Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi."— Sunum transkripti:

1 Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi

2 Modüler Öğrenme • Belirlenmiş olan öğretim amaçları etrafında kendi içinde anlamlı bir bütün teşkil eden öğrenme birimlerine dayalı öğrenme. • Farklı seviyelerde öğrenme özelliği gösteren bireylere farklı çalışma akışlarıyla sunulan bir dizi öğrenme modülü bu tür öğrenmenin temelini oluşturmaktadır.

3 Modüler Öğrenme • Modüler öğrenme dijital teknoloji sayesinde etkin ve kolay uygulanabilir hale dönüştürülebilmektedir.

4 Gruplara ayrılarak aşağıdaki sorulara çözüm aradık  Modüler öğrenme nasıl geliştirilebilir?  Modüler öğrenme (Çevrimiçi, mobil, yoğun, yerel) nasıl yapılmalıdır?  Fatih Projesinde bunun yeri nedir?  Standart eğitim vermeye bir çözüm müdür?  Öğretmenlerin buradaki rolü nasıl olacaktır?

5

6 Grup Liderleri ve Raportörler • 1. Grup Lider:Elif Yılmaz • Raportör: Serkan Güney • 2. Grup Lider:Mehmet Göral • Raportör: Başak Başman • 3. Grup Lider: Vedat Çapan • Raportör: Kemal Gültekin • 4. Grup Lider: Adnan Dölekoğlu • Raportör: Aslı Akı • 5. Grup Lider: Özlem Uraz • Raportör: Birgül Türkoğlu

7 Modüler öğrenme nasıl geliştirilebilir? • Neden modüler sistem seçelim? • Özellikleri ne olmalıdır? • Sistem içinde yeri ne olmalıdır?

8 Modüler Öğrenme Nasıl Geliştirilebilir? • Hedef davranışlar artık kazanım olarak adlandırılıyor, modüler eğitimdeki her modül alt kazanım olarak değerlendirilmelidir. • Bu alt kazanımlar bir seri öğrenciye hitap ediyor, seviye farkları • Parçala>Analiz>Sentez • 4 duvarın ötesine geçiliyor

9 • Bireyselleştirilmiş eğitim ya da genel eğitimin özelleştirilmesi • Sadece bilişssel beceri değil duygusal özellikler de ölçülebilir hale getirilmelidir • Sonuç ve süreç odaklı olup birden fazla değişik ölçüm programlarıyla öğrencilerin ilerlemesi gözlemlenmeli • Fırsat eşitliği

10 Modüler öğrenme nasıl yapılmalıdır? • Çevrimiçi, • mobil, • yoğun, • Yerel nasıl olabilir? – Standart içerik üzerine neler katılmalı? – Oyunlar mı olsun? – Değerlendirme nasıl olmalı?

11 Modüler öğrenme nasıl yapılmalıdır? • Öğrenmenin kişiselleştirilmesi sağlanmalıdır • Öğretmenin önderliği olmalı • Öğrencilerin kendi uğraş ve ilgilerine yönelik olmalı • Süreç değerlendirilmeli • Oyun tasarlamak gibi etkinliklerle desteklenmeli • Grup çalışmaları da modüler öğrenmeye örnek olabilir. • Farklı öğrenmelere farklı değerlendirmeler yapılabilir.

12 Fatih Projesinde Modüler Öğrenmenin Yeri nasıl olmalıdır? • Fatih projesi bireysel öğrenmeyi destekliyor mu? • Esnek öğrenme sistemleri geliştirilebilir mi? • Öğrenme seviyesine göre modüller nasıl organize edilebilir?

13 • Mevcut sistemden çok farklı • Uygulama ve belirtilen de farklı • Uygulanabilirse bireysel öğrenmeyi destekliyor • Esnek öğrenme sistemi geliştirilmeli • Kitapların hepsi z kitap olmalı ama yeterli değil ek kaynaklar da olmalı • Öğrenme seviyesine göre modüller zümreler arası eşgüdüm ile organize edilmiş bir sistemle mümkün

14 Modüler öğrenme standart eğitim vermeye bir çözüm müdür? • Standart eğitimin özellikleri nelerdir? • Modüler eğitim nasıl olmalıdır?

15 Standart Eğitim vermeye bir çözüm mü? • Standart eğitim öğretmen merkezli ve öğrencilerin klasik olarak değerlendirildiği bir sistemdir. Öğrenci farklılaşması yok genel olarak başarıl/başarısız değerlendirmesi var • Modülerin de kendi içinde her öğrencinin alması geken öğrenmelerin bir alt limiti olmalı • Fakat bir üst limit kısıtlaması olmamalı • Öğretmen yönlendirici olmalı ve öğretmenle birlikte ikili öğrenme olmalı • Başlangıç çağı ilkokul olarak önerildi

16 Modüler Öğrenmede Öğretmenlerin Rolü • Mentör? • İzleyici? • Danışman? • Betimleyici? •

17 Modüler Öğrenmede Öğretmenin rolü • Öğretmen yol gösterici olmalı • Öğretmenin genel olarak hiç bir konuda öğrencinin gerisinde kalması durumu olmamalı • Sistemin gelişebilmesi için öğretmen eğitimi ve gelişimi esas alınmalı • Sistemin benimsenebilmesi için gönüllülük şart • İlk ölçme>Gruplama>Uygulama>Son ölçme şeklinde bir süreç izlenmeli • Süreç içinde rubriklerle öğrenme ölçülebilir • Öğretim portalleri geliştirmek önerilebilir • Öğrencilerin çalışmaya alışması gerek

18 Teknolojiye gerçekten ihtiyaç var mı? • Teknoloji amaç değil araç • Fırsat eşitliği açısından evet

19 • Teşekkürler • • Facebook: Gonca Telli •


"Dijital Teknolojiyle Modüler Öğrenme Prof. Dr. Gonca Telli Yamamoto Okan Üniversitesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları