Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 2 TARIM TOPLUMU 1- DEĞERLERİN DEĞİŞMESİ SANAYİ TOPLUMU BİLGİ TOPLUMU İtici GüçTemel Fonksiyon Tarım Toplumu:AraziEmek İşgücü Beyingücü Bilgi Toplumu:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 2 TARIM TOPLUMU 1- DEĞERLERİN DEĞİŞMESİ SANAYİ TOPLUMU BİLGİ TOPLUMU İtici GüçTemel Fonksiyon Tarım Toplumu:AraziEmek İşgücü Beyingücü Bilgi Toplumu:"— Sunum transkripti:

1

2 1

3 2 TARIM TOPLUMU 1- DEĞERLERİN DEĞİŞMESİ SANAYİ TOPLUMU BİLGİ TOPLUMU İtici GüçTemel Fonksiyon Tarım Toplumu:AraziEmek İşgücü Beyingücü Bilgi Toplumu: Bilgi Sanayi Toplumu:Makine

4 3 Sanayi Toplumu ile Bilgi Toplumu arasındaki fark bir derece farkı mı yoksa tür farkı mıdır? SORULAR: Bilimsel bilgi birikimi 3-5 yıl içerisinde ikiye katlanmaktadır. Bilgisayarların hız ve kapasite olarak ikiye katlanma süresi 6 aydır.

5 4 PARADİGMA Belli bir topluluğun üyeleri tarafından paylaşılan İnançların, değerlerin tekniklerin bütünüdür.

6 5 Sorunların temelinde felsefi bir boyut yatmaktadır.

7 6 Nereye gittiğini bilen adama bütün dünya yol verir.

8 7 Mevcut durumdan rahatsız olmayanlar onu değiştirmek için gerekli enerjiyi kendilerinde bulamazlar.

9 8 Mevcut sorunla ilgili içlerinde bir dert taşımayanlar, o sonunu ortadan kaldırmak için asla harekete geçemezler.

10 9 İnsanoğlu, kendi karalılığı ve Tanrının da yardımıyla, hayallerini kurduğu her şeyi başaracak yetenektedir.

11 10 DEĞİŞİM! Evet, Ama neden ve nasıl?

12 11 GERÇEK KEŞİF EYLEMİ YENİ BİR TOPRAK BULMAKLA DEĞİL, YENİ BİR GÖZLE BAKMAKLA İLGİLİDİR

13 12 YENİ ŞEYLER ESKİ KAFA İLE OLMAZ

14 13 Bir fark yaratmak için çok küçük olduğunuzu düşünüyorsanız, bir sivrisinekle yatağa hiç girmemişsiniz demektir.

15 14 Bana ne! Ben mi düzelteceğim? Neme lazım? Alemin enayisi ben miyim? Bu kadar maaşa bu kadar! Sen mi kurtaracaksın bu memleketi? Eski köye yeni adet getirme. Ben mi düzelteceğim? Birtek benim çabamla olmaz.vs.vs.

16 15 Bu memleket düzelmez. Ben niye kötü olayım? Sorun bende değil? Düşman dışarıda. Gerçek problem ne? Kök neden. Yansıma problem.

17 16 Okumak mı? Önce başkaları Dürüstlük mü? Çalışmak mı? Haksızlığa karşı çıkmak mı? Risk almak mı?. Özveri mi? Örnek olmak mı? Haksızlığa karşı çıkmak mı? Önce başkaları. önce sen, önce siz….

18 17 Kavramların yeniden tanımlanması? Vatanseverlik? Milliyetçilik? Dindarlık? Ahlak? Dürüstlük? Adalet?

19 18 Bu yıl 6. Sınıfa giden çocuklar 11. Sınıfa giden çocuklara göre 250 kat daha fazla bilgiye ulaşabiliyorlar. Bu gün bir kimyagerin bilgileri okuldan mezun olduktan2, bir doktorun bilgileri 1, mühendisin bilgileri ise 3 yıl sonra eskiyor.

20 19 Bir şeyi gerçekten yapmak isteyen bir yol bulur, istemeyen mazeret bulur.

21 20 Ne kadar çok kitap okursan oku, eğer davranış yoksa, okuduğun kitapların kimseye bir faydası yoktur.

22 21 Kalite Nedir?  Amaca uygunluk  Kullanıma uygunluk  İhtiyaçları karşılama yeteneği  Müşteri memnuniyeti 2- KALİTE VE VERİMLİLİK “Kalite asla bir tesadüf değildir; kalite daima üstün bir amacı benimsemiş olmanın, içtenlikle çaba göstermenin, akıllıca bir yön tutmanın ve becerikli bir uygulamanın sonucudur.”

23 22 ZİHNİYET DEĞİŞİKLİĞİ Kurum kültürü değişmeden bir kurumda kalitenin geliştirilmesi mümkün değildir.

24 23 KALİTE İLKELERİ DEVAMI  Kalite, her yerdedir.  Kalite, herkesin işidir ve devredilemez.  Kalite, kurum çapında bir faaliyettir.  Kalite ve yenilik birbirinden ayrılmaz iki unsurdur.

25 24  Kalite, her şeyden önce bir “saygı” ve “nezaket” işidir.

26 25 ÖLÇEMEDİĞİNİZ ŞEYİ YÖNETEMEZSİNİZ YÖNETEMEZSİNİZ GELİŞTİREMEZSİNİZ GELİŞTİREMEZSİNİZ

27 26 Japonlar: noksanlık duygusu, tatmin olmama TKY’ nin Arkasındaki Zihniyet: KAİZEN Batı: Kendine aşırı güven Bizim kültürümüzde karşılığı var mı? “İki günü denk olan zarardadır” “Damlaya damlaya göl olur”

28 27 4- KALİTE AKIMININ DOĞURDUĞU YENİ DEĞERLER Canlılık Süreklilik Katılım Özgürlük Yaratıcılık Kendini Geliştirme  İnsana Saygı  İnsanın Onuru  İşin Neşesi  Herkesin Kazanması  Yaptığı İşten Gurur Duymak  Yönetime Katılmak “Kurumu tarafından kullanılan değil sürekli kendini yenileyen bir insan” 4.1. ÖRGÜTLERDE İNSANA YAKLAŞIM TARZI 

29 28 EĞİTİMDE KALİTE Ölçülebilen Hedeflere Uygun Ürün Elde Etmek.(Problemi Gören ve Çözebilen Bireyler Yetiştirebilmek) İyinin de İyisini Arayarak Sürekli Başarı Demektir.

30 29 Okuldaki otorite akışının daha az hiyerarşik olması ihtiyaç haline gelmiştir. Okulda daha çok kontrolün yerine öğretmen ve diğer personele daha fazla yetki ve sorumluluk verilmesi esastır. Öğretmen sınıfın lideri olmalıdır. EĞİTİMDE YENİ DEĞERLER:

31 30 Bilgi kesindir. Eğitim öğrencilere bilgi yüklemek izin verilir. Bilgi gelecekte kullanmak için verilir. Bilgilenme bilgi aktarılmasıyla gerçekleşir. GELENEKSEL DEĞERLER:

32 31 Bilimsel bilgi geçicidir. Eğitim bilginin aktarılması yerine sınıfta oluşturmaya yönelik olarak olarak düzenlenmelidir. Eğitim derin anlamalar sağlamalıdır. Bilgi yeni bilgi edinmek için verilmelidir. EĞİTİMDE YENİ DEĞERLER :

33 32 Eğitimin amacı belli kalıplar içerisine sıkıştırılmış vatandaşlar yetiştirmek değil,potansiyellerini optimum düzeyde geliştirmiş insanlar yetiştirmektir. EĞİTİMDE YENİ DEĞERLER :

34 33 EĞİTİMDE KALİTE Velinin Okuldan Beklentilerine Cevap Vermektir. Tüm paydaşların dengeli mutluluğudur. Bireylerin Eksikliklerini Bulmak Değil, Onları Bilgi Çağının Gerektirdiği Ölçütlere Uygun Eksiksiz Yetiştirmektir.

35 34 Doğru yolda olsan bile orada oturup kalırsan, ezilirsin.

36 35 Güçlülükler insanın gerçekten ne olduğunu ortaya çıkaran şeylerdir.

37 36 Eğer yürüdüğünüz yolda hiç engel yoksa o yol sizi hiçbir yere götürmez.

38 37 İnsanlar, yalnız anladıkları konularda konuşsalardı dünyadaki sessizlik dayanılmaz olurdu.

39 38 İnsanlar, her zaman kahraman olamazlar ama her zaman insan olabilirler.

40 39 N.Hoca ve üç saatte gidilecek yol. Senin nasıl yürüdüğünü görmeden nasıl bilebilirdim ki?

41 40 İnanırsan başarırısın aksi halde köstebek tepecikleri bile gözüne tırmanamayacağın kadar yüksek görünür.

42 41 Groger Mendel’in hocası” Mendel’de bir bilim adamında olması gereken berrak düşünebilme yeteneği yok” diye yazmış. Genetik biliminin kurucusu oldu.

43 42 Yağmurlu bir gecede fırtına var ıssız bir yolda araba kullanıyorsun otobüs durağında 3 yolcu bekliyor. Biri doktor, biri yaşlı bir hasta biri de hayatınızın rüyası biri ve arabanız sadece iki kişilik. Hangisini alırdınız?

44 43 George Westinghouse yetenetksiz tembel ve aptal biri olduğu için kolejden kovuldu. 20 yaşında buharlı motor çarkının patentini aldı. Raydan çıkmış trenleri yerine oturtmayı sağlayan aracı buldu, tüm demiryolu şirketleri tarafından satın alındı.

45 44 Yengeç ve kızı ‘Öyle yan yan yürümesene o ıslak taşlara sürünmesene ‘ der dururmuş Bir gün kızı dayanamamış ‘Anne’ demiş ‘Hele sen bir doğru yürü de bende sana bakıp nasıl doğru yürünür öğreneyim.’

46 45 Michael Jordan- Okulun basketbol takımına alınmamış boyun küçük diye” Annesi: Önemli olan takımın içinde senin ne kadar küçük olduğun değil, senin içinde ne kadar büyük bir takımın olduğudur” Bu sözler genç basketbolcu için yeni bir başlangıç oldu.

47 46 Müşterinin Tanımı Herhangi Bir Kişi veya Kuruluşun Uğraştığı Faaliyetlerin Sonucunu Kullanan

48 47 Müşteri Kurumun var oluş nedenidir. Her kurumun (okul, işletme, vakıf, dernek, teşkilat, klüp) bir müşteri grubu vardır. Hepsinin hizmet ettiği, hizmetlerini sunduğu birileri vardır, çünkü böyle bir grup yoksa, o kurum da yok demektir.

49 48 Müşteri : Dün Mal ve Hizmete Aç Fazla Beklentisi Olmayan Bulduğu Ürün veya Hizmetten Memnun Olan Fazla Eleştirmeyen

50 49 Müşteri : Bugün Düşünce ve Davranışları Hızla Değişen Daha Fazla İstekte Bulunan Daha Fazla Nazlı Olan

51 50 4- KALİTE AKIMININ DOĞURDUĞU YENİ DEĞERLER Mevcut ihtiyaçları karşılamak için sorulacak sorular:  Eğitim hizmetinin müşterileri kimlerdir?  Okulun müşterileri kimlerdir?  Öğrenci müşteri midir?  Öğrenci kimin müşterisidir? 4.2. MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİM

52 Müşteri Beklentileri Nelerdir ? Özel İlgi Kalite garantisi Yenilik Öğrencilerle sağlıklı iletişim Akademik başarı Değer verme Sağlıklı kişilik gelişimi

53 52 4- KALİTE AKIMININ DOĞURDUĞU YENİ DEĞERLER 4.2. MÜŞTERİ ODAKLI YÖNETİM Yeni İhtiyaçları yakalamak için sorulacak sorular:  Yeni eğilimler nelerdir?  İnsanların eksikliğini hissettiği fakat ifade edemediği ihtiyaçlar nelerdir?  İlgili diğer sektörlerdeki eğilim hangi yöne doğrudur?

54 53 4- KALİTE AKIMININ DOĞURDUĞU YENİ DEĞERLER "Kurumun gelişmesinde temel görev üst yönetimin liderliğidir." 4.3. YÖNETİMDE LİDERLİK “HATALARIN %80’DEN FAZLASI YÖNETİMDEN KAYNAKLANIR.” “HATALARIN %98’ i YÖNETİMDEN KAYNAKLANIR.”

55 54 YÖNETİCİLERİN LİDERLİK ÖZELLİKLERİ: Güven yaratır, yardım sağlar fakat yargılamaz. Personele kendilerini geliştirme fırsatı vererek onlara sınırsız kaynak sağlar. Personele, içinde çalışmaktan onur duyacakları iş ortamları sağlar. Çalışanların işlerinin zevkini tatmaları ve performanslarını en üst düzeye çıkarmaları için çaba sarf eder YÖNETİMDE LİDERLİK

56 55 5- VİZYON VİZYON NEDİR?  Vizyon geliştirme mevcut durumu sorun olarak görmek demektir.  Vizyon, gelecekte ulaşılmak istenen hedeflerin gerçeğe uygun düşlerini kurabilmektir.  Vizyon, yaratıcı bir gerilim yaşamaktır. DEVAMI

57 56 5- VİZYON  Vizyon, kendi geleceğini yaratmaktır.  Vizyon gelecekle ilgili “tahminler yapmak değil, kararlar almaktır”.  Vizyon, gerçekliği yeniden kurgulamaktır.  Vizyon, somut bir gelecek görüntüsüdür; gerçekleşmesini görebileceğimiz kadar yakın, ancak yeni bir gerçek için yapılanmanın hayranlığını uyandıracak kadar da uzaktır.

58 57 VİZYON VE DEĞERLER  Vizyon, sahip olduğumuz değerlerin gösterdiği yoldur.  Herkesin inanarak paylaştığı, gerçekleştirilebilir bir vizyon ilham ve enerji kaynağıdır.  Vizyon, liderin önünü görmesini sağlar.  Vizyon, inandığımız değerlerin bize çizdiği ufuktur.

59 58 * BİZİM BAŞARIMIZ ÜLKENİN BAŞARISIDIR. * YAPTIĞIMIZ İŞ ÜLKENİN VE ÇOCUKLARIMIZIN GELECEĞİNE ETKİ ETMEKTEDİR. * YAPILAN YANLIŞLIK VE OLASI ZARARLAR BİZİMDE İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ GEMİYE VERİLEN BİR TAHRİBATTIR.

60 59 DEĞİŞİME NEDEN DİRENİLİR? DEĞİŞİM KARŞISINDA İNSANLAR NASIL DAVRANIR? İşini, statüsünü, şahsi çıkarlarını kaybetme korkusu. Yeni yük getirmesi vs.

61 60 Vizyonu olmayan geçmişin etkisi altında şimdiyi kullanır ve geçmişin aynısı olan bir gelecek oluşturur. Vizyon, kurumun teminat senedi, çalışanların güç muhatapların Güç ve güven kaynağıdır. Vizyonu olan, yaşamında yeni imkanlar, risk, heyecan oluşturur. Onun geleceği geçmişin aynısı değildir.

62 61 DEĞERLER; Kurumun temsil ettiği ayırt edici veya temel inançlardır. Vizyonun temelidir. Ahlak kuralları toplumun değerleridir. Kurumları değerleri yönetir. Değerler niceliksel olmaktan çok nicelikseldir.

63 62 DEĞERLER; Kurumun temsil ettiği ayırt edici veya temel inançlardır. Vizyonun temelidir. Ahlak kuralları toplumun değerleridir. Kurumları değerleri yönetir. Değerler niceliksel olmaktan çok nicelikseldir.

64 63 Vizyonu liderler oluşturur. Liderin vizyonu yoksa kurumun da yoktur. Verimlilik, az zamanda çok iş yapma arzusudur. DEĞER:Toplumlar, kuruluşlar, aileler kişilerin değişik şeylere değer verebilirler.

65 64 EĞER PARADİGMALARINIZI DEĞİŞTİRMİYOR SADECE DAVRANIŞLANIZI DEĞİŞTİRİYORSANIZ YAPILAN DEĞİŞİK YÜZEYSEL VE GEÇİCİ OLUR. ALINAN KARARLAR GÖSTERMELİK OLUR.

66 65 DEĞERLER İNANIŞLAR Birbirine saygılı davranma Her çalışana eşit fırsat tanıma Güvenli bir çalışma ortamı sağlama Birbirine ahlaklı ve sorumlu bir biçimde davranma Açık ve dürüst iletişim Bireysel yenilikçiliği teşvik

67 66 Temel Değerlerin Eyleme Dönüşmesi Temel Değerler  Vizyon  Misyon  Hedefler  Eylemler  Misyonsuz vizyon bir ütopyadan ibarettir.  “Muasır medeniyetler seviyesine erişmek” çoğumuzun enerjisini harekete geçirebilecek bir vizyondur. Ancak, vizyon misyona dönüşmediğinde, uzun ve kısa vadeli hedefler çizilerek doğru adımlar atılmadığında heyecan kaybolmaktadır. Avrupa Birliği’ne katılmanın da toplumun değişik kesimlerinde benzer heyecanı yarattığı, adeta muasır medeniyetler seviyesine erişmenin bir aracı olarak algılandığı anlaşılmaktadır.

68 67 6-VİZYON GELİŞTİRMEK  Yeni bir vizyon geliştirmek gündelik sorunların en iyi panzehiridir. Çünkü büyük idealler peşindeki insanlar küçük işlerle uğraşmazlar.

69 68 9-YENİ YÖNETİM KAVRAMLARI  İtaat yerine katılım: İtaat, liderin her şeyi bildiği varsayımına dayalıdır. Katılım ise liderin astlarının da bilgisine ihtiyacı olduğu düşüncesine dayalıdır. DEVAMI

70 69 9-YENİ YÖNETİM KAVRAMLARI  Yetkiyi toplama değil dağıtma.  Aktarılan değil kazanılan otorite.  Sinerji. Sinerji insanların enerjilerinin birleşmesidir. Sadece enerjilerin birleştirilmesi değil, varolan enerjiden daha çoğunu yaratmaktır.

71 70 10-AMAÇ ODAKLI YÖNETİM  Yöneticinin odak noktası mevzuat değil, işi başarıyla tamamlamak olmalıdır.

72 71 11-SÜREÇ ODAKLI YÖNETİM SONUÇ ODAKLI YÖNETİCİ iş üzerinde gerekli sürenin harcanıp harcanmadığını ve sonucun elde edilip edilmediğini bakar. SÜREÇ ODAKLI YÖNETİCİ ise çalışanı ile bir insan olarak ilgilenerek onu “performansını yükseltmeye ikna etmeyi ümit eder”. DEVAMI

73 72 11-SÜREÇ ODAKLI YÖNETİM  KURUMUNU yeteneklerin keşfedilip geliştirildiği bir yer haline getirir. SÜREÇ ODAKLI BİR YÖNETİCİ:  Birimin işleyişinde personelin katılımını sağlar.  Etik değerlerin bir savunucusu ve koruyucusudur. Hak, adalet, ve özgürlük gibi değerleri okulunda yaşatmanın çabasını gösterir.  Sağlıklı iletişim kanalları oluşturur.

74 73 14-DÖNÜŞÜM LİDERLİĞİ Mevcut değerlerin geçerli olduğu ve geleceğin rahatça kestirilebildiği dönemlerde "yönetici"ler yeterlidirler. Ancak mevcut değerlerin geçerliliğini yitirip yeni değerlerin geliştiği ve geleceğin pek kestirilemediği dönemlerde ise "dönüşüm liderliği"ne ihtiyaç vardır.

75 74 14-DÖNÜŞÜM LİDERLİĞİ Dönüşüm Liderlerine Düşen Görevler: 1. İşini yeniden tanımlamak, 2. B aşarıya ulaştıracak bir strateji yaratmak, 3. İkna edici olmak, 4. Dürüst davranmak, 5. B aşkalarına saygılı olmak, 6. Eyleme geçme gücünü sahip olmak.

76 75 DEĞİŞİM RÜZGARLARI ESMEYE BAŞALYINCA BAZILARI; DUVAR ÖRER BAZILARI; ÇADIR KURAR LİDERLER İSE; YELDEĞİRMENİ YAPARLAR....

77 76 15-DÖNÜŞÜME İLİŞKİN TUTUMLAR  Kâşif  Öncü  Göçebe  Statükocu  Sabotajcı

78 77 15-DÖNÜŞÜME İLİŞKİN TUTUMLAR  Kâşif Değişiklikler peşinde koşan, gözleri hep gelecekte, sürekli daha iyinin, daha mükemmelin arayışında, asla mevcutla yetinmeyen insanlardır. Bu insanlar daha önce kimsenin dalmadığı alanlara belirli bir model ve yol haritası olmaksızın, az bir rehberlikle fakat daha çok yeniliklere olan merakları, farklılıklara olan tutkuları ve güçlü vizyonları sayesinde dalabilen insanlardır. Bu insanlar “kişisel menkıbelerini” yaşamak isterler. Nasıl ulaşacaklarını bilmeseler de, nereye gitmek istediklerini bilirler. Kâşifleri motive eden şey yeni fikirlerdir.

79 78 15-DÖNÜŞÜME İLİŞKİN TUTUMLAR  Öncü Maceracı ve risk almayı seven, ancak onların, yeni bir şeyi denemeleri için, denenmeye değer olduğu güvencesine ihtiyaçları vardır. Öncüler, yeni durumun mevcuttan daha iyi olacağına inanmakla motive olurlar.

80 79 15-DÖNÜŞÜME İLİŞKİN TUTUMLAR  Göçebe Göçebeler cesur, fakat maceracı olmayan insanlardır. Göçebelerin yapacakları şeyin girecekleri zahmete değer olduğuna ikna edilmeleri gerekir. Onlara sadece yol göstermek yetmez; nasıl yapacaklarını da göstermek gerekir. Dönüşümün kurumsallaşması için göçebelerin katılımını sağlamak önemli bir aşamadır. Göçebeler başka bir yere taşınmak için oranın daha iyi olduğunun garantisini ve oraya nasıl gidileceğinin kesin bilgisini almadan adım atmazlar. Ayrıca bu yolculukta yalnız olmadıklarından da emin olmak isterler.

81 80 15-DÖNÜŞÜME İLİŞKİN TUTUMLAR  Statükocu Dönüşüm lideri için en akıllı yol başlangıçta statükocuları ikna etmek için zaman ve enerji harcamamaktır. Bazı statükocular hiç bir zaman dönüşümü desteklemeyecek, bazıları da ancak kâşifler, öncüler ve göçebelerden sonra kervana katılacaktır “Bazıları ise yeni dünyaya sadece ziyaret için geleceklerdir”. Dönüşümü istemeyen herkes dönüşüme karşı değildir. Statükocular, çoğunluk veya yakın arkadaşları dönüşümün yanında yer alana kadar kervana katılmayacaklardır.

82 81 15-DÖNÜŞÜME İLİŞKİN TUTUMLAR  Sabotajcı Sabotajcılar kâşiflere benzer niteliklere sahiptirler. Her ikisi de “yalnız süvarileri” oynamaktadırlar. Kâşiflerle sabotajcılar arasındaki fark, ilk gruba girenler herkesin gitmekten korktuğu yere giderken, ikincilerin herkesin geride kalmaktan korktukları zamanda geri kalmalarıdır. Grubun dışında kalmak sabotajcıları korkutmaz, aksine motive eder.

83 82 ‘ Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse, Michelangelo’nun resim yaptığı, Beethoven’in beste yaptığı veya Shakespeare’in şiir yazdığı gibi süpürün. O kadar süpürün ki gökteki ve yerdeki herkes durup ‘ Burada işini çok iyi yapan biri, dünyanın en iyi çöpçüsü yaşıyormuş’ desin’.

84 83


"1 2 TARIM TOPLUMU 1- DEĞERLERİN DEĞİŞMESİ SANAYİ TOPLUMU BİLGİ TOPLUMU İtici GüçTemel Fonksiyon Tarım Toplumu:AraziEmek İşgücü Beyingücü Bilgi Toplumu:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları