Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ 070050075 HÜSEYİN YİĞİT ERSEN 070060029 KÂZIM ANIL EREN 070070084 KORAY GÜLER 070080019.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ 070050075 HÜSEYİN YİĞİT ERSEN 070060029 KÂZIM ANIL EREN 070070084 KORAY GÜLER 070080019."— Sunum transkripti:

1 HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ HÜSEYİN YİĞİT ERSEN KÂZIM ANIL EREN KORAY GÜLER

2 İÇERİK  Kriz ve Kriz Yönetiminin Tanımı  Kriz Öncesinde  Kriz Sırasında  Kriz Sonrasında  Firmalar  Genel Değerlendirme

3 KRİZİN TANIMI  Türkçesi bunalım   Riskler ölçülebilir  ‘Geliyorum’ der

4 KRİZLERİ OLUŞTURAN ETMENLER KURUM İÇİ Yönetimi daha kolay Geri bildirimler Kurumun bağlı bulunduğu sektör Kurum kültürü Çalışanlar KURUM DIŞI Genellikle yönetilemez Kurumun konuma göre değişken Doğal afetler Devlet Dış gözlemciler

5 KRİZLERİN ŞAHISLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ  Çalışanlar En yüksek baskı Sonuca en çok etkiyen  Yöneticiler Soğukkanlı ve hızlı olmalı  Dış Gözlemciler Basın, müşteriler ve yatırımcılar İtibar, izlenim

6 KRİZ YÖNETİMİ NEDİR  Kriz öncesi, sırası ve sonrası  Sürekli değişen dünyada, süreklilik arz eden bir bilimdir  Olağan akışlar dışında gelişen olaylara karşı bir tepkidir  Seri değerlendirme ve denetimdir

7 KRİZ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ  Riskin tanımı ve yönetimi  Süreklilik ve sürekli denetim  Her kriz kendine hastır  İletişimin önemli bir yeri vardır  Esneklik, yapıcılık, yaratıcılık  Kuruma faydaları

8 KRİZ ÖNCESİ YÖNETİM  Belirtilerin Saptanması Verilerin sıkı takibi Belirtiler vaktinde saptanıp değerlendirilmeli ve yanıtlanmalı  Krizleri Önlemeye Yönelik Çalışmalar Esneklik ve yaratıcılık TKY, Örgütsel Ahlak vb.

9 KRİZ ÖNCESİ YÖNETİM  Krizlere Yönelik Hazırlık Çalışmaları Riskler tespit edilip derecelendirilmeli Kriz iletişim planı Kriz ekibi Gerekli eğitim

10 KRİZ SIRASINDA YÖNETİM  Kriz Lideri ve Yönetim Ekibi Lider krize hâkim, sakin, kararlı ve bilgili olmalı Önsezileri yetkin ve tedbirli Kriz planları hazırlayıp, düzenlemek ve uygulatmakla yükümlü İyileşme sürecini daha hızlı ve etkin hâle getirmeli Krizlerden gerekli dersleri çıkarmalı

11 KRİZ SIRASINDA YÖNETİM  Kriz Dönemlerinde Uygulanan Stratejiler  Kriz Anında İletişim Kriz sırasında bilgilendirilecekler Kriz sırasında iletişimin önemi Kriz iletişim ve yönetim planları Küçülme Hep birlikte yükselme Kriz öncesi sıkı denetim Esnek üretim politikası Yüksek motivasyonlu personel

12 KRİZ SONRASI YÖNETİM  İyileşme Süreci Normal Duruma Dönüş Örgüt İmajının Yenilenmesi - İtibar Öğrenme ve Değerlendirme  Dağılma Süreci - İyileştirme - Halkla ilişkiler - Veri Stoku - Sonraki krizlere hazırlık

13 KRİZ SONRASI YÖNETİM  Krizin Olumlu Etkileri Krizin fırsat potansiyeli Piyasanın yeni dengesi Azalan rakip sayısı  Krizin Olumsuz Etkileri Örgütsel sıkıntılar İtibar veya müşteri kaybı

14 FİRMA TANITIMLARI  TEB ’de kurulmuş - BNP Paribas ile ortaklık - Müşteri memnuniyeti - Üst seviyede iş ahlakı - Evrensel standartlar  THY ’te kurulmuş - Star Alliance üyesi - Düşük hata oranı - Kendini geliştiren personel - “Kalite Liderliği” anlayışı

15 KRİZ VE KRİZ YÖNETİMİ ANLAYIŞI  TEB - Kriz; darboğazlar ve güçlükler - Kriz yönetimi ekibi yok - Risk yönetimi ekibi var - Krizler fırsat - Kriz anında yenilikçi - Maliyet ön planda  THY - Zarar verebilecek kaza ve kırımlar - Kriz yönetimi ekibi yok - Kriz masası oluşturulur - Kendini test etme şansı - Krize rağmen gelişme - İtibar, güvenilirlik

16 KRİZ SIRASINDA FİRMALAR  TEB - Anında kriz yönetimi toplanır - İletişim hızlanır - Acil durum eylem planı - Ani kararlardan uzak - Risk azaltma  THY - Tecrübelerden yararlanılarak hızlı tepki - Basınla etkin iletişim - Krize göre hareket - Hızlı çözümler - İtibar kaybını azaltma

17 KRİZ SONRASINDA FİRMALAR  TEB - Herhangi bir özel çalışma yok - Üst yönetim ders alır - Benzer krizler için önemli noktaların tespiti  THY - Uygulanan yöntemlerin sonuçları - İlgili birim ders alır - Kriz sonrası toparlanma

18 GENEL DEĞERLENDİRME  TEB - Kriz tanımları mantıklı - Tecrübe - Krizlerin fırsat değeri - Kriz yönetimi ekibi - Azaltılmış basamaklar - Sürekli yenilişim - Kriz sonrası dersler  THY - Basınla aktif iletişim - Sorumluluk - Prestij ve güven - Etkili kriz masası - Bilgi birikimi - Sürekli büyüme - Kriz sonrası denge


"HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ 070050075 HÜSEYİN YİĞİT ERSEN 070060029 KÂZIM ANIL EREN 070070084 KORAY GÜLER 070080019." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları