Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBilal Korkut Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
G İ R İŞ VE GENEL KAVRAMLAR Tıp, İnşaat, Elektronik, Eğlence, Alışveriş gibi bir çok sektörde kullanılır Analiz, tasarım, geliştirme, test, canlı ortam ve bakım aşamalarından oluşur Planlama, risk yönetimi, izleme ve raporlama önemlidir! Ürün takibi, satış - satınalma, muhasebe, cari işlemler, insan kaynakları, crm genel beklentiler Dijital arşiv, kalite yönetimi, iletişim araçları ikincil modüller Süreç Yönetimi
2
G ENELDE KARŞıLAŞıLAN SORUNLAR Müşteri isteğinin anlaşılamaması ve belgelenmemesi İsteğin baştan belirlenmesi ve değişkenlik göstermesi Proje süre ve bütçesinin iyi planlanmaması Bugfixler Kod performansı Ekipler arası koordine bozukluğu Gerçekleşmesi muhtemel sorunlara karşı hazırlıksız olunması Düzensizlikten doğan vardiya aşımları ve çalışan memnuniyetsizliği
3
İ LETIŞIM SORUNLARı Müşteri Modern Çok kullanıcılı bir salıncak istediğini belirtmiştir.
4
ILETIŞIM SORUNLARı Proje Yöneticisi Modern ve orijinal bir salıncak istendiği için ağacın aynı dalını kullanmak yerine iki farklı dalını kullanmaya karar verir.
5
ILETIŞIM SORUNLARı İş Analisti Kapsam doğrultusunda tasarımını yapar. Ufak sorunlar için çözüm üretir.
6
ILETIŞIM SORUNLARı Danışman Farklı bir salıncak tanımı getirerek daha konforlu bir çözüm yolu bulmuştur.
7
ILETIŞIM SORUNLARı Dokümantasyon Dokümantasyonu yapacak kişi çok yoğundur, fırsat bulamamıştır.
8
ILETIŞIM SORUNLARı Teknik Departman Elindeki bilgilerle istenileni kurmuştur.
9
ILETIŞIM SORUNLARı Müşterinin gerçek ihtiyacı neydi?
10
Y AZıLıMıN Y AŞAM DÖNGÜSÜ Not: Örnek olarak Workcube Yazılım Süreci Verilmiştir
11
P ROJE Y ÖNETIMI ADıMLARı Açık ve Anlaşılabilir bir amaç ve hedef belirlemek Proje çalışma içeriğini müşteri isteklerini gözeterek hazırlamak Kaynak yönetimi ve dead line’ları belirlemek Proje başında belirsiz kalan noktalar için iyi varsayımlar yapmak Proje boyunca sürecin ölçeklenebilmesi Proje için bütçe planı yapmak Ürünü iyi tarif etmek, rakipleri ve pazarı analiz etmek
12
P ROJE E KIBI Proje finansal ve yönetimsel kaynağını sağlayacak kurul Proje Yöneticisi Analiz Sorumlusu Yazılım Sorumlusu Database Sorumlusu Test Sorumlusu Kalite Sorumlusu Mobil Cihaz Yazılımı HTML, CSS Senior Yazılımcı Junior Yazılımcı Db Sorumlusu Kalite Sorumlusu Arge Not: Yazılım Tarafı için detaylandırıldı
13
P ROJE ILETISIMI Ortak bir haberleşme yöntemi belirlenir Periyodik İletişim Takvimi belirlenir Bilgi paylaşım ortamı kurulur (mail group veya forum gibi) ARGE yapılır ve sonuçları paylaşılır Müşteri süreçten habersiz bırakılmaz Proje Başlangıç Takımlar Arası Müşteri Bilgilendirme Kontrol Değerlendirme Proje Kapatma Toplantıları yapılır
14
D IKKAT EDILECEKLER Yazılımcının yaratıcılığını engellemeyecek belirli kalıpları kabul etmesi Belgelemenin iyi yapılması Yeni teknolojilerin sürekli takip edilmesi Grup içi sorunların projeye yansıtılmaması Toplantıların ciddiyetle yapılması ve tutanak tutulması Aşamalar halinde ilerlemek Kurumsal mantıkta yazılım geliştirmek Müşteri ilişkilerinin iyi yönetilmesi
15
T EŞEKKÜRLER Yunus Özay Workcube E-İş Sistemleri Ürün Geliştirme Direktörü yunus@ozay.net yunusozay@workcube.com http://www.facebook.com/yunusozay yunus@ozay.net yunusozay@workcube.com http://www.facebook.com/yunusozay Bülent Açıkgöz Pronet Güvenlik Sistemleri ERP ve Raporlama Yöneticisi bulent.acikgoz@pronet.com.tr bulent.acikgoz@pronet.com.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.