Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları. 2 4-1 Oyun •Pazarlamanın tanımı (20 dk) •5 grup halinde, şu anda algıladığınız şekliyle, pazarlamayı tanımlamaya.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları. 2 4-1 Oyun •Pazarlamanın tanımı (20 dk) •5 grup halinde, şu anda algıladığınız şekliyle, pazarlamayı tanımlamaya."— Sunum transkripti:

1 Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları

2 2 4-1 Oyun •Pazarlamanın tanımı (20 dk) •5 grup halinde, şu anda algıladığınız şekliyle, pazarlamayı tanımlamaya çalışın •20 kelimeyi aşmayın •Büyük kağıtlara yazın

3 BİR PAZARLAMA PLANI YAZMAYA HAZIRLANMAKTA OLAN BİR GİRİŞİMCİNİN BAŞLANGIÇ DURUMU BENİM MÜŞTERİLERİM NE İSTİYOR? HANGİ İHTİYAÇLARI SÖZ KONUSU? NE KADAR PARA ÖDÜYORLAR? (PARA ÖDEMEYE ALIŞIKLAR, İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK İÇİN PARA ÖDEMEYE ALIŞIKLAR) NEREDEN SATIN ALIYORLAR? NEREYİ TERCİH ETMEYE ALIŞIKLAR? NASIL BİLGİ EDİNİYORLAR? KARARLARINI NE ETKİLİYOR? KİM? KİME HİTAP EDECEĞİM? KİM BENİM MÜŞTERİM?

4 Pazarlama planı taslağı BEN NE SUNUYORUM: ÜRÜN POLİTİKAM NEYİN KARŞILIĞINDA: FİYAT POLİTİKAM HANGİ KANALLAR ARACILIĞIYLA: DAĞITIM POLİTİKAM HANGİ TANITIMLA: TANITIM POLİTİKAM PARÇALARA AYIRMA

5 Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları Ürun veya Hizmet •Ürün veya hizmetinizi hedef kitlenize detaylı olarak ifade edin ki işlevini ve başkalarından farklı özelliklerini anlasınlar. •Müşterinizin değeri görmesini sağlayın. •Gelişiminizin şu andaki durumunu ve ürünüzü pazara tümüyle yayma planınızı ifade edin. •Ürününüzün, Yaşam Döngüsünü tanımlayın, örneğin yeni mi, olgun mu, eşya mı, mal mı, patent ya da telif hakkı ile korunuyor mu?

6 Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları Ulaşılabilir Pazarlar •Ürününüze olan talebi gösterin: hangi fiyata kaç birim satabilirsiniz? •Yukarıdaki öngörüleri nasıl belirlediğinizi destekleyin, örneğin, pazar araştırması, varolan satın alma alışkanlıkları. •Pazarınızı tanımlayın – alıcı kim? örneğin, kişiler, işletmeler, devlet, yurtdışı? Müşterileriniz nerede yerleşik?

7 Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları Ulaşılabilir Pazarlar devamı… •Bu müşterilere nasıl ulaşacağınızı tanımlayın, örneğin, posta, reklam, satış ekibi, ticaret dergileri; ilk ilişkinin kurulmasıyla satışın tamamlanıp gelir elde edilmesi (satış döngüsü) arasında ne kadar zaman olacağını belirtin. •Ürününüzün dağıtımı için kullanılacak yöntemleri ifade edin, örneğin, doğrudan dağıtım. •Ürününüz için müşterinin nasıl ödeme yapacağını anlatın. Siz mi finanse edeceksiniz?


"Küçük İşletmeler için Pazarlama Araçları. 2 4-1 Oyun •Pazarlamanın tanımı (20 dk) •5 grup halinde, şu anda algıladığınız şekliyle, pazarlamayı tanımlamaya." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları