Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1."— Sunum transkripti:

1 1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1

2 2 ÇALIŞMA ÖZETİ Geçtiğimiz aylarda Muratlı ilçemiz genelindeki köyler gezilmiştir. Köy muhtarları ile okulumuzun çalışma grubunda bulunan öğretmenler görüşme yapmışlardır. Muhtarlarımızın öğretmenlerimize verdiği, belirttiği isimler üzerinden hareket edilerek, bireylerin ailelerinden ziyaret izni alındıktan sonra evlerine gidilerek engelli bireyler ziyaret edilmiştir. 2

3 3 ŞUBAT AYI YAPILAN ÇALIŞMALARIN SONUCU Proje çalışmalarında Özel Eğitim Kurumlarının ve Köylerdeki Engelli Bireyleri Tespit Etme Projelerinin sonuçlarını kullanarak, bölgede toplam 62 engelli öğrenci/ birey tespit edilmiştir. 3

4 4  Tespit edilen 9 birey 21 yaşın üzerindedir.  Ocak ayı içerisinde bireyler tam teşekküllü devlet hastanesine yönlendirilmiş olup engelli raporları okulumuzda toplanarak İş-kur’a bu kişilerin Muratlı sınırları içerisinde işe yerleştirmeleri için başvuru yapılacaktı. Şubat ayı içerisinde İşkur ile görüşülerek İşkur’un istediği sakatlık oranı ve çalışabilirlik raporu bireylerden istenmiş ve ebeveynlerine bildirilmiştir.

5 5  Eğitim için ise Çorlu ilçesinde kendi imkanları ile gidebilecekleri “ENGELLİLER DERNEĞİ İŞ OKULU” mevcuttur. Şubat ayı içinde bu okuldan tanıtım için 1 görevli istenmiştir.Mart ayında bu görevli tarafından bireylere ve velilere okulumuzda bilgilendirme toplantısı yapılacaktır.

6 6  Tespit edilen 11 birey ise yaş arasındadır. Bu kişilerin 2 tanesi Tekirdağ İş Okuluna devam edecektir. 1 tanesi ise Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirilmiş olup eğitsel değerlendirme raporları beklenmektedir.8 birey ile ilgili ailelerinin yönlendirme- ikna çalışması Şubat ayında da devam edecektir. Şubat ayı içerisinde 1 birey daha gelen eğitsel değerlendirme raporunda belirtilen okula kayıdını yaptırmıştır. Diğer 8 birey ile çalışmalarımız devam etmektedir. 6

7 7  Tespit edilen 42 bireyin yaş aralığı ise ; 2 ile 14 yaş arasındadır. 6 birey okul öncesi ve erken çocukluk yaşında olup, 3 bireyin engelli raporu mevcuttur. Bu öğrencilerin Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirmeleri yapılmış olup, Eğitim- Öğretim yılında okulumuzda özel eğitim anasınıfı bölümünün açılması planmaktadır. Unutulmamalı ki erken müdahele ve erken eğitim ile engellilerimiz topluma daha çabuk entegre olabilmektedirler. 7

8 8  28 birey okulumuzda (11 öğrenci ilkokul+ 10 öğrenci ortaokul –7 kaynaştırma öğrencilerimiz ile) eğitim-öğretime devam etmektedir.  4 birey ağır düzeyde MR ve bedensel engelli oldukları için evde eğitim hizmetlerinden yararlanmalarının tespiti amacı ile ailelerinden doktor (engelli) raporu istenmiş olup Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirmeleri yapılmıştır. Evde Eğitim Hizmetlerinin başlaması için Rehberlik Araştırma Merkezinden eğitsel değerlendirme raporu beklenmektedir.

9 9  Ocak ayı içerisinde 2 birey ilçemizdeki diğer ilk/ortaokullarda kayıtlı olup devamsız durumdadır. Bunların Rehberlik Araştırma Merkezine yönlendirmeleri yapılmakta olup gelecek olan raporlara göre yapılacak etkinlikler planlanmaktadır.

10 10  2 öğrencimize otizm tanısı konulmuş olup Özel Eğitim Otizm Alt Sınıfı açılamadığı için kaynaştırma olarak devam etmektedir.  Ayrıca Şubat ayı içerisinde özel eğitim sınıflarında eğitim gören öğrencilerimiz ; diğer sınıflarla Beden Eğitimi, Görsel Sanatlar, Müzik gibi derslere devam etmektedirler.Bu öğrencilerimizin bilişsel ve sosyal gelişimini tamamlaması açısından önemlidir.İleri ki aylarda başka okullarla işbirliğine gidilerek diğer öğrencilerle kaynaşmaları planlanmaktadır.

11 11  Engelli bireylerin – örgün eğitim içerisindekiler dahil- Halk Eğitim bünyesinde açılacak meslek edinme kurslarına kayıtlarının yapılması planlanmaktadır. Galoş yapımı,sabun yapımı,kuaförlük gibi kurslara devam eden bireylerin sektörlerinde iş bulmaları ve ekonomik anlamda bağımsızlaşmaları planlanmaktadır.

12 12  Okulumuz bünyesindeki özel eğitim sınıflarının yapmış olduğu ürünlerin sergilenmesi için çalışmalar devam etmektedir.Sergi için birkaç yer ile görüşmeler Şubat ayı içerisinde başlamıştır.  Ayrıca Mart ayı içerisinde ailelere, öğretmenlere ve diğer kişilere Özel Eğitim ile ilgili bilgilendirme toplantıları yapılması planlanmaktadır. Böylece halkın engellilere olan tutumun değişeceğini düşünmekteyiz.

13 13 Engelsiz Kafe – 2013 Türkiye’nin Ankara, İstanbul, Edirne gibi büyükşehirlerinde olan engelli kafelerin bir benzeri ilçemizde açılması planlanmaktadır. Kafenin açılmasıyla belki Trakya Bölgesinde bir ilk gerçekleşecek ve nüfüsü olan Muratlı ilçemizde engellilere bakış açısıyla,tutumlarla ve iş imkanlarıyla ilçe olarak şehirlerle yarışacak duruma gelecektir. Kafemizin açılması için gerekli ortam, malzeme, iş gücü vb. planlaması yapılmaktadır. Kafede gerekli koşullar hazırlandıktan sonra 2013 yılı içerisinde açılması planlanmaktadır.

14 14 EĞİTİMDE FEDA EDİLECEK BİREY YOKTUR! MUSTAFA KEMAL ATATÜRK 14 TEŞEKKÜR EDERİZ… TALATPAŞA İLK/ORTAOKULU


"1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları