Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa www.kabbalah.info/tr www.kabala.info.tr www.kabbalah.info/tr.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa www.kabbalah.info/tr www.kabala.info.tr www.kabbalah.info/tr."— Sunum transkripti:

1 KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa

2 Şu ana kadar öğrendiklerimiz… Behina Şoreş (Kök) Behina Alef – Hohma (Erdemlik) Behina Bet - Bina Behina Gimel - Tifferet Behina Dalet - Malhut Erdemlik Işığı Şefkat Işığı Şefkat ışığının erdemlikle yansıması

3 Form Zıtlığı (uzaklaşma) Form Değişikiği (Kısmi uzaklık / kısmi birleşme) Form Eşitliği (Birleşme – bütünleşme) Form Eşitliği Kanunu

4  Karnım çok aç ve arkadaşımın evinde misafirim.  Ev sahibi karşımda bana bakıyor.  Eğer sunduğu yemeği yersem utanacağım.  Yemeği yememeyi tercih edeceğim / ilk kısıtlama.  Yemem konusunda bana ısrar ediyor..  Sonunda yemeyi ev sahibini mutlu kılmak için yerim.  Karnım çok aç ve arkadaşımın evinde misafirim.  Ev sahibi karşımda bana bakıyor.  Eğer sunduğu yemeği yersem utanacağım.  Yemeği yememeyi tercih edeceğim / ilk kısıtlama.  Yemem konusunda bana ısrar ediyor..  Sonunda yemeyi ev sahibini mutlu kılmak için yerim. Evsahibi ve misafir örneği

5 Zivug DeHakaa “Ev sahibi ve misafir örneğini kullanarak şimdi Zivug de Haka’anın (çarpışarak çiftleşme) ne olduğunu anlayabiliriz, bu durum Behina Dalet yerine ışığı almak için yeni bir Klinin doğmasına sebebiyet verir. Kontakt ışığın Behina Dalet’e girmeye çalışmasından kaynaklanıyor ve Masah’a çarpıyor. Ev sahibinin misafirini ikna etmeye çalışması gibi. Misafirin yemeği kabul etmemesi perde gibidir. Yemeği geri çevirmenin gücü yeni bir Kli oluşturur ve geri yansıyan ışık Behina Daletin yerine alıcı olur, yani birinci kısıtlamanın rolü.” Baal Hasulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 16 “Ev sahibi ve misafir örneğini kullanarak şimdi Zivug de Haka’anın (çarpışarak çiftleşme) ne olduğunu anlayabiliriz, bu durum Behina Dalet yerine ışığı almak için yeni bir Klinin doğmasına sebebiyet verir. Kontakt ışığın Behina Dalet’e girmeye çalışmasından kaynaklanıyor ve Masah’a çarpıyor. Ev sahibinin misafirini ikna etmeye çalışması gibi. Misafirin yemeği kabul etmemesi perde gibidir. Yemeği geri çevirmenin gücü yeni bir Kli oluşturur ve geri yansıyan ışık Behina Daletin yerine alıcı olur, yani birinci kısıtlamanın rolü.” Baal Hasulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 16

6 Geri Yansıyan Işık (Or Hozer) Nedir? Misafirin, ev sahibiyle olan ilişkisi.

7 Perde (Masah) nedir? Misafirin açlığına nazaran önündeki yemeğe karşı koyma gücü. Yemeği sadece ev sahibine mutluluk verecekse yeme niyeti.

8 Behina Dalet nedir? AçlıkAçlık

9 Behina Şoreş Behina Dalet Behina Gimel Behina Alef Eğer Baal HaSulam kaç çeşit yemek olduğunu yazsaydı, kaç tane olurdu? Beş, direk ışığın Dört Behinotu Behina Bet

10 Misafir yemeği yer ve ev sahibini mutlu eder. Behina Dalet, şimdi özgecil olarak davranmaya başlar ve buna Partzuf denir.

11 PartzufPartzuf Roş (hesaplamanın olduğu yer) Roş (hesaplamanın olduğu yer) Toh (ışığın alındığı yer) Toh Sof (ışığın içeriye alınmadığı yer) Sof Manevi Partzuf

12 Roş TohToh SofSof Peh (perde – vermek niyeti (özgecillik) TaburTabur SiumSium Manevi Partzuf PartzufPartzuf

13 PartzufPartzuf Roş TohToh SofSof PehPeh TaburTabur SiumSium Geri Yansıyan Işık (Or Hozer) Saran Işık (Or Makif) 20% 20% Direkt Işık (Or Yaşar) Direkt Işık (Or Yaşar) İç Işık (Or Pinimi) 80% 80% Manevi Partzuf

14 Roş TohToh SofSof PehPeh TaburTabur SiumSium Or Hozer 80% Or Makif 100% 100% Or Yaşar 100% 100% Or Pinimi 20% 20% Manevi Partzuf PartzufPartzuf

15 “Perdenin Partzufda arınması ışığın ayrılmasına neden olur. Çünkü kısıtlamadan sonra ışık sadece perdenin alıcısında/kabında algılanabilir, itici bir güç, Klinin özü bu. Kap ayrıldıktan sonra ışık da ayrıldı. Burada kabın özü Alma (Dünya) kelimesinden ve sonra ışık ortaya çıkar. Işık ortaya çıktığında doğası gereği Kliyi arındırır, yani inanç adı verilen Kliyi fesheder (pasifize eder). Ve bu yüzden Kli ışık için bilinen bir madde olduğundan Kliden ayrılır. Burada görmemiz gereken şudur, Klideki inancı yoğunlaştırır, yani bilginin üzerindeki perdeyi ve o zaman onun için ödül durdurulmaz.” Baal HaSulam Şamati Makale 200, “Izdırap nasıl ölçülür” “Perdenin Partzufda arınması ışığın ayrılmasına neden olur. Çünkü kısıtlamadan sonra ışık sadece perdenin alıcısında/kabında algılanabilir, itici bir güç, Klinin özü bu. Kap ayrıldıktan sonra ışık da ayrıldı. Burada kabın özü Alma (Dünya) kelimesinden ve sonra ışık ortaya çıkar. Işık ortaya çıktığında doğası gereği Kliyi arındırır, yani inanç adı verilen Kliyi fesheder (pasifize eder). Ve bu yüzden Kli ışık için bilinen bir madde olduğundan Kliden ayrılır. Burada görmemiz gereken şudur, Klideki inancı yoğunlaştırır, yani bilginin üzerindeki perdeyi ve o zaman onun için ödül durdurulmaz.” Baal HaSulam Şamati Makale 200, “Izdırap nasıl ölçülür”

16 Tagin Nekudot Nekudot (Noktalamalar) Otiot (Harfler) Taamim (Tatlar)

17 “…Ve buna göre her Partzufda 2 çeşit seviye gözlemleriz; Taamim ve Nekudot. Her Partzufda doğan 10 Sefirot de Guf’a Taamim denir. Ve Partzufun içinde arınarak ortaya çıkan, yani perdenin arınmaya başlayarak Peh de Roşa yükselene kadar, seviyelere Nekudot denir.” Baal HaSulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49 “…Ve buna göre her Partzufda 2 çeşit seviye gözlemleriz; Taamim ve Nekudot. Her Partzufda doğan 10 Sefirot de Guf’a Taamim denir. Ve Partzufun içinde arınarak ortaya çıkan, yani perdenin arınmaya başlayarak Peh de Roşa yükselene kadar, seviyelere Nekudot denir.” Baal HaSulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49

18 “Dolayısıyla ilk Zivug de Hakaa’dan ortaya çıkan 10 Sefirot ve sonrasında aşağı inen ışığa Taamim denir- 10 Sefirot ya da, 10 ara Partzufim (ya da 5 sefirot ZAyı tek Sefira olarak sayarsak), Perde Taburdan Peh’e yükselirken 9 ara Zivugimden oluşur ve bunlara Nekudot denir. Taamim’in Reşimotuna Tagin denir ve Nekudot’un Reşimotuna – Otiot.” Baal HaSulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49 “Dolayısıyla ilk Zivug de Hakaa’dan ortaya çıkan 10 Sefirot ve sonrasında aşağı inen ışığa Taamim denir- 10 Sefirot ya da, 10 ara Partzufim (ya da 5 sefirot ZAyı tek Sefira olarak sayarsak), Perde Taburdan Peh’e yükselirken 9 ara Zivugimden oluşur ve bunlara Nekudot denir. Taamim’in Reşimotuna Tagin denir ve Nekudot’un Reşimotuna – Otiot.” Baal HaSulam “Kabala’nın Bilgeliği Önsöz”, madde 49

19 PartzufPartzuf Roş TohToh SofSof PehPeh TaburTabur SiumSium Taamim’den alınan izlenimlere Tagin denir Nekudot’dan alınan izlenimlere Otiot denir Nekudot’dan alınan izlenimlere Otiot denir Taamim

20 Diyelimki Londra’ya tatile gittim ve çok zevk aldım. Şimdi eve geri dönmem lazım ve moralim bozuk.  Taamim nedir?  Nekudot nedir?  Tagin nedir?  Otiot nedir?

21 PartzufPartzuf Roş TohToh SofSof PehPeh TaburTabur SiumSium Taamim Eve geri dönüyorum ve aldığım mutluluk gitti: Nekudot Nekudot Eve dönmemi gerektiren kısıtlamalar: Otiot Londra’ya gezi: Taamim Taamim Tatil anılarım: Tagin

22 Bir şey ortaya çıkmadan önce ve yaratılanlar yaratılmadan önce, Üst saf ışık tüm evreni doldurmuştu ve hiç bir yerde boşluk yoktu. Her taraf bu ışık tarafından doldurulmuştu ve ne başı ne de sonu vardı; ne başlangıcı ne de bitişi vardı. Her şey basit, yumuşak, dengeli ve eşit tek bir benzerlik ve yakınlıklaydı. Ve buna Sonu Olmayan Işık denir. Ve sonra O’nun dünyaları ve yaratılanları saf ve yumuşak arzusuyla var etmesi, O’nun yaptıklarının ve O’nun isimlerinin mükemmelliğini ortaya çıkarmak içindi. ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

23 “…ve sonrasında, Kendisini sonsuz olarak orta noktasında kısıtladı, ve o Işığı sınırladı ve o merkez noktayı saracak şekilde kendisini geri çekti. Ve... Kedisini içinde olan orta noktada kısıtladı ve ışık o orta noktayı saran bir sınıra çekildi. Ve orada boş bir alan kaldı, atmosfer ve etrafına saran bir boşluk, tam orta noktada. O orta noktanın etrafında tam olarak eşit dengelendiği için boşluk dairesel ve her tarafından aynı oldu…” ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

24 “… ve kısıtlamadan sonra, sonu olmayan Işıkdan bir çizgi çekti, direkt olarak o dairesel ışıktan aşağıya doğru ve giderek oradan geçip değişime uğrayarak o boşluğa indi. Işığın üst başı Sonsuz Olandan indi ve ışığı daralttı. Gerçekte ışığın başı, Işığı daraltmadı. Işık yukarıdan çekilip aşağı uzadı ve o boşluğun içerisinde yarattı ve oluşturdu ve tüm dünyaları kolektif olarak meydana getirdi...” ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

25 “…Dört dünyadan önce, sadece sonsuzluk vardı. “O ve O’nun adı aynı” olarak tanımlanan, tümüyle gizlenmiş ve mükemmel bir bütünlüktür ve bunu O’na en yakın meleklerin bile anlaması mümkün değildir. Meleklerin sonsuzluğu algılama kapasitesi yoktur. O’nu anlayabilecek hiç bir zeka bile yaratılmamıştır, zira hiç bir yeri yoktur, hiç bir sınırı yoktur ve ismi yoktur.” ARI “Hayat Ağacı” Bölüm A, Madde 1

26 Adam Kadmon’un 5 Partzufimi Sonraki Basamak:


"KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu KABALA’NIN BİLGELİĞİ ÖNSÖZ Giriş Kursu Ders 4 Zivug DeHakaa www.kabbalah.info/tr www.kabala.info.tr www.kabbalah.info/tr." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları