Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom."— Sunum transkripti:

1 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom Research The knowledge you need to make successful business decisions

2 GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye GfK. Growth from Knowledge Marka Cazibesinin Tüketici Davranışlarındaki Boyutunun Ölçümü GfK BPI ® 3 EKİM 2005

3 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 3 Metodoloji ve Örnek Yapısı 328 Tüketici ile hanelerde yüzyüze görüşme Kent nüfusu temsili kapsam: 6 il AB, C1, C2, D SES dahil, 18-64 yaşlarında kadınlar ve erkekler Kategoriler ve markalar her bireyde dönüşümlü soruldu. İstanbul İzmir Bursa Samsun Ankara Adana

4 GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye Marka kararını etkileyen faktörler 1

5 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 5 Tüketicilerin marka kararlarını etkileyen faktörler n:328

6 GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye “Süpermarka” ile ilgili algılar ve tutumlar 2

7 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 7 Tüketicilerin “Süpermarka” algıları Süpermarka EN ÜST KALİTE demektir... Ambalajı güzeldir, içindekinin kaliteli olması gerekir... Kalite yönünden üstün, görüntüsü üstün... Sağlam, büyük bir marka olduğunu, iyi bir marka olduğunu düşünürüm... Reklamını iyi yapan, kaliteli, göze hoş görünen... EN İYİ demektir

8 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 8 logosunun markaya katkısı TSE damgasını almış, herkesin kullandığı, tüketici ödülünü almış marka... Dikkatimi çeker, nedir, farkı ne diye mutlaka bakarım... Yeni bir ürün diye düşünürüm, ya da var olan markanın yenilendiğini... Kalite yönünden üstün, görüntüsü üstün... Markanın sağlamlığını, kalitesini, dayanıklılığını anlatır, daha iyi olduğunu düşünür ve alırım. Demek ki çok kaliteli diye düşündürür...

9 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 9 n:328 Tüketicilerin “Süpermarka” algıları

10 GfK TürkiyeCustom Research 3 Ekim 2005 Super Brands 2005-Türkiye GfK BPI ® ile Marka Cazibesinin Ölçümü 3

11 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 11 TARGET ® POSITIONING SÜRECİ TARGET ® POSITIONING modülleri ne sağlar? Gelecekte başarı vaad eden konumlandırma alanlarının belirlenmesi Markanın rekabet ortamında konumunun analiziMarka gücünün (cazibesinin) Brand Potential Index (BPI ® ) ile ölçümü Marka cazibesini artırmaya yarayacak başarı faktörlerinin (Key Driver) belirlenmesi Positioning Creator Uzman görüşleri Değerlendirme TARGET ® POSITIONING Modülleri Positioning Radar Hedef kitle/ uzman görüşleri Kalitatif araştırma Tanı Yönetme • •Tüketicilerin motivasyonel yapısının anlaşılması • •Firmaların bakış açısından konumlandırma seçeneklerinin kavramlaştırılması Kantitatif araştırma

12 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 12 Marka cazibesinin ölçümü Brand Potential Index (GfK BPI ® ) Marka Bağlılığı Satınalma İsteği Yüksek fiyatta kabul Markanın sempatisi Eşsiz bulma Markayla özdeşleşme Tavsiye etmeye heves Markanın bilinirliği Kalite Markaya Güven

13 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 13 Marka cazibesinin ölçümü Marka Bilinirlikleri %100 %99 %98 %96 %95 %99 Ortalama bilinirlik oranı %70 Türkiye’nin 89 Süpermarkasının üçte ikisi (55 marka) en az bu bilinirlik oranına sahiptir.

14 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 14 87,1 86,4 85,2 84,9 84,2 83 82,9 82,8 80,6 80,4 80,2 80 79,9 Marka cazibesinin ölçümü Brand Potential Index GfK BPI ® Süpermarkaların GfK BPI® ortalaması 71. Türkiye’nin 89 Süpermarkasının üçte ikisi (54 marka) en az bu ortalama endekse ulaşmıştır.

15 3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 15 Bilinirlik ve GfK BPI ® açılarından en yüksek değerlere ulaşan Süpermarkalar Bilinirlik %99 BPI 87 Bilinirlik %99 BPI 85 Bilinirlik %99 BPI 84 Bilinirlik %100 BPI 83 Bilinirlik %98 BPI 80


"3 Ekim 2005 GfK TürkiyeCustom ResearchSuper Brands 2005-Türkiye 1 G r o w t h f r o m K n o w l e d g eG r o w t h f r o m K n o w l e d g e GfK Custom." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları