Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir? •Psikolojik Danışma ve Rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir? •Psikolojik Danışma ve Rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak."— Sunum transkripti:

1 TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ

2 Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir? •Psikolojik Danışma ve Rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir. • PDR bireyin sadece duygusal yanı ile ilgilenmez. (Sosyal, duygusal, zihinsel, fiziksel bütünlük içinde ele alır) • Rehberlik ve psikolojik danışmada bireye acımak, onu kayırmak, her sıkıntıya düştüğünde onu korumak anlayışı yoktur. • PDR her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir.

3 • Rehberlik ve psikolojik danışma, okulda disiplini sağlama, öğrencileri tehdit etme, kontrol altında bulundurma, onu yargılama işi değildir. • PDR’ de kullanılan bütün yöntemler ve teknikler amaç değil, sadece araçtırlar. •Rehberlik ve psikolojik danışma, sadece davranış bozukluğu gösteren, başarısız, sorunlu öğrencilere yönelik bir yardım değildir. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir?

4 Bireylerin kendini gerçekleştirmesine yardım etmektir. Birey Kendini tanımaKendini anlama ve kabul etme Ben kimim? Özelliklerim nelerdir? Kuvvetli ve zayıf yönlerim? Yeteneklerim? İlgi ve eğilimlerim? İhtiyaçlarım nelerdir?... gibi soruların yanıtları Bulunduğu ortamı ve çevreyi tanıma Ben ne yapabilirim? Ne yapmalıyım? Kendini Gerçekleştirme Çevredeki eğitim ve iş olanakları nelerdir? Ailenin sınırlılıkları? Toplumun gerçekleri, bana sağlanan fırsatlar?.. vb. soruların yanıtları Yeteneklerimi nasıl geliştiririm? Çevrenin fırsatlarını nasıl değerlendirebilirim? Sorunları nasıl çözebilirim ve bulunduğum ortama nasıl uyum sağlayabilirim? Rehberliğin Amacı

5 Bilgi Toplama ve Yayma Oryantasyon Psikolojik Danışma Çevre/Veli İle İlişkiler Bireyi Tanıma Müşavirlik (Konsültasyon) Araştırma ve Geliştirme İzleme Değerlendirme Yöneltme ve Yerleştirme Rehberlikte Hizmet Alanları

6 ÖĞRETMEN OKUL AİLEÖĞRENCİ

7 •VELİ GÖRÜŞMESİ; Temel amaç Rehberlikte Hizmet Alanları Veli görüşmesinden gereken yararı sağlamak Çocuğun gelişimi ve uyumu konusunda nasıl bir işbirliği yapabiliriz? Okula karşı memnuniyeti artırmak

8 •Veli ile iyi ilişkiler geliştirmek için…  Öğretmenin çocuğun iyiliği için çalıştığını velinin kabul etmesi.  Görüşmeye iyi haberlerle başlamak ilişkiyi olumlu yönde etkileyecektir.  Veliye,öğretmenin çocuklarıyla ilgilendiğini hissettirmesi önemlidir.  Veli okula geldiği zaman daima güler yüzle karşılanmalı ve çocukları konusunda yanlış davranışları varsa bunlar yüzlerine vurulmamalıdır. Rehberlikte Hizmet Alanları

9 •Veli görüşmesinde veliden aşağıdaki tutumları görmek mümkündür: 1.Çocuğu suçlamak 2.Öğretmeni suçlamak 3.Diğerlerini suçlamak… Rehberlikte Hizmet Alanları Veli görüşmeleri incelendiğinde burada söz edilen bu üç tavır sıklıkla görülür. Öğretmen çocuğu veya aileyi suçlarsa veli savunma tutumuna girer.

10 •Çözüm İşbirliği Öğretmenin Tutumu Rehberlikte Hizmet Alanları “ suçlu” aramaktan vazgeçilmelidir. Sadece soruna yol açan nedenler araştırılmalıdır. Olumsuz etkenleri ortadan kaldırmak ya da hiç değilse kontrol altına almak olmalıdır. Ortada bir sorun varsa tek yapılacak şey işbirliği kurmaktır. Öğretmen veliye, okulun ve ailenin amacının ortak olduğunu, çocuğun gelişimine ve uyumuna yardımcı olabilmek için işbirliği yapma isteğini ve beklentisini baştan ortaya koyarsa işler kolaylaşır.

11 •İlköğretim II.Kademede Öğretmenin sorumlulukları; •Sınıfı ile birebir ilgilenmek ve ihtiyaçlarını karşılamak •Velileri ile iyi ve sağlıklı iletişim halinde olmak. •Veli ve öğrencileri ile ilgili konular hakkında idare ve PDR servisine bilgi vermek. •Branş öğretmenleri ile diyalog halinde olmak •Sınıfını sahiplenip,kontrol altında tutmak. •Öğrencilerin gelişim dönemi özelliklerini bilip ona göre davranmak. Rehberlikte Hizmet Alanları

12 •Bedensel değişimi kabul •Koordinasyonu geliştirme •Enerjiyi kanalize etme •Karşı cinsle ilişkiler •Olumsuz davranışları pekiştirmemek. Rehberlikte Hizmet Alanları

13 •Bu sene yapılan çalışmalar; •Oryantasyon çalışmaları •Verimli ders çalışma teknikleri ve program yapmak •Test çözme teknikleri ve sınavda başarılı olmak için yapılması gerekenler. •Motivasyon çalışması,gelecek hayalleri •6.sınıflar hem akademik hem davranış sıkıntılarını kapsayan ve drama ile yapılan çalışma. •Bireysel görüşmeler •Grup çalışmaları •Sınav kaygısı çalışmaları •Dikkat çalışmaları •Ergenlik dönemi destek çalışmaları Rehberlikte Hizmet Alanları

14 •Planlanan çalışmalar; •Değerler eğitimi •Mentorluk Çalışması •Meslekler Günü Etkinliği •Veli Bültenleri •Öğretmen Bültenleri •İhtiyaç Duyulan konularda veli grup çalışmaları •7-19 yaş aile eğitimi Rehberlikte Hizmet Alanları

15 •Değerler eğitimi; •Anasınıfı :Yaratıcılık •1.Sınıf :Sevgi •2.Sınıf :Arkadaşlık •3.Sınıf :Özdisiplin •4.Sınıf :Dürüstlük •5.Sınıf :Zaman Yönetimi •6.Sınıf :Uzlaşma •7.Sınıf :Hedef Belirleme •8.Sınıf :İletişim •Hazırlık :Özgüven •9.Sınıf :Karar verme •10.Sınıf :Empati •11.Sınıf :Barış •12.Sınıf :Özgürlük Rehberlikte Hizmet Alanları

16 •7-19 Yaş Aile Eğitimi; •Ergeni tanımak •İletişim kurmak •Birlikte büyümek •Aile tutumları •Riski yönetmek •Olumlu davranış kazandırma •Uzlaşabilmek •Geleceği planlamak Rehberlikte Hizmet Alanları


"TED ANTALYA KOLEJİ REHBERLİK HİZMETLERİ. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ne Değildir? •Psikolojik Danışma ve Rehberlik yardımı bireye tek yönlü olarak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları