Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

THOMSON SCIENTIFIC Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "THOMSON SCIENTIFIC Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -"— Sunum transkripti:

1 THOMSON SCIENTIFIC Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -

2 Copyright 2006 Thomson Corporation 2 2 Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları Web of Science Makale düzey verisi. Dergi A Dergi B Dergi C Dergi düzey verisi. Dergi Atıf Raporları Web of Science Thomson Scientific dergi makaleleri için bibliyografik bilgi ve atıf referansları elde eder. Bu veriler dergilerin değerlendirilmesi için işlenirler. - Dergi istatistikleri derginin etkisini ölçmeye, eğilimleri tanımlamaya, dergiyi karakterize ve kategorize etmeye sistematik ve objektif bir yol sağlar.

3 Copyright 2006 Thomson Corporation 3 3 JCR kullanıcıları kimlerdir ? Kütüphaneciler – dergi arşivleme ve aboneliklerini sürme konularında karar vermeye yardımcı. Yazarlar – disiplinlerindeki hangi dergilerin yayınlandığına ve alanlarındaki lider dergileri tanımalarına yardımcı Bilgi Analistleri - eğilimleri izleme; bilimsel iletişimin sosyolojisini, disiplinler arası atıf modellerini tespitte yardımcı. Yayıncılar & Editörler – kendi dergilerinin etkisini ve rakip dergilerle karşılaştırmada yardımcı. Herkes – ilgilenilen bir dergiyi ölçmede yardımcı.

4 Copyright 2006 Thomson Corporation 4 4 Temel Bilim Yayınları: 6,100 dergi Sosyal Bilimler Yayınları: 1,800 dergi Dergileri tek tek, grup halinde ya da hepsini izleme

5 Copyright 2006 Thomson Corporation 5 5 Journal Citation Reports dergiler için konu kategorisi ve bütün olarak her bir kategori için atıf istatistikleri bilgileri sağlar.

6 Copyright 2006 Thomson Corporation 6 6 Örnek : “Environmental Sciences” Etki Faktörü ile sıralanmış Her bir başlık için anahtar kelime bilgileri ve düzey sırası sağlanır.

7 Copyright 2006 Thomson Corporation 7 7 Sıralama kolayca değiştirilebilir. Dergi kayıtları kaydetme veya yazdırmak için işaretlenebilir. Örnek : “Environmental Sciences” Etki Faktörü ile sıralanmış

8 Copyright 2006 Thomson Corporation 8 8 Tam dergi kaydı için başlığa tıklayın Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. Sunulan dergi için yayın bilgileri Bu dergi kategorisi için Dergi Özet Listesi’ne link JCR Dergi Kategorisinin bir tanımlaması için Scope Note link

9 Copyright 2006 Thomson Corporation 9 9 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. Hesaplamayı görüntülemek için her bir istatistiğe tıklayın Her bir ölçü için detaylı istatistikler sağlanır.

10 Copyright 2006 Thomson Corporation 10 Copyright 2006 Thomson Corporation 10 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. Atıf veren ve atıf yapılan dergiler verisi ile dergilerin birbirleriyle ilgilerini tespit edin.

11 Copyright 2006 Thomson Corporation 11 Copyright 2006 Thomson Corporation 11 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. Grafiksel özetlemeler istatistiklerin kolayca anlaşılmasına yardımcı olur.

12 Copyright 2006 Thomson Corporation 12 Copyright 2006 Thomson Corporation 12 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. Eğilimi tanımlamak için 5 yıllık Etki Faktörü

13 Copyright 2006 Thomson Corporation 13 Copyright 2006 Thomson Corporation 13 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. “İlişkili Dergiler” (Related Journals) özelliği atıf yapma ve yakın ilişkili dergilerin atıf ilişkilerinin tanımlanmasında kullanılır.

14 Copyright 2006 Thomson Corporation 14 Copyright 2006 Thomson Corporation 14 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. -- ilişkili kaynaklara linkler Eğer kurumunuz abone ise Ulrich’s Periodicals Directory‘nin web versiyonuna link. Erişilebilir olarak kütüphane sistemi kayıtlarınıza link.

15 Copyright 2006 Thomson Corporation 15 Copyright 2006 Thomson Corporation 15 Atıf İstatistikleri ve faydalı ek detaylar. -- ilişkili kaynaklara linkler Current Contents Connect aboneleri için, dergide yakın zamanda ne yayınlandığına bakmak için İçindekiler Sayfasına link

16 Copyright 2006 Thomson Corporation 16 Copyright 2006 Thomson Corporation 16 Şimdi de “Category Data” seçeneğine bakalım.

17 Copyright 2006 Thomson Corporation 17 Copyright 2006 Thomson Corporation 17 Tüm kategoriler için aynı istatistikler sağlanır. Bu benzer dergiler için karşılaştırmalı değerlendirme (benchmark) sağlar. Dergiler gibi, hesaplama detayları her bir ölçü için sağlanır. Category data görünüm Sarı yerine mavi renk kullanılanlar kategori verileri izlenmiş kategori verisi anlamına gelir

18 Copyright 2006 Thomson Corporation 18 Copyright 2006 Thomson Corporation 18 Yapılan ve yapılmış atıflara, ilişkili dergilere linkler

19 Copyright 2006 Thomson Corporation 19 Copyright 2006 Thomson Corporation 19 Grafiksel gösterimlere de ulaşılabilir.

20 Copyright 2006 Thomson Corporation 20 Copyright 2006 Thomson Corporation 20 İçeriğe dergi verisini koymak için Kategori veri düzeyi faydalıdır.

21 Copyright 2006 Thomson Corporation 21 Copyright 2006 Thomson Corporation 21 Birden fazla kategori seçme birçok JCR kategori istatistiği tarafından ilişkili kategoriler numaralarını görme ve sıralama seçeneği sunar ve görüntülenir.

22 Copyright 2006 Thomson Corporation 22 Copyright 2006 Thomson Corporation 22 Thomson Scientific farklı kategorilerden dergilerin Etki Faktörlerinin asla kıyaslanmamasını ifade eder – disiplinden disipline atıf davranışları değişiklik gösterir. Şimdi bunu Küme Etki Faktörleriyle görmek kolaydır. Açık farklılıklar olan disiplinler için, ancak...

23 Copyright 2006 Thomson Corporation 23 Copyright 2006 Thomson Corporation 23 The Journal Citation Reports (R) ( JCR (R) ) “Etki Faktörü’nün” kaynağı uluslar arası tanınan bir dergi etki ölçümüdür. kütüphaneciler, araştırmacılar, yazarlar, öğrenciler, editörler ve yayıncılar için bir kaynaktır. Tamamen benzersiz bir araçtır.

24 Copyright 2006 Thomson Corporation 24 Copyright 2006 Thomson Corporation 24 Journal Citation Reports Değerlendirme için güvenilir bir kaynak Journal Citation Reports Değerlendirme için güvenilir bir kaynak


"THOMSON SCIENTIFIC Journal Citation Reports - Dergi Atıf Raporları -" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları