Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretmen Adayı ve Mentor Öğretmen Arasındaki Mesleki İlişkinin Güçlendirilmesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Yard. Doç. Dr. Sumru Akcan Yard. Doç. Dr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretmen Adayı ve Mentor Öğretmen Arasındaki Mesleki İlişkinin Güçlendirilmesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Yard. Doç. Dr. Sumru Akcan Yard. Doç. Dr."— Sunum transkripti:

1 Öğretmen Adayı ve Mentor Öğretmen Arasındaki Mesleki İlişkinin Güçlendirilmesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Yard. Doç. Dr. Sumru Akcan Yard. Doç. Dr. Sibel Tatar 23 Ocak 2012

2 Staj Programımızın Yapısı  Öğretmen adaylarının son sınıfta aldıkları 3 uygulamalı öğretmenlik dersi bulunmaktadır.  FLED 403 (gözlem ve kısa ders anlatımları)  FLED 416 (seminer dersi, staj okullarında yapılan gözlem ve anlatılan dersler üzerinde öğretmen adaylarının izlenimleri)  FLED 412 (staj okullarında öğretmen adaylarının ilköğretim ve ortaöğretim sınıflarında işledikleri dersler)

3 Öğrenci Profilimiz  akademik yılında yaklaşık 60 son sınıf öğrencimiz bulunmaktadır.  Anadolu Öğretmen Meslek Liseleri ’ nden mezun olmaktadırlar.  Bölümümüzde 3 süpervizör bulunmakta ve her süpervizör yaklaşık 20 öğretmen adayı ile çalışmaktadır.

4 Mentor Öğretmenlerimizden Beklentilerimiz  Öğretmen adayına etkin bir rol model olarak mesleki gelişiminde yol göstermek, yardımcı olmak  Öğretmen adayına uygun olduğu zamanda dersinde kullanmış olduğu yöntem ve teknikler hakkında açıklama yaparak öğretmen adayının öğretim yöntemleri ve taktikleri hakkındaki farkındalığının artmasını sağlamak

5 Mentor Öğretmenlerimizden Beklentilerimiz  Öğretmen adaylarının derslerini eleştirel gözle izlemesi, değerlendirmesi ve bu değerlendirmeyi öğretmen adayına aktarması  Öğretmen adayının gelişimini sistematik olarak adayın üniversitedeki süpervizörü ile paylaşması; öğretmen adayının kuvvetli yönleri ile geliştirilmesi gereken özellikleri hakkında süpervizöre bilgi vermesi

6 Öğretmen adayı ve mentor öğretmen arasında etkili iletişim  Yapılan araştırmalar sadece iyi öğretmen olmanın iyi bir mentor olmak için yeterli olmadığını gösteriyor.  Mentorluk gönüllü olarak yapılması gereken ve özel hazırlık gerektiren bir alan

7 Öğretmen adayı ve mentor öğretmen arasında etkili iletişim Mentor öğretmenlerin öğretmen adayına geri bildirim verirken üzerinde durdukları ana konular:  Dil kullanımı  Aktivitelerin içeriği  Sınıf yönetimi (mentor öğretmenler iyi sınıf yönetiminin iyi bir ders için önşart olduğunu düşünüyorlar)

8 Öğretmen adaylarının mentor öğretmenlerden beklentileri  Mentor öğretmenle düzenli iletişim içinde olabilmek (özellikle e-posta yolu ile),  Kendisini sınıfın bir parçası gibi hissedebilmek,  Öğrencilerin gözünde kendisinin bir öğretmen olarak algılanabilmesi için destek görmek,

9 Öğretmen adaylarının mentor öğretmenlerden beklentileri  Yaptığı ders anlatımlarından sonra sözlü ve yazılı geri bildirim alabilmek, mümkünse dersi hazırlama sürecinde destek alabilmek,  Mentor öğretmenin mesleki deneyiminden faydalanabilmek.

10 Önerilerimiz  Mentor öğretmenlerin öğretmen adayının eğitiminde etkisinin arttırılması  MEB tarafından düzenlenecek seminerler sonunda kendilerine verilecek belgeyle kendilerinin bu alandaki niteliklerinin onaylanması ve bu konudaki hizmetlerinin mesleki hayatlarında maddi ve manevi açıdan takdir edilmesi

11 Mentor Öğretmenlerimizin Önerileri Bu kısımda mentor öğretmenlerimizin yorum ve önerilerini duymak isteriz. Katılımızdan ve ilginizden dolayı teşekkür ederiz. Sumru Akcan & Sibel Tatar


"Öğretmen Adayı ve Mentor Öğretmen Arasındaki Mesleki İlişkinin Güçlendirilmesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Yard. Doç. Dr. Sumru Akcan Yard. Doç. Dr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları