Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Toplu E-posta Mart 10, 2013 Eğitim: E-Posta Teknolojisi, Reklam Kanalı Olarak Yeri, İçerik, Mesaj, Niçin E-Posta?, Yanlış Bilinenler, Gelecek, Biz? 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Toplu E-posta Mart 10, 2013 Eğitim: E-Posta Teknolojisi, Reklam Kanalı Olarak Yeri, İçerik, Mesaj, Niçin E-Posta?, Yanlış Bilinenler, Gelecek, Biz? 1."— Sunum transkripti:

1 Toplu E-posta Mart 10, 2013 Eğitim: E-Posta Teknolojisi, Reklam Kanalı Olarak Yeri, İçerik, Mesaj, Niçin E-Posta?, Yanlış Bilinenler, Gelecek, Biz? 1

2 KREA Direct 2002 yılında kurulmuş, doğrudan pazarlama ve etkinlik yönetiminde sektörün en büyük firmalarından biridir. DM (direct marketing=doğrudan pazarlama) alanındaki global değişikliklere paralel 2010 yılından bu yana adlı lisanslı ürünü ile toplu e-posta alanında da faaliyet göstermektedir. 2

3 • 10 yıllık doğrudan pazarlama şirketi • 2010 yılında teknoloji olarak farklı bir toplu e- posta gönderim sistemini tanıttı, Valuemail Yıllık e-posta hacmi 425% büyüme 2011’de 123mi e-posta 262% büyüme 2012’de 446 mi e-posta Hedef 124% büyüme 2013’de 1 ml e-posta 3

4 Teknoloji 4

5 internet Toplu E-Posta Altyapısı : Hardware Yüksek kapasitelerde toplu e-posta kampanyaları, giden e-postaların kişiselleştirilmesi, gönderimi ve geri dönecek e-postaların derlenmesi ve sınıflandırılması yazılım ile birlikte önemli hardware yatırımı da gerektirmektedir. Bu nedenle hacim ve e-posta gönderim frekansı arttıkça bu hizmeti dışarıdan almak çok daha ucuz bir çözümdür. Giden e-posta sunucuları (MTA 8-Core 8-GB servers) Web sunucuları -+ Yük Dengeleyici (8-Core 8GB Servers + NLB) DB sunucuları M-S (24-Core 128GB Servers) Dosya Sunucusu (NAS) (8-Core 8-GB 8-TB Server) Gelen E-Posta Sunucusu (8-Core 24GB Server) Yatay Ölçeklenebilir (Sanallaştırma...) 5

6 Toplu E-Posta Altyapısı : Software Gerekli Teknolojiler DKIM SPF SenderID RDNS Headers Feedback Loops + Best Practices + Best Practices gibi e-posta içerisine ve DNS kayıtlarına eklenecek ek bilgiler ve MTA tarafından yönetilecek üyelik işlemleri ile gönderici hakkında e- posta alıcısı bilgilendirilir, göndericinin repütasyonu e- postanın teslimatı konusunda belirleyicidir. 6

7 Repütasyon : Herşey, Tasarım ? E-posta gönderimlerinde genelde 2 farklı güvenlik duvarı karşımıza çıkar. Kurumsal seviyede güvenlik duvarı ve bireysel uygulamalar. Kurumsal güvenlik duvarları genellikle IP/domain repütasyonu üzerine kuruludur. Bu aşamayı geçemezseniz alıcıya ulaşamazsınız. Kişisel güvenlik duvarları ise alıcı ile geçmişteki iletişiminizden, gönderdiğiniz e-postanın tasarımına kadar pek çok faktöre göre karar verebilir. 7

8 Repütasyonu kim belirliyor? Herkes/Hiçkimse ① IP Repütasyonu -www.mxtoolbox.comwww.mxtoolbox.com -www.senderbase.orgwww.senderbase.org -Smart Network Data Services -www.senderscore.orgwww.senderscore.org -www.trustedsource.orgwww.trustedsource.org -Google «check ip reputation» ② Feedback Loops -Hotmail, Yahoo, Gmail, AOL, Returnpath Müşterileri -blog.deliverability.comblog.deliverability.com ③ SenderID Framework’e katılın ④ Whitelist’lere katılın -www.emailreg.orgwww.emailreg.org ⑤ DNS kayıtlarınız tam olsun - MX, A, DKIM, SPF, RDNS ⑥ Profesyonel hizmet alabilirsiniz -Returnpath, Suretymail SİZ belirliyorsunuz... 8

9 Tasarım ? Tasarımın başarısı e-posta alıcısı ile interaktiviteyi yaratabilmesidir. İçeriği okumaya teşvik eden, tıklanmaya özendiren, alıcıların sosyal medyada da bu içeriği arkadaşları ile paylaşmasını sağlayan tasarım başarılıdır. Artan oranda e-posta porgramları sadece gönderecinin repütasyonu dışında gönderen ile alıcı arasındaki interaktiviteyi değerlendirmekte ve adres@.... bazında teslimatı kontrol edebilmektedir. ① Body (e-postanın içeriği) -Metin ve görseller dengeli olmalı -Call-to-action -Best Practice’lere mutlaka uyulmalı (http://www.lyris.com/resources/email- marketing/articles/email-best-practices)http://www.lyris.com/resources/email- marketing/articles/email-best-practices -SPAM score’u önemli (http://spamassassin.apache.org/tests_3_3_x.html)http://spamassassin.apache.org/tests_3_3_x.html ② Subject (konu) -İçerik ile ilgili olmalı + Kişiselleştirme -Zaman içerisince optimizasyon yapılabilir, listenin performansına ve geri dönüşlerine bakarak -Ve yine Best Practice’ler (http://kb.mailchimp.com/article/best-practices-in-writing-email- subject-lines)http://kb.mailchimp.com/article/best-practices-in-writing-email- subject-lines ③ Linkler -Mesajı tarayıcıda göster opsiyonu -Üyelik yönetimi, kayıt işleri -Kişisel bilgiler ve güncellenmesi -Web sitesine trafik aktarımı (linklere dikkat! Websense...) -Geri dönüşlerin takibi (no-reply@....) -Gönderen hakkında iletişim bilgisi -Sosyal medya ve arkadaşlarıyla paylaşım -Şablonları inceleyin (http://freemailtemplates.com/)http://freemailtemplates.com/ 9

10 Yeterli mi? 10

11 Teslimat Takıntısı mı? 100.000 e-posta %80 geçerli adres %20 okunma oranı %5 tıklama oranı %10 satın alma oranı %80 Delivery •80 bin geçerli adres %20 RTR •16 bin e-postasını okuyan alıcı %5 CTR •800 tıklama $150 •80 online sipariş = 12.000$ %90 Delivery •90 bin geçerli adres %20 RTR •18 bin e-postasını okuyan alıcı %5 CTR •900 tıklama $150 •90 online sipariş = 13.500$ 11

12 Digital Pazarlama Sektörü 12

13 Nereye gidiyoruz? Açılma Oranı Tıklanma Oranı ROI 11.4%2% $30 E-posta performans indikatörleri sürekli düşüşte 13

14 Yeterli mi? ABD Reklam Pazarı200920102011201220132014CAGR Mobil pazarlama3915617489501,1311,27427% Sosyal medya7169351,2171,6492,2543,11334% Toplu e-posta1,2481,3551,5041,6761,8672,08111% Dijital reklamlar7,8298,3959,84611,73214,33916,90017% Arama motorları15,39317,76520,76324,29927,78631,58815% Toplam25,57729,01234,07740,30647,37854,95617% Toplam reklam harcamaları içindeki payı12%13%15%17%19%21% Dijital reklam mecralarının toplam reklam harcamaları içerisindeki payının sürekli artması beklenmektedir. Toplu e-postanın, buna paralel ancak daha yavaş büyüyeceği öngörülmektedir. Bu trendler e-posta kampanyaları için yol gösterici ipuçları da içermektedir. ROI: 7% ROI: 10% ROI: 29% 14

15 Dikey Entegrasyon ① Toplu e-posta kampanyalarınızı sosyal medya ile entegre edecek kurgular oluşturun ② Toplu e-posta tasarımlarınızı mobil cihazlar ile uyumlu hale getirin ③ Konu satırından başlayarak e-posta alıcıları ile etkileşime geçin, tek yollu iletişimden vazgeçin ④ İçeriği basit tutun, mesaja odaklanın ⑤ Verimli kampanyalar için mevsimselliği ve özel günleri dikkate alın ⑥ Tasarımda görsel yoğunluktan kaçının ⑦ Çalışan, çalışmayan kampanya kurgularını ve geri dönüşleri inceleyin 15

16 Örnekler 16

17 Kampanya Kurgusu • Kampanya e-posta ile duyurulmuş, ankete katılarak kendilerine yönlendirilecek 2 soruyu eksiksiz cevaplayanlara promosyon kodu gönderilmiştir. – Bu sorularda amaç müşterilerin Tchibo’yu nereden duyduklarını analiz ederek, ne için Tchibo’yu ziyaret ettiklerinin tespit edilmesidir. 17

18 Kampanya Kurgusu • Ankete katılanlara 2 soru sorulmuştur • Soruları cevaplamak zorunludur • 2 soruyu da cevaplayanların e-posta adreslerine promosyon kodu gönderilmiştir • Anketi bitirenler kurumsal web sitesine yönlendirilmiştir – Sorular kısa ve çoktan seçmeli düzenlenmiştir – Her katılımcının en son verdiği cevaplar geçerli kabul edilmiştir 18

19 Sonuçlar • Anket sonuçları: – Detaylı sonuçlar ve analizler üretilmiştir. • Ayrıntılı E-posta kampanya geri dönüş raporları paylaşılmıştır. 19

20 Kampanya Kurgusu • Kampanyalarda geçerli indirimler ve ürünler e-posta içerisinde ayrıntılı olarak duyurulmuştur. – E-postayı alanlar ilgilendikleri kampanyaya katılmak için sadece o kampanyaya ait görsele tıklayarak kampanya ekranlarına ulaşmışlar ve bu ekranlar aracılığı ile ilgilendikleri ürüne ait kampanyaya kayıt yaptırmışlardır. 20

21 Kampanya Kurgusu • Kiralık datadan kampanyaya katılanlar da Kütahya Porselen listesine dahil olmuşlardır. – Kampanya linkine tıklayanlardan önce kişisel bilgilerindeki eksiklikleri gidermeleri istenmiş ve elektronik haberleşme için izin alınmıştır. Bu süreci aşanlar daha sonra kampanya kayıtlarını yapmışlardır. – Kampanya basit bir satın alma vaadi uygulamasadır. Nakit ödeme yoktur. 21

22 Kampanya Kurgusu • Mağaza Personeli kayıt yaptıranları gerçek zamanlı görmüş ve satışları takip etmiştir. – Ürün bazında her kayıt yaptıran web ekrandan takip edilebilmiştir. – Mağazaya gelip alışveriş yapanlar işlenmiş ve satışlar takip edilebilmiştir. – Satışın yanında yeni müşteri datası da kazanılmıştır. 22

23 Sonuçlar • İki ayrı datanın sonuçları aşağıdaki gibidir: 3.115 2.765 883 475 130 32.604 25.609 3.474 1.065 85 Toplam e-posta sayısı Hatasız e-posta sayısı Okuyan sayısı 100% 89% 28% 100% 78% 11% Kütahya Porselen DatasıKiralık Data Tıklayan sayısı 15%5% Satın alma vaadi sayısı 4%1% 23

24 Kampanya Kurgusu E-posta aracılığı ile web sitesine üye olanlara özel promosyon kodu gönderilmektedir. Türkçe içerikli bültende üye olanlara 20TL indirim kuponu verilmektedir. Yapılan çalışmalar her 2 internet kullanıcısından 1’inin benzer e-postaları açmak istediğini, her 3 okuyandan da 1’inin bu çevresi ile paylaşmayı tercih ettiğini göstermektedir. 24

25 Kampanya Kurgusu Web sitesine trafik yaratmak amacıyla linklerin tıklanması teşvik edilmektedir. Önceden belirlenmiş sırada linkleri tıklayan herbir tekil e-posta alıcısına tekil ücretsiz abonelik promosyon kodu gönderilmiştir. 11 kişiye promosyon kodu gönderilmiş, 8 kişi kullanıp abone olmuştur. 25

26 Kampanya Kurgusu Facebook üzerinden oynatılan bir oyun kurgusu ile sosyal medya ve e-posta kampanyası entegre kullanılmıştır. 8100 kişi ile başlanan oyunda katılımcı sayısı 17.024 kişiye ulaşmıştır. 26

27 Kampanya Kurgusu Dijital ortamda başlayan ve takip edilen bir macera, e- posta ile duyuruldu. Ali ve Ümit’in ünü sınırları aştı, yakında sevenleri ile buluşuyorlar. 27

28 E-Posta Kurgusu E-postanın dijital reklam pazarından da pay alabileceğine güzel bir örnek. Türkiye’nin en büyük anne- bebek kulübüne sahip Milupa’nın e-posta gönderimi üzerinden elde ettiği reklam geliri, gönderim masraflarını geçti. Kim demiş e-posta masraf merkezi diye? 28

29 E-Posta Kurgusu Anında satış kurgusuna destek olmak amacıyla toplu e-posta Call Center ile entegre edilmiştir. Aranmak isteyen kişilerin iletişim bilgileri telefonun ucundaki kişilere akratılmıştır. 29

30 Kampanyalar 30

31 • Demografik hedefleme – Lokasyon A’dan e-postasını açanlara özel içerik • Davranışsal hedefleme – Site’de Kategori A ürününü ziyaret edenlere özel içerik – İPhone veya BB’den okuyanlara farklı içerik • Sadakat kampanyaları – E-postasını okuyanlara X puan, FB’de paylaşanlara Y puan, arkadaşlarına yönlendirenlere Z puan • Hediye + promosyon – Herkese özel kod, sınırlı sayıda kod veya otomatik kod • Pazarlama + satış – Çağrı merkezi veya mağaza personeline otomatik yönlendirme • Anketler 31

32 • A kampanyası’ndaki X nolu gönderimi okumayanlara – X’i N gün sonra yeniden gönder, N+2 gün sonra yeniden gönder... – Y’yi N gün sonra gönder, Z’yi N+2 gün sonra gönder.... • A kampanyası’ndaki X nolu gönderimi okuyanlara, iletideki linkleri tıklayanlara – Y’yi N gün sonra gönder, Z’yi N+2 gün sonra gönder • Sadece iletisini okuyanlara – X’i gönder • Filtreleri kapayıp tüm listeye – X’i gönder • İletisini hiç okumamışlara – X’i gönder 32

33 Web sitesinden özel içerik Siteyi ziyaret edince en son ilgilenilen üründe olan yeni kampanya duyurusu Bebeğinize özel ürün miksi Reklam geliri Bebeğinizin resmi 33

34 34

35 35


"Toplu E-posta Mart 10, 2013 Eğitim: E-Posta Teknolojisi, Reklam Kanalı Olarak Yeri, İçerik, Mesaj, Niçin E-Posta?, Yanlış Bilinenler, Gelecek, Biz? 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları