Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÖĞRETİM ARAÇLARI VE ETKİLİ KULLANIMI
2
Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ
3
Gerçek Eşya ve Modeller
Gerçek eşyalar; Somut ve kalıcı öğrenmeler sağlar Genellemeyi kolaylaştırır Bireysel olarak eğitim sağlar. Dr. Serçin KARATAŞ
4
Gerçek Eşya ve Modeller
Modeller; bir gerçek eşyanın üç boyutlu temsillerdir… Model > Eşya Model < Eşya Model = Eşya Dr. Serçin KARATAŞ
5
Gerçek Eşya ve Modeller
Ne zaman kullanmalı Üçüncü boyut Şekil İç yapı Renk Uygulama Dr. Serçin KARATAŞ
6
Gerçek Eşya ve Modeller
Gerçeklik düzeyi zor, engelleyici Dr. Serçin KARATAŞ
7
Gerçek Eşya ve Modeller
Öğretmen eşya ve modelleri sınıfa getirmeden önce denemeli…. Dr. Serçin KARATAŞ
8
Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ
9
Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ
10
Gerçek Eşya ve Modeller
Dr. Serçin KARATAŞ
11
Tepegöz Projektörleri
Tepegöz projektörleri; metin, çizim, grafik ve resim gibi önceden saydam bir materyal üzerine renkli ya da siyah - beyaz olarak hazırlanmış bilgilerin ekrana büyütülerek yansıtılması için ya da ders sırasında doğrudan üzerine yazılıp çizilerek ve gerektiğinde silinerek saydam bir yazı tahtası gibi kullanılabilen çok yönlü bir araçtır. Dr. Serçin KARATAŞ
12
Tepegöz Projektörleri
Dr. Serçin KARATAŞ
13
Tepegöz Projektörleri
Avantajları: Yüzyüze iletişim Kullanım kolaylığı Kullanılabilen materyal çokluğu Kullanılan ortam zenginliği Uyarlanabilirlik Aydınlık ortam Önceden hazırlama Dr. Serçin KARATAŞ
14
Tepegöz Projektörleri
Sınırlılıkları: Programlanamama Bireysel çalışmaya uygun değil Üretim süreci gerektirir Tepegöze bağlı Dr. Serçin KARATAŞ
15
Tepegöz Projektörleri
Yansı Transparan Asetat Folye Tepegöz Saydamı Dr. Serçin KARATAŞ
16
Tepegöz Projektörleri
Dr. Serçin KARATAŞ
17
Tepegöz Projektörleri
Tepegöz saydamlarını hazırlama ilkeleri Dr. Serçin KARATAŞ
18
Tepegöz Projektörleri
Tepegöz saydamlarını hazırlama teknikleri Dr. Serçin KARATAŞ
19
Tepegöz Projektörleri
Kullanımına Yönelik Öneriler: Aşırı kullanılmamalı Saydamları değiştirirken açık bırakılmamalı Yüz, öğrenciye dönük olmalı Ekran büyük olmalı, parlak olmamalı Ayrıntılar yansıda değil basıl materyalde olmalı Sınıf içinde dolaşılmamalı Odak ayarı kullanmadan önce yapılmalı Dr. Serçin KARATAŞ
20
Tepegöz Projektörleri
Kullanımına Yönelik Öneriler: İçeriği gösteren bir taslakla başlamalı Kapama tekniklerinden yararlanılmalı Perdeyi herkes görebilmeli Tepegöz çalışırken temizlik yapılmamalı Gerektiğinde boş saydamdan yaralanılmalı Saydam üzerindeki bilgiler doğrudan okunmamalı Yansıtma süresi en az 2 kere okunabilecek kadar olmalı Dr. Serçin KARATAŞ
21
Dr. Serçin KARATAŞ
22
Tepegöz Projektörleri
Kullanımına Yönelik Öneriler: Dr. Serçin KARATAŞ
23
Slaytlar Slaytlar (dia); 35 mm’lik fotoğraf makinesiyle çekilmiş pozitif filmin banyo edilerek teker teker yansıtılmak üzere kesilip plastik veya kartan çerçevelere yerleştirilmesiyle elde edilen küçük, saydam fotoğraflardır. Dr. Serçin KARATAŞ
24
Slaytlar Kullanımı ve Avantajları:
Tanıtım, hatırlatma,gözden geçirme, ilgi uyandırma, dikkat çekme Aşamalar Küçük-büyük, orijinal Grup eğitimleri Üretimi kolay, maliyeti düşük Kolay taşınır ve saklanır Dr. Serçin KARATAŞ
25
Kullanımı ve Avantajları:
Slaytlar Kullanımı ve Avantajları: İstenildiğinde çoğaltılır Yeniden düzenlenebilir Basit ifadeler Ses bantları ile senkronize hale getirilebilir Yansıtma zamanı ayarlanabilir Farklı ders ve öğretim amaçlarına uygun Dr. Serçin KARATAŞ
26
Slaytlar Dezavantajları: Fotoğrafçılık becerisi gerektirir
Kolayca düzeni bozulabilir Toz ve el izlerini çeker Karatmaya ihtiyaç hisseder Dr. Serçin KARATAŞ
27
Slaytlar Kullanımına Yönelik Öneriler Başlık Kısa ve öz
Zemin-Şekil zıtlığı Senaryoya uygun Konuşma üslubu Uzaktan kumanda Doğru sıra ve yerleştirme Görsel çeşitlilik Kısa açıklama Önceden planlama Fon müziği Siyah slayt başlangıç-bitiş Süre < =20dk., Slayt sayısı <=50 Dr. Serçin KARATAŞ
28
TV ve Video Dr. Serçin KARATAŞ
29
Ortak tecrübe oluşturma
TV ve Video Avantajları: Hareket Süreç Güvenli gözlem Beceri öğrenme Dramatizasyon Duyuşsal Öğrenme Problem çözme Ortak tecrübe oluşturma Dr. Serçin KARATAŞ
30
TV ve Video Sınırlılıkları: Sabit Adım Hareketsizlik
Dr. Serçin KARATAŞ
31
TV ve Video Kullanımı : Ön inceleme Zaman not edilebilir,
Parçalar ayrı kasetlere kaydedilebilir Sadece gösterilecek kısımlar yeni kasete kaydedilebilir. Dr. Serçin KARATAŞ
32
TV ve Video Kullanımı : Çevre Düzenleme Ekrana uzaklık en az 2 m.
Öğrenci ekran mesafesi = ekran büyüklüğü x 12 Ters V TV, Göz hizasının 30 derece yukarısı Dr. Serçin KARATAŞ
33
TV ve Video Kullanımı : Öğrencilerin hazırlanması Sunu
Öğrenci katılımını sağlama Dr. Serçin KARATAŞ
34
GÖSTERİ TAHTALARI Dr. Serçin KARATAŞ
35
GÖSTERİ TAHTALARI Dr. Serçin KARATAŞ
36
GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:
Kapsamlı içerik dersten önce hazırlanmalı Yazı ve yerleşim önceden düzenlenmeli Önceden yazılanlar kapatılmalı Konuşurken sınıfa dönülmeli Değişik sunu teknikleri kullanılmalı Yazılar temiz ve anlaşılır Dr. Serçin KARATAŞ
37
GÖSTERİ TAHTALARI Kullanımına Yönelik Öneriler:
Öğretmenin göreceği çizgiler kullanılmalı Renkli tebeşir/kalem Yazıların önü kapanmamalı Işık için gerekli tedbirler alınmalı Pergel, cetvel vb. kullanılmalı Karton ya da tahtalardan yararlanılmalı Dr. Serçin KARATAŞ
38
Döner Levhalar Kullanımı: Kolay ve çok amaçlıdır Yazı tahtaları ~
Kağıtlar önceden hazırlanabilir İlerisi için saklanabilir Dr. Serçin KARATAŞ
39
İpuçları ve Teknikler:
Döner Levhalar İpuçları ve Teknikler: Yerleşimi Görseller önceden hazırlanmalı Yazı satırları Basit yazı, çizim ve sembol Harfler >= 4 cm 1<=Renk sayısı <=4 Kalem seçimi İzleyiciye dönük Materyal sırası Sayfaların sunumu Son sayfada Özet Dr. Serçin KARATAŞ
40
Film Şeritleri Dr. Serçin KARATAŞ
41
Yazılı Materyaller Dr. Serçin KARATAŞ
42
Yazılı Materyaller Hizalama
Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Dr. Serçin KARATAŞ
43
Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi Dr. Serçin KARATAŞ
44
Yazılı Materyaller Tutarlılık Dr. Serçin KARATAŞ
45
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Dr. Serçin KARATAŞ
46
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ
47
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ
48
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi Dr. Serçin KARATAŞ
49
Detay için büyütülmüş görseller
Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller Dr. Serçin KARATAŞ
50
Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu
Farklı bölüm, farklı kısım ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X Dr. Serçin KARATAŞ
51
Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Dr. Serçin KARATAŞ
52
Yazılı Materyaller –Vurgulama
Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma yazıda vurgu Dr. Serçin KARATAŞ
53
Başlıklar için farklı yazı tipi
Yazılı Materyaller –Vurgulama Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x Dr. Serçin KARATAŞ
54
Yazılı Materyaller –Vurgulama
TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR Dr. Serçin KARATAŞ
55
Yazılı Materyaller Dr. Serçin KARATAŞ
56
Yazılı Materyaller Hizalama
Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Sayfa Uzunluğu: Kullanıcılar ekranda kaydırma çubuklarını kullanmak istemezler. Bu nedenle: Bilgi alt başlıklar kullanılarak düzenlenir. Site içi bağlantılar kullanılabilir. Dr. Serçin KARATAŞ
57
Yazılı Materyaller Tutarlılık Yazı boyutu Yazı tipi Dr. Serçin KARATAŞ
58
Yazılı Materyaller Tutarlılık Dr. Serçin KARATAŞ
59
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Paragraf yerleşimi Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyallerin tasarımında dikkate alınması gereken birtakım faktörler vardır. Bunlar: Tutarlılık, sayfa düzeni, görsel materyaller, yazı türü, yazı boyutu,yazı stili ve vurgulama araçlarının kullanımı. Dr. Serçin KARATAŞ
60
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ
61
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Dr. Serçin KARATAŞ
62
Yazılı Materyaller -Sayfa Düzeni
Üstbilgi Başlıklar, ana noktalar ve simgeler Ana metin, grafik ve tablolar için Altbilgi Dr. Serçin KARATAŞ
63
Detay için büyütülmüş görseller
Yazılı Materyaller –Görsel Materyaller Basitlik Soru türü etkinlikler İlgili metne yakın Detay için büyütülmüş görseller Dr. Serçin KARATAŞ
64
Yazılı Materyaller – Yazı Stili, Türü ve Boyutu
Farklı bölüm, farklı kısım ayrı stil Ana fikir – metnin ve paragrafın başında Basit cümleler, yazı stili Teknik kelimeler ~ tanımlamalar Basit tasarımlı yazı tipi Yazı boyu ~ punto Satır arası boşluklar Satır sonu heceleme X Dr. Serçin KARATAŞ
65
Satır arası boşluklar Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Yazılı materyaller, görünüm tasarımı açısından ele alındığında herhangi bir mesajın tasarımı ile ilgili bütün ilkeler yazılı materyallerin tasarımı için de geçerlidir. Dr. Serçin KARATAŞ
66
Yazılı Materyaller –Vurgulama
Yazı boyutu Renklendirme Kalın yazma İtalik yazma Kutu içine alma yazıda vurgu Dr. Serçin KARATAŞ
67
Başlıklar için farklı yazı tipi
Yazılı Materyaller –Vurgulama Tümü büyük harf x Yan başlıklar Açıklayıcı notlar Başlıklar için farklı yazı tipi Altını çizme x Tutarlılık √ Aşırılık x Dr. Serçin KARATAŞ
68
Yazılı Materyaller –Vurgulama
TÜMÜYLE BÜYÜK HARFLERLE YAZILMIŞ UZUN CÜMLE YA DA PARAGRAFLARI OKUMASI ZORDUR. BAŞLIKLAR BÜYÜK HARFLERLE YAZILIR ÇÜNKÜ BAŞLIKLAR OKUYUMAYI YAVAŞLATARAK BİRKAÇ KELİMEYLE İÇERİĞİ ÖZETLEMEK İÇİN KULLANILIR. Tümüyle büyük harflerle yazılmış uzun cümle ya da paragrafları okuması zordur. Başlıklar büyük harflerle yazılır çünkü başlıklar okumayı yavaşlatarak birkaç kelimeyle içeriği özetlemek için kullanılır. Okunması Daha Kolay OKUNMASI ZOR Dr. Serçin KARATAŞ
69
Grafik Materyalleri Grafikler; sayısal verileri görselleştirerek veriler arasındaki ilişkilerin kavranması kolaylaştırmak için kullanılır. Dr. Serçin KARATAŞ
70
Grafik Materyalleri Karşılaştırma Miktar Eğilimler Dr. Serçin KARATAŞ
71
Grafik Materyalleri- Sütun ve çubuk
Dr. Serçin KARATAŞ
72
Grafik Materyalleri- Pasta
Dr. Serçin KARATAŞ
73
Grafik Materyalleri- Çizgi
Dr. Serçin KARATAŞ
74
Grafik Materyalleri- Resimli
Dr. Serçin KARATAŞ
75
Grafik Materyalleri- Şemalar
Şemalar; kronoloji, sayısal veriler ve hiyerarşi gibi soyut bilgileri grafik formunda özetlemek için kullanılır. Dr. Serçin KARATAŞ
76
Grafik Materyalleri- Şemalar
B C D Dr. Serçin KARATAŞ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.