Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Stratejik Kararlar: Satın Al veya Üret

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Stratejik Kararlar: Satın Al veya Üret"— Sunum transkripti:

1

2 Stratejik Kararlar: Satın Al veya Üret
Satınalma ve Tedarikçi İlişkileri Yönetimi Türk Lojistik Enstitüsü Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri © Latin America Logistics Center, 2005

3 “Satın Alma veya Üretme” Stratejik Kararları
İmal etme Rekabet Avantajı Fikri Mülkiyet Bitmiş Ürün Tedarikçilerinin Azlığı Mevcut Altyapı Satın Alma? Tedarikçilerle yapılan Stratejik İttifaklar Pazarlama & Satış Rekabet Avantajı Serbest Teknoloji Ürünleri Zayıf Altyapı

4 Üret vs. Satın Al Tanımla: Q= İhtiyaç duyulan birim miktarı
FH = Üretim için harcanacak Yapılacak Sabit Maliyet VH = Üretim için harcanacak Değişken Maliyet FC = Satın Almak için harcanacak Sabit Maliyet VC = Satın Almak için harcanacak Değişken Maliyet Başa baş noktası FM + (VM x Q) = FB + (VB x Q) Q = ( FM – FB ) / ( VB – VM )

5 Üret vs. Satın Al Toplam Üretim Maliyeti Toplam Maliyet (dolar)
Başa baş miktarı Toplam Satın Alma Maliyeti FM FB Yıllık Birim (Q)

6 Maliyet-Hacim-Kar Beklenen Kar için, Başa baş noktası şu şekilde ayarlanır: TS = UP x Q TS = Toplam Satış UP = Birim Satış Fiyatı Q = Miktar (Satın alınan veya üretilen) TC = FC + VC x Q TC = Toplam Maliyet FC = Sabit maliyet VC = Değişken Maliyet Q = Miktar Böylece, kar denklemleri: TB = TS - TC Yerleri değiştirip çözersek, üretilecek veya satın alınacak optimal miktar Q = ( TB + FC ) / ( UP – VC )

7 Ürün Hattı Ekonomisi

8 Ürün Hattı Ekonomisi

9 Ürün Hattı Ekonomisi

10 Ürün Hattı Ekonomisi

11 Ürün Hattı Ekonomisi

12 Fiyat Toplam Tedarik Maliyetinin Yalnızca Küçük Bir Parçasıdır
Mal Fiyatı Süreler Katları İndirimler Kullanım Müşteri tercihi Yüksek değerli mallar Düşük değerli mallar Stok Taşıma maliyeti Sermaye maliyeti Fire Lojistik Nakliye Teslim Depolama Diğer Veri yntm Sözleşme yntm Çalışan & İş yeri giderleri Toplam Tedarik Maliyeti + + + + = Birim Maliyetin ötesinde Toplam Tedarik Maliyetini etkileyen Birkaç unsur vardır! © Latin America Logistics Center, 2005

13 Potansiyel Tasarrufları Ortaya Çıkarmak
Kazanım Karşılama Sahip Olma Kullanım Eleme $$ PEŞİN $$ PEŞİN değil Tedarikçi Seviyesi $$ PEŞİN $$ PEŞİN değil Sipariş Seviyesi $$ PEŞİN $$ PEŞİN değil Birim Seviyesi

14 Potansiyel Tasarrufları Ortaya Çıkarmak
Kazanım Karşılama Sahip Olma Kullanım Eleme $$ PEŞİN Descuento total sobre la compra $$ PEŞİN değil Costos de inspección Costos de generar RFP Costo de Administración del contrato Costo de seguimiento y feed-back Costo de cambiar de Proveedor Costos legales por rompimiento de contrato Costos de ingeniería Costos de entrenamiento de personal Costo de Adaptación de los sistemas Tedarikçi Seviyesi

15 Potansiyel Tasarrufları Ortaya Çıkarmak ..
Kazanım Karşılama Sahip Olma Kullanım Eleme $$ PEŞİN Retraso en el pago (costo-ahorro) Costos externos de Transporte $$ PEŞİN değil Costos de ordenar Costos de recibo Costo de procesamiento de la factura y del pago Costo de verificar la cantidad Costo de verificar la calidad Costos legales pro problemas de calidad Costos Internos de Transporte Costos de control de calidad Costos de retraso en producción Costos de recolección de desperdicio Sipariş Seviyesi

16 Potansiyel Tasarrufları Ortaya Çıkarmak..
Kazanım Karşılama Sahip Olma Kullanım Eleme $$ PEŞİN Precio Descuentos Eficiencia intrínseca Costo de reposición Costo de reciclaje Costo de eliminación $$ PEŞİN değil Costos de instalación y ensamblaje Costo de prueba del producto Costo de mantener inventario Costos de preparar la orden Costos de falla en producción Costos de falla en el producto Costo de mantenimiento Costo de instalación Costo de remover materiales obsoletos Costo de gerenciar la función de eliminación Birim Seviyesi

17 Talep ve Tedarik arasındaki Kesişme noktasında ‘Alıcıya Odaklanın”
Distribütör Tedarikçi Network Ağırlama OCG Hastane Doktor Klinik Internet or VPN Internet or VPN Talep ve Tedarik arasındaki Kesişme noktasında ‘Alıcıya Odaklanın”

18 Broadlane: Satın Alma Harcamaları Analizi
3-Axes Raporu oluşturmak için Kapsamlı Veri Analizi: KİM: Maliyet Merkezleri / Departmanlar / Tesisler NE: Harcama Kategorileri / mallar KİMDEN: Tedarikçiler / Satıcılar Y = NE Harcama Analizleri ilerideki ani geri dönüşlü sözleşmeler için tasarruf olanaklarının belirlenmesine yardı eder Satınalma Sürecinin Detaylı Analizi X = KİM Z = KİMDEN “Kim Kimden Ne alır?” © Latin America Logistics Center, 2005

19 Satın Alma Stratejileri
Tasarrufların çoğu daha yüksek fiyatlardan değil, daha iyi kullanımdan doğar Kullanılan Taktikler Daha iyi tahmin Değerlendirme Eğitim Kampanyaları Aynı tür maddelerin yedeklenmesi Satın almadaki tasarrufların % 95’i daha iyi stoklama veya dağıtımdan değil maliyet azaltımlarından kaynaklanır Daha ucuz materyaller 2.61 M 75% Kullanımın Azaltılması $3.48 M Tedarik Maliyetinin Azaltılması $5.80 M 60% 95% Toplam Tasarruf Olanakları $6.10 M Atık maddelerin azaltılması $0.87 M Kullanım noktasına teslim Atık maddelerin azaltılması 25% Kullanılan Taktikler Zamanında stoklama Sevk Elektronik fon transferleri Better Logistics $0.30 M Standatlaştırma $1.25 M 5% Tedarikçi Sertifikasyonu Daha az tedarikçi Daha az SKU Fiyatın indirilmesi $2.32 M 54% 40% Daha iyi Müzakere $1.07 M Hacim tavizleri Grup alımları Fiyat Sabitleme 46% Satın Alma Maliyeti Tasarruf Olanakları Hastanelerde, önemli ölçülerde satın alma tasarrufu yapılabilir.Örneğin satın almadaki %5’lik bir azalma, %9’luk bir personel azalımına eşittir...! © Latin America Logistics Center, 2005

20 Sözleşme Analizleri: Fazla Ödemeler Raporu

21 Fiyat Parite Analizi Toplam Fırsat = $9,267
Ürün – Stryker Handpiece Inter-Pulse Veri ödenmiş beş farklı fiyatı gösterir Ödenen Fiyat Kullanım/Ay Toplam Satış Fırsat $186.00 57 $11,344 - $202.74 87 $17,638 $1,456 $292.00 18 $5,256 $1,908 $426.40 5 $1,461 $1,202 $447.20 $7,987 $4,701 Toplam Fırsat = $9,267

22 Sözleşme İşleme Zamanı
Önceki İşleme Zamanı = 392 gün Broadlane Ortalama Zamanı= 112 gün 71% Azalma © Latin America Logistics Center, 2005


"Stratejik Kararlar: Satın Al veya Üret" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları