Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Koç Topluluğu Koç Holding KSS Çalışmaları Organizasyonel Yapılanması Koç Holding CEO KSS Koordinatörlüğü Kurumsal İletişim Direktörlüğü Topluluk Şirketleri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Koç Topluluğu Koç Holding KSS Çalışmaları Organizasyonel Yapılanması Koç Holding CEO KSS Koordinatörlüğü Kurumsal İletişim Direktörlüğü Topluluk Şirketleri."— Sunum transkripti:

1

2 Koç Topluluğu

3 Koç Holding KSS Çalışmaları Organizasyonel Yapılanması Koç Holding CEO KSS Koordinatörlüğü Kurumsal İletişim Direktörlüğü Topluluk Şirketleri Bayiler

4  KSS yaklaşımımız şirketlerimizin vizyon ve değerleri ile uyumludur;  Güncel sürdürülebilirlik ve iyi yönetişim yaklaşımları, operasyonlarımız ve politikalarımıza entegre edilmiştir;  Elde edilen sonuçlar, küresel standartlarda (GRI) raporlanarak kamuoyu ile paylaşılmaktadır KSS Yaklaşımımız Koç Holding olarak kurumsal sosyal sorumluluk yaklaşımımız; ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasına hizmet etmek üzere en çok katma değer yaratacağımız ve en yüksek çarpan etkiye ulaşacağımız projeleri hayata geçirmektir.

5  Katma değer yaratacak sosyal girişim için ihtiyaç analizi ve kurumsal SWOT analizi yapmak  Paydaşları doğru tanımak ve projelere dahil olmalarını sağlamak  Hareket ve zaman planı yapmak, bütçelemek  Şirketin değer zincirinden faydalanmak  Bir marka olarak konumlamak  İzleme, değerlendirme, gelişme sürecini uygulamak  Şirket süreçlerine katmak  Çarpan etkisi yaratmak, sürdürülebilir, örnek alınabilir modeller geliştirmek KSS Projesi Yönetim Adımlarımız

6 KSS Projelerimizde Başarı Faktörleri:  Ülkemiz sorunlarına çözüm odaklı olmaları;  Farkındalık yaratmaları;  Sürdürülebilir, tekrarlanabilir, çarpan etkiye sahip olmaları;  Şirket ve bayilerimizde uygulanabilmeleri;  Tüm Türkiye’ye yayılabilir olmaları;  Toplumsal kalkınmaya yarar sağlamaları;  Topluluğumuzun öncü rolünü bir kez daha ortaya koyarak kamuoyunun dikkatini çeken model uygulamalar olmaları.

7 7 Amaç: Sürdürülebilir Kalkınma

8 Ekonomik ve sosyal kalkınma Mesleki Eğitimde Değişim Teorisi

9 Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi’nin Ana Amaçları: Mesleki-teknik eğitimin ülke ekonomisi açısından önemi konusunda toplumun her kesiminde farkındalık yaratmak Bu konuda önder olarak devlet-özel sektör işbirliğinin tohumlarını atmak

10 PROTOKOL KAPSAMI (2006) 1.Burs 2.Staj 3.İstihdam Önceliği MLMM Projesi Başlangıçta Öngörülen Kapsam

11 1.FAZ ( ) 1.Farkındalık yaratma 2.Burs 3.Staj 4.Laboratuvarlar 5.Koçluk desteği 6.Kişisel gelişim desteği 7.Proje yarışmaları 8.İstihdam Önceliği 9.İzleme değerlendirme - Veri Temeli MLMM Projesi Döngüsü Gerçekleşen Kapsam:

12 2. FAZ ( ) 1.Farkındalık yaratma 2.Okul-işletme işbirliklerinin yaygınlaştırılması MLMM Projesi Döngüsü Gerçekleşen Kapsam:

13 * 81 ilde 264 okulda öğrenciye aktif burs desteği verildi. * Burs sistemi üzerinden öğrenciye ulaşıldı. * Kız öğrenciler arasında yüksek okul terk oranları ve Endüstri Meslek Liselerinde düşük kız öğrenci okullaşma oranlarına rağmen bursiyerlerin %44’ü kız öğrencilerden oluştu. * Olumlu rol model öğrenciler oluşturuldu. * Ders başarı oranları arttı. Mesleki eğitime devamlılık istekleri arttı. Vesile – Diyarbakır Burs Değer 21 milyon 190 bin TL Burs bütçesi Burs adedi 200 Her yıl seçimlerde görev alan çalışan sayısı

14 Öğrencilerin istihdam edilebilirlikleri artırıldı. Koçların sosyal becerileri geliştirildi. Koçların kurumsal bağlılıkları ve motivasyonları arttı. Koçların aile içi ilişkileri olumlu yönde etkilendi. Koçlar şirketlerinde değer katan model projeler üretmeye başladı. Değer 580 Koçluk programına dahil olan çalışan sayısı 20 Koçluk desteği veren şirket sayısı Koçluk 76 Programın uygulandığı il sayısı Necati – İzmir

15 Staj talebinde bulunan öğrencilerin %80’ine staj imkanı sağlandı. Öğrencilerin istihdam edilebilirlikleri arttı. Kurum kültürü ve mesleki gereklilikler eğitim esnasında kazandırıldı. İstihdam hikayeleri oluşmaya başladı. Öncelikli istihdamların gerçekleştiği sektör: Otomotiv Değer Staj Gözde - İstanbul 20 Staj desteği veren şirket sayısı

16 Eğitim Reformu Girişimi ile “Meslek Eğitiminde Kalite İçin İşbirliği” kapsamında 4 yayın 1000’in üzerinde paydaşla paylaşıldı; ayrıca ERG ağına iletildi: Eğitim Reformu Girişimi ile “Meslek Eğitiminde Kalite İçin İşbirliği” kapsamında 4 yayın 1000’in üzerinde paydaşla paylaşıldı; ayrıca ERG ağına iletildi: – Mesleki Ve Teknik Eğitimde Kalite: Strateji Belgesi – Mesleki ve Teknik Eğitimde Güncellenmiş Durum Analizi – Hayat Boyu Öğrenme Uluslararası Eğilimler Bilgi Notu – Meslek Eğitiminde Ne Çalışıyor, Neden Çalışıyor? Okul-İşletme İşbirliklerine Dair Politika Önerileri “Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite için Strateji Belgesi” kapsamında önerilen bir çok politika MEB tarafından hayata geçirildi: “Mesleki ve Teknik Eğitimde Kalite için Strateji Belgesi” kapsamında önerilen bir çok politika MEB tarafından hayata geçirildi: – MTE organizasyon yapısı iyileştirildi – Alan seçimi 11. sınıfa kaydırıldı – Ortaöğretime mesleki ders tanıtımları eklendi – Temel becerilerin önceliği artırıldı – Özel sektörün rolü artırıldı. Teşvikler getirildi – Teknik öğretmenlerin sektörde eğitimine ilişkin proje başlatıldı Değer Politika 27 İşletme 6 Projede görev alan danışman sayısı 30 Meslek okulu 11 Projede görev alan akademisyen sayısı

17  Arçelik: 8 Lab (Elektrikli Ev Aletleri) * Kartal Atalar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İstanbul ) * Beykoz Barbaros Hayrettin Paşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İstanbul ) * Zeytinburnu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İstanbul ) * Türk Telekom Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Diyarbakır) * Trabzon Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Trabzon) * İTO Vakfı Süleyman Taştekin Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (İzmir) * Abidinpaşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Ankara) * Demirtaşpaşa Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi (Bursa )  Ford Otosan: 3 Lab & 1 Eğitim Merkezi & 1 MYO (Otomotiv-Ölçüm) * Ankara - Sincan Fatih Anadolu Meslek Lisesi, Teknik ve EML * İstanbul - Kartal Yakacık And. Tek. Lis.,Tek. Lis. VE EML * Kocaeli - Karamürsel Endüstri Meslek Lisesi – 3CMM Ölçüm Laboratuvarı * Eskişehir İnönü Endüstri Meslek Lisesi – Ford Cargo Teknik Eğitim Merkezi * Kocaeli Üniversitesi Ford Otosan Meslek Yüksek Okulu  Otokoç: 5 Eğitim Merkezi (Otomotiv - Okulum Yetkili Serviste Projesi ile İş Yerinde Eğitim) * İzmir * Samsun * Adana * Konya * Eskişehir  Otokar: 1 Eğitim Merkezi (Otomotiv - Kaynak Atölyesi ile İş Yerinde Eğitim) * Sakarya Deniz - Karamürsel Lab ve Eğitim Merkezleri Model 8 Şirket 5 Sektörde 1 MYO 7 Eğitim merkezi 1 Meslek lisesi

18  Tofaş Fiat: 11 Lab (Otomotiv) * İstanbul Şişli Endüstri Meslek Lisesi * İstanbul Samandıra Endüstri Meslek Lisesi * İstanbul Bağcılar Endüstri Meslek Lisesi * Ankara Güvercinlik Endüstri Meslek Lisesi * Adana Motor Meslek Lisesi * İzmir Gaziemir Endüstri Meslek Lisesi * Bursa Hürriyet Endüstri Meslek Lisesi * Antalya Endüstri Meslek Lisesi * Samsun Endüstri Meslek Lisesi * Kocaeli Endüstri Meslek Lisesi * Diyarbakır Burhanettin Yıldız Endüstri Meslek Lisesi  Tüpraş: 4 Lab (Petro-Kimya) * Kocaeli Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi * İzmir Aliağa METEM * Kırıkkale Bahşili H. Hidayet Doğruer Çok Programlı Lisesi * Batman Endüstri Meslek Lisesi  Türk Traktör: 3 Lab (Tarım Makinaları) * Ankara Gazi Endüstri Meslek Lisesi * Amasya Gökhöyük Endüstri Meslek Lisesi * Bursa Osmangazi Endüstri Meslek Lisesi  Yapı Kredi: 1 Meslek Lisesi * Kocaeli - Gebze Çayırova Yapı Kredi Kız Meslek Lisesi Lab ve Eğitim Merkezleri Model İstanbul Fiat Lab 29 Laboratuvar 400 Hizmetiçi eğitim verilen öğretmen sayısı

19 Meslek Lisesi Memleket Meselesi Projesi kapsamında oluşturulan model ve elde edilen başarılar devletlerarası kuruluşlar tarafından da örnek bir proje olarak sunulmaya başladı yılında Uluslararası Çalışma Örgütü’ne (ILO) bağlı Gençlik İstihdamı Programı tarafından Avrupa’da gençlerin istihdamını destekleyen örnek uygulama olarak seçildi. Proje ILO’nun alandaki çalışmalarına esin oldu yılında UNDP tarafından bölgede iyi örnek gösterilen MLMM, Global Alliance for Sustainable Employment (GASTE) oluşturulurken model alındı. Proje kapsamında oluşturulan okul-işletme modeli AB tarafından İK Geliştirme Hibe Programı şartnamesinde temel teşkil etti yılında Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu’nun (TİSK) düzenlediği ‘2014 Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ödülleri’ Yarışması’nda etkililik, iyi uygulama, kapsayıcılık, sürdürülebilirlik ve yenilikçilik alanlarındaki başarısıyla “Büyük Ödül”ün sahibi oldu. Model Yaygınlaştırma Kamil - Bursa

20 2012 yılında Koç Topluluğu şirketlerinde görev yapan 550’den fazla çalışanın gönüllü desteği ile uygulanan “Meslek Lisesi Koçları Programı”nın yönetimini, Özel Sektör Gönüllüleri Derneği (ÖSGD) öncülüğünde iş dünyasına devrettik döneminde ÖSGD Üyesi Koç Topluluğu dışında 30 Şirket uyguladı, 310 Koç ile 7 ilde 55 okulda 1550 öğrenciye ulaştı! döneminde ÖSGD Üyesi toplam 40 Şirket çalışanlarından 523 gönüllü Koç ile 9 ilde 73 okulda toplam 2000 öğrenciye ulaştı! Model Yaygınlaştırma İrfan – Diyarbakır 9 İlde 2000 Öğrenciye Ulaştı 73 Okulda 523 Yeni MLK 40 Şirket

21 YEREL KALKINMA İÇİN OKUL-İŞLETME İŞBİRLİĞi PROGRAMI Bu Program ile Ne Değişecek? Okul-İşletme İşbirliği modelinin yaygınlaştırılması ve uygulama sayılarının artırılması mesleki eğitim kalitesini artırmaya katkıda bulunacaktır İşbirliklerinin odağında yer alan eğitim kurumu ve yöneticilerinin farkındalıklarının artması ile uygulamalar ivme kazanacaktır Mesleki eğitimin gelişiminde önemli rolü olan paydaşların yetkinliklerinin artırılması hayata geçirilen uygulamaların kalitesine katkıda bulunacaktır Model Yaygınlaştırma Staj Yerleştirme E-Öğrenme Mezun Yerleştirme İşbirliği & Eşleşme İhtiyaç Analizi

22 MLMM’nin Paydaş Bazlı Kazanımları Öğrenciler: Kişisel Gelişim: Özgüvenlerinde artış oldu. Sosyal yönleri kuvvetlendi. Aile ve arkadaşlarıyla ilişkilerinde iyileşme gerçekleşti. Hedeflerinde büyüme oldu. Geleceğe yönelik daha net planları oluştu. Ders başarı oranları arttı. Mesleki eğitime devamlılık istekleri arttı. Sosyal konulara duyarlılık kazandılar. Zaman Yönetimi, İletişim, Girişimcilik, Yaratıcılık, Takım Çalışması konusunda farkındalıkları arttı. Özgeçmişleri güçlendi. İstihdam edilebilirliklerinde artış oldu. Mesleki Gelişim: Şirket/ Fabrika ortamını erkenden keşfettiler. İşyerinde beceri eğitimi aldılar Okullar: 264 okula çeşitli yatırımlar yapıldı. Diğer kurum ve kuruluşları meslek liselerine yönelik projeler geliştirmeleri yönünde teşvik etti. Özel sektörün konuya ilgisi ve desteği arttı, mesleki eğitimin geliştirilmesi için paydaşlara ulaşmak kolaylaştı. MLK modülleri tüm okulda uygulanmak üzere rehber öğretmenlere de sunuldu. Şirketler: Burs ile desteklenen kişisel gelişim eğitimleri alan öğrenciler şirketlerde staj yaptı ve mezun olan bursiyerleri istedikleri takdirde istihdam önceliği verildi. Çalışanlar açısından kurumlarının kendilerine böyle bir projede gönüllülük imkanı yaratması değer yarattı. Yürütülen insan kaynakları ve eğitim çalışmalarına alternatif ve efektif modeller üretildi. Gönüllü Şirket Çalışanları: Sorumlu vatandaşlık ve gönüllülük ruhu kazandılar. Kişisel gelişimlerine katkı sağlandı. Çalıştıkları kuruma bağlılıklarında artış oldu. Toplumsal bir sorunun çözümü için geliştirilmiş bir projenin parçası oldular. Kendilerini motive, daha aktif ve sosyal hissettiler. Aile ilişkilerinde olumlu yansımalar gözlemlediler.

23

24 Meslek Örgütleri Sektörel İşbirlikleri Sektörel İhtiyaçlar Teknolojik Yenililikler Yeni Pazar İmkanları Bu süreçte neler yapılmalı? Yeni Eğitmen İhtiyacına Sektörden Destek Eğitici Eğitimi & Ders İçerikleri MEB ile Temas & Protokol Ortak Bütçe & Yetkiler Fayda & Riskler Gözden Geçirilmeli

25

26


"Koç Topluluğu Koç Holding KSS Çalışmaları Organizasyonel Yapılanması Koç Holding CEO KSS Koordinatörlüğü Kurumsal İletişim Direktörlüğü Topluluk Şirketleri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları