Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 Üniversitede Hayat… Üniversitede Hayat… Kişisel Gelişim, Kişisel Gelişim, Özgüven, Özgüven, Motivasyon, Motivasyon, Kariyer Eğitimi Kariyer Eğitimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 Üniversitede Hayat… Üniversitede Hayat… Kişisel Gelişim, Kişisel Gelişim, Özgüven, Özgüven, Motivasyon, Motivasyon, Kariyer Eğitimi Kariyer Eğitimi."— Sunum transkripti:

1 1 Üniversitede Hayat… Üniversitede Hayat… Kişisel Gelişim, Kişisel Gelişim, Özgüven, Özgüven, Motivasyon, Motivasyon, Kariyer Eğitimi Kariyer Eğitimi

2 2 “Üniversite, son trenin son vagonu ….” Prof. Dr. Erdoğan BÜYÜKKASAP Erzincan üniversitesi Rektörü “Üniversite, son trenin son vagonu ….” Prof. Dr. Erdoğan BÜYÜKKASAP Erzincan üniversitesi Rektörü

3 3 Üniversitede Hayat İNSANIZ BİZ…

4 4

5 5

6 6

7 7

8 8

9 9

10 10

11 11

12 12

13 13 İNSANIZ BİZ… İNSANIZ BİZ… Hoşça bak zatına kim, zübde-i âlemsin sen, Merdum-i dide-i evkan olan âdemsin sen. Şeyh GALİP Kendine bir hoşça bak; sen âlemin özüsün,varlıkların gözbebeği olan insansın.

14 14 Hz. Ali'nin ifadesiyle, kâinat insanda dürülmüş bulunmaktadır. Mehmet Akif, Hz. Ali'nin bu sözünü şöyle destanlaştırır: “Haberdâr olmamışsın kendi zâtından da hâlâ sen, Muhakkar bir vücudum dersin ey insan, fakat bilsen. Senin mâhiyetin hattâ meleklerden ulvîdir, Avâlim sende pinhân, cihanlar sende matvîdir. (Safahat, 1. Kitap, “İnsan”;65) (2007;258)

15 15 İnsanı Temel Üç sorusu:  Ben kimim?  Niçin varım?  Ve Nereye gidiyorum?

16 16 Hayat iletişimle başlar.  İç iletişim,  Kendini Tanıma. Bükük bir mütefekkir, insanın kendini tanıması yolunda atılması gereken ilk adımı şu sözüyle dile getirir: "Ey kendini insan bilen insan! Kendini oku! Yoksa hayvan ve câmid (Cansız bir varlık) hükmünde insan olmak ihtimali var."

17 17 İç İletişimin Engelleri İç iletişim için en büyük engel nefistir.

18 18 Hayatın Anlamı Nedir? Yaratılıştaki farklılıklar ve nedenleri:Kimlik bilgisi,tanışalım diye… Dil ve renkler:Bizim dışımızda bir Yüce Kudret var… Maddi imkânlar:Hayat yardımlaşmadır…

19 19 I.KİŞİSEL GELİŞİM NEDİR?

20 20 “İnsanlar yaşam koşullarını geliştirmek isterler ama kendilerini geliştirme konusunda isteksizdirler”

21 21 KİŞİSEL GELİŞİMİN AMACI Yaşamın esas unsurları olan, mutluluk, sağlık, yeterli maddi refah, güvenlik, iç huzuru, umut ve aile ilişkilerinde iyi seviyelerde bulunmak ve bu konularda devamlı gelişme içinde olmak.

22 22 KİŞİSEL GELİŞİM NEDİR? Kişisel gelişim yaşam kalitesini, yaşamın esas unsurları doğrultusunda artıran bir sistem ve teknikler bütünüdür. Kişisel gelişim psikoloji, psikiyatr, tıp, sosyoloji, parapsikoloji, dinler karışımı olup tüm bu unsurları içermektedir.

23 23  NİÇİN BAZI İNSANLAR BAŞARILI, BAZI İNSANLAR BAŞARISIZDIR?

24 24 II.MOT İ VASYON

25 25 İnanmak Üstünlüktür 'Gevşeklik göstermeyin, üzüntüye kapılmayın. Eğer inanmışsanız, üstün gelecek olan sizsiniz.' (Al-i İmran, 139)

26 26 MOTİVASYON NEDİR? İnsan davranışlarının temelinde ihtiyaç vardır. Bu ihtiyaçlar insanı harekete geçiren itici gücü oluşturur. İşte bu itici güce “MOTİVASYON” adı verilir.

27 27 MOTİVASYON SORUNLARI Motivasyonu sağlayabilmek için öncelikle motivasyonun önündeki engellerin kaldırılması gerekir. Bu engeller; Çalışmaya Başlayamamak, Çalışmayı Sevmemek, Başka Şeyler Yapmayı İstemek,

28 28 ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMAK Çalışmaya başlayamamanın nedeni çalışılması gereken dersi veya konuyu sevmemektir. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Neden çalışmamız gerektiğini düşünmeliyiz, Hedef tespiti yapmalıyız, Çalışacağınız konuyla ilgili, ilgimizi çekecek sorular çıkarıp ve bunlara cevap aramalıyız, Dersin veya konunun daha çok sevebileceğimiz bölümlerini düşünmeliyiz.

29 29 ÇALIŞMAYI SEVMEMEK Çalışmayı sevmemenin en büyük nedeni çalışılacak dersi veya konuyu anlamamaktır. Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Çalışılacak olan ders veya konuyu anlayabileceğimiz kaynaklardan çalışalım, Hedefinizi parçalara bölelim, Hedefimize ulaştığımızı hayal edelim, Grup çalışması yapmayı deneyelim.

30 30 BAŞKA ŞEYLER YAPMAYI İSTEMEK Bu durum çalışmaktan verim alamamaktan kaynaklanır. Verim alamamanın nedeni ise öğrendiklerimizin günlük hayatta gerekliliğine inanmamaktır. Amaçsızlık ve Bahanelere takılıp kalmak bu sorunu oluşturur.

31 31 Bu sorunu ortadan kaldırmak için; Öğrendiğimiz bilgilerin sınavda karşımıza çıkacağını düşünelim, Sorumluluğumuzu düşünüp, hayatımızla ilgili hedeflerimizi bahanelerle engellemeyelim.

32 32 MOTİVASYONU BOZAN ETKENLER İÇ ETKENLER:

33 33 DIŞ ETKENLER

34 34 İÇ ETKENLER

35 35 A) ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİ Çalışma isteksizliği pek çok nedene bağlı olabilir. Bunları: Hedef tespiti yapmamak, Plansız çalışmak, Çalışılacak konuyu / dersi anlamamak, Çalışılacak yerin çok olması, Çalışmayı ertelemek, olarak sıralayabiliriz.

36 36 ÇALIŞMA İSTEKSİZLİĞİNİ ORTADAN KALDIRMAK İÇİN; Ders çalışmayı bir İHTİYAÇ olarak görmeliyiz. HEDEF tespiti yapmalıyız. ANLAYIP / SORALIM. Dersi EĞLENCELİ hale getirmeliyiz. Bütünü PARÇALARA ayırmalıyız.

37 37 Başarıyı HAYALETMELİYİZ GRUP çalışması yapmalıyız. Belirsizliği ortadan kaldırmak için PLANYAPMALIYIZ YAPILMAMIŞ DİĞER İŞLERİ HALLETMELİYİZ.

38 38 Mazeret üretmemeli, elimizdeki İMKANLARI düşünmeli ve değerlendirmeliyiz. Çalışmayı ERTELEMEMELİYİZ. Duvarına motivasyonunu artıracak SÖZLER asmalıyız. Hayata OLUMLU BAKMALIYIZ. Her şey düşüncede başlar.

39 39 SOSYAL İHTİYAÇLARINI göz ardı etmeden sevdiğimiz işlere vakit ayırmalıyız. İNANMALIYIZ!...İnanmak başarmanın yarısıdır. ÇİVİ ÇİVİYİ SÖKER. Çalışmayı istemediğimiz zamanlarda bile çalışmayı denemeliyiz.

40 40 B) ENDİŞEYE KAPILMAMALIYIZ Üniversitede sınavına hazırlanan bir öğrenciyi endişelendiren iki durum vardır 1)Sınavlarının sonuçları, 2)Konuları yetiştirememe düşüncesi, Bu endişeleri yenmek için a)Sınavları bir boy aynası gibi düşünmeliyiz, b)Planlı programlı çalışmalıyız.

41 41 C) KENDİMİZE GÜVENMELİYİZ Öğrencinin kendine güvensizliği kendini tam olarak tanımamasından ve başarılı olacağına inanmamasından kaynaklanır. Bunun için;  Öncelikle kendimizi her yönünüzle çok iyi tanımalıyız,  Performansımızı / yapabileceklerimizi tespit etmeliyiz,  Bilinçaltımıza daima yapabileceğimize, başarabileceğimize dair olumlu mesajlar göndermeliyiz.

42 42 Kişinin Önündeki En Büyük Engel KENDİSİDİR!

43 43 DEM İ RYOLU İŞ Ç İ S İ DEM İ RYOLU İŞ Ç İ S İ

44 44 SONUÇ İNANÇLARIMIZ SONUCU ETKİLER BAŞARACAĞIMIZA İNANMIYORSAK BAŞARAMAYIZ ! O HALDE; BAŞARMAK İÇİN İNANMALIYIZ…

45 45 D) UMUTSUZLUĞA KAPILIP PES ETMEMELİYİZ Motivasyonun önündeki bir diğer iç etken de umutsuzluğa kapılarak, pes etmedir. Olmuyor! Ne yaparsam yapayım sonuç değişmiyor, Boşuna uğraşıyorum,

46 46 Bu sözcükleri sık sık kullanıyorsak, pes etme sinyalleri vermeye başladık demektir. Ve pes etmeye başlamak her şeyin sonunu hazırlar. Tüm emeğimiz,çabamız boşa gider.

47 47 KÖPEKBALIĞI VE KÜÇÜK BALIK

48 48ÖYLEYSE! Ne olursa olsun asla pes etmemeliyiz! Vazgeçmemeliyiz! Aynen sular gibi... UNUTMAMAMALIYIZ: “Mermeri delen suyun gücü değil, devamlılığıdır.”

49 49 DIŞ ETKENLER

50 50 ÇEVRE Kimi zaman çevremizde bulunan kişiler motivasyonumuzu bozacak bazı davranışlar sergileyebilir, bazı sözler söyleyebilirler. Bunlar komşularımız, akrabalarımız olabilir. Önemli olan ise bizim bu konuda ne düşündüğümüzdür.

51 51 Lütfen bu gibi engellere takılıp kalmayalım Unutmayalım ! Bizi en iyi tanıyan yine kendimizdir, Nasıl bir performans sergileyeceğimizi, neler ortaya koyabileceğimizi en iyi biz biliriz, İçimizdeki sese kulak verip ve neler yapabileceğimizi görelim, Çevrenin etkisine karşı kalkanlarımızı geliştirelim. Küçücük engelleri yüksek duvarlar haline getirip bizi engellemesine izin vermeyelim.

52 52 AİLE Bazen de aile içindeki bazı olumsuz durumlar motivasyonu düşürebilir. Örneğin ailemizin bizi başkalarıyla kıyaslaması, bize yeteri kadar destek olmaması, aramızda yaşanan ufak tefek anlaşmazlıklar…

53 53 Biz tam konsantrasyonunuzu sağlamaya çalışırken Bizden bir şey yapmanızı istemeleri, Eve gelen giden misafirler, Küçük kardeşler vs. vs... Listeyi uzatıp gitmek mümkün.

54 54 ARKADAŞLAR! Maalesef bazen kendimizi başkasıyla kıyaslama hatasına kendimiz düşeriz. Özellikle de arkadaşlarımızla. Arkadaşımız bizden daha çok soru çözmektedir, sınavlarda bizden daha yüksek puan almaktadır. Bunları nasıl olup da başarmaktadır. Onda olup da bizde olmayan nedir?

55 55 Kafamız bütün bu sorularla karışıp dururken elbette performansımız düşer, motivasyonumuz bozulur. Bunların yerine, acaba arkadaşım nasıl bir yöntem takip ediyor, nasıl çalışıyor? diye merak edip, arkadaşımızdan bu işin sırrını, püf noktasını öğrenmek daha isabetli bir davranış olacaktır.

56 56 SAĞIR KAPLUMBAĞA SAĞIR KAPLUMBAĞA

57 57 OLUMSUZ DÜŞÜNEN İNSANLARI DUYMAYALIM ONLAR, KALBİMİZDEKİ TÜM ÜMİTLERİ ÇALABİLİRLER!

58 58 KISACA KISACA Kendi Kendimizi Motive Etmek İçin; Yapacağımız çalışmaları ertelemeyelim, Bizi çalışmaya yöneltecek güzel sözler bulalım, okuyalım, Kendimize engel olmayalım, İnanalım, Kendimize zaman ayıralım, Merak edelim,

59 59 Dersi ve çalışmayı sevelim, Somut hedeflere kilitlenelim, Mazeretlere sığınmayalım, Moralimizi bozmayalım, Başarısız olmaktan korkmayalım, Kendimizi ödüllendirelim, Çok ve farklı şeyler okuyalım, İsteyelim ve azimli olalım,

60 60 Tanınmış armatörlerden Mr. Lindsoy’un hikayesi… Tanınmış armatörlerden Mr. Lindsoy’un hikayesi…

61 61 Michael Jordan Michael Jordan “Ben hiçbir zaman, başarısız olursam neler olacağını düşünmem. Çünkü bunları düşünmeye başlayıp üzerinde yoğunlaştığımızda olumsuz bir sonuca ulaşırız. Eğer konunun üzerine atlıyorsam başarılı olacağımı düşünüyorumdur, başarısız olursam neler olacağını değil.”

62 62 II. ÖZGÜVEN NEDİR? II. ÖZGÜVEN NEDİR?

63 63 Gelişimin Anahtarı Özgüven Koca Seyit’in 276 kg.lık top mermisini, savaşın en kritik anında tek başına kaldırıp en büyük düşman gemilerinden biri olan Oyşın’a ateşlemesiyle, savaşın seyrinin değiştiğini anlatan bu şiirdir

64 64

65 65 Müslümanların özellikle âciz ve çaresiz kaldıklarında, çoğu zaman farkında olmaksızın tekrarladıkları mübarek bir duâ vardır: “Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azim.” yani: “Güç ve kuvvet ancak yüce Allah’a aittir ve ancak O’nun ihsan ve inayetiyle (yardımıyla) güçlü olunabilir” anlamındaki bu feyizli cümle, Koca Seyit’e o anda 276 kg.lık topu kaldırtmış ve Çanakkale savaşının seyrini değiştirmişti.

66 66 ÖZGÜVEN NEDİR? Özgüven, bireyin kendisinden memnun olması, kendisi ve çevresiyle barışık yaşaması demektir. Özgüven eksikliği ise; kendinden şüphe duymak, pasiflik, boyun eğme, aşırı uyum gösterme, yalnızlık, eleştirilere karşı hassas olma, güvensizlik, depresyon, aşağılık duygusu ve sevilmediğini hissetme gibi kavramlarla tanımlanabilir.

67 67 ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ NASIL GELİŞİR? ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ NASIL GELİŞİR? Kendini veya yeteneklerini çok acımasız bir şekilde eleştirmek. Olayların sonuçlarını, gerçekte olduklarından daha kötü bir şekilde değerlendirmek Gerçekçi olmayan hedefler belirleme. Başarısızlık korkusu.

68 68 ÖZGÜVEN NASIL ARTIRILIR? Güçlü yönlerimizi belirleyerek onların üstünde daha çok durmalı, asla kendimize yeni şanslar tanımalıyız, Risk almak;Hata yapmaktan korkmamalıyız, yeni deneyimlerle kendimize öğrenme fırsatı vermeliyiz.

69 69 ÖZGÜVEN NASIL ARTIRILIR? İç konuşma yapmak:önemli olanın elimizden geldiği kadarını en iyi şekilde yapmaya çalışmak olduğunu bilmeliyiz Kendini sevmek:İnsanlar kendilerini sevdiklerinde değerli olma duygusu yaşarlar.

70 70 ÖZGÜVEN NASIL ARTIRILIR? Kendini tanımak: Kendilerini tanıyan insanlar kendi güçlü ve güçsüz yönlerini iyi bilirler. Hedef Koymak:Hedeflerimiz mutlaka planlı ve daha gerçek olmalıdır.

71 71 Pozitif Düşünmek:Pozitif düşünce özgüveni harekete geçirmeye zorlayan belki de en önemli etkenlerden biridir. “Yeis öyle bataktır ki düşersen boğulursun, Azmine sarıl sımsıkı, bak ne olursun.”

72 72 ÖZGÜVEN NASIL ARTIRILIR? İyi bir iletişim: Var olmak, iletişim içinde olmaktır. Duyguları kontrol etme:Duyguları ile başa çıkabilen insanlar hiçbir zaman duygularının esiri olmazlar. Fikirlerini savunma: Haklarımıza sahip çıkmayı öğrenmeli ve bizin için makul olmayan isteklere “hayır” demeliyiz.

73 73 ‘‘Güzel gören, güzel düşünür Güzel düşünen, hayatından lezzet alır’’. Genç bir çift, yeni bir mahalledeki yeni evlerine tasınmışlar. Sabah kahvaltı yaparlarken, komsu da çamaşırları asıyormuş. Kadın kocasına ' Bak, çamaşırları yeterince temiz değil, çamaşır yıkamayı bilmiyor, belki de doğru sabunu kullanmıyor.' demiş.

74 74 Kocası ona bakmış, hiçbir şey söylememiş, kahvaltısına devam etmiş. Kadın, komsusunun çamaşır astığını gördüğü her sabah ayni yorumu yapmaya devam etmiş. Bir ay kadar sonra, bir sabah, komsusunun çamaşırlarının tertemiz olduğunu gören kadın çok şaşırmış -Bak demiş kocasına, çamaşır yıkamayı öğrendi sonunda, merak ediyorum, kim öğretti acaba ? -Ben bu sabah biraz erken kalkıp penceremizi sildim, diye cevap vermiş kocası.

75 75 Yukarıdaki tanımı açarsak; Yaptığımız işte kendimizi mesleki açıdan geliştireceğini, Düşündüğümüz alanları ve konuları tespit edip, Gerekiyorsa bir uzmandan destek alarak, İlgi alınımız ve becerilerimiz doğrultusunda ilerleyebileceğimiz Ve kendimizi geliştireceğine inandığımız alanlara eğilip, Kendimizi mesleki, ekonomik, sosyal ve kişisel açılardan tatmin edebilmemizdir.

76 76 KARİYER NEDİR? KARİYER PLANLAMASI NASIL YAPILIR? KARİYER NEDİR? KARİYER PLANLAMASI NASIL YAPILIR? KARİYER NEDİR? Kariyer, mesleğimizi yaparken koyduğumuz hedefler doğrultusunda iş deneyimi kazanırken, gerekli eğitimleri alıp, mesleki ve bireysel açıdan kendimizi gerçekleştirme sürecimizdir

77 77 MUTLU BİR İNSAN OLMAK istiyorsak…

78 78

79 79 Allah Resulü bu hadiste, gerçek mutluluk formülünü iki madde halinde özetlemiştir: 1. Kişi hayatta daima kendisine safa veren, huzur ve sevince boğan, moralini ve ümidini yükselten güzel şeylere bakmalı, güzel şeyleri düşünmeli, güzel şeyleri hayal etmeli. 2.Kendine keder veren, üzüntü ve acılara boğan, yese düşürüp moralini bozan, kötü ve menfi şeylere bakmamalı, onlarla aklını, fikrini, hayalini meşgul etmemeli.

80 80 1.Hedeflerimiz olsun ve peşlerini hiç bırakmayalım…

81 81 2. Yüzümüzden gülümsemeyi eksik etmeyelim…

82 82 3. Mutluluğunu başkalarıyla paylaşalım

83 83 4.İhtiyacı olanlara yardım edelim…

84 84 5.İçimizdeki yaramaz çocuğu kaybetmeyelim…

85 85 6. Kendimizden farklı olanlarla da iyi geçinmeyi bilelim…

86 86 7. Espri anlayışını kaybetmeyelim

87 87 8. Sürprizlere hazırlıklı olalım

88 88 9. Affetmeyi öğrenelim…

89 Az sayıda ama gerçek dostlar edinelim…

90 Ekip çalışmalarında aktif ol

91 Ailemizle eğlenmeye zaman ayıralım…

92 Her zaman kendimizi önemseyelim…

93 Kendimizden güçsüzlere hoşgörülü olalım…

94 94 15.İşlerimizi aksatmayalım

95 Cesur olalım…

96 Ve parayı her şeyin üstünde tutma

97 97 Teşekkür eder, sevgi ve saygılarımla, hayat treninde, hayatı verenin hoşnutluğu sizinle olsun dilerim..


"1 Üniversitede Hayat… Üniversitede Hayat… Kişisel Gelişim, Kişisel Gelişim, Özgüven, Özgüven, Motivasyon, Motivasyon, Kariyer Eğitimi Kariyer Eğitimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları