Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Six Sigma Nedir? Stratejik değişim için bir araç... performans mükemmeliyeti için kurumsal bir yaklaşım Operasyonel mükemmellik  Kök neden analizi ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Six Sigma Nedir? Stratejik değişim için bir araç... performans mükemmeliyeti için kurumsal bir yaklaşım Operasyonel mükemmellik  Kök neden analizi ve."— Sunum transkripti:

1 Six Sigma Nedir? Stratejik değişim için bir araç... performans mükemmeliyeti için kurumsal bir yaklaşım Operasyonel mükemmellik  Kök neden analizi ve olağanüstü iyileşen prosesler ile değişkenliği azaltmayı hedefleyen araç ve yöntemler Dönüşüm  En zor hedefleri yakalamak ve sürdürmek için tüm kurum bünyesinde köklü değişimlerin - süreçler, kültür ve müşteri - geniş ölçekli entegrasyonu

2 Six Sigma’nın Tarihçesi 1987: Motorola başkanı 1992 sonuna kadar Motorola’nın 6s’ya ulaşacağını deklare eder (5 yıllık hedef) 1988: İlk Six Sigma Konsorsiyumu Oluşturulur Motorola, Raytheon, ABB, CDI, Kodak 1989/1990: IBM, DEC Six Sigma’yı denerler -- başarısız olurlar 1993: AlliedSignal’dan Larry Bossidy Six Sigmaya yeni bir yaklaşım getirir: Destekleyen altyapı ve dedike Kara Kuşaklara 1995: General Electric’ten Jack Welch Six Sigmayı adapte eder 1996/97: Allied Signal ve GE’nin başarıların ardından Six Sigma uygulamaları patlar Siebel, Bombardier, Whirlpool, Navistar, Gencorp, Lockheed Martin, Polaroid, Sony, Nokia, John Deere 1997/98: Six Sigma uygulamaları süratle artmaktadır Siemens, BBA, Seagate, Compaq, PACCAR, Toshiba, McKesson, AmEx, : Artış üssel olarak devam eder. ASQ Six Sigma eğtimleri sunmaya başlar JP Morgan, American Express, Citigroup, Johnson & Johnson, Air Products, Maytag, Dow Chemical, Dupont, Honeywell, PraxAir, Ford, BMW, Johnson Controls, Samsung

3 Dünyada ve Türkiye’de Six Sigma •Motorola •Texas Instruments •Asea Brown Boveri (ABB) •AlliedSignal •General Electric •Seagate Technology •Raytheon •Sony •Nokia •DuPont •Ford – Cummins - DAF •3M •Dow Chemical •Caterpillar •Bombardier •JP Morgan Chase •American Express •Toshiba •Arçelik •TEI-TAI •Çanakkale Seramik Grb. –Kalekalıp –Kalekim •Borusan •Bosch Enjektör (Bursa) •DupontSA •Petrol Ofisi AŞ •Teba

4 Six Sigma: Yalnızca Üretim için Değil Satışlar Satın Alma Tasarım Finans ÜretimSevkiyatServis Müşteriye Teslimat “Ürün” Pek çok şirketin Six Sigma’yı başlattığı nokta Gizli masrafların pek çoğunun ve bunları izleyen büyük finansal kazançların bulunduğu nokta

5 Six Sigma nedir? –Six Sigma ( 6  ) : –1. Bir Felsefe –2. Bir Vizyon –3. İstatistiksel bir ölçü –4. Bir Yönetim Sistemi –5. Bir Metodoloji –  Müşteri Odaklılık ve KARLILIK İçin Bir Araç •Sigma (  ) : –Standart sapmanın simgesi –Değişkenliğin ölçümü

6 Six Sigma Nedir? FELSEFE: Hatasız süreçlerin köklü iyileştirmelerin sonucu olduğu anlayışıyla, işimizin tüm alanlarında yapısal ve sistematik değişimi hayata geçirmektir. VİZYON: Yapılan her etkinlikte, Six Sigma performansı düzeyine ulaşmak yoluyla, evrensel kalitede ürün ve hizmetler sunarak müşterileri memnun etmektir.

7 Gizli İşletme Düşük Kalitenin Bedeli : Buzdağı Geleneksel Kalite Satışların % 4-10 Kadarını Kaybettirir •Denetleme •Garanti •Red edilen •Tekrar işleme Düşük Kalitenin Ek Maliyeti, Satışın % 20-35’ine Eşdeğerdir •Daha Fazla Donanım •Telaş / Koşuşturma •Fazla mesai •Satış Düşüşü •Gecikmeli Teslimat •İlave navlun maliyeti •Yitirilen Müşteri Bağlılığı •Uzun Çevrim Süresi •Hatalı tasarım düzeltme •Geciken alacaklar •Kullanılmayan kapasite •Fazla stok •Geri Çağırma • Fire • Yeniden İşleme • Test maliyetleri • Müşteri İade •Geri Çağırma • Fire • Yeniden İşleme • Test maliyetleri • Müşteri İade •Planlama hataları •Şikayet değerlendirme •Kızgın müşteri ile geçen zaman •Fiyatlama, faturalama hataları •Yüksek işgücü sirkülasyonu Ne fayda sağlar ?

8 Düşük Kalitenin Gerçek Maliyeti •Günümüzde pek çok şirket için, düşük kalitenin maliyeti satışların yaklaşık %25’i kadardır. •Kalitesizliğin Maliyetinin bilinmediği hemen her şirkette ise Kalitesizliğin Maliyeti kâr marjının da üzerindedir. Kaynak: Journal for Tooling & Production. ABD, Aralık, Üretim Endüstrisi Satış Yüzdesi Türünden Düşük Kalitenin Maliyeti Satış Yüzdesi Türünden Ortalama Kâr Aluminyum Ekstrüzyon Ürünler Çelik Tel & Benzer Ürünler Aluminyum Kalıp Döküm Cıvata, Somun, Perçin & Rondelalar Dökümhaneler: Aluminyum Dövme- Demir Olmayan Metaller Metal Presleme Otomotiv Preslemeleri Elektronik Parçalar Endüstriyel Makinalar Metal İşleme Takım Tezgahları Motorlu Taşıtlar, Taşıt Parçaları Plastik Ürünler Vida Makinası Ürünleri Düşük Yüksek

9 Six Sigma İddialı bir Hedeftir Süreç Yeterliliği (1.5  sapma, uzun vade) 2308, , , DPMOSigma Derecesi

10 % Yeterlilik (6 Sigma) Saatte 20,000 adet kayıp posta gönderisi Hergün yaklaşık 15 dakika boyunca niteliksiz içme suyu Haftada 5,000 hatalı cerrahi operasyon Büyük hava limanlarında günde iki hatalı iniş veya kalkış Her yıl 200,000 yanlış ilaç reçetesi Her ay yaklaşık yedi saatlik elektrik kesintisi Saatte yedi gönderi kaybı Yedi ayda bir dakika niteliksiz su Haftada 1.7 hatalı cerrahi operasyon Her beş yılda bir hatalı iniş veya kalkış Yılda 68 yanlış reçete Her 34 yılda, bir saatlik kesinti %99 Yeterlilik (4 Sigma) % 99 Yeterince İyi mi?

11 Müşteriniz ne bekliyor ? Vergi Danışmanlığı Sigma Derecesi 1,000, ,000 10,000 1, PPM Lokanta Faturaları Bordro İşlemleri Reçete Hazırlanması Bagaj İşlemleri Havayolu Güvenlik Oranı Sigma değerlendirmesi, bir sürecin beklentilere yanıt verebilme kapasitesini gösterir.

12 Projeler Şampiyon Six Sigma sonuçlarından sorumlu Yerel Şampiyonlar Six Sigma yerel yayılım Süreç Sahipleri Süreç performansının sürekliliği Kara Kuşak Proje Yönetimi Yeşil Kuşak Proje Yönetimi / Proje takım üyesi Takım Üyesi Konu/Süreç Uzmanı Finans Temsilcisi Proje getirisi izleme Uzman Kara Kuşak Six Sigma Metodoloji Uzmanlığı Yönetme Tanımlama ve Destek Destek Yönetme Six Sigma Proje Görev İlişkisi Destek Yönetim Komitesi GM ve Şampiyonlar Six Sigma Program Sponsorluğu Liderlik Ekibi Şampiyonlar ve Süreç Sahipleri Vizyon, tanımlama ve destek Six Sigma Uygulama Destek

13 D-M-A-I-C Ölçme (Tüm değişken girdiler) Kontrol Mevcut bütün değişken girdileri boca edin •İşlem Haritası •Balıkkılçığı Diyagramı Olasılıkları azaltmak için dolaylı gereçler kullanın •C & E Matrix •FMEA Sahayı daha da daraltmak için niceliksel analizlerden yararlanın •ANOVA •Bağıntılar •Çok-değişkenli Çalışmalar Olasılıkları daha da azaltmak ve iyileştirmenin etkili olmasını sağlamak için deneyler uygulayın. İyileştirmelerin kalıcılığı için gerekli sistemleri uygulayın. (Başlıca baskın değişkenler) (Başlıca değişken girdiler) (Önemli değişken girdiler) •SPC •Poka-Yoke •Denetleme •Kontrol Planları •Deneylerin Tasarlanması •Araştırmaların tasarlanması ve analizler İyileştirme Analiz

14 Yatırımın Geri Kazanımı - ROI Yatırım : * 4 Proje Ekibi ( 4 KK & 8 YK %20 zaman ile ) * Yılda yaklaşık $ değişken maliyet * Veya proje ekibi başına yılda $ maliyet (1KK+2YK ) Karlılık : * Aynı KK ile programın 3 yıl sürmesi. * Toplam 40 proje : 1. yılda, 2 proje/KK. 2. ve 3. yılda, 4 proje/KK. * Proje başına kazanç $ (vök) * 3 yılda toplam kazanç : $ * Yılda toplam $ veya ekip başına $ kazanç KARLILIK ORANI : 400 % 400 çalışan ve 120 MM$ yıllık ciro

15 Six Sigma Sonuçları AlliedSignal:2 yılda 800 milyon $ kazanç. Motorola:10 yılda 13 milyar $ kazanç. General Electric:5 yılda 8–12 milyar $ kazanç. Six Sigma çok somut sonuçlar elde etmenizi sağlar :

16  Operasyonel Kar %14.4’ten % 16.6 ya çıktı.  Kar 3.2 milyar $ arttı.  2000 de, GE kar marjı ve tasarruf olarak 5 milyar $’lık bir katkı beklemektedir. Kaynak: 1998 GE Faaliyet Raporu Maliyet Kazanç Milyon (000,000) ,000 1,200 1, $170 $700 $1,200 $380 $450 $200 Yıl GE’nin Yıllık Six Sigma Uygulama Maliyet ve Kazançları : 1996 – 1998


"Six Sigma Nedir? Stratejik değişim için bir araç... performans mükemmeliyeti için kurumsal bir yaklaşım Operasyonel mükemmellik  Kök neden analizi ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları