Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖZTEK PROJESİ İLK BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ NECDET KARASU, KÜRŞAT ÇAĞILTAY, GÖKNUR AKILLI KAPLAN, HASAN ÇAKIR, MERYEM DEMİRKAYA Bu çalışma TUBITAK tarafından.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖZTEK PROJESİ İLK BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ NECDET KARASU, KÜRŞAT ÇAĞILTAY, GÖKNUR AKILLI KAPLAN, HASAN ÇAKIR, MERYEM DEMİRKAYA Bu çalışma TUBITAK tarafından."— Sunum transkripti:

1 ÖZTEK PROJESİ İLK BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ NECDET KARASU, KÜRŞAT ÇAĞILTAY, GÖKNUR AKILLI KAPLAN, HASAN ÇAKIR, MERYEM DEMİRKAYA Bu çalışma TUBITAK tarafından SOBAG 111K394 projesi ile desteklenmistir.

2

3 ÖZTEK: Özel Eğitim Öğrencilerine Yönelik Teknoloji ile Zenginleştirilmiş Öğrenme Ortamları Kullanarak Temel ve Bilişsel Kavramların Öğretimi ve Etkililiğinin Araştırılması Önerilen proje ile zihinsel engele sahip çocukların eğitimine destek olmaya yönelik, Teknoloji ile Zenginleştirilmiş yenilikçi öğrenme ortamlarının geliştirilmesi ve etkililiğinin sınanması amaçlanmaktadır. Bu genel amaç doğrultusunda, ÖZTEK projesinde aşağıdaki sorulara cevap aranmaktadır. – ÖZTEK, zihinsel engelli çocukların özel eğitim süreçlerinde önemli bir farklılığa yol açmakta mıdır? – ÖZTEK’in, özel eğitim süreçlerinde öğrencilerin işbirlikli çalışmalarına olumlu veya olumsuz bir etkisi var mıdır? – ÖZTEK’in öğretmenler tarafından kullanılabilirliği (etkililik, verimlilik ve memnuniyet) nedir?

4 ÖZTEK, zihinsel engele sahip çocukların eğitimi için içeriğin onlara özgü kurgulandığı ve zenginleştirildiği, işitsel/görsel/fiziksel ve dokunma duyusuna yönelik etkileşim içeren çokluortam yaklaşımlarıyla tüm duyulara hitap eden etkileşimli ortamlar olarak tasarlanarak geliştirilmektedir.

5 Proje kapsamında, birbirleri ile bütünleşik ya da ayrı ayrı kullanılma özelliğine sahip, – Akıllı/etkileşimli oyuncaklar, – Klavye ve fare kullanmayı gerektirmeyen çoklu dokunmalı etkileşimli masa/tahta ve – Vücut hareketleri ile kullanılacak etkileşimli çokluortam eğitim yazılımları geliştirilmektedir.

6 Akıllı Oyuncaklar Akıllı oyuncak konsepti, fiziksel oyuncakların yapılandırılmış ve anlamlı bir amaç doğrultusunda teknolojik olarak geliştirilmiş halidir. “Yapılandırılmış ve anlamlı amaçlar” akıllı oyuncakları klasik elektronik ya da dijital oyuncaklardan ayıran önemli bir özelliktir. Klasik elektronik ya da dijital oyuncaklar teknolojik bileşenleri sadece oyuncağın ilgi çekiciliğini arttırmak için kullanırken, akıllı oyuncaklar çocuklara bilişsel görevleri gerçekleştirebilecekleri teknolojiyle zenginleştirilmiş bir ortam sunarlar.

7

8

9 Fiziksel etkileşimli bilgisayar oyunları Fiziksel etkileşimli bilgisayar oyunları yeni bir oyun türü olarak son yıllarda ortaya çıkmıştır. Bu oyun türünde kullanıcılar bilgisayardaki fare ve klavye aygıtlarına dokunmadan oyun ortamını kontrol edebilmektedirler. Bir web kamerası aracılığıyla oyundaki hem eğitsel içerikle hem de oyunun oynanmasını sağlayan nesnelerle kolaylıkla etkileşime geçebilmektedirler.

10

11

12

13 Projenin Akışı Aşama-1: ANALİZ ve TASARIM (12 ay) Aşama-2: GELİŞTİRME ve UYGULAMA (12 ay) Aşama-3: DEĞERLENDİRME/REVİZE (6 ay) Aşama-4: SONUÇ (6 ay)

14 Analiz ve tasarım aşaması – Bu aşamada öğrenci 20 den fazla öğrencinin bireysel dosyaları incelenerek ihtiyaçları ve bireysel özellikleri hakkında analiz çıkarılmıştır. – Öğretmen görüşmeleri gerçekleştirilmiştir. – Öğretmen adaylarının hazırladığı bireysel profillerini yansıtan dosyalar incelenerek öğrencilerin bireysel dosyaları ile karşılaştırılmıştır. – Ardından öncelikli konular tespit edilerek müfredat ile karşılaştırılarak öncelikli hazırlanabilecek konular ve beceriler tespit edilmiştir.

15 Geliştirme ve Uygulama Aşaması – Kavramlar ve beceriler için belirli formatlar seçilerek çeşitli prototipler hazırlanmıştır. – İzleyen süreçte geliştirilenlerin değerlendirilebilmesi için birden fazla okuldan öğrenci, öğretmen ve ebeveyn kullanımları ile ilgili veri toplanmıştır.

16

17 İlk Verilere Göre; Öğrenci NoTanıYaşCinsiyet 1ZE6E 2 6.5E 3ZE6.5E

18 Eşleme Beceriler Yüz Tamamlama Vücut tamamlama Şekiller Kavramlar kavramları Çocuğum bu programlarla oynamayı sevdi. 43.354.355 Program çocuğumun ilgisini çekti. 43.353.655 Program çocuğum için faydalıydı. 52.654.655 Çocuğum programla tekrar oynamak istedi. 4353.655 Programı anlamak çocuğumun çok vaktini aldı.* 3.31.61122.2 Program sıkıcı olduğu için çocuğum programı tamamlamadı.* 13.611.611 Program çocuğum için çok zorlayıcıydı.* 43.61112.2 Ebeveynlere Göre;

19 Kullanan ebeveynlerle gerçekleştirilen görüşmelere göre; – Bazı teknik problemler yaşanmıştır, – Programların yavaş ilerlemesi, + Sunulanları çekici, kolay kullanımlı olarak ifade etmişlerdir.

20 Program çocuğum için çok kolaydı.2.654.54.643.6 Çocuğum daha önce öğrendiklerini bu programla geliştirdi.3.644.54.654.8 Çocuğum bu programla bilgisayar becerilerini de geliştirdi.324.53.64.34.2 Bu program sayesinde diğer çocuklarla beraber oyun oynayabildi.22-221 Çocuğum bu programla hoş vakit geçirdi.3354.355 Bu programın benzerlerinden hazırlanmasını isterim.3.32.35455 Evde çok rahat kullanabildik.3.34.35555 Diğer ailelere de öneririm.3.3454.655

21 Maddeler Ortala ma Kişisel bilgisayar kullanımı4.3 İnternet üzerinde bilgi arama4.6 E-posta, sohbet ve facebook gibi iletişim araçlarının kullanımı4.4 Akıllı telefon kullanımı4.4 Tablet PC kullanımı3.7 Öğretmenler Hakkında;

22 Ortalama 1. oztek.metu.edu.tr web sayfasına erişmek kolaydı4.1 2. Sayfada yer alan materyalleri bulmak kolaydı3.9 3. Hedef davranış için uygun materyali bulmak kolaydı3.1 4. Seçmiş olduğunuz materyali bilgisayarda çalıştırmak kolaydı3.3 5. Öğrencinizin materyali başlatmasını sağlamak kolaydı3.3 6. Dokunmatik ekranın kontrolü kolaydı3.9 7. Öğrencinizin materyaldeki hedefe ulaşması için nesneleri hareket ettirmek kolaydı4 8. Öğrencinizin materyaldeki hedefe ulaşması için gerekli etkin bölgeleri bulmak kolaydı4.1 9. Öğrencinizin materyaldeki hedefe ulaşması için gerekli adımları tamamlamak kolaydı3.2 10. Öğrencinize verilen geribildirimi tanımak kolaydı3.3 11. Geri bildirimin olumlu veya olumsuz olduğunu ayırt etmek kolaydı4.1 Öğretmen Görüşleri;

23 UYUMLULUK 1. Dokunmatik ekranın kontrolü parmak hareketleri ile tutarlıydı4 2. Materyelin kontrolü öğrencimin becerileri ile tutarlıydı3.7 3. Materyalde kullanılan kelimeler ve terimler tanıdıktı4 TUTARLILIK 1. Materyaldeki yerleşim tutarlıydı4 2. Materyalde kullanılan renkler yönlendiriciydi4.1 3. Materyalde kullanılan işaretleme etiketleri tutarlıydı4.1 4. Materyalde kullanılan menü etiketleri tutarlıydı3.9 ESNEKLİK 1. Materyal renklerde değişiklik yapmaya izin veriyor2.5 2. Materyal oynama hızında değişiklik yapmaya izin veriyor2.5 3. Materyal istenilen zorluk seviyesinden başlamaya izin veriyor2.7 4. Materyal pencere büyüklüğünü değiştirmeye izin veriyor3.7 5. Materyal ekrandaki nesneleri büyütme ve küçültme yapabiliyor.2.7

24 MİNİMUM HAFIZA YÜKÜ 1. Materyali yüklemek için yönlendirme bilgisi yeterliydi2.4 2. Materyali başlatmak için yönlendirme bilgisi yeterliydi2.4 3. Yardım bilgisi kolay erişilebilir yerdeydi2.3 4. Materyalin amaç(lar)ı kolay erişilebilir yerdeydi2.6 ALGILAMA SINIRLARI 1. Dokunulabilir alanlar açıkça belliydi3 2. Dokunma ile seçilen bölgeler açıkça belliydi3.1 3. Materyaldeki yönlendirici ikonlar için sözlü ve yazılı rehberlik vardı2.6 4. Etkin bölgeler açıkça belliydi2.9 5. Sözel mesajların anlamı açıkça belliydi4 6. Seçilen renkler materyalin kullanımını kolaylaştırdı3.7 7. Ekrandaki nesneler arasındaki mesafeler uygundu3.7 8. Ekrandaki nesnelerin yerleşimi görevi tamamlamaya engel olmadı3.7 KULLANICIYA REHBERLİK 1. Materyalde kullanılan görsel ve işitsel geribildirimler tanıdıktı4 2. Hedefe ulaşıldığında verilen geribildirim (ses veya renk) bilgilendiriciydi3.6 3. Hedefe ulaşılamadığında verilen geribildirim (ses veya renk) bilgilendiriciydi.3.3 4. Materyal etkinliği istediğim zaman bitirmeye izin verdi3.1 5. Materyal etkinliği istediğim zaman tekrar başlatmaya izin verdi3.4 6. Materyaldeki işaretleme hedefin ne kadarına ulaştığımı açıkça gösterdi2.9

25 Öğretmenlerle yapılan görüşmelere göre; – Kullanma kılavuzu eksik bulunmuştur, – Becerilerde bazı beceri basamaklarının eklenebileceği değerlendirilmiştir, – Yarıda kesip başlatma konularında sıkıntılar olduğu, – Yetişkin müdahalesine ihtiyacı azalttığı, – Görsel yönden desteklediği, – Yönergelerin, işaretlerin (ikonlar) öğrenciyi kolay yönlendirdiği.

26 www.oztek.metu.edu.tr


"ÖZTEK PROJESİ İLK BULGULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ NECDET KARASU, KÜRŞAT ÇAĞILTAY, GÖKNUR AKILLI KAPLAN, HASAN ÇAKIR, MERYEM DEMİRKAYA Bu çalışma TUBITAK tarafından." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları