Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MENTOR’un DEĞERLENDİRİLMESİ ve ÖDÜLLENDİRİLMESİ Emin Kansu Hacettepe Üniversitesi Kanser Enstitüsü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MENTOR’un DEĞERLENDİRİLMESİ ve ÖDÜLLENDİRİLMESİ Emin Kansu Hacettepe Üniversitesi Kanser Enstitüsü."— Sunum transkripti:

1 MENTOR’un DEĞERLENDİRİLMESİ ve ÖDÜLLENDİRİLMESİ Emin Kansu Hacettepe Üniversitesi Kanser Enstitüsü

2

3

4

5

6 MENTOR NASIL OLMALIDIR ?

7 AYDA EN AZ İKİ KEZ BİR SAAT (EU) MENTOR SONUÇLARIN ELDESİ, ANALİZİ VE DANIŞMAN İLE TARTIŞILMASI MENTEE Danı ş man ile Ö ğ rencisinin Görü ş mesi

8 MERAK BİLİMSEL MERAK CURIOSITY

9 MOTİVASYON Bir İşi Yapmak İçin Duyulan İstek

10 FAUJA SINGH : The World’s Oldest Marathon Runner 100 year old (Centenerian )

11

12 MARY ARMSTRONG : 93 YR OLD GRANDMOTHER ft jump

13 103 YAŞINDA ( Guiness Rekorlar Kitabına Geçti) 21 Ağustos AIDA GEMAQUE da SILVA – Büyükanne, 10 yaş dan beri Sigara içiyor, 20 yıl önce kesmiş. Hiç ilaç kullanmıyor. BREZİLYA – Amazon Ormanları üzerinde (Macapa – Foz do Iguaçu)

14 BİLİMSEL MOTİVASYON İÇİN * İYİ MENTÖR * İYİ AKADEMİK KURUM * İYİ MÜFREDAT YETERLİDİR

15 K İ MLER İ N MENTOR’A İ HT İ YACI VAR ? MEZUN İ YET – ÖNCES İ DÖNEMDEN MEZUN İ YET – SONRASI DÖNEME KADAR HERKES İ N… YA Ş AM BOYU ….. HERKES İ N……….!

16

17 AKADEMİK YAŞAMDA MENTORLUK

18 MENTOR DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÖDÜLLENDİRİLMESİ

19 MENTOR ÖDÜLLENDİRMESİ  Aday gösterilmelidir  Önerenler Mentor’un bir dönem öğrencileri / asistanları (Mentee) olmalıdır  Mentor’lar kendilerini aday olarak önermemelidirler (Self – nomination)  Mentor’un etraflı özgeçmişi ile gerekçeli önerme yazısı  Mümkünse en az 2 ayrı Mentee tarafından önerilmesi daha uygundur (Bazı kurumlarda 5 öneren olabilmektedir)  Referans Mektupları istenebilir (1-3)

20

21 MENTOR DEĞERLENDİRME “Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler :  Yaşam Boyu Destek  Heves ve Heyecan  Duyarlılık ve Sabırla Dinleme  Bireysel Farklılıkları Önems eme

22 MENTOR DEĞERLENDİRME “Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler :  Saygı  Entelektüel Kıskançlıktan Yoksunluk  Her zaman “Biz” i desteklemek  Araştırma, Eğitim ve İletişim’i Öncelikli Görmek

23 MENTOR DEĞERLENDİRME “Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler :  Yurt dışına göndermek için teşvik ve yardımcı olması  İyi ve yapıcı bir eleştirmen olması  İnsan ilişkileri mükemmel ve iyi güvenilir karakterli olması

24 MENTOR DEĞRLENDİRME “Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler :  İlham Kaynağı Olabilmek  Optimizm Sahibi Olması  Her Zaman Kapısının Açık Olması  Her Zaman Sorulara Açık Olması

25 MENTOR DEĞERLENDİRME “Mentee” nin “Mentor” da görmek istediği özellikler :  Sosyal aktivitelere ve sınıf – dışı aktivitelere zaman ayırabilmesi  Yazı yazma ve makale hazırlama yol göstermesi, sunumlarımda yardımcı olması  Başka kurumlarla işbirliğine önem vermesi (Networking)

26 MENTOR EVALUATIONS (On-Line)

27 İYİ BİR MENTOR Nasıl Olmalı?  MENTOR öğrencisinin gelişimini izlemeli ve başarısı için gayret göstermeli  MENTOR kendi başarılarını iyi örneklerle öğrencisi ile paylaşmalı  MENTOR daha önce denenmiş ve başarılı olmuş girişimlerinden örnekler verebilmeli

28 MENTOR ÖDÜLLENDİRME Aranan Kriterler :  Uzun süre Mentor olarak değişik düzeylerde öğrencilere katkılarda bulunmak  Öğrencilerin eğitimine, araştırmaların yol göstermek, yardımcı olmak, destek bulmak  Araştırmalarının yayın olmasına katkıda bulunmak  Akademik yaşamlarını veya kariyerlerini yönlendirmek  Her konuda destek verebilmek

29


"MENTOR’un DEĞERLENDİRİLMESİ ve ÖDÜLLENDİRİLMESİ Emin Kansu Hacettepe Üniversitesi Kanser Enstitüsü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları