Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri."— Sunum transkripti:

1

2 Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri

3 Karşılama Oranı Planlaması Fill Rate Forecasting EOQ Replenishment Positioning Inventory

4 Lojistik ve Stok Planlama Stratejisi Segmentasyonu Müşteri Hizmetleri politikası, tedarik politikası, nakliyestratejisi ve depolama stratejilerini içeren bir lojistik stratejisi, kanal ve müşteri sınıfı bazında ve bunların içinde de ürün grubu ve parça bazında bölümlendirilmelidir.

5 Müşteriler ne ister?

6 Karşılama Oranı Planlaması Optimum Karşılama Oranı ya da Gerçek Karşılama Oranı Müşteri Memnuniyeti Bilgisayar Destekli Karşılama Oranı Planlaması Vaka Çalışmaları

7 Tanımlama Karşılama Oranı Stok Karşılama Oranı, Müşterinin İhtiyacını Karşılayacak Ürünün hazır olması için gerekli Tanımlama ve Planlamadır Karşılama Oranı aşağıdakiler tarafından belirlenir: –Ürün Tipi –Müşteri Tipi –Kanal –Değerlendirme Metodu

8 Optimum Müşteri Hizmeti Seviyesi / Karşılama Oranı $- $500 $1,000 $1,500 $2,000 $2,500 $3, %60.000%65.000%70.000%75.000%80.000%85.000%90.000%92.500%95.000%97.000%98.000%99.000%99.500%99.700%99.950% KArşılama Oranı olarak ölçümlenen Müşteri Hizmet Seviyesi Stok Taşıma Maliyetit Kayıp Satış Maliyeti Toplam Politika Maliyeti

9 Toplam Stok Maliyetine karşı Karşılama Oranı TSM = Kayıp Satış Maliyeti + Stok Taşıma Maliyeti = KSM + STM KSM = Karşılanamayan Talep x Birim Fiyat x Azlık faktörü = T x (1-KO) x BF x AF STM = Ortalama Stok Seviyesi x Birim Stok Değeri x Stok Taşıma Oranı = OSS x BSD x STO

10 Stok Politikasının Toplam Maliyeti Yıllık Talep YT % Karşılanamayan Talep (1-ufr) Birim Satış Fiyatı BSFBSF Azlık Faktörü AFAF Kayıp Satış Maliyeti KSM = f(ufr) Sipariş Maliyeti SM Yıllık Talep YT 1/Birim Stok Değeri 1/BSD 1/Stok Taşıma Oranı. 1/STO Ekonomik Sipariş Miktarı (yarım) ESM/2 Teslim Süresiı TS Birim Karşılama Maliyeti bkm Tahmin Hataları h Güvenlik Stoğu GS Ortalama Stok Seviyesi OSS Birim Stok Değeri BSD Ortalama Stok Değeri OSD Stok Taşıma Oranı STO Stok Taşıma Maliyeti STM= f(ufr) Toplam Politika Maliyeti TPm = f(ufr) + x x x x x ESM = [(2*YT*SM)/(STO*BSD)] 1/2 GS = f(h, bkm, TS) +

11 Optimum Karşılama Oranı Planlama Parametreleri Stok taşıma Oranı (STO) Satınalma Sipariş Maliyeti (SSM) Azlık Faktörü (AF) Birim Satış Fiyatı (BSF) Birim Stok Değeri (BSD) Teslim Süresi (T) Yıllık Talep (YT) Tahmin Hataları (h)

12 Beklenen Sonuç Optimum Karşılama Oranı Optimum Stok Devir Hızı Verimli Sipariş Miktarları Sonuçların Segmentasyonu –Ürüne göre/segment –Müşteriye göre/segment

13 Parametreler Stok Taşıma Maliyeti Maliyet Kategorisi Sermayenin Fırsat Maliyeti Eskime Saklama ve Elleçleme Sigorta Vergiler Azalma Stok Taşıma Oranı Yıllık Maliyet Ortalama Stok Değeri %

14 Parametreler Ürün Tipine Göre Kalem AdıStok Taşıma Oranı Sipariş Maliyeti Kıtlık MaliyetiSatış Fiyatı ($/birim)Stok değeri ($ / birim)Teslimat Süresi (yıl) Tahmini yıllık Talep Teslimat Süresisndeki Talep Teslimat Süresindeki Talepteki sapma Teslimatta süresindeki talebin Standart Sapması

15 Sonuç Ekonomik / Verimli Sipariş Miktarı Ekonomik Sipariş Miktarı Sipariş Maliyeti Toplam Talep Stok Taşıma Oranı Stok Değeri ESM

16 Sonuç Ortalama Stok Değerine karşı Geri Dönüşler

17 Sonuç Karşılama Oranı Optimizasyonu

18 Hangi Karşılama Oranı? SENARYO 1 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan A1, B2,000 1,990 C4,000 3,990 D2,000 1,990 E1, Toplam 10,000 9,950 Hat Karşılama Oranı 0.0% Sipariş Karşılama Oranı 99.5% SENARYO 2 SENARYO 2 Parça Sipariş Sipariş edilen alınan Part A 1,000 1,000 B 2,000 2,000 C 4,000 0 D 2,000 2,000 E 1,000 1,000 Toplam 10,000 6,000 Hat Karşılama Oranı %80 Sipariş Karşılama Oranı %60

19 Ürüne göre Karşılama Oranı PARÇA KARŞILAMA ORANI PARÇA DEĞERİ ($) STOK($) 95% $1,054 $50 $1,384 $500 98% 0% $1,216 $50 $0 $500 KARŞILAMA ORANI Aynı KARŞILAMA ORANI Ürün Hizmet Seviyesil Siparişte olam olasılığı* 95% 97%3% * Parça Gereksinim Sıklığı Keyboard PC CPU 95% 97%3% Farklı KARŞILAMA ORANI Keyboard PC CPU

20 Siparişe karşı Ürün: Karşılama Oranı Nedir? Tanımla: Pij = j ürününün i siparişinde olma olasılığı  i = Zamanında tamamlanan i sipariş oranı  j = j ürününün karşılanma oranı              j jij P i 11 

21

22 Karşılama Oranının Modellenmesi Tavsiyeler

23 Model vs. Mevcut Karşılama Oranı Kategoriye göre

24 Model sonuçları fırsatçıya stok taşıma maliyetinden $9.5 milyonun üzerinde tasarruf sağlayabileceğini ve eldeki stoğu $22 milyona düşürebileceğini gösterir. Eldeki Stok Model vs. Mevcut Model vs.Mevcut Karşılama Oranı $0 $ $ $ $ $ $ A+ABCDTotal Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Mevcut elde Model elde

25 Model vs. Mevcut – DC Eldeki Stok Model vs. Mevcut - DC Eldeki Stok $0 $ $ $ $ $ $ $ $ $ $ A+ABCDTotal Popülerlik Seviyesi Eldeki stok Değeri Mevcut Elde Model Elde

26 Model vs. Mevcut Hizmet Stoğu Model vs. Mevcut - RTS Eldeki Stok $0 $ $ $ $ $ $ $ $ $ A+ABCDTotal Popularity Strata Eldeki Stok Mevcut Elde Model Elde

27 Model vs. Mevcut Doğrudan Satış Stok Devirleri Mevcut vs. Model DS Stok Devir Hızı (DH) 16,7 6,3 4,8 1,5 0,0 6,8 6,0 3,8 2,9 1,5 0,0 4,6 0,0 2,0 4,0 6,0 8,0 10,0 12,0 14,0 16,0 18,0 A+ABCDTotal Popularity Strata Stok Devirleri DS-MEvcut DH DS-Model DH

28 Model vs. Mevcut Hizmet Stok Devirleri Mevcut vs. Model RTS Stok Devirleri 2,6 0,6 0,3 0,1 0,0 0,9 3,1 1,5 0,9 0,0 1,8 0,0 0,5 1,0 1,5 2,0 2,5 3,0 3,5 A+ABCDTotal Popülerlik Seviyesi Stok devirleri RTS-EMvcut Devir RTS-Model Devir

29 Model vs. Mevcut Kategori başına Stok Devirleri Mevcut vs. Model Stok Devirleri - Milpitas 7,0 2,0 0,6 0,0 2,6 5,7 2,9 2,6 1,5 0,0 3,3 0,0 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 6,0 7,0 8,0 A+ABCDTotal Stok Devirleri Total-Mevcut Devirler Total-Model Devirler

30 Stok Model Analizi 2.6% 3.0% 7.1% 29.2% 47.0% 32.0% 14.0% 7.0% 0.0% 16% 20% 21% 27% 17% 59.1% 0.0%10.0%20.0%30.0%40.0%50.0%60.0%70.0% A's B's C's D's E's %CAIV %Satışlar %CatSKUs

31 Bir Karşılama Oranı Planlama Modelinden Tavsiyeler

32

33 Stok Dengeleme Karşılama Oranı Planlayıcısını kullanarak uygulayın ®


"Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması Stok Planlaması ve Yönetimi Latin Amerika Lojistik Merkezi Lojistik Yönetim Serileri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları