Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım 2006 -

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım 2006 -"— Sunum transkripti:

1 Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım

2 Copyright 2006 Thomson Corporation  Aşağıda ihtiyaçlar doğrultusunda oluşturulmasında zorluklar yaşanan ve dengeleyici olması gereken sürekli bir çabadır:  Kurumsal Akademik Programlara Destek Olma  Fakülte İhtiyaçları, Önerileri, ve Talepleri  Bütçe Olanakları  Elektronik kütüphane hizmetlerindeki gelişmeler, kütüphanecinin sorumluluklarını arttırır iken koleksiyon geliştirmede önemli kolaylıklar sağlamaktadır. –  Kullanım İstatistikleri – çoğunlukla süreli yayın sağlayan elektronik yayıncıların sağladığı belirli bir derginin kullanım potansiyelini rapor eder veriler. Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirme

3 Copyright 2006 Thomson Corporation Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirme E-Dergi Kullanım İstatistiklerinin Yarattığı Olanaklar İle... Dergilerin kurumunuz için değerli olup olmadığını tespit edilmesi ile koleksiyon geliştirme sürecinde doğru karar vermenizi sağlayacak olanaklar, sadece kulanım istatistikleri ile kalmayıp daha kapsamlı çerçevede ele alınmalıdır.  Dergi abonelik kararlarınız ile ilgili olan bütün bilgileri basit biçimde toplayın. Ne kadar çok toplarsanız o kadar avantaj sağlarsınız.  Asıl önemlisi, bütün bu anahtar bilgileri tek bir kanalda anlamlı sonuçlar oluşturacak biçimde derlenmesi ve sunulmasıdır.

4 Copyright 2006 Thomson Corporation Journal Use Reports (JUR) – Bulmacanın birleştirilmiş bütün parçaları. Karar verme sürecinde temel öneme sahip bilgi desteği. Derginin Kullanım Düzeyi Dergi Etki Değeri İlgili dergi ile kurumunuzun yayın aktivite düzeyi Anahtar Faktörler Kendi alanlarında hangi dergiler en etkilileri? Bütün düzeylerdeki araştırmalarınıza ve akademik çalışmalarınıza öncelikli desteği sağlamak için ilgili alanlarda en önemli düzeylerde etki yaratmış dergileri sunmak kritik bir hizmettir. Hangi dergilerde kurum yazarlarınız daha çok yayın çıkarıyor? Ve hangi dergileri yayıncılık faaliyetlerinde daha çok kullanıyorlar? Bu sorulara cevap olacak kesin bilgiler, karar verme sürecinizde size tam bir kanıt olur. Hangi dergiler kurumunuz bünyesindeki kullanıcılar tarafından daha çok kullanılmaktadır? Seçilmesi gereken dergilere dair temel ve vazgeçilemez bilgidir.

5 Copyright 2006 Thomson Corporation Dergi Etki Değeri Which journals are the most influential in their fields? In order to provide superior support of research and scholarly pursuit at all levels, access to the journals deemed most important by the world’s scholarly communities within each discipline is critical. JCR kapsamında sunulan bilgi, uzun yıllardır koleksiyon geliştirme çalışmaları için kullanılmaktadır. Etki değeri (Impact Factor) bu çalışmalarda önemli bir değere sahip istatistiki bilgidir. JCR – Otorite, Karşılaştırmalı, ve Tarafsız Journal Citation Reports (JCR) dergilerin önem ve etki değerlerini istatistiki veriler ile objektif ve sistematik biçimde ölçen, uluslar arası düzeyde saygın bilimsel otoritedir. Journal Use Reports (JUR) – Bulmacanın birleştirilmiş bütün parçaları. Karar verme sürecinde temel öneme sahip bilgi desteği.

6 Copyright 2006 Thomson Corporation İlgili dergi ile kurumunuzun yayın aktivite düzeyi Bu dergide kurumunuz bünyesindeki araştırmacılar tarafından yayınlanan kayıtların hepsini detayları ile görüntüleyebilirsiniz. JUR’daki çoklu adres profil tanımlama özelliği, farklı girişi muhtemel adreslemelerin kurumunuz adına tanımlanması olanağını sağlamaktadır. Fakat çok yüksek oranda “Yayın Aktiviteniz” var…. Journal Use Reports (JUR) – Bulmacanın birleştirilmiş bütün parçaları. Karar verme sürecinde temel öneme sahip bilgi desteği.

7 Copyright 2006 Thomson Corporation Bu dergideki bütün kayıtları WoS’taki biçimi ile görüntüleyip detaylara ulaşabilirsiniz. Yaptığı atıflar, aldığı atıflar, ve yazara ait WoS’taki diğer yayınlar….. Kurum yayın aktiviteniz: karşılaştırmalı görüntüleme “Sort” fonksiyonu hızlı biçimde en çok yayın aktivitesi geliştirilmiş olduğunuz dergileri sıralar.

8 Copyright 2006 Thomson Corporation Hangi dergiler kurum araştırmacılarınızın yayıncılık faaliyetlerini sırtlıyor? Cited Journals – Citing Year Table -- Yayın aktivitenizin olduğu dergilerdeki makalelerinizin yıllara göre hangi dergilere ne oranda atıf verdiğini gösterir. Araştırmacılarınızın çalışmaları süresince en çok faydalandıkları kaynakları tespit edersiniz. Kurumsal Yayın Aktivitesi

9 Copyright 2006 Thomson Corporation Cited Journals – Cited Year Table -- Yayın aktivitenizin olduğu dergilerdeki makalelerinizin yıllara göre almış oldukları atıfları gösterir. Tespit ettiğiniz dergilerdeki makalelerinizin etki değerlerini bu bilgiler ile ölçebilirsiniz. Kurumsal Yayın Aktivitesi Hangi dergiler kurum araştırmacılarınızın yayıncılık faaliyetlerini sırtlıyor?

10 Copyright 2006 Thomson Corporation Derginin Kullanım Düzeyi Bu dergideki içeriğe kurum kullanıcılarınız tarafından ne kadar erişildiği bilgisi sunulur. Journal Use Reports (JUR) – Bulmacanın birleştirilmiş bütün parçaları. Karar verme sürecinde temel öneme sahip bilgi desteği.

11 11 Kurumsal Yayıncılık Aktivitesi: Karşılaştırma

12 Copyright 2006 Thomson Corporation Journal Use Reports (JUR) – Bulmacanın birleştirilmiş bütün parçaları. Karar verme sürecinde temel öneme sahip bilgi desteği. Derginin Kullanım Düzeyi Dergi Etki Değeri İlgili dergi ile kurumunuzun yayın aktivite düzeyi Anahtar Faktörler

13 Copyright 2006 Thomson Corporation ISI Web of Knowledge: Yenilikler ile Sürekli Kaynaklarımız sürekli olarak mükemmelleştirilmektedir. Journal Use Reports Dergi Koleksiyonu Geliştirmede Güçlü Karar Destek Sistemi Teşekkürler! Jeff Clovis Director, Customer Education & Sales Support Americas, Europe, Middle East & Africa Thomson Scientific


"Journal Use Reports Süreli Yayın Koleksiyonu Geliştirmenizde Güçlü Karar Destek Hizmeti - Kasım 2006 -" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları