Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MICROSOFT EXCEL 2010 1. Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MICROSOFT EXCEL 2010 1. Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği."— Sunum transkripti:

1 MICROSOFT EXCEL Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği

2 1- Microsoft Excel Programını Çalıştırmak İçin; • Görev çubuğundan Başlat yada Start menüsüne tıklanır. • Gelen menüden Tüm programlar yada Programlar/ Microsoft Office seçeneği seçilir. • Gelen Menüdeki Microsoft Office Excel 2010 komutu seçilince karşımıza aşağıdaki gibi Book1 isimli boş olarak bir çalışma sayfası ekrana gelir. • Yada • 1-Masaüstümüzde varsa çift tıklayarak Microsoft Office Excel 2010 açabiliriz.

3 Ve karşımıza Microsoft Office Excel 2010 gelir.

4 2-Çalışma Sayfasını Tanımak Hızlı Erişim Araç Çubuğudur. Sık kullanılanları etkileştirmek için düğmeler eklenir. Pencerenin üst kısmındaki bölüme Başlık Çubuğu denir. Burada açık olan excel çalışmamızın adı görünür. Simge durumuna küçült Ekranı Kapla Kapat

5 Şerit kısmında bir dizi Sekmelerden oluşur ve her sekme belirli gruplara ayrılmış komut grupları ve denetimleri içerir. Başlık Çubuğunun hemen altındaki bölüme Şerit denir. Programda çalışmamız için gerekli komut ve denetimleri içerir.

6 • Çalışma sayfasını 1,2,3 ve 4... gibi numaralarla ifade edilen satırlardan, A, B, C ve D... gibi harflerle ifade edilen sütunlardan oluşur. • Kılavuz çizgilerin oluşturduğu satır ve sütunların kesiştiği veri bölümlerine hücre denir. • Örneğin: A1 Hücresi. HÜCRE SATIRLAR SÜTUNLAR

7 Yatay Kaydırma Çubuğu Formül Çubuğu Sheet 1, sheet 2, sheet3 sayfa 1, sayfa2, sayfa3 Durum Çubuğu Dikey kaydırma çubuğu Microsoft Excel Yardım simgesine tıklayabilir yada F1 tuşuna da basabiliiz. Çalışma Alanımızı yakınlaştırmak, uzaklaştırmak için Yakınlaştırma Kaydırıcısı durum çubuğunda mevcuttur.

8 3-Yeni Çalışma Sayfası Eklemek Excel dosyamıza yeni bir çalışma sayfası eklemek için; 1.Yol •Aşağıdaki tablodaki gibi sayfa adı üzerinde iken farenin sağ tuşu tıklanır. •Gelen menüsünden Insert komutu tıklanır. •Gelen penceren worksdheet seçilerek OK butonu tıklanır.

9 2. Yol •Home sekmesindeki Cells komut grubundaki Insert komutu tıklanır ve Insert Sheet seçeneği seçilir.

10 4-Çalışma Sayfasının Adını Değiştirmek • Excel dosyamızdaki çalışma sayfasının adını değiştirmek için ; 1.Yol • Sheet 1 üzerine gelip sağ tıklayıp Rename tıklayarak değişebiliriz.

11 2.Yol : • Sheet 1 üzerine gelip farenin sol tuşu çift tıklıyoruz ve sheet 1 yazısı seçili duruma gelince yeni isim yazılarak değiştirebiliriz. Aşağıdaki gibi sayfalara Word, Excel,Power Point ve Uygulamalar isimlerinde sayfalar oluşturunuz.

12 5-Çalışma Sayfasını Silmek Excel dosyamızdaki çalışma sayfasını silmek için; • Aşağıdaki tablodaki gibi sayfa adı üzerinde iken farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüsünden Delete Sheet komutu tıklanır.

13 6-Çalışma Sayfasını Kopyalamak Çalışma sayfasını kopyalamak için : • Kopyalamak istediğimiz sayfa üzerinde farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüden Move or Copy Sheet komutu tıklanır. •Ekrana Move or Copy penceresi gelir ve Create a Copy seçeneğine işaret verilir. •Ok butonuna tıklanır.

14 7-Çalışma Sayfasını Taşımak Taşımak isdediğimiz sayfa üzerinde farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüden Move or Copy Sheet komutu tıklanır. • Ekrana gelen Move or Copy penceresinden taşımak için hangi sayfanın yanına taşınmak istiyorsa seçilir. • Ok butonuna tıklanır.

15 2.yol • Dosya içerisinde sayfaların yerini değiştirmek için yerini değiştirmek istediğimiz sayfa üzerinde farenin sol tuşu basılı tutularak sürükleme işlemi ile istenilen yere taşınabilir.

16 8-Sütun Genişliğini Ayarlamak • Sütun genişliğini ayarlamak için; 1.yol • Sütun genişliğini ayarlamak istediğimiz sütunu ayıran çizgi arasına getirince imlecin şekli sağ-sol ok işaretini aldığında farenin tuşuna basılıyken sağa-sola sürükleyerek sütun genişliği ayarlanır.

17 2.yol • Sütun genişliğini ayarlamak istedğimiz sütun üzerinde farenin sağ tuşu tıklanır gelen menüden Column Width komutu seçilir daha sonra karşımıza Column width penceresine istenilen genişlik değeri yazılarak OK butonu tıklanır.

18 9-Satır Yüksekliğini Ayarlamak • Satır yüksekliğini ayarlamak için: • 1.yol • Satır yüksekliğini ayarlamak, istediğimiz satırı ayıran çizgi arasına getirince imlecin şekli yukarı-aşağı ok işaretini aldığında farenin tuşuna basılıyken sağa-sola sürükleyerek satır yüksekliği ayarlanabilir.

19 2.yol • Satır yüksekliğini ayarlamak isdediğimiz satır üzerine farenin sağ tuşu tıklanır gelen menüden Row Height.. komutu seçilir ve aşağı taraftaki Row Height penceresine istenilen yükseklik değeri verilerek OK butonu tıklanır.

20 10-Çalışma Sayfasına Satır Eklemek 1.yol • 1.satır ile 2. Satır arasına satır eklemek için; • İkinci satır numarası üzerinde farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüden Insert komutu tıklanır.

21 • 2.yol • İkinci satırdaki herhangi bir hücrede iken Home sekmesindeki Cells komut grubundaki Insert komutu tıklanır. • Gelen menüden Insert Sheet Rows seçeneği seçilir.

22 11-Çalışma Sayfasına Sütun Eklemek • A.sütunun önüne yeni bir sütun eklemek için; • 1.yol • A sütunun üzerinde iken farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüden Insert komutu tıklanır.

23 2. Yol • A sütunundaki herhangi bir hücrede iken Home sekmesindeki Cells komut grubunda bulunan Insert komutu tıklanır. • Gelen menüden Insert Sheet Columns seçeneği seçilir.

24 12-Çalışma Sayfasından Satır Silmek • İki numaralı satırı silmek için; 1.Yol • İkinci satır numarası üzerinde iken farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüden Delete komutu tıklanır.

25 2.Yol • İkinci satırda iken Home sekmesindeki Cells komut grubundaki Delete komutu tıklanır. • Gelen menüden Delete Sheet Rows seçeneği seçilir.

26 13-Çalışma Sayfasından Sütun silmek ; • D sütununu silmek için: 1.Yol • D sütunun üzerinde iken farenin sağ tuşu tıklanır. • Gelen menüden Delete komutu tıklanır.

27 2.Yol • D sütunu seçili iken Home sekmesindeki Cells komut grubundaki Delete komut tıklanır. • Gelen menüden Delete Sheet Columns seçeneği seçilir.

28 14- Yeni Çalışma Sayfası Oluşturmak için; • Office Button tıklanır ve gelen menüden New seçeneği seçilir. • Ekrana aşağıdaki gibi gelen bölüm gelir ve buradan Blank Workbook Çalışma Sayfası komutu seçilir.

29 2. Yol • Create butonu tıklanarak boş bir çalışma sayfası oluşturmuş oluruz. 3. yol •Kısayol tuşu: kalavyeden CTRL tuşu basılıyken N tuşuna basılır. (CTRL+N)

30 15-Belgeyi İlk Olarak Kaydetmek • Üzerinde işlem yaptığımız bir dosyayı üç yoldan kaydedebiliriz. 1.Yol • File tıklanır ve gelen menüden Save seçeneği seçilir. Ekrana Save As adı altında pencere gelir.

31 2.Yol • Yukarıdaki pencereden kaydetmek istediğimiz yer seçildikten sonra File name bölümünden dosyaya vermek istediğimiz isim, Save as type bölümünden ise dosyanın kayıt türünü seçerek Save butonu tıklanır. 3. Yol • Kısayol Tuşu: CTRL tuşu basılıyken S tuşuna basılır. (CTRL+S) • Hızlı Başlat Erişim Çubuğu’ nda yan taraftaki Kaydet butonu tıklanır.


"MICROSOFT EXCEL 2010 1. Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları