Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAZIRLAYANLAR TURGUT AYKIZ OSMAN BULUT MAZLUM DİNLER MAHMUT ÇELİK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAZIRLAYANLAR TURGUT AYKIZ OSMAN BULUT MAZLUM DİNLER MAHMUT ÇELİK."— Sunum transkripti:

1

2 HAZIRLAYANLAR TURGUT AYKIZ OSMAN BULUT MAZLUM DİNLER MAHMUT ÇELİK

3

4 GÜÇLÜ YÖNLERİ Türkiyede Havayolu ulaşımında ilk olması
Türkiyedeki %67 lik Pazar payını elinde tutması Avrupalı Firmaların küçüldüğü dönemde büyük bir kâr ve büyüme sağlamıştır. Araştırma Sonucu Avrupa Havacılık sektörünün 2009 yılındaki büyümesinde en büyük payı %425 ile THY’ye ait. THY rakiplerine göre maliyet avantajı konusunda bir hayli önde olması. Şirket karlı bir gelir-gider profile sahiptir. StarAlliance üyesi olması. Deneyimli Kadro ve Eğitimli Personeller. Türkiye Kargo Taşımacılığında lider olması

5 GÜÇLÜ YÖNLERİ Şirketin kar getiren Anadolujet, Sunexpress, Bosna Hava Yolları, THY Technic, Turkish Engine C. , TGS, THY uçuş akademisi, THY-Opet Havacılık Yakıtları gibi iştirakler ile hem kârlılığını daha çok artırma ve risklerini paylaşması gibi çözümler üretmesi son derece güçlü bir yön olarak kabul edilir. Hükümetin Desteği ile Güçlü bir finansal Yapısı Şirketin Avrupada kapasite ve trafik artışında 1.sıraya yerleşmiş olması Barcelona, Manchester United Futbol Takımlarının ve Maroussi Basket Takımının Resmi Sponsoru, ve Hollywood Yıldızlarını reklamlarda oynatması. Skytrax World Airline Awards 2010 sıralamasında „„Güney Avrupa‟nın En iyi Havayolu” ve ekonomi sınıfı uçak ikramında “Dünya‟nın En iyi Havayolu” ünvanını almış olması.

6 ZAYIF YÖNLERİ THY nin bilet fiyatlarının yüksek olması
Marka Sadakati azdır Sosyal Sorumluluk Projelerin Yeterli olmaması. Atatürk Hava Limanındaki kapasite sorunu

7 FIRSATLAR Rakiplerine göre çok üstün performans sergileyen THY . Avrupanın en büyük hava yolu olma iddiasını dahada kuvvetlendirmektedir. Bu da gelecek için bir fırsattır. Ülkemizin Jeopolitik konumu. Çok büyük fırsat doğurmaktadır. Çünkü asya , ortadoğu,afrika, avrupa yı bağlayan bir coğrafyada. Her iki tarafa 3-5 saatlik uçuş süresi . Ülkemizde yapılan dış açılımlar komşu yakın ülkelerle vize bariyerinin kaldırılması süreci ortaklığın yolcu potansiyelini artması ile sonuçlanır. 3.bir havalimanın inşaatı ve sabiha Gökçen havalimanında 2.bir pistin inşaası planı ortaklık için bir fırsattır. Son Yıllarda Global olumsuzluklara rağmen büyümeyi esas alan THY olumsuz çevre koşullarını fırsata dönüştürerek daha kuvvvetli bir şekilde yoluna devam etmesi THY’nin İstanbul’da küresel ölçekte motor bakım merkezi kuracak. Bu da bakım onarımda dünya devi olmak için önemli bir fırsattır.

8 TEHDİTLER Düşük Maliyet yolcu sayısının artması ve rakip şirketlerin bunu kullanıp şirkette zarar vermesi Terör Saldırıları. Sektöre Yeni giren uçak firmaları Teknolojinin Gelişmesiyle Yeni uçakların çıkması Maliyetlerin artması Ekonomik Krizlerin Çıkması ile İnsanların diğer ulaşım araçlarına yönelmesi

9 FİNANSAL ANALİZ

10 FİNANSAL ANALİZ LİKİDİTE ORANLARI
Cari Oran: Dönen Varlıklar/Kısa Vadeli Borçlar 2008 yıllı: / =1.58 2009 yıllı: / =1.36 Asit Test Oranı: (Dönen Varlıklar – Stoklar ) / Kısa Vadeli Borçlar 2008 yıllı: ( ) / = 1.52 2009 yıllı: ( – ) / = 1,30

11 FİNANSAL ANALİZ FİNANSAL BORÇ ORANLARI
Toplam borç Oranı: Toplam Borç / Toplam Varlık 2008 yıllı: 1,653,906, / =%62 2009 yıllı: / =%64

12 FİNANSAL ANALİZ FAALİYET ORANLARI
Alacak Devir Hızı: Net Satışlar/ Ticari alacaklar 2008 yıllı: / =3.24 2009 yıllı: / =0.198 Varlık Devir Hızı: Net Satışlar/ Toplam Varlık 2008 yıllı: / = 0.143 2009 yıllı: / = 0.078

13 FİNANSAL ANALİZ KARLILIK ORANLARI Net Kar Marjı: Net Kar/ Net Satışlar
2008 yıllı: / =6.40 2009 yıllı: / =6.46 Varlılık Karlılığı: Net Kar/ Toplam Varlık 2008 yıllı: / = 0.058 2009 yıllı: / = 0.078

14 FİNANSAL ANALİZ KARLILIK ORANLARI
ÖzSermaye Karlılığı: Net Kar/ Özsermaye 2008 yıllı: / =%15 2009 yıllı: / =%22

15 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ
YOLCU İÇ DIŞ KARGO TURKISH CARGO

16 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ
HATLAR ANADOLUJET SUNEXPRESS DIŞ HATLAR BOSNA HAVA Y.

17 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ
•Türkiye „deki Havacılık Sektörünün büyümesi son 5 yıl içinde dünya ile karşılaştırıldığında daha hızlı gerçekleşmiştir. •THY‟nın dönemi için ortalama ÜYK büyümesi 12.47% iken; Dünya ortalaması 3.81%‟dir. •IMF‟ye göre küresel toparlanma gelişmekte olan ülkelerde, özellikle Asya‟da tahmin edilenden daha iyi olmuştur. •THY‟nin yeni hatlar açtığı Afrika‟da, ekonomik toparlanmanın önceki küresel krizlere kıyasla daha güçlü olacağı beklenmektedir.

18 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

19 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

20 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

21 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ
Dış Hatlar %59 = THY %9 = Diğer Türk Havayolu firmaları %32 = Yabancı Havayolları İç Hatlar %67 = THY %33 = Diğer Türk Havayolu firmaları

22 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

23 SEKTÖR ANALİZİ

24 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ
%67’lik Pazar Payı

25 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

26 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

27 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

28 SEKTÖR VE REKABET ANALİZİ

29 MÜŞTERİ ANALİZİ

30 MÜŞTERİ ANALİZİ Mükemmellik kültürünü yaşam biçimine dönüştürerek,ülkemizin rekabet gücünün ve refah düzeyinin yükseltilmesine katkıda bulunmak misyonu ile çalışmalarını sürdüren KalDer ve uluslararası araştırma şirketi Ka Araştırma ortak girişimi ile gerçekleştirilen,Türkiye Müşteri Memnuniyeti  Endeksi(TMME)2010 yılı 2.çeyrek sonuçları açıklandı.TMME, 2010 yılı 2.çeyrek çalışmasında ambalajlı  su, meyve suları, akaryakıt istasyonları, havayolları ve küçük ev aletleri sektörleri ölçüldü.  Buna göre Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2010 yılı 2. çeyreğinde havayolları arasında ilk sırayı THY alırken Atlasjet ikinci oldu. Bu ikiliyi SunExpress, Pegasus ve Onurair izledi.

31 MÜŞTERİ ANALİZİ THY müşteri memnuniyeti için elektronik ortamda Dilek ve şikayetleri bildirebilecek Uygulamalar geliştirmektedir. Özellikle Web 2.0 çıkmasıyla sosyal medyada Twitter ve facebook sayfallarında yazılan şikayetleri dikkate alarak en kısa zamanda dönülmektedir. Segment olarak yüksek gelirli kesime hitaben THY, daha cazip fiyatla bir alt segment için AnadoluJet hizmet vermektedir. Müşterilerin daha kolay bilet kesmesi için E-ticket ile online bilet alımı yapması . Miles&Smiles ile bilet aldığında puan kazanan kart lar ile Müşteri ilişkileri yönetimini gelişmesini sağlamaktadır.

32 MÜŞTERİ ANALİZİ Politika ve Hedefler
THY ortaklığı hava taşımacılığı politikası aşağıdaki konular üzerinde yoğunlaştırılmıştır; Uçuş Emniyeti Ekonomi Yolcu Konforu Tarifede Etkinlik Bu nedenle; Uçuş Emniyet ve Kalite Güvence Başkanlığı, kendi sorumluluk sahasına giren Uçuş İşletme, Uçuş Eğitim ve Standartlar, Kabin, Bakım, Yer İşletme, Teknik Eğitim, Acil Durum Çalışma Grubu, Uçuş/Yer/Bakım Emniyet Müdürlükleri gibi uçuş emniyetini doğrudan etkileyen ünitelerle yakın bir işbirliği içinde bulunmaktadır; Türk Hava Yolları Uçuş Emniyet ve Kalite Güvence Başkanlığı faaliyetlerinde ana hedefler aşağıda özetlenmiştir; Ortaklığımızda Uçuş ve Yer Emniyetini en üst düzeye çıkartmak,

33 MÜŞTERİ ANALİZİ Türk Hava Yolları'nın tüm ünitelerinde Toplam Kalite Güvence'sinin kurulmasını ve uygulanmasını sağlamak, Risk Faktörü konusunda tüm bireyleri bilinçlendirmek, Belirlenen eksiklik ve aksaklıklara karşı düzeltici önlemleri ivedilikle almak, Standart dışı uygulamaları, herhangi bir kaza veya olaya neden olmadan tesbit etmek,meydana gelen kaza, kırım ve olaylardan gereken dersleri almak ve benzeri olayların tekerrürünü önleyebilmek için, varılan sonuçları ilgili ünitelere duyurmaktır.

34

35 TEŞEKKÜRLER...


"HAZIRLAYANLAR TURGUT AYKIZ OSMAN BULUT MAZLUM DİNLER MAHMUT ÇELİK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları