Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Sınavda yapamadığım soruları, evde daha rahat yapıyorum.  Olumsuz soru köklerini olumlu; olumlu soru köklerini de olumsuz anlıyorum.  Sınavlarda süreyi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Sınavda yapamadığım soruları, evde daha rahat yapıyorum.  Olumsuz soru köklerini olumlu; olumlu soru köklerini de olumsuz anlıyorum.  Sınavlarda süreyi."— Sunum transkripti:

1

2  Sınavda yapamadığım soruları, evde daha rahat yapıyorum.  Olumsuz soru köklerini olumlu; olumlu soru köklerini de olumsuz anlıyorum.  Sınavlarda süreyi bir türlü yetiştiremiyorum.  Sorularla inatlaşıyorum, çözemezsem rahatsız oluyorum ve bu yüzden bir soruyu çözmeden diğer soruya geçemiyorum.

3  Uzun sorulara karşı hep ön yargım var, zor olduğunu düşünüyorum. Ve bu yüzden paragraf tarzı soruları genelde yanlış yapıyorum.  İlk doğru gördüğüm seçeneği hemen işaretliyorum, bu yüzden yanlışım çok çıkıyor.  Sınav anında hep sınav sonrasını düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.  Zor bir soruyla karşılaştığımda başka bir teste geçiyorum, o zaman da dikkatim çok dağılıyor.

4 Bu cümlelerden en az birkaç tanesini söylediğinizi düşünüyorum. Uzun bir maratonun ilk virajında bulunmaktayız. Yorulduk, terledik ve son tura geldik. Şimdi zaman ektiğimizi biçme zamanı. Şu bir gerçektir ki sınava hazırlanmak kadar önemli olan diğer bir husus ta bunu somut olarak yansıtmaktır. Yani bildiklerimizi dökmeliyiz artık. Bunun için bu son günlerde uygulayacağımız bazı taktikler ve teknikler işimizi kolaylaştıracaktır.,

5  BAŞARININ KAPISINI AÇAN 4 ANAHTAR  1. BİLGİ  2. YORUM  3. HIZ  4. DİKKAT

6 Bilgi birikimi ve yorumlama gücü iyi olan bir öğrenci zamanını doğru kullanmada sıkıntı yaşıyorsa sınavda başarılı olamayacaktır. Ya da dikkat düzeyi yüksek olan ve zamanını iyi kullanabilen bir öğrenci konu hakimiyetine sahip değilse yine aynı sıkıntıyı yaşayacaktır. Dolayısıyla bu maddelerin her biri diğerine bağlıdır. Biri, diğeri olmayınca eksiktir. Bilgi, yorum, dikkat ve hızı geliştirme adına bu son günlerin önemi vardır

7 KALAN GÜNLERDE NASIL DEĞERLENDİRELİM?

8  Bol bol konu tekrarları yapın, önceki aylarda çalışmış olduğunuz konularla ilgili testler çözüp, ne durumda olduğunuz görün.  Bol deneme sınavı çözün, deneme sınavlarıyla pratik yapmış ve eksikleriniz varsa tespit etmiş olacaksınız.

9  Deneme sınavlarında yapılan yanlışlara göre çalışmalarınızı yönlendirin, yani daha çok hangi konularda ve hangi soru tarzlarında yanlış yapıyorsanız ona göre çalışın. Bu dönemde nokta atışı yapmanız lazım. Çalışmalarınız eksiklerinize göre olmalıdır.  Denemelerdeki sınav stratejinizi iyice netleştirin, sınava hangi testten başlıyorsunuz, hangi testi ortalama ne kadar sürede bitiriyorsunuz, bu durumun netleşmesi gerekmektedir

10  Geçmiş yılların sınav sorularını çözün. Önceki yıllarda sorulmuş sorular, bu yıl çıkacak soruların habercisidir. Hangi konulardan ne tip sorular sorulduğunu bilmeniz size fayda sağlayacaktır.

11  Küçük kağıtlara notlar almayı alışkanlık haline getirin. Unuttuğunuz bir formül, hatırlamakta zorlandığınız bir tanım ya da sürekli karıştırdığınız bir anlaşma maddeleri olabilir. Bunları küçük kağıtlara not alırsanız; serviste, okulda, yolda ve hatta yatarken bile bakma şansınız olacaktır.

12  Farklı kaynaklardan bol soru çözerek farklı soru tiplerini görmeye çalışın.  Beslenmenize ve uyku düzeninize önem verin.  İşe olumlu bakın, olumlu düşünün ( olumsuz fikre kapılmayın, kendinize güveniniz tam olsun ).

13  Son dönemin kritik önemi vardır. Bu zamana kadar ki çalışmalarınız ne olursa olsun bu son hamle çok önemlidir. Son adımınızı istekle ve var gücünüzle atın.  Son günlerde çalışma temponuzu düşürmemek için zamanınızı verimli kullanın.

14 TEST VE DENEME ÇÖZERKEN DİKKAT

15  Soruda yer alan önemli kelimelerin altını mutlaka çizin.  Önce soru kökünü daha sonra paragrafı okuyun.  Bütün şıkları okumadan doğru olduğuna inandığınız şıkkı işaretlemeyin. Çünkü bazı sorular sizden en doğru cevabı bulmanızı ister (daha çok, en çok, en yakın, en doğru… gibi ifadelere dikkat edin).

16  Yanlış olduğuna kesin emin olmadıkça, ilk tahminde bulunduğunuz cevabınızı değiştirmeyin. İşaretlediğimiz bir cevabı değiştirdiğimizde genelde “keşke değiştirmeseydim” deriz.  Geriye döndüğünüzde doğruluğundan emin olmadığınız sorulara bakın, emin olarak yaptığınız sorulara tekrar bakmayın. Bu hem zaman kaybıdır, hem de doğruyu silip yanlışı bulma ihtimaliniz doğar.

17  Çözemediğiniz soruları düşünerek stres yapmayın.  Sözel sorularda da kalem kullanın ve elediğiniz şıkları işaretleyin, hem sınav anında işinizi kolaylaştıracak hem de zaman kazanmanızı sağlayacaktır.  Soruları çözerken kesinlikle kendi mantığınıza göre çözmeyin, sorudan isteneni verin.

18  Bazı soruların çok kolay olduğunu göreceksiniz ve “acaba bu soruda bir şey mi var” diye soracaksınız kendi kendinize. Kesinlikle şüpheye kapılmayın, çok kolay denilecek bir çok soru ile karşılaşacaksınız.  Sınavlarda testler arasında saniyelik dinlenmeler yapabilirsiniz. Başka bir alana geçmeden önce biraz gözlerinizi kapatıp dinlenin. Bunu zaman kaybı olarak görmeyin. Bunu yaptığınızda rahatladığınızı hissedeceksiniz.

19 SINAVA NEREDEN BAŞLAMALIYIM?

20  KİTAPÇIĞIN BAŞINDAN  EN ÇOK PUAN KAZANDIRAN DERSTEN  EN İYİ OLDUĞUNUZ DERSTEN  EN KOLAY DERSTEN  EN ZOR DERSTEN

21  Sevgili öğrenciler sınava nereden başlamalıyız? Aslına bakarsanız buna verilecek cevap değişebilir; bu konuda öğrencilerin fikirleri çok farklı olabilmektedir. Benim bu konudaki tavsiyem bir tarzınızın olmasıdır. Sınavlarda alanınıza göre de başlayabilirsiniz en iyi olduğunuzu düşündüğünüz testten de başlayabilirsiniz. Ama uzak durmanızı istediğim tek şey her denemede farklı bir yol izlemenizdir.

22 CEVAPLARIMI OPTİĞE NE ZAMAN KODLANMALIYIM?

23  HEMEN ANINDA  SAYFA BİTTİKTEN SONRA  TEST BİTTİKTEN SONRA  SINAVIN SONUNDA

24  Konulara çalışmak ve soruları çözmek kadar önemlidir kodlama yapabilmek. Her yıl sınava giren öğrencilerin hatırı sayılır bir kısmı kodlama yanlışı yüzünden sınavı kazanamamaktadır. Bu da bize gösteriyor ki doğru kodlama yapabilmek önemlidir. Bu konuda yapılacak en büyük hata sınavın sonunda kodlama yapmaktır.

25  Sınavın bitmesine dakika kaldığını düşünün ve daha kodlama yapmadınız, bakmanız gereken sorular da var. Bu durumda hangisini seçeceksiniz? Optik kodlama mı yapacaksınız, şüphede kalan sorularınıza mı bakacaksınız yoksa genel bir kontrol mu yapacaksınız? İşte bu durum her şeyin arap saçına döndüğünün resmidir.

26  Bu talihsiz sahneyi yaşamamak için kesinlikle optiğe kodlamayı sınavın sonuna bırakmayın. Her sorudan sonra kodlayabilirsiniz, her testten sonra da kodlayabilirsiniz, her sayfadan sonra da kodlayabilirsiniz, hatta her 5-10 soruda bir kodlama da yapabilirsiniz ama kesinlikle sınavın sonuna bırakmayın.

27 DİNLEDİĞİNİZ İÇİ N TEŞEKKÜRLER  ÖZEL ÖZGE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ Keziban ÜRNEZ


" Sınavda yapamadığım soruları, evde daha rahat yapıyorum.  Olumsuz soru köklerini olumlu; olumlu soru köklerini de olumsuz anlıyorum.  Sınavlarda süreyi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları