Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

20090901035 ÖMER FARUK EREN 20090901037 SERCAN ŞİPAL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "20090901035 ÖMER FARUK EREN 20090901037 SERCAN ŞİPAL."— Sunum transkripti:

1 ÖMER FARUK EREN SERCAN ŞİPAL

2 WEB 2.0-ÇOKLU ORTAM PAYLAŞIMLARI VE ETİKETLEME

3 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Çoklu ortam (multimedya); metin, fotoğraf, video, ses ve canlandırma gibi farklı medyaların bilgisayar tarafından işlenmesi ve gösterilmesidir. Bir uygulamanın çoklu ortam kategorisinde yer alabilmesi için, bu medyalardan en az ikisi birlikte kullanılmalıdır.

4 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin değişik biçimler/yollar kullanılarak sunulması değil, bu yolların/biçimlerin planlanmış bir program olarak bütünleştirilerek kullanılmasıdır. Bu planlanmış yeni yapıda, bütün öğeler birbirlerini tamamlayıcı bir rol üstlenmektedirler.

5 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Etkileşimli Multimedya ve Etkileşimsiz Multimedya olmak üzere ikiye ayrılır. Etkileşimli (interactive) multimedyada ise, kullanıcı "pasif izleyici" değil "aktif katılımcı"dır. Bağlantıları (link) kullanarak aradığı bilgiye ulaşma, veri girerek veya dokunmatik ekran yoluyla yönlendirme veya video konferans gibi uygulamalarda canlı katılım gibi değişik düzeylerde etkileşim şansına sahiptir.

6 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Çoklu ortam paylaşımları ise; multimedya öğelerinin yerel ağlar üzerinden paylaşılması sonucunda kullanıcılara ulaştırılmasıdır. 2000’li yıllarda Internet erişim ve veri iletim hızının artırmasıyla birlikte web teknolojilerinde çoklu ortam sistemlerinin kullanımı da yaygınlaşmıştır.

7 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Kolay hatırlanır. Az yer kaplar Dikkat çekicidir Kolay güncellenir Öğrenmeyi kolaylaştırması Pratiktir Yaşamın gerçeğe en yakın simülasyonudur Öğrencinin ilgi ve güdüsünün arttırması Öğretmene kolaylık sağlaması

8 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Kullanım Alanları İş Dünyası Firma Tanıtım Sunuşları Portfolyolar Ürün Katalog ve Broşürleri Fuar ve Sergi Sunuşları Seminer ve Toplantı Sunuşları Kullanım Kılavuzları Dijital Bültenler ve Dergiler Satış ve Bilgilendirme Noktaları (Kiosk) Eğitim Ansiklopediler Sözlükler Kurs ve Okul Öğrenim Programları Personel Eğitimi Eğlence (Oyunlar) Sanal Gerçeklik

9 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Çoklu Ortam Paylaşımları İçin Kullanılan Araçlar Youtube Teachertube Dersizle.com Screencast / Screencastle.com Podcast Slideshare.net Flicker com Flatcast.com Facebook.com MySpace.com

10 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Youtube.com Resim çekme, görüntü alma konusundaki gelişmeler birçok kişi tarafından bu işlerin amatörce yapılmasına olanak sağladı. Yapılan bu çekimlerin kolayca paylaşılması fikrinden yola çıkılarak geliştirilmiştir. En önemli paylaşım sitesidir. İçerik olarak da tamamen site üye ve ziyaretçilerinin yüklediği amatör veya profesyonel kayıtlardan oluşan hareketli görüntüleri sunmaktadır.

11 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Teachertube.com Eğitim sektöründe olanların, özellikle de öğretmenlerin, video, ses, belge, fotoğraf, grupları ve bloglar gibi eğitim kaynaklarını paylaşması için tasarlanmış ve youtube benzer altyapıyla kurulmuştur.

12 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Screencast / Screencastle.com Bilgisayarlara kurulan bazı programlar yardımıyla bilgisayrın ekranındaki görüntüyü ortamdaki seslerle birlikte kayıt eden sisteme screencast denir. Screencast.com ise bu uygulamayı herhangi bir programa gerek duymadan direkt olarak yerel ağ üzerinden ekrandaki görüntüyü ortamdaki ses ile birlikte alıp video formatında kayıt etmesi ve bu kaydı da direkt olarak bir sosyal paylaşım veya çoklu ortam paylaşım sitesinde paylaşmaya olanak sağlayan sitedir. Bu sistemi kullanabilmek için siteye üye olmak gerekiyor.

13 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Podcast: Podcast ses ve/veya video dosyalarının belirli bir amaç çerçevesinde Web üzerinden paylaşımı için yapılan uygulamalar olarak ifade edilebilir yılında çıkmıştır. Genellikle 3-5 dakikalık mini kayıtların (mp3 vb.) sunulduğu podcast’ler ders öncesi hazırlık, kaçırılan derslerin konularını telafi etme ve bir konu hakkında topyekûn bir kaynak sahibi olma gibi amaçlarla eğitimde kullanımı mümkündür. Podcast üç aşamayı temsil eder; içeriği oluşturma, paylaşma, dinlenme/izleme

14 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Slideshare.net: Yapılan power point slaytlarının yerel ağ ortamına atılmasını sağlayan bir web sitesidir. Flatcast.com: Kişilerin üye olarak kendi radyo istasyonlarını kurabilecekleri veya başka radyo istasyonlarını dinleyebilecekleri web sitesidir. Dersizle.com: UniTube adlı porje için geliştirilmiştir. Yapı, içerik ve yönetim olarak YouTube’dan farklı olarak üniversite öğrencileri ve yeni mezunlarının bir araya gelerek oluşturdukları çevrimiçi çoklu ortam bilgi sistemidir. “Dersizle”, ÖSS ana başlığı altında; matematik, geometri, fizik, kimya, biyoloji, Türk dili ve edebiyatı, coğrafya, tarih ve felsefe, bilgisayar ana başlığı altında ise; donanım, HTML ve AutoCAD derslerine ait eğitici videoları üyelik gerektirmeyen bir sistemle site ziyaretçilerinin hizmetine sunmaktadır.

15 Çoklu Ortam Ve Çoklu Ortam Paylaşımları
Flicker.com: Flickr, bir fotoğraf paylaşım sitesi, web servisi ve paylaşımında bu kadar popüler olması ve yaygın kullanılmasının nedenlerinden biri, blogger'ların fotoğraf deposu olarak kullanmasından kaynaklanır Flickr, Nisan 2008'de video paylaşımına da izin vermeye başlamıştır. MySpace.com: Sanal ortamda kullanıcı denetiminde iletişim ve arkadaşlıklar kurulabilen, kişisel profillerin, blogların, grupların, resimlerin, müzik ve videoların barındırılabileceği bir sosyal iletişim web sayfasıdır.

16 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
“Folk” ve “Taxonomy” kelimelerinin birleşmesinden oluşan folksonomy sözcüğü toplu yer imlemenin ilkesini ve mantığını yansıtır. En bilinen folksonomi servisleri; del.icio.us ( Ci teULike ( connotea (

17 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Dijital nesneleri tanımlamak için eklenen anahtar kelimelere etiket denir. Yani içeriğinizin konusunu ifade eder. Hem arama motorları tarafından daha kolay indekslenmenizi hem de Blogcu içinde yazılarınızın daha kolay bulunmasını sağlar. Etiketler, durum güncellemeleri ve fotoğraf gibi paylaştığımız şeylerde bir kişiye, sayfaya veya bir yere bağlantı verir.

18 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Etiket Yazarken Nelere Dikkat Etmeliyiz? Etiket yazarken bazı şeylere dikkat etmekte fayda var. Bunlar: Etiketler ideal olarak bir ya da birkaç kelimeden oluşmalıdır. Kelimelerin doğru yazılması, En az 2 etiket girilmesi, Etiket girerken araya virgül konması önemlidir.

19 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Etiketleme Nasıl Yapılır? Ana hatlarıyla etiketleme işlemi iki şekilde yapılmaktadır. İlk modelde kullanıcılar kendi belirledikleri anahtar kelimeleri ilgili içerik ile ilişkilendirmektedir. Özellikle metin içermeyen görsel öğelerin etiketlenmesinde bu teknik tercih edilmektedir.

20 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Etiketleme Nasıl Yapılır? Bu konuda uygulanan ikinci model ise bilgisayar destekli otomatik etiketlemedir. Makine öğrenmesi, doğal dil işleme ve istatistik gibi teknikler kullanılarak geliştirilen algoritmalar aracılığı ile metin içerikleri analiz edilir ve ilgili metni temsil eden anahtar kelimeler belirlenerek etiket ataması yapılır. Bu çalışmanın da konusu olan etiket bulutları, bu şekilde otomatik olarak oluşturulmaktadır.

21 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Konuların önemini belirtmek için etiketlerdeki görseller aşağıdaki gibi sıralanabilir: Etiketler alfabetik olarak sıralanır. Etiketlerin önemli olması veya sık kullanılmasına göre farklı yazı tipleri kullanılır. Etiketler alfabetik olarak sıralanır. Tüm etiketler için aynı yazıyüzü boyutu kullanılır. Önem derecesi yüksek olan etiketler farklı bir renkte yazılır veya arka alanı renklendirilerek vurgulanır.

22 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Etiketler kullanım sıklıkları ve ağırlıklarına göre sıralanır. Etiketin önemini belirtmek için hem yazıyüzü boyutundan hem de renk tonlarından faydalanılır. Etiketler özel bir şekilde sıralanmaz. Önemli etiketlerin belirgin olması, yazıyüzü boyutu, ağırlığı ve renk tonu ile sağlanır. Etiketler benzerliklerine göre sıralanır. Yazıyüzü özelliklerinin kullanılmasının yanında birbirine benzer olan etiketlerin yan yana dizili olması sağlanır.

23 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Etiketleme/Sosyal İmleme İle İlgili Faydalı Siteler Tag Society: Etiket topluluğu anlamına gelen “tag society” siteleri etiketlere göre kategorilere ayırıyor. Kendi sitenizi buraya ekleyerek PR 5/10 olan bu siteden link alabilirsiniz. TagYourSite: Etiket topluluğu anlamına gelen “tag society” siteleri etiketlere göre kategorilere ayırıyor. Kendi sitenizi buraya ekleyerek PR 4/10 olan bu siteden link alabilirsiniz.

24 Etiketleme/Sosyal Sayfa İmleme
Çoklu Ortam Paylaşımları Ve Etiketleme Çoklu ortam dosyalarının web ortamında paylaşılmasından sonra bu paylaşımların üzerine konu ile ilgili etiketler konularak konunun ilgili bölümlerine rahat bir şekilde ulaşılabilir. Arama motorlarında yapılan aramalarda bu etiketler paylaşıma ulaşımı kolaylaştırır. Etiketlerin altına yorumlar yapılır. Paylaşılan dosyalara diğer paylaşım sitelerinden de erişim kolaylaşır.

25 KAYNAKÇA wikipedia PC World. (2008). Folksonomy. ttp:// (Erişim 16. Kasım 2008 Öğrenme 2.0 Yaygınlaşıyor: Web 2.0 Uygulamalarının Eğitimde Kullanımına İlişkin Araştırmalar ve Sonuçları-Selçuk Karaman, Serkan Yıldırım, Abdullatif Kaban UniTube – ÜNİVERSİTELERARASI WEB TABANLI ÇOKLUORTAM İÇERİK PAYLAŞIM PLATFORMU, Bülent Gürsel EMİROĞLU Denşz TAŞKIN_ Nurşen SUÇSUZ, Sıkıştırılmış Ortamda Çerçeve Tipine Dayalı Gerçek Zamanlı Sahne Değİşimi Belirleme Ames, M. ve Naaman, M., “Why We Tag: Motivations for Annotation in Mobile and Online Media”, Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI 2007), San Jose, California, USA, 28 Nisan – 3 Mayıs 2007, Bünyamin ATICI_Serkan YILDIRIM, Web 2.0 Uygulamalarının E-Öğrenmeye Etkisi Ücretsiz Bilgisayar Dergisi,dfdergi Ücretsiz Bilgisayar Dergis- Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Tasarımı-Öğretim Teknolojileri ders kitapları


"20090901035 ÖMER FARUK EREN 20090901037 SERCAN ŞİPAL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları