Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI GRAFİK. DENİZLİ İMKB KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI-

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI GRAFİK. DENİZLİ İMKB KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI-"— Sunum transkripti:

1 GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI GRAFİK

2 DENİZLİ İMKB KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI-

3 OKULUMUZDA GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI NA AİT GRAFİK DALIN DA EĞİTİM VERİLMEKTEDİR.HENÜZ FOTOĞRAF DALI DONANIM EKSİKLİĞİNDEN AÇILMAMIŞTIR.

4 ALANIMIZDA ve 12 SINIFLARDA EĞİTİM GÖREN YAKLAŞIK 150 ÖĞRENCİ BULUNMAKTADIR.BUNLARDAN 1O.SINIFLAR ÇİZİM VE DESEN AĞIRLIKLI DERSLER GÖRMEKTEDİRLER.

5 DESEN VE GRAFİK ÇİZİM DERSLERİ EĞİK MASALI ÇİZİM ATÖLYELERİNDE YAPILMAKTADIR.

6 BU ATÖLYELERDE MODELDEN DESEN ÇALIŞMA,OBJE.TORS,ÇİZGİ,DOKU,RENK,PERSPEKTİF VE ETÜD GİBİ KONULARLA İLGİLİ ÇALIŞMALAR YAPILMAKTADIR.

7 ALANA AİT BİR PC BİLGİSAYAR LABORATUVARI VE YENİ KURULAN İKİ ADET APPLE MAC MİNİ BİLGİSAYAR ATÖLYESİ MEVCUTTUR

8 YENİ AÇILAN MAC MİNİ BİLGİSAYAR ATÖLYELERİNDE ÖĞRENCİLERİMİZ SON SÜRÜM PHOTOSHOP, İNDESİNG VE ADOBE ILLISTRATOR PROGRAMLIRIN EĞİTİMİNİ ALMAKTADIRLAR

9 BU BİLGİSAYAR ATÖLYELERİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM DERSLERİ YAPILMAKTA VE OLAN COREL DRAW,PHOTOSHOP,INDESING,ILLUSTRATIOR GİBİ GRAFİK TASARIM PROGRAMLARI ÇALIŞILMAKTADIR.

10 BU ATÖLYELERDE OKUL VE BÖLÜM İŞLERİ,AFİŞ TASARIM,DAVETİYE,BROŞÜR,LOGO,TAKVİM,MATBUU BELGE VE BASKI İŞLERİ DE YAPILMAKTADIR.

11 ALANIMIZ TARAFINDAN YAPILMIŞ BAZI ÇALIŞMALAR

12

13

14 AYRICA ALANIMIZA AİT BASKI MAKİNALARI İLE HEM RENKLİ BASKI HEM DE HEDİYELİK T-SHIRT, KUPA BARDAK,TABAK,ANAHTARLIK,PUZZLE,METAL BASKI GİBİ TRANSFER BASKI TEKNİKLERİ İLE ÇALIŞMALAR YAPILMAKTADIR.

15 İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ VE STAJ DURUMU  GRAFİK AJANSLARI  REKLAM AJANSLARI  MATBAALAR  TELEVİZYON  GAZETE VE DERGİLER  FOTOĞRAF STUDYOLARI  TASARIM ATÖLYELERİ GİBİ ÇOK GENİŞ BİR SEKTÖRDE TALEP OLARAKÇOK TERCİH EDİLEN BİR ALAN.

16 OKULUMUZ DA YAPILAN SOSYAL FAALİYETLER,ÖNEMLİ GÜN VE HAFTALAR,BAYRAMLAR VETÜM ETKİNLİKLER ALANIMIZ TARAFINDAN FOTOĞRAF VE VİDEO ÇEKİMLERİ YAPILMAKTATIR.BU ÇEKİLEN GÖRSEL DÖKÜMANLAR BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI İLE İŞBİRLİĞİ HALİNDE ARŞİVLENMEKTE,AYNI ZAMAN DA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI TARAFINDAN OKLULUN WEB ADRESİNDE GÜNCEL OLARAK YAYINLANMASI SAĞLANMAKTADIR.

17 ALANIMIZ TARAFINDAN ÇEKİLEN BAZI FOTOĞRAFLAR

18

19

20

21

22

23

24  19. GRAFİK VE FOTOĞRAF  A. ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ  Günümüzde her alanda yaşanan bilimsel, teknolojik, kültürel ve ekonomik gelişmeler bütün sektörleri etkilemekte ve bu durum doğal olarak mesleki eğitimi de yakından ilgilendirmektedir. Görsel ve işitsel teknikler ve medya yapımcılığı sektöründe yaşanan hızlı ve teknolojik gelişmeler Grafik ve Fotoğraf alanını doğrudan etkilemektedir.

25  Günümüzde mesleki eğitim, her yaşta ve her düzeyde bireye yönelik olarak her alanda farklı nitelikte araçlarla etkinliğini sürdürmektedir. İnsanlar arası iletişimi sağlayan araçlardan biri olan fotoğraf ve grafik sanatı, bu anlamda önemli bir yere sahiptir. Grafik ve fotoğraf sanatının temel işlevi bir mesajı iletmek, bir ürün ya da hizmeti tanıtmaktır.

26  B. ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Grafikerlik Fotoğraf Çekim Elemanlığı Fotoğraf Baskı Operatörlüğü GRAFİKER Tanımı Grafiker; bir mesajı görsel yolla belirli bir hedef kitleye ulaştırmak amacıyla tasarımları elle ve bilgisayarla sanatsal ölçütler içinde hazırlama yeterliklerine sahip nitelikli kişidir.

27  Görevleri  İşin süreçlerini planlamak,  İşin konusuna göre tasarım ögelerini belirlemek,  Temel grafik tasarımını elle ve bilgisayarla yapmak,  Masaüstü yayıncılık işlemlerini yapmak,  Ürünü görselleştirmek,  Tasarladığı grafiksel çalışma doğrultusunda stüdyoda ya da uygun mekânda fotoğraf çekimi yapmak veya yaptırmak,  Baskısı yapılacak tasarımları baskıdan önce kontrol etmek,  Mesleki gelişmelere ilişkin faaliyetlere katılmaktır.

28  FOTOĞRAF ÇEKİM ELEMANI  Tanımı  Fotoğraf çekim elemanı; çekim öncesi hazırlıkları yapma, ürün veya konunun fotoğrafını çekme, stüdyoda veya dışarıda fotoğraf çekme, fotoğraf makinesi, donanım ve ekipmanların temizlik ve bakımını yapma, çektiği fotoğrafları baskıya hazır hâle getirme, müşteriye sunma ve arşivleme yeterliklerine sahip nitelikli kişidir.

29  Görevleri  İş organizasyonu yapmak,  Fotoğraf çekimi için uygun mekânı seçmek ve hazırlamak,  Stüdyo ve ışıkları hazırlamak,  Fotoğraf çekme öncesi hazırlık yapmak,  Makine, film/bellek kart ve ışık ayarlarını yapmak,  Müşteri veya fotoğrafı çekilecek konu/nesneyi çekim için hazırlamak,  Stüdyoda ve dışarıda fotoğraf çekmek,  Fotoğrafı seçmek, gerekiyorsa bilgisayarda işlemek,  Fotoğrafı baskıya veya müşteriye hazır hâle getirmek,  Çekilen fotoğrafı ilgili birime iletmek,  Video çekimi yapmak,  Fotoğrafları saklamak ve arşivlemek,  Fotoğraf makinesi ve donanımların temizlik ve bakımını yapmak,  Mesleki eğitime ilişkin faaliyetleri yürütmektir.

30  FOTOĞRAF BASKI ELEMANI  Tanımı  Fotoğraf baskı elemanı; müşteri istekleri doğrultusunda, fotoğrafları baskıya hazırlama, çeşitli özelliklerdeki klasik veya otomatik banyo ve baskı sistemlerini kullanma, baskı sistemlerinin kontrol ve bakım işlemlerini yapma, fotoğraf basma, fotoğrafları bilgisayarda işleme, müşteriye sunma ve arşivleme yeterliklerine sahip nitelikli kişidir.

31 FOTOĞRAF BASKI ELEMANI  Görevleri  İş organizasyonu yapmak,  Çalışma ortamını temizlemek ve iş güvenliği tedbirlerini almak,  Kimyasal çözeltiler hazırlamak,  Film yıkamada özel banyo tekniklerini uygulamak,  Siyah beyaz fotoğrafta özel baskı tekniklerini uygulamak,  Renkli fotoğrafta özel baskı tekniklerini uygulamak,  Kâğıt ve film kalibrasyonu yapmak, baskı kalitesini kontrol etmek,  Filmleri ve fotoğrafları dosyalamak ve sunuma hazırlamak,  Fotoğrafları bilgisayara aktarmak,  Fotoğrafı bilgisayarda işlemek, düzenlemek ve arşivlemek  Fotoğraflara rötuş yapmak,  Fotoğrafları basmak veya çıktısını almak,  Fotoğrafları saklamak ve arşivlemek  Fotoğrafları müşteriye sunmak,  Klasik veya otomatik banyo ve baskı sistemlerinin kontrol ve bakımını yapmak,  Mesleki gelişmelere ilişkin faaliyetleri yürütmektir.

32  C. MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER  Grafiker olmak isteyenlerin;  Şekil ve uzay ilişkilerini görebilen,  Renk ve şekilleri en ince ayrıntıları ile algılayabilen,  Estetik görüş sahibi, güzel sanatlara karşı ilgili,  Hayal gücü zengin, yaratıcı,  Tasarımlarını çizgi yolu ile ifade edebilen,  Sosyal, psikolojik, sanatsal alanlara ilgili,  Yeniliklere açık, teknolojiyi yakından izleyen,  Dikkatini belli bir noktaya yoğunlaştırabilen kimseler olmaları gerekir.  Fotoğraf çekim elemanı veya fotoğraf baskı operatörü olmak isteyenlerin;  Yaratıcı, atik, hızlı karar alabilen, isabetli zamanlama yapabilen,  İyi gözlem yapabilen, iletişim becerilerine sahip,  Estetik duygu sahibi, görsel hafızası güçlü,  El becerileri gelişmiş, pratik zekâsı olan,  İş ahlakına sahip, dikkatli, problem çözme yeteneği olan, hızlı öğrenebilen,  Protokol bilgisine sahip,  İnsan psikolojisi ile ilgili,  Mesleki alanında yeni teknolojik gelişmelere açık,  Dış görünüşüne özen gösteren nitelikte kimseler olmaları gerekir.

33  D. ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI  Grafikerler büroda, çoğu zaman bilgisayar karşısında, (zaman zaman sakin ortamlarda) film stüdyolarında, fotoğraf stüdyolarında, ajanslarda, genellikle zamana karşı yarışarak çalışmak durumundadırlar.

34  Fotoğraf çekim elemanı ve fotoğraf baskı operatörü olarak çalışacak kişiler genellikle değişik mekânlarda, belli bir zaman çizelgesine bağlı olmaksızın, hareketli ve koşulları çoğu zaman önceden belirlenemeyen ortamlarda, ayakta çalışırlar. Fotoğrafların hazırlanma aşamasında ise masa başında ve bilgisayar ortamında çalışmaktadır. Fotoğrafçılar hem iç mekân hem de dış mekânlarda çalışmak durumundadırlar. Çekim için gerekli makine ve diğer malzemeleri taşımak durumunda kalabilirler. Fotoğraf laboratuvarcılığında klasikleşmiş cihazlar, yeni geliştirilen cihazlar ve çeşitli banyo kimyasalları ile çalışılmaktadır.

35  E. İŞ BULMA İMKÂNLARI  Grafikerlik dalından mezun olan öğrenciler; kazandıkları yeterlikler doğrultusunda orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklam ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kurum ve kuruluşlarda çalışabilir. Tecrübeli olanların iş bulma olanağı daha fazladır. Grafikerler bilişim teknolojisinde e-öğrenme çalışmalarında yer alan animasyon ve grafiklerin hazırlanmasında da görev aldıklarından istihdam alanları artmaktadır.  Toplumumuzun sanayi toplumuna geçiş aşamasında olması sebebiyle birçok ürün kendi ülkemizde üretilmeye başlamıştır. Bu malların gerek iç ve gerekse dış piyasada pazar bulması iyi bir reklam, ambalaj sorununu beraberinde getirmektedir. Bu alanda çalışacak eğitimli elemana her zaman ihtiyaç vardır.

36 İŞ BULMA İMKÂNLARI İŞ BULMA İMKÂNLARI  Fotoğraf Çekim Elemanı ve Fotoğraf Baskı Operatörlüğü dallarından mezun olan öğrenciler; ülkemizde fotoğraf sektöründe yer alan kuruluşlar, ithalat yapan firmalar, üretici firmalar, perakende satış yapan mağazalar, fotoğraf laboratuvar hizmeti veren işletmeler, fotoğraf stüdyoları, fotoğraf ile ilgili yayıncılık yapan kuruluşlar, fotoğraf turizmi yapan şirketler, fotoğraf eğitimi veren kurumlar vb. olarak sıralanabilir. Türkiye’nin hemen her il ve ilçesinde ve hatta mahallesinde fotoğraf stüdyoları ve laboratuvarlar bulunmaktadır.  Ayrıca fotoğraf, kendi sektörünün dışında daha pek çok iş kolunda da hem meslek hem de iş olarak yer almaktadır. Bu amaçla fotoğrafın uygulama alanlarına bir göz atacak olursak vesikalık, anı ve özel gün fotoğrafçılığında, basın-yayın-gazetecilik ve iletişim organlarında, endüstri ve sanayide, tanıtım-reklam çalışmalarında, arkeolojik çalışmalarda, belgeleme çalışmalarında ve araştırmalarda, tıbbî çalışmalarda ve adlî tıpta, haritacılık alanında, askerî araştırma ve incelemelerde, polisin suçlara yönelik (kriminolojik fotoğrafçılık) laboratuvar çalışmalarında, uzay-gökyüzü (astronomi çalışmaları) araştırmalarında, bilimsel ve akademik çalışmalarda, kalite kontrolü yapmada, sahne sanatlarında, sinema ve televizyon çekimlerinde, stok fotoğrafçılığı yoluyla fotoğraf pazarlama ve satış amacıyla, bilgisayar- internet ortamında, amatör fotoğrafçılıkta, fotoğraf sanatı ile uğraşılarda ve daha pek çok alanda fotoğrafın ve fotoğrafçılığın yaygın olarak kullanıldığını görebiliriz.  Foto muhabirleri ulusal, bölgesel, yerel gazete ve dergilerde, kamu kuruluşları ile özel kurumların basın ve halkla ilişkiler müşavirliklerinde iş bulabilirler.

37  F. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  Meslek eğitimi, meslek liselerinin Grafikerlik dalında sertifika verilecektir.  Lise eğitimi sonrasında meslek yüksekokullarının;  Fotoğrafçılık,  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık,  Grafik Tasarımı,  Halıcılık ve Desinatörlüğü,  Matbaacılık,  Mimari ve Dekoratif Sanatlar,  Serigrafi,  Tasarım ve Basım Yayıncılığı,  Açıkhava Reklam Ürünleri ve Serigrafi,  Cam-Seramik,  Çini İşlemeciliği,  Endüstriyel Seramik,  Mimari Dekoratif Sanatlar,  Seramik,  Tasarım ve Basım-Yayımcılık bölümlerine sınavsız geçiş yapabilirler.

38 F. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının Grafik / Grafik Sanatlar, Grafik Tasarımı alanlarından mezun olanlar yükseköğretim lisans programlarına ek puanla;  Matbaa Öğretmenliği  Tasarım ve Konstrüksiyon Öğretmenliği’  Güzel sanatlar fakültelerinin özel yetenek sınavı ile öğrenci alan ilgili bölümlerine girebilirler.  Fotoğraf çekim elemanı ve fotoğraf baskı operatörleri dallarından sertifika verilecektir.  Lise eğitimi sonrasında meslek yüksekokullarının;  Fotoğrafçılık  Kameramanlık,  Matbaacılık,  Serigrafi,  Matbaacılık  Baskı Teknikleri,  Halkla İlişkiler,  Halkla İlişkiler (Açık öğretim),  Açık Hava Reklam Ürünleri ve Serigrafi  Fotoğrafçılık ve Kameramanlık  Tasarım ve Basım-Yayımcılık  Açık Hava Reklam Ürünleri ve Serigrafi  Halkla İlişkiler ve Reklamcılık  Halkla İlişkiler ve Tanıtım  İletişim ve Halkla İlişkiler  İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığı  Masaüstü Yayıncılık  Radyo ve Televizyon Programcılığı  Radyo ve Televizyon Yayıncılığı  Televizyon ve Radyo Programcılığı  Televizyon Yapım ve Yönetimi

39 F. EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  Yukarıdaki Bölümlere sınavsız geçiş yapabilirler. Ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde fotoğraf, fotoğraf ve video lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.  Güzel sanatlar fakültelerinin özel yetenek sınavı ile öğrenci alan ilgili bölümlerine girebilirler.  Mesleki eğitim merkezleri; çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak, çırak, kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır.  Halk eğitimi merkezleri, yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır.  Mesleki eğitim merkezlerinde, fotoğraf ve grafik alanında eğitim verilmektedir. Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.

40 EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  GRAFİK VE FOTOĞRAF ÖĞRENCİLERİ KENDİ ALANLARIYLA İLGİLİ BU OKULLARI TERCİH EDERLERSE ORTA ÖĞRETİM BAŞARI PUANLARI 0,12 İLE ÇARPILACAKTIR. KENDİ ALANLARIYLA İLGİLİ OKULLARI TERCİH ETTİKLERİNDE OKULDAN ALACAKLARI ek PUAN ORTA ÖĞRETİM BAŞARI PUANLARI 0,06 İLE ÇARPILARAK HESAPLANCAKTIR  Sanat tasarım fakültesi  Grafik tasarımı4YGS-5  ÖZEL YETENEK SINAVI İLE ÖĞRENCİ ALAN FAKÜLTELER  BU FAKÜLTELERE BAŞVURABİLMEK İÇİN YGS SINAVINDAN 140 PUANI GEÇMEK GEREKİYOR. AYRICA ÖĞRENCİLERİN BAŞVURU YAPTIKLARI OKULLARIN ÖZEL YETENEK SINAVLARINDA BAŞARILI OLMALARI  GEREKMEKTEDİR.

41 EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  Seramik ve cam tasarımı4  Plastik sanatlar (resim heykel)4  Görsel tasarım (resim grafik)4  Endüstri tasarımı4  Görsel tasarım 4  Fotoğraf ve video4  Endüstri ürünleri tasarımı4  Baskı sanatları4  AKSASÜAR tasarımı 4  Grafik4  Halı kilim eski kumaş desenleri4  Grafik tasarımı4  Görsel iletişim tasarımı4  Fotoğraf4  Resimİş öğretmenliği 4 4  İç mimarlık ve çevre tasarımı 4

42 EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  SINAVSIZ GEÇİŞ YAPILABİLECEK İKİ YILLIK YÜKSEK MESLEK OKULLARI  BU OKULLARA SINAVSIZ GEÇİŞ YAPABİLMEK İÇİN SINIFLARIN NOTLARI TOPLANARAK orta ÖĞRETİM BAŞARI PUANLARINA GÖRE YERLEŞTİRİLECEKLERDİR. PUANI EN YÜKSEK OLAN ÖNCELİKLE ANADOLU MESLEK LİSELERİ, TEKNİK LİSELER meslek lisesi şeklinde SIRALANACAKTIR.  Reklamcılık 2  Basın ve yayıncılık 2  Fotoğrafçılık kameramanlık2  Grafik tasarımı2  Marka iletişimi2  Halıcılık ve kilimcilik2  Basım ve yayın teknolojileri 2  Mimari dekoratif sanatlar

43 EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI  AÇIK ÖĞRETİM  Fotoğrafcılık ve kameramanlık 2  Fotoğrafcılık ve video2  Marka iletişimi2  Reklamcılık2

44 DİĞER 4 YILLIK OKULLAR Öğrencilerin bu okulları tercih edebilmeleri için 2. sınav olan lys sınavına girmeleri gerekmektedir öğrenciler bu okullara yerleştirilirken okuldan alacakları ek puandan faydalanamazlar.  ENÜSTRİYEL TASARIM4MF-4  ENDÜSTRİYEL TASARIM MÜHENDİSLİĞİ4MF-4  GÖRSEL İLETİŞİM4TS-1  GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI4TS-1  REKLAMCILIK 4TS-1  REKLAMCILIK VE TASARIM4TS-1  SANAT VE TASARIM YÖNETİMİ4TS-2  TAKI TASARIMI FAKÜLLTE4TM-3  GÖRSEL SANATLAR VE GÖRSEL  İLETİŞİM TASARIMI 4TS-1  GRAFİK4TM-3  GRAFİK SANATLAR VE GRAFİK TASARIM4TM-3  MODA TASARIMI4TM-3  GRAFİK TASARIMI4TM-3  İÇ MİMARLIK4MF-4  İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI4MF-4  İLETİŞİM VE TASARIM4TS-1  MODA VE TEKSTİL TASARIMI4TM-3


"GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI GRAFİK. DENİZLİ İMKB KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ GRAFİK VE FOTOĞRAF ALANI-" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları