Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

E-Ticaret (İlk adımlar) Sunu İçerik Kaynağı: Cumming, T. (2004). Büyük Ticaret,.ISBN: 975-8651-49-8, Elips Kitap,Ankara. Kuşçu, H. (2010) Elektronik.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "E-Ticaret (İlk adımlar) Sunu İçerik Kaynağı: Cumming, T. (2004). Büyük Ticaret,.ISBN: 975-8651-49-8, Elips Kitap,Ankara. Kuşçu, H. (2010) Elektronik."— Sunum transkripti:

1 E-Ticaret (İlk adımlar) Sunu İçerik Kaynağı: Cumming, T. (2004). Büyük Ticaret,.ISBN: , Elips Kitap,Ankara. Kuşçu, H. (2010) Elektronik Ticaret Ders Notu İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi, İhracatta İnternet Zamanı:1 Raporu, Ankara. Yrd.Doç.Dr. Cihad DEMİRLİ

2 Tartışma… Ağlarla yapılabilecek iş ve ticaret aktiviteleri

3 İş ve ticaret aktiviteleri  Mal ve hizmetlerin elektronik alışverişi  Üretim planlaması yapma / zinciri oluşturma  Tanıtım, reklam ve bilgilendirme  Sipariş verme  Anlaşma/sözleşme yapma  Elektronik banka işlemleri ve fon transferi  Gümrükleme  Elektronik ortamda üretim izleme

4 İş ve ticaret aktiviteleri  Elektronik ortamda sevkiyat izleme  Ortak tasarım geliştirme ve mühendislik  Elektronik ortamda kamu alımları  Elektronik para ile ilgili işlemler  Elektronik hisse alışverişi ve borsa  Ticari kayıtların tutulması ve izlenmesi  Doğrudan tüketiciye pazarlama

5 İş ve ticaret aktiviteleri  Sayısal imza, elektronik noter gibi güvenilir üçüncü taraf işlemleri  Sayısal içeriğin anında dağıtımı  Anında bilgi oluşturma ve aktarma  Elektronik ortamda vergilendirme  Fikri, sınai ve ticari mülkiyet haklarının korunması ve transferi

6 Çalışma sistemi (örnek yaklaşım) Kaynak: Kuşçu, H. (2010) Elektronik Ticaret Ders Notu

7 Taraflar Alıcılar Satıcılar Üretici/imalatçılar Komisyoncular Sigorta şirketleri Nakliye şirketleri Özel sektör bilgi teknolojileri Sivil toplum örgütleri Üniversiteler Onay kurumları Elektronik noter Dış Ticaret Müsteşarlığı Gümrük Müsteşarlığı Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Diğer kamu kurum ve kuruluşları

8 Ödeme araçları Yaygın olarak kullanılan üç yöntem; Kredi kartı (SSL ve SET protokolleri) Elektronik Para (CyberCash, / DigiCash, Elektronik Çek (www.echeck.org)

9 İnternet için temel gereksinimler Ticarette İnternete çıkmak için temel gereksinimler? • Web sitesi • E-posta • Güvenlik sertifikası • Online katalog ve alışveriş sepeti • Kredi kartı anlaşması (banka) • Kredi kartı yetkili servisi (internet bankasından) • Mal ve hizmetin dağıtım mekanizması

10 E-Ticaret için uygunluk • Ürün/hizmet uygunluğu – Bilgisayara indirebilirlik – Kataloglanabilme – Teslimat kolaylığı • İşletmenin uygunluğu – Çalışma tarzı – Müşteri hizmetleri – Günlük işleyiş – Tedarik süresi – Müşteri takibi – Rakipler • Yönetici ekibin uygunluğu

11 Tavsiye Yönetici ekip • Üretim ya da ürün odaklı değil müşteri odaklı olma • Değişime karşı esnek ve hoş karşılama • Performans analizinde tarafsız ve dürüst olma • Hızlı karar verme • Kararlı olma (özellikle de başarısız dönemlerde) • Uygulamanın kontrolünde hızlı karar verme • Fikirler konusunda eğlenceli olma • İnternetin gözü ve kulağı olan genç çalışanlara güvenme

12 Bir analiz Rakip analizi ve mevcut durum tespiti için değer belirlemede basit bir formül önerisi TasarımxİşlevsellikxSeçeneklerxKalitexFiyat=Değer

13 Bir analiz Tasarım Fotoğraf Renkler Alan duygusu Yerleşim Tutarlılık Navigasyon Diğer grafik elemanlar (çizgiler, butonlar, ikonlar vd.)

14 Bir analiz İşlevsellik Katalog Alışveriş sepeti Kontrol ve ödeme planı Müşteri profili oluşturma Arama işlevi Arkadaşına gönder Test, yarışma, eğlencelik Kişiselleştirme (benim alanım, beğendiklerim vb.)

15 Bir analiz Katalog seçenekleri Katalogtaki ürün sayısı Ürün resimleri Ürün tanımlamaları ve teknik ayrıntılar Ürün için diğer seçenekler (renk, beden, ağırlık vb.) Ürünlerin bulunabilirliği Ürün teslimatı

16 Bir analiz Ürün/hizmet kalitesi Ürün ya da hizmetiniz müşteride en azından %10’luk bir fark yaratıyor mu? Ürün ya da hizmetiniz rakiplerinizden en azından %10 daha iyi mi? Müşterilerin %10’dan fazlası arayıp/mesaj atıp teşekkür ediyor mu? Ürün ve hizmetin yarattığı yararlar nelerdir? Bu yararla en az %10 nasıl artırılabilir?

17 Bir analiz Fiyat Fiyatlandırma politikası.. Ayrıntılı mali analiz (artırma veya azaltma sürecinde) Değişiklik yansımaları (mali bilançoda, müşteride,…)

18 Tartışma… Ürün mü satıyoruz yarar mı?

19 Dijital paketleme Geleneksel ürün ya da hizmeti dijital hale getirme Sadece bir tanıtım değil…

20 Dijital paketleme (örnek 1) Bilezik için dijital paketleme (Greg’in dükkanı): • Bileziklerin 3 farklı boyda fotoğrafı (küçük, normal ve büyük görünüm) • Aynı bileziğin farklı gömlek kollarında görünüşü • Bilezikler için şiirsel tasarım yazıları • Tasarım ve üretim sürecinin ayrıntılı anlatımı (isteyenler için) • Ürünün yanında ücretsiz nazarlık, nişan, harf kolye (ürün fiyatına dahil edilmiş) • 24 saat sevkiyat • Tartışma grubuna bileziğin romantik etkisini anlatan yaratıcı bir yazı gönderene %10 indirim

21 Dijital paketleme (örnek 2) Ofis temizlik hizmeti dijital paketleme (Hamish’in dükkanı/Glasgow): • Müşterilerin binanın katlarını ve metrekaresini girerek cam temizleme ve ofis temizleme fiyatını tahmini olarak bulabilecekleri bir hesap makinesi • Ziyaretçilerin Glasgow manzarasını görebilmeleri için bir sepet dolusu cam temizleyicisini (zahmetli biçimde) belirli bir yükseklikte tutmaya çalıştıkları “bu camı temizle” oyunu • Üç aylık deneme siparişi verilebilen basit bir form • İnternet üzerinden sipariş veren ve hesaplarını sürdüren müşterilere %10 indirim • Cam temizliği talep edenlere ofis temizliğini de öneren çapraz satış yöntemi • Verilen hizmetin basit açıklaması (isteyenlere ayrıntılı izah) • Her iş sonrası yapılanların raporlaştırılması (görsel öğelerle desteklenmiş)

22 Pazarlamada Uzman Önerileri • İnternet pazarlamacılığının %90 ürün, %10 algılamadır • E-müşterileriniz satış ekibinizdir • Müşteriler, fayda ve kanıt satın alır • Rekabete hazır olun • İnternet işlerinin geri dönüşleri uzun vadelidir • İş ortaklarınız da satış ekibinizdir • Pazarlama sadece satış bölümünün değil tüm şirketin meselesidir

23 Pazarlamada Uzman Önerileri • E-Ticareti yönetim ekibi yürütür • Başarı ve başarısızlığın ikisi de gereklidir • Departmanlar yerine esnek ekipler • Ürünün ömrü düşündüğünüzden kısadır • Hız öldürmez • Önbildirim ve geribildirim kar demektir • İstatistikleri sadece değerlendirmek yerine yorumlayın • Pareto’nun 80/20 Prensibi • Ürün/tanıtım/fiyat/dağıtım başlığına odaklanın

24 devam edecek…


"E-Ticaret (İlk adımlar) Sunu İçerik Kaynağı: Cumming, T. (2004). Büyük Ticaret,.ISBN: 975-8651-49-8, Elips Kitap,Ankara. Kuşçu, H. (2010) Elektronik." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları