Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LOGO Microsoft Excel 2010 ÜNİTE6 Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LOGO Microsoft Excel 2010 ÜNİTE6 Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları."— Sunum transkripti:

1 LOGO Microsoft Excel 2010 ÜNİTE6 Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı BDEM 105 – Bilgisayar Uygulamaları I 2011/2012 FALL Öğr. Gör. : Raygan Kansoy

2 2 İşlenecek Konular 1 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6 3 Bilgi Girişi 2 Satır ve Sütünlarla Çalışmak 4 Bilgileri Düzenlemek 5 Hücreleri Biçimlendirmek

3 6.1 Excel 2010’a Giriş  Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip olan bir hesap tablosu programıdır.  Excel programını kullanarak;  Grafikler çizebilir  Bu grafiklerle Word ve Powerpoint gibi programlar arasında bağlantı kurarak, anlık güncellemeler yapabilirsiniz.  Binlerce satırdan oluşan bilgilerin özet tablolarını oluşturabilir ve muhteşem analizler yapabilirsiniz. 3 ÜNİTE 6

4 4 6.1 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6  Excel programı ile;  Her türlü hesaplama işlemlerini yapabilirsiniz.  2 ve 3 boyutlu grafikler çizebilirsiniz.

5 5 6.1 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6  MS Excel programının çalışma mantığı, Word ve diğer programların çalışma mantıklarından biraz farklıdır.  Word programını çalıştırdığınız zaman karşınıza tek sayfadan oluşan bir belge açılır.  Excel programınıda ise, karşınıza 3 tane çalışma sayfasındna oluşan bir belge açılır.

6 6 6.1 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6  Excel 2010 ekranında sekmeler, konularına göre gruplanmış komut düğmelerini temsil eden başlıklardır.  Her farklı sekmeye tıkladığınız zaman farklı bir komut grubu ile karşılaşırsınız.

7 6.1 Excel 2010’a Giriş  Hücreler, Excel’de satırların ve sütünların kesişmesinden meydana gelirler.  Adlandırılırken önce sütun ismi, ardından da satır numarası söylenir.  Aktif hücre dendiği zaman, çevresi diğer hücrelerden farklı olarak biraz daha kalın olan ve ad kutusunda ismi görülen hücre anlaşılır. 7 ÜNİTE 6 Ad Kutusu: Aktif olan hücrenin adını gösterir.

8 8 6.1 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6 Çalışma Kitaplarının Mantığını Anlamak  Excel’de açmış olduğunuz bir çalışma dosyası, Word sayfalarından farklı olarak 3 sayfadan oluşur.  Her biri çok geniş olan bu sayfalara yeni sayfalar ekleyebilir, dilediğinizi silebilir, sayfaların isimlerini veya yerlerini değiştirebilirsiniz.

9 9 6.1 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6 Çalışma Kitabına Bilgi Girmek  Excel’de bilgiler sabit ve formül olmak üzere, iki kategoriye ayrılır.  Sabitler 3’e ayrılırlar: 1.Metin değerleri 2.Sayısal değerler 3.tarih/saat değerleri  Sayısal ifadeler sağa hizalanır ve metin ifadeleri sola hizalı olarak yazılır.

10 Excel 2010’a Giriş ÜNİTE 6 Bilgi Girme Kolaylıkları  Herhangi bir sayısal ifade girerken + işareti yazarak, Enter tuşuna basarsanız, Excel artı işaretini düşürür.  Sayısal ifadeleri – işareti ile başlarsanız, Excel işareti yutmaz ve ifadenin başına ekler  Saysısal bilgileri girerken uzun sıfır ifadeleri girmek yerine, e ifadesini kullanırsanız, oldukça kolaylaşır. Örneğin yazmak yerine 1e5 yazmak yeterlidir.  Sayılar parantez içinde yazarsanız, rakamı eksi olarak kabul eder.  8/5 yazdığınız zaman 8 Mayıs gibi alınmasını istiyorsanız, başına 0 işaretini koyarak yazın. İpucu: İpucu: bir sayı girdiğinizde, hücre içinde ### işaretleri geliyorsa yazmış olduğunuz sayılar sütun genişliğine sığmamıştır. O sütunu genişletmeniz gerekir.

11 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Sütunlar Seçmek  Sütunları seçmenin en kolay yolu, seçmek istediğiniz sütun başlığının üzerine bir kez tıklanır.

12 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Sütunların Genişliklerini Ayarlamak  Bir hücreye yazmış olduğunuz metin eğer uzun ise, yandaki sütuna taşar.  Bir sütunun genişliğini içindeki yazının uzunluğuna göre otomatik ayarlamak için hücrenin bulunduğu sütunun başlığından yararlanılır.  Bunun için;

13 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Birden fazla sütunun ayni anda genişliğini ayarlamak  Genişlemesini istediğiniz sütünları seçin  Home(giriş) sekmesinde yer alan Cells(hücreler) grubundaki Format(biçim) komutuna tıklayın.  “AutoFit Column Width” ifadesini seçtiğiniz zaman, sütunlarınızda en uzun metinlere göre sütunların genişlikleri ayarlanır.

14 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Birbirinden Bağımsız Sütunları Seçmek  Seçmek istediğiniz ilk sütun başlığına tıklayın  Klavyeden Ctrl tuşuna basarak diğer sütunların başlıklarına sırayla tıklamanız gerekir.  Satırları Seçmek  Sütunlardaki işlemlerle aynidir.  Belirli hücre aralığını seçmek  Bir hücre aralığını seçmek için, ilk hücrenin üzerine tıkladıktan sonra, sol butona basılır ve sol butona basılı tutarak fare hareket ettirilir.  Birbirinde bağımsız olan hücre gruplarını seçmek  Bir alanı seçtikten sonra, eski seçimi iptal etmeden başka bir alan seçmek isterseniz Ctrl tuşunu kullanmanız gerekir

15 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Satırlar/Sütunlar Eklemek/Silmek  Tablonuzuda 4. satıra yeni bir satır eklemek istediğimiz düşünelim  4. satırda herhangi bir hücreye tıklayın  Home sekmesinde yer alan Hücreler grubundaki Ekle düğmesindeki oka tıkalyın.  Açılan pencereden Insert Sheet Rows (sayfa satıları eklemek) düğmesine tıklayın.

16 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6 Insert Sheet Rows seçildikten sonra eklenen yeni satır.

17 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Satır ve sütün eklemek için kullanılan bir farklı yöntem ise satır veya sütun başlığının yanında sağ butona basmaktır.  Sütun eklemek için; seçili sütunun soluna yeni bir sütun eklenecektir.

18 Satır ve Sütünlarla Çalışmak ÜNİTE 6  Satır veya Sütunları Silmek  Satır veya sütun silmek için kullanılan en kolay yöntem, silmek istediğiniz satır veya sütun başlığının üzerinde sağ butona basmaktır.  veya silmek istediğiniz sütünları seçtikten sonra Hücreler grubundan Delete Sheet Columns’ı (Sayfa Sütunlarını Sil) seçerek de yapabilirsiniz.

19 Bilgi Girişi ÜNİTE 6  Hücrelere Hızlı Bilgi Girişi Sağlamak  Bir hücreye günün tarihini girerek, o hücrenin sağ alt köşesindeki doldurma kulpundan yaralanarak aşağıya doğru çektiğiniz zaman, diğer tarihleri otomatik olarak getirebilirsiniz.

20 Bilgi Girişi ÜNİTE 6  Sayıları Otomatik Olarak Çoğaltmak  Belirli metinleri yazdıktan sonra, aşağıya doğru çektiğiniz zaman diğer verilerin otomatik olarak geldiğini görürsünüz.  Sayıları hücrelere yazdıktan sonra aşağıya doğru çektiğiniz zaman, sayıların otomatik olarak çoğalmadığını ve ayni sayının ekrana geldiğini görürsünüz.  Sayıları çoğaltmak için ilk iki sayıyı girin. İlk iki hücreyi seçin ve doldurma kulpundan yararlanarak aşağıya doğru çekin.

21 Bilgi Girişi ÜNİTE 6  Doldur Özelliğini Kullanmak  Home (giriş) sekmesinde Editing (düzenleme) grubundaki Doldur(fill) özelliğini kullanarak bilgilerinizi sağa, sola gibi hücrelere doldurabilirsiniz.

22 Bilgi Girişi ÜNİTE 6  Seri olarak bilgileri doldurmak isterseniz, Doldur kısmındaki Series (seriler) ifadesine tıklayın.  Gerekli alanları doldurduktan sonra OK düğmesine basın.

23 Bilgi Girişi ÜNİTE 6 Verileri Belirli Bir Açıda Yazdırmak  Alignment grubundaki Orientation (yönlendirme) düğmesini kullanabilirsiniz.  Başlıkları seçip Alignment düğmesine tıklayın. Ordan da Rotate Text Up (metni yukarı döndür) düğmesine tıklayın.

24 Bilgi Girişi ÜNİTE 6 Verileri Belirli Bir Açıda Yazdırmak  Metni Yukarı Döndür düğmesine tıkladıktan sonra görüntünüz aşağıdakine benzer olacaktır.

25 Bilgileri Düzenlemek ÜNİTE 6  Bilgileri Kopyalamak veya Taşımak  Bilgilerinizi bir hücreden başka bir hücreye kopyalayabilir veya taşıyabilirsiniz.  Kopyalamak istediğiniz hücreleri seçin ve Home sekmesinde yer alan Clipboard(pano) grubundaki kopyala düğmesine basın  Bilgileri kopyalamak istediğiniz hücreye tıklayın ve Home sekmesindeki Pano grubundaki yapıştır düğmesine tıklayın

26 Bilgileri Düzenlemek ÜNİTE 6  Kopyalama veya Taşımak İçin Sağ Butonu Kullanmak  Kopyalama veya taşıma islemlerini yapmak için sağ butonu kullanabilirsiniz.  Kopyalamak veya taşımak istediğiniz hücreleri seçin  Seçili olan bölge üzerinde sağ butona basın  Kopyala düğmesine basın  Bilgiyi yapıştırmak istediğiniz alanda sağ butona basın ve açılan menüden Paste (yapıştır) komutunu seçin.

27 Bilgileri Düzenlemek ÜNİTE 6  Farklı Yapıştırma Seçeneklerini Kullanmak  Formül veya rakam grubunu kopyaladığınız zaman farklı yapıştırma seçenekleri karşınıza gelir.  Verileri yapıştırmak istediğiniz alana sağ butona tıkladığınız zaman, değerleri, formülleri, veriyi ters çevir gibi seçenekler karşınıza gelir.  Buradan istediğiniz seçeneği seçebilirsiniz

28 Bilgileri Düzenlemek ÜNİTE 6  Aradığınız Kelimeleri Bulmak ve Değiştirmek  Çok sayıda bilgi bulunan sayfaların içinde aradığınız bir bilgiyi gözle bulmak bazen çok zaman alabilir.  Home sekmesinde Editing(düzenleme) grubunda yer alan Find and Replace düğmelerini kullanabilirsiniz.

29 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücre Zeminlerini Renklendirmek  Home sekmesinde bulunan Font (Yazı Tipi) grubunda yer alan Fill Color (Dolgu Rengi) komutunu kullanabilirsiniz Tablonun başlıklarının zemin rengini değiştirmek Rengini değiştirmek istediğiniz hücreleri seçin, Fill Color komutunu tıklayarak istediğiniz rengi seçin ve OK’yi tıklayın.

30 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücrelere Kenarlık Eklemek  Normal sayfada kılavuz çizgileri görünür.  Belgenizi yazdırdığınız zaman Kılavuz çizgilerinizin çıkmadığını görürsünüz.

31 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücrelere Kenarlık Eklemek  Hücrelerinize kenarlık uygulamak için, Home sekmesinde yer alan Font kısmındaki Bottom Border (alt kenarlık) düğmesini kullanabilirsiniz

32 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücrelerin Hizalarını Değiştirmek  Girmiş olduğunuz ifadeler, sayısal bir ifade ise sağa hizalı, metinsel ifade ise sola hizalı olarak yazılır.  Hücre hizalarını değiştirmek için, Home sekmesinde bulunan Alignment (hizalama) grubundaki hizalama düğmeleri kullanılmaktır.

33 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6 Yatay Hizalama Dikey Hizalama

34 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücreleri Birleştirerek Tek Bir Hücre Yapmak  Tablolarınızda başlıklarınızı düzenlerken birkaç hücre içinde ortalamak gerekebilir.  Home sekmesinde yer alan Alignment düğmesinde bulunan Merge and Center (birleştir ve ortala) düğmesi ile ortalayabilirsiniz.

35 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücre Birleştirme Seçeneklerini Kullanmak  Merge and Center (Birleştir ve Ortala): seçmiş olduğunuz hücreler birleştirilir ve içindeki ifade ortalanır  Merge Across(Çapraz Birleştir): seçtiğiniz hücreler birleştirilir  Merge Cells (Hücreleri Birleştir): seçtiğiniz hücreler birleştirilir  Unmerge Cells (Hücreleri Çöz): birleştirilen hücreleri çözer

36 Hücreleri Biçimlendirmek ÜNİTE 6  Hücreleri Birleştirmek  Aşağıdaki görüntüdeki Servis Hizmetleri başlığını Birleştirmek ve ortalamak için Başlığı seçip Merge and Center düğmesine tıklayın.  Tıkladıktan sonra aşağıdaki görüntüyü elde edeceksiniz

37 LOGO ÜNİTE SONU 6 Sorularınız Lütfen..? Microsoft Excel 2010


"LOGO Microsoft Excel 2010 ÜNİTE6 Doğu Akdeniz Üniversitesi Bilgisayar ve Teknoloji Yüksek Okulu Muhasebe ve Vergi Uygulamaları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları