma: Bir aile şirketi olarak kurulmasına rağmen dünya genelinde tespit ettiği başarılı profesyonelleri istihdam etmekte….

11 Küresel Girişimcilik11 Adidas 1920’de kendisi atlet olan 20 yaşındaki Adi Dasler ilk ayakkabısını üretir. 1920’de kendisi atlet olan 20 yaşındaki Adi Dasler ilk ayakkabısını üretir. 1930’da 11 değişik spor için farklı 30 çeşit ayakkabı üretir, 100 kişiyi istihdam etmektedir. 1930’da 11 değişik spor için farklı 30 çeşit ayakkabı üretir, 100 kişiyi istihdam etmektedir. 1940’da dünyanın bir numaralı spor ayakkabı üreticisi olur. Ancak savaşla birlikte yıkıma uğrar. 1940’da dünyanın bir numaralı spor ayakkabı üreticisi olur. Ancak savaşla birlikte yıkıma uğrar. 1947’de 47 çalışanıyla yeni bir başlangıç yapar. Firmanın adını kendi adından esinleyerek Adidas olarak koyar, meşhur 3 çizgili amblemini tescil ettirir. 1947’de 47 çalışanıyla yeni bir başlangıç yapar. Firmanın adını kendi adından esinleyerek Adidas olarak koyar, meşhur 3 çizgili amblemini tescil ettirir. Dünya Futbol Şampiyonalarına ve Olimpiyatlara sponsor olarak adını duyurur. Bugün bünyesinde çok değişik şirketler bulunduran bir grup olur. 30 bin çalışanıyla dünyanın devleri arasındadır. Dünya Futbol Şampiyonalarına ve Olimpiyatlara sponsor olarak adını duyurur. Bugün bünyesinde çok değişik şirketler bulunduran bir grup olur. 30 bin çalışanıyla dünyanın devleri arasındadır. Adi Dasler 1978’de öldüğünde şahsen tescil ettirdiği, patent aldığı 700 buluş ve yeniliğin sahibiydi. Adi Dasler 1978’de öldüğünde şahsen tescil ettirdiği, patent aldığı 700 buluş ve yeniliğin sahibiydi.

12 Küresel Girişimcilik12 Adidas Ne Öğretiyor? Vizyoner: Adi Dasler’in Adidas’a sunduğu vizyon şudur: “adidas- dünya genelinde sporun bütün sektörlerinde yetkinlik anlamına gelen bir isim’ Vizyoner: Adi Dasler’in Adidas’a sunduğu vizyon şudur: “adidas- dünya genelinde sporun bütün sektörlerinde yetkinlik anlamına gelen bir isim’ Hırs ve azim- savaşlar ve yıkım yeni bir başlangıç Hırs ve azim- savaşlar ve yıkım yeni bir başlangıç Sürekli gelişme- ürün sayısında, malzemelerde, kalitede sürekli iyileşme Sürekli gelişme- ürün sayısında, malzemelerde, kalitede sürekli iyileşme Ar-Ge her dönem ayakkabı ve diğer spor ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalar ve buluşların hemen kayıt altına alınması, tescillenmesi. Ar-Ge her dönem ayakkabı ve diğer spor ürünlerini geliştirmeye yönelik çalışmalar ve buluşların hemen kayıt altına alınması, tescillenmesi. Pazarlama: Futbol, atletizim, tenis, golf gibi sporun her alanında sponsorluklarla adını dünyaya duyurma becerisi Pazarlama: Futbol, atletizim, tenis, golf gibi sporun her alanında sponsorluklarla adını dünyaya duyurma becerisi

13 Küresel Girişimcilik13 Dell Computer Dell 1984’te Micheal Dell tarafından kuruldu. Dell öğrenciyken yurt arkadaşlarına bilgisayar satmakla işe başlamıştı. Dell bilgisayar sanayinin en uzun süreli CEO’su olarak rekorlara imza atmakta. Dell 1984’te Micheal Dell tarafından kuruldu. Dell öğrenciyken yurt arkadaşlarına bilgisayar satmakla işe başlamıştı. Dell bilgisayar sanayinin en uzun süreli CEO’su olarak rekorlara imza atmakta. 6 ülkede yaptığı üretim yapmakta ve bölgesel örgütlenme modeliyle dünya pazarını kontrol etmekte. 6 ülkede yaptığı üretim yapmakta ve bölgesel örgütlenme modeliyle dünya pazarını kontrol etmekte. 41 Milyar doların üzerinde yıllık gelir ve dünya genelinde yaklaşık 46 bin çalışan (takım üyesi) 41 Milyar doların üzerinde yıllık gelir ve dünya genelinde yaklaşık 46 bin çalışan (takım üyesi) Doğrudan pazarlama sayesinde müşteriye yakın olma ve rekabetçi fiyat sunabilme imkanı. Doğrudan pazarlama sayesinde müşteriye yakın olma ve rekabetçi fiyat sunabilme imkanı. Müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir teknolojik altyapı. Müşteri ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir teknolojik altyapı. sitesi 1994’te kuruldu ve Internet üzerinden satışlara başladı yılında Internetten 1 milyar dolarlık satış yaparak rekor kırdı. sitesi 1994’te kuruldu ve Internet üzerinden satışlara başladı yılında Internetten 1 milyar dolarlık satış yaparak rekor kırdı.

14 Küresel Girişimcilik14 Dell Ne Öğretiyor Fırsatları Görebilme: Bir endüstrinin gidebileceği yönü kestirmek ve hazırlıklı olmak, Fırsatları Görebilme: Bir endüstrinin gidebileceği yönü kestirmek ve hazırlıklı olmak, Farklılaşmak: İşi rakiplerinin yaptıklarından farklı şekilde yapabilmek- doğrudan pazarlama Farklılaşmak: İşi rakiplerinin yaptıklarından farklı şekilde yapabilmek- doğrudan pazarlama Kalite ve İyi Fiyat: Müşteri ilişkileri sayesinde düşük fiyatla kaliteli ürün sunabilmek Kalite ve İyi Fiyat: Müşteri ilişkileri sayesinde düşük fiyatla kaliteli ürün sunabilmek Profesyonel Örgütlenme: Kurumsallaşmayı becerebilmek Profesyonel Örgütlenme: Kurumsallaşmayı becerebilmek Vizyoner: Dünya ölçeğinde düşünebilmek Vizyoner: Dünya ölçeğinde düşünebilmek Ar-Ge ve yenilikçilik (inovasyon) Internet altyapısı sunmanın yanında Interneti bir pazarlama aracı olarak kullanabilmek Ar-Ge ve yenilikçilik (inovasyon) Internet altyapısı sunmanın yanında Interneti bir pazarlama aracı olarak kullanabilmek

15 Küresel Girişimcilik15 Uluslararası KOBİ’ler Küreselleşmenin aktörleri dev firmalar ama uluslararası KOBİ’ler de var. Küreselleşmenin aktörleri dev firmalar ama uluslararası KOBİ’ler de var kişinin çalıştığı ve uluslararası teşkilatlanması olan yazılım firmaları giderek yaygınlaşmaktadır kişinin çalıştığı ve uluslararası teşkilatlanması olan yazılım firmaları giderek yaygınlaşmaktadır. Bazı firmalar “Doğuştan Küresel” (Born Global) eğilimdedir. Hemen uluslararasılaşma çabasındadırlar. Bazı firmalar “Doğuştan Küresel” (Born Global) eğilimdedir. Hemen uluslararasılaşma çabasındadırlar. Avrupa Birliği ve hemen bütün gelişmiş ülkeler girişimciliği ve uluslararası girişimciliği destekleme programları geliştirmektedirler. Avrupa Birliği ve hemen bütün gelişmiş ülkeler girişimciliği ve uluslararası girişimciliği destekleme programları geliştirmektedirler. Özellikle İskandinav ülkelerinde uluslararası girişimciliği özendirici destekler güçlüdür. Ayrıca bu ülkelerin güçlü bir girişimcilik gelenekleri vardır. Özellikle İskandinav ülkelerinde uluslararası girişimciliği özendirici destekler güçlüdür. Ayrıca bu ülkelerin güçlü bir girişimcilik gelenekleri vardır. Türkiye’de KOSGEB ihracat yapan KOBİ’leri destekleme çalışmaları yapmaktadır. Türkiye’de KOSGEB ihracat yapan KOBİ’leri destekleme çalışmaları yapmaktadır.

16 Küresel Girişimcilik16 Sonuç Niyetine… İşletmenin boyutu ne olursa olsun yerelliği kaybetmeden küresel ölçekte düşünme gereği (Mevlana’nın pergeli) İşletmenin boyutu ne olursa olsun yerelliği kaybetmeden küresel ölçekte düşünme gereği (Mevlana’nın pergeli) Kurumsallaşma Gereği: Başarılı firmaların güçlü- dinamik girişimcileri yanlarında iyi yöneticilerin olmasına, işletmelerinin “anonimleşmesine” ve hesap verebilirliğe dikkat etmektedirler. Kurumsallaşma Gereği: Başarılı firmaların güçlü- dinamik girişimcileri yanlarında iyi yöneticilerin olmasına, işletmelerinin “anonimleşmesine” ve hesap verebilirliğe dikkat etmektedirler. Fırsatları Görebilme Yeteneği: Hangi endüstrinin ne tür gelecek vaat ettiğini görebilme, çevreyi analiz edebilme ve anlama yeteneği Fırsatları Görebilme Yeteneği: Hangi endüstrinin ne tür gelecek vaat ettiğini görebilme, çevreyi analiz edebilme ve anlama yeteneği Buluş ve yenilikçiliğe (inovasyon) özel önem verme. Ar-ge yi destekleme. Taklidin katma değeri düşüktür. Buluş ve yenilikçiliğe (inovasyon) özel önem verme. Ar-ge yi destekleme. Taklidin katma değeri düşüktür.

17 Küresel Girişimcilik17 Sonuç Niyetine (devam) Farklılaşma: Rakiplerden belli yönlerle farklı olmak zorunluluğuFarklılaşma: Rakiplerden belli yönlerle farklı olmak zorunluluğu Çağdaş Pazarlama: Pazarlama ile satış arasındaki farkı belirlemek, müşteri beklentilerini izlemekÇağdaş Pazarlama: Pazarlama ile satış arasındaki farkı belirlemek, müşteri beklentilerini izlemek İş Ahlakı: Başarılı firmaların vazgeçilmezleri arasında güvenilirlik, kalite-fiyatta tutarlılık, sözünün arkasında durma gibi ilkeler vardır. “Gerilla vur-kaç” yaklaşımı kısa dönemli düşünmenin göstergesi.İş Ahlakı: Başarılı firmaların vazgeçilmezleri arasında güvenilirlik, kalite-fiyatta tutarlılık, sözünün arkasında durma gibi ilkeler vardır. “Gerilla vur-kaç” yaklaşımı kısa dönemli düşünmenin göstergesi. Stratejik Düşünme: Uzun dönemli perspektif geliştirme ve işe madde ötesinde anlam katabilmeStratejik Düşünme: Uzun dönemli perspektif geliştirme ve işe madde ötesinde anlam katabilme


"Küresel Girişimcilik Niçin Önemlidir? Dünya genelinde ekonomik faaliyetlerin bütünleşme eğilimleri nedeniyle artık firmalar stratejilerini sadece bölgesel." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları