Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 1."— Sunum transkripti:

1 PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 1

2 İSVEÇ AHLAKI VE ÖZELLİKLERİ • Oturmuş prensipler • Dakiklik ve planlılık • Dürüstlük • Yapılan her işin yazıya dökülmesi • İş vaktinde iş yapılması • İşe erken başlamak • Satış-dağıtım ve teknik servis harici makam ve iş yeri aracının olmaması • Hayatın düzenli ve sistematik olması • Spor ve egzersiz • İngilizce ortalamasının yüksek olması ve bu sayede global dünyaya açık ve entegre olması • Okul eğitimine ek olarak, toplumsal eğitilmişliğin ve kültürün de yüksek olması BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 2

3 İSVEÇ’İN ÖNE ÇIKAN ÖZELLİKLERİ • Yaygın ve oturmuş e-devlet altyapısı (10 yıldan fazladır yaygın kullanılıyor) • Yaygın, çalışan ve yüksek hizmet kalitesinde ulaşım ve iletişim altyapısı • İş gücü pahalı olduğundan makine ile yapılabilen bir iş için insan gücü kullanılmaz • Ericsson ve Nokia sayesinde bölgenin bir global firmalar tarafından bir IT üssü haline getirilmiş olması • Bu sayede ilgili kaynak ve uzmanlara hızlı ulaşılması ve fikirlerin daha hızlı hayata geçirilmesi • Üniversite – Sektör uyumu sayesinde teknolojik gelişimin sürekli yeni buluşlarla beslenmesi • Demir, su ve ağaç haricinde hiçbir doğal kaynağın olmadığı bir ülke. İnsan gücünün kalitesini sürdürülebilir bir başarı için kaçınılmaz hale getiriyor BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 3

4 İŞ YAPARKEN • Kararlar yavaş ve her seviyedeki ilgili çalışanın görüşü alınarak verilir • Bizdeki hiyerarşik yapının tersine, düz bir yapı vardır. Her seviyede çalışan, her seviyedeki çalışanla görüşünü paylaşabilir, amir ve çalışan aynı ortamda oturur ve çalışırlar. • Kısa vadeli değil, sürdürülebilir iş ve kazanç önemlidir. Bu anlamda her iş için sizden bir ‘business plan’ istenir. • Sonunda iş karlı bile olsa eğer şirketin uzun vadeli hedeflerine uymuyorsa ‘Thanks, but No Thanks’ derler BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 4

5 • Ürün veya hizmetin detaylı dökümü • Yeterlilik sertifikasyonları • Ürün veya hizmetin standartlarla uyumu • Referanslarınız • Hedef kitleniz • Hizmet kaliteniz, SLA seviyeleriniz • Dokümantasyon (Ürün, destek, kullanım-kurulum rehberleri • Eğitim planlaması • Düzgün ve çalışan bir CRM Sizinle Çalışacaklarsa, • İşe uygunluğunuz (kadro, sertifikasyon, yeterlilik) • İşe sahiplenmeniz • Piyasa hakimiyetiniz BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 5 SİZDEN İSTENECEKLER

6 TÜRKİYE’YE BAKIŞ • Bilmeyenler tanımıyorlar • Bir kısmı Türkiye’nin başkentini Kulu olarak biliyor • Türkiye’yi gelişmişlik açısından komşularına bakarak değerlendiriyorlar • Yukarıdaki algılar her ne kadar değişmeye başlasa da, toplum hafızasının yenilenmesi zaman alacaktır. Bu nedenlerden dolayı hangi yönde iş yapsak da, bir güven bariyerini aşmamız gerekiyor. BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 6

7 İYİ BİR BAŞLANGIÇ İÇİN NELER YAPMALI • Partnerınızla iş yapmak için siz kendinizin doğru aday olduğunuzu düşünüyorsunuz. Peki acaba bu ondan nasıl emin olacak? • İyi bir adım atılması ve güven köprülerin kurulması 6 ay ile 1 yıl sürebilir • Daha önce çalıştığınız referanslarınızla tanıştırın • Türkiye’ye getirin, gezdirin. Sizi, iş yapış şeklinizi, müşteri portföyünüzü yerinde görmesini sağlayın. BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 7

8 SÜRDÜRÜLEBİLİR BİR İŞ İLİKİŞİ İÇİN • Açık olun • Sürekli bilgi paylaşımı • Karşılıklı ziyaretler • Zamanında ödeme • Piyasayı tanıyan sizsiniz, risk analizini yapıp, risk kontrolü yapacak da sizsiniz. Bu anlamda risk faktörleri konusunda partnerınızı uyarın ve riske sokmayın. • Vadeli ve peşin ödeme şeklinde veya mal transferlerinde kredi kuruluşları ile çalışırlar. Piyasanızın gerçeklerini önceden paylaşın ve ona göre uygun modeli birlikte geliştirin. BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 8

9 TEŞEKKÜRLER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 9


"PRATİK TECRÜBELER BUSINESS EXPERIENCES BETWEEN SWEDEN & TURKEY 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları