Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Fügen Toksü
2
İnternet ve Halkla İlişkiler
bir iletişimcinin gözüyle İnternet ve Halkla İlişkiler
3
İnternet; - Kuruluşlar için bir devrim oldu. - Alt yapı ve üst yapı değişikliklerini de beraberinde getirdi.
4
Bir kısım ülkeler; İnternet teknolojilerinin alt yapısını sağlamaya uğraşırken, Diğer bazı ülkeler hızla üst yapılarını oluşturuyor ve kendi kültürlerini biçimlendiriyorlar.
5
Web iletişimi
6
İletişim teknolojilerindeki değişiklik, halkla ilişkiler mesleğinde çok ciddi değişiklikleri meydana getirdi. e – PR gibi veya web iletişimi gibi yeni bir uzmanlık alanını da günümüze taşıdı. Internet, Intranet, Extranet, Chat odaları, kriz odaları, Basın odaları ve daha bir çok kavram ve oluşum, halkla ilişkileri yeniden şekillendirir hale geldi.
7
İnternet, Halkla İlişkiler alanında kullanılan en önemli araçlardan biri.
İletişim profesyonellerinin görevi; internetin iyi ve kötü yönlerinin araştırılması, anlaşılması ve entegrasyonu. İnternet ve Web, PR’ı her zaman değiştirecek. En iyi pr danışmanı, gücü ve değişimi yakalamak için sürekli koşan olacaktır.
8
İnternet Ortamı
9
Amerika’nın % 20’si İnternet bünyesinde,
Avrupa bunun çok gerisinde, Türkiye’de ise 7 milyon civarında internet kullanıcısı bulunuyor.
10
2005 yılında Amerika nüfusunun % 68’inin internet kullanıcısı olması bekleniyor. Bu da yaklaşık 194 milyon kişi yapıyor. Türkiye’de ise 2005 yılında 16 milyon kullanıcı olacağı tahmin ediliyor. Kullanım kolaylığı, insanları teknolojik ilerlemeye entegre ediyor.
11
World Wide Wait denmesi boşuna değil
World Wide Wait denmesi boşuna değil. İnsanları, web sayfasındaki 2-3 dakikalık bekleme süresi bile sıkıyor. Web sayfaları ile mesajların ulaştığı kitleler çok daha geniş boyutlara ulaşıyor. Mesajların aynı zamanda dünya çapında yayılması da sağlanıyor.
12
WEB Sitesi kullanımı
13
Bireylerin WEB Sitesi kullanımı
Bireyler web sitelerine bilgi edinmek için giriyorlar. Uzun kalmıyorlar, bilgiyi ediniyorlar ve çıkıyorlar. İnternette sayfalar, 7 gün 24 saat açık Dünyanın her yerinden ulaşılabiliyor.
14
Gazeteciler / PR Uzmanları açısından web sitesinin özellikleri
15
Gazeteciler, ilgi alanları ile ilgili konularda web sitelerini sıklıkla ziyaret ediyorlar.
Bunun başlıca nedenleri: PR yetkilisinin iletişim bilgilerine ulaşabilirler. Kuruluş ile ilgili bilgileri rahatlıkla inceleyebilirler. Kuruluş etkinliklerini takip edebilirler. Kuruluşun mali yapısını görebilir, finansal kaynaklarına ulaşabilirler. Kuruluş ile ilgili görsel malzemeleri download edebilirler.
16
Gazeteciler, zaman zaman web sitelerindeki bilgilerin aşırı karmaşık ve çok dolu olduğunu belirtmekte ve bu nedenle de bir çok konuda pr uzmanlarından yardım almaktadırlar. Gazeteciler için bir diğer sorun, Amerika ve Avrupa için tarihi kullanma farklılığıdır. Eğer tarihiniz, ise bu tarih Amerika için Ekim ayı, Avrupa için Mart ayı anlamına geleceğinden bültenlerde karmaşıklık yaratabilmektedir.
17
Araştırmalar gösteriyor ki,
Gazetecilere ortalama olarak günde; 150 haber i ulaşıyor, Aynı önemde 40 telefon konuşması geliyor, Sesli mesaj ve medya kiti gönderiliyor. Bütün bunlar karşısında hangisini tam olarak inceleyebilecek zamana sahip olabilirler? Bu nedenle de konu ile hedefin tam olarak buluşmasının sağlanması zorunlu hale geliyor.
18
Gazetecilere, mail ile ulaştırılan basın bülteninin, 1-2 saat içinde kendi online web sitelerinde yer alması çok sevindirici. Bu da teknoloji ile gerçekleşen şeylerden biri. Bu arada medya da teknoloji karşısında kendini geliştirmek zorunda kalan alanlardan biri. Gazeteciler de teknolojiyi çok iyi kullanmak zorunda kaldılar, çünkü kendilerine ulaşan bilgiler bunu gerekli kıldı.
19
PR profesyonelleri, internet çalışmaları sırasında gazetecilerden daha etkin nasıl yararlanabileceklerini öğrenebiliyorlar. PR profesyonelleri için internet çok önemli, çünkü mesajların dağıtımında çok kolaylıkla yararlanabilecekleri bir alan. Ancak dikkat edilmesi gereken nokta, doğru mesajın doğru kanalla doğru hedef kitleye ulaştırılması.
20
Bir pazarlama unsuru olarak e-mail
Bir diğer konu, internet aracılığı ile in bir pazarlama unsuru olarak kullanılmasıdır. , ürünün potansiyel kullanıcılarına ulaşımında çok etkili bir yöntem. Yeter ki, hedef kitlesi tam olarak belirlenebilsin. Görüldüğü gibi bugün kuruluşlardaki rekabet artık ürünler arasında değil, iş yöntemleri arasında.
21
Amerika’da yapılan araştırmalar gösteriyor ki;
Sabah 08.00’de 5 kişiye gönderilen , Her gönderilenin 5’er kişiye göndermesi ile Akşam 9.7 milyon potansiyel kullanıcıya ulaşmış bulunuyor.
22
İyi bir web sitesi nasıl olmalıdır?
Web siteleri İyi bir web sitesi nasıl olmalıdır?
23
Üç tür web sitesi var Presence Model
Bu tür sitelerde çok fazla bilgi bulunmuyor. Kullanıcılar, özel bir bilgi almak isterlerse bu sitelerle ilgileniyorlar. Bu tür siteler. küçük gruplar tarafından hazırlanıyor ve dizayna özel olarak dikkat edilmiyor.
24
Bunlar bilgi ağırlıklı sitelerdir.
Informational Model Bunlar bilgi ağırlıklı sitelerdir. Sitenin sayfaları, bilgiler nedeniyle çok ağırdır. Özel olarak tasarlanmışlardır. Kullanıcıların sorularının cevaplandırıldığı kuruluş siteleridir.
25
Bu siteler satışa dönük tasarlanmıştır.
E-commerce model Bu siteler satışa dönük tasarlanmıştır. Alt yapısı ona göre hazırlanmıştır.
26
İyi bir web sitesi nasıl olmalıdır?
Web siteleri, kuruluşların en önemli tanıtım araçlarıdır. Bütün kuruluş yayınları gibi dışarıya açılan penceresidir. .
27
Web sitesinin farklılığı
Web sitesi Dünyaya açılıyor, 7 gün 24 saat sınırsız yayın yapıyor, aynı anda binler, yüz binler, milyonlar inceliyor. Bu nedenle de kuruluşun dışarıya açılan her penceresi gibi web sitelerinin de iletişimciler tarafından kontrolü gerekiyor.
28
Web siteleri nasıl daha etkin olabilir?
Web sayfası 8 saniye içinde açılmalıdır. Bunun anlamı, site 8 saniyenin altında açılmalıdır. Web sitelerinin, grafikler, tablolar, renkler, fotoğraf ve filmler neticesinde çok ağır olarak yüklenmesi önlenmelidir. Web sitesi sayfalarının, browserlara göre marjinal okunulabilirlikte olması gerekir.
29
Sonuç olarak ; 2000’li yıllarda, web siteleri kuruluşların en önemli iletişim araçlarıdır. Kuruluşun, mevcut hedef kitlelerinin dışında çok farklı kitlelere de ulaşmasını sağlarlar. Kamuoyunda çok geniş olarak tanıtımını gerçekleştirirler. Halkla İlişkiler yöneticileri web sitelerini sürekli kontrol etmelidir.
30
Elektronik Yayıncılık
Nasıl olmalıdır?
33
Elektronik Yayıncılıkta önemli kriterler
Görsel sunum İçerik Tanınırlık Güncellik
34
Başarılı iletişimle dolu, sağlıklı günler dileriz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.