Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DOĞUŞ OTOMOTİV Orkun YETİŞKİN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DOĞUŞ OTOMOTİV Orkun YETİŞKİN."— Sunum transkripti:

1 DOĞUŞ OTOMOTİV Orkun YETİŞKİN

2 Doğuş Grubu Hakkında 1951 yılında Şahenk Ailesi tarafından kuruldu.
Türk ekonomisinin özel sermayeli lokomotiflerinden biridir. 7 farklı sektörde faaliyetlerini yürütmektedir. Grup bünyesinde 128 adet şirket ve ’in üzerinde çalışan vardır.

3

4 DOĞUŞ OTOMOTİV 2011 yılında 17. kuruluş yılını kutlayan şirket Türkiye’nin lider otomotiv ithalatçısı ve en büyük otomotiv distribütörlerinden biridir. İş planlarını "beklentilerin üzerinde yaratıcı hizmet" vizyonuyla oluşturan Doğuş Otomotiv, kurumsal stratejisini "otomotiv değer zincirinin her alanında var olma" hedefi üzerine inşa etmektedir. Doğuş Otomotiv, sektöründe Türkiye'nin en geniş marka ve hizmet ağına sahip şirketidir. Volkwagen Grubu’na bağlı tüm markaları çatısı altında bulunduran dünyadaki tek şirket konumundadır.

5 Şirket: Binek araç , Hafif ticari araç , Ağır vasıta, Endüstriyel ve deniz motorları , Soğutma sistemleri alanlarında, her biri kendi sektörünün lideri konumundaki 15 uluslararası markanın temsilcisidir. Temsil ettiği markalar: VW Binek Araç, VW Ticari Araç, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti, SEAT, Skoda, Scania, Krone, Meiller, VW Marine, Scania Engines ve Thermo King’dir. Krone ve Meiller markalarıyla treyler ve damper üretimi yapmaktadır. Diğer faaliyet alanları: Perakende, ikinci el araç ticareti, otomotiv finansmanı, filo kiralama, yedek parça ve aksesuvar ticareti, sigortacılık, araç muayene, hızlı servis, lojistik ve müşteri hizmetleridir.

6 Doğuş Otomotiv Grubu Değer Zinciri 2010
İthalat ve Distribütörlük Yüce Auto* Lojistik Merkezi Doğuş Otomotiv Bağımsız Yetkili Satıcılar Perakende Krone* Meiller* Üretim İkinci El Araç Alım - Satım İkinci El TÜVTURK* Diğer Yatırımlar ** Otomotiv Finansmanı* Sigorta* Leaseplan * Finans Her Marka Araca Hızlı Servis Yedek Parça ve Satış Sonrası Hizmetler

7 Doğuş Otomotiv- Strateji
Büyük Ol Türkiye’de ve Uluslararası pazarlarda değer zincirinin her alanında, sistematik, verimli ve kârlı faaliyet alanı genişletmek ve katma değerli büyümek • Bu büyümenin hızlı ve sistematik gelişimi için ve aynı zamanda bunun bir sonucu olarak insan gücü kariyer gelişimini sağlamak Yakın Ol • Başta müşteriler olmak üzere tüm paydaşlarının beklentilerini anlayıp, onlarla olan ilişkilerini en hızlı şekilde beklentilerinin üzerinde mükemmel bir seviyeye taşımak • Doğuş Otomotiv’in verimlilik ve kârlılık yönünden operasyonel mükemmelliğe ulaşmasını sağlayacak önlemlerin alınması için etkin sistemlerin kurulmasını sağlamak ve bu şekilde finansal ve operasyonel durumunu çok yakından izlenip analiz etmek Yaratıcı Ol • Ürün geliştirme, müşteri hizmeti, iş konsepti açısından katılımcı bir anlayışla sürekli olarak yeniliklerle pazarda farklılık ve rekabet avantajı yaratmak • Süreç iyileştirme yönünden yine katılımcılık ve ekip çalışması ile işleri ‘daha yalın, daha hızlı, daha ucuz’ yapacak önlem ve yöntemleri geliştirmek

8 Önemli Yatırımlar Dünyaca ünlü treyler markası Krone ile ortak yatırım kapsamında İzmir Tire’ye yıllık araç kapasiteli treyler fabrikası inşaatı 2009 yılında tamamlanmış ve faaliyete sokulmuştur. Sakarya’da 2008 yılı içinde Meiller ortaklığıyla damper üretim fabrikası üretime başlamıştır. 2009 yılında İsviçre’nin Lozan kentinde, İsviçre’nin en büyük ve en modern Porsche yetkili satış ve servis hizmeti veren satış mağazasının faaliyete geçirilmesi.

9 2006 2007 2008 2009 2010 Personel sayısı 1.694 1.951 2.005 1.769 1.878 Satış adedi 77.711 71.690 55.307 50.789 78.583 Satış gelirleri Net Kar Sektör Payı %10,8 %11,4 %11,2 %12

10 (milyon TL) 1 Ocak – 30 Eylül 2010 1 Ocak – 30 Eylül 2009 Değişim % Satış gelirleri, net 2.265 1.576 44% Brüt Kar 330 227 45% Genel Yönetim Giderleri 92 83 12% Pazarlama, Satış ve Dağıtım Giderleri 76 56 35% DÖNEM KARI 128 40 220%

11 Bazı Rasyolar; Cari oran 1,045 0,89 0,99 Kaldıraç oranı %47 %56 %75
2010 2009 2008 Cari oran 1,045 0,89 0,99 Kaldıraç oranı %47 %56 %75 Özkaynak/yabancı kaynak 1,08 0,77 0,32 Cari oranların, 1,5 seviyelerinin altında olduğunu görmekteyiz.Oranların bu seviyenin altında olması borç ödeme gücünün yerinde olmadığına yorumlanır.Fakat alt kalemlere indiğimizde, bunun sebebi şirketin kredili satış ağırlıklı çalışmasına bağlanabilir. Kaldıraç oranı: Aktiflerin yüzde kaçının yabancı kaynaklarla finanse edildiğini göstermektedir.Öz kaynak ve yabancı borçlar arasında 2008’deki dengesizlik, 2009 ve 2010’da dengeye getirilmiştir. 2008’de yabancı kaynaklarla faaliyetler finanse edilmiştir.2009 yılında öz kaynağa ağırlık verilmiş ve 2010 yılında öz kaynak kullanımı yabancı borçları geçmiştir.

12 Doğuş Otomotiv Ortaklık Yapısı
Nominal Değerler (TL) % Doğuş Holding A.Ş ,21 Halka açık ,50 Doğuş Ar-Ge ve Müş ,29 Hizmetleri A.Ş. Diğer Doğuş Grubu ,00 şirketleri TOPLAM Kayıtlı sermaye tavanı: TL Ödenmiş sermaye: TL

13 Doğuş Hisse 2004 yılında halka arz edilen Doğuş Otomotiv hisseleri İstanbul Menkul Kıymetler Borsası’nda “DOAS.IS” kodu ile İMKB 30 içerisinde işlem görmektedir. Ocak 2010’dan şubat 2011’e kadar %146 değer kazanan şirket hisseleri, aynı dönemde IMKB performansının da %86 üzerinde bir getiri başarısı sergilemiştir. Şirketin piyasa değeri TL’dir.

14 Hisse Detayları Yıllık en yüksek fiyat: 6,96 Yıllık en düşük fiyat: 4,90 4 Mayıs 2011(dün) günü itibari ile; en yüksek 5,88 en düşük 5,68(kapanış fiyatı)

15 SWOT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER
15 uluslararası dev markanın temsilciliğini yapması, Her sene giderek pazar payını arttırarak büyümesini sürdürmesi ve yüksek pazar paylarının olması, Toptan ithal pazarında lider distribütör olması, Volkswagen grubuna bağlı bütün markaları bünyesinde bulunduran dünyadaki tek şirkettir, aşkın müşteriye sahip olması, adetlik araç parkı. Yetenekli ve başarılı bir yönetim kadrosunun varlığı, Yeterli öz kaynak ve işletme sermayesinin olması,

16 Güçlü yabancı ortaklıkların kurulmuş olması,
Yaygın, organize ve köklü dağıtım sistemi, pazarlama örgüt yapısı, Kalite yönetim sisteminin varlığı, Fortune 500 sıralamasında ilk 50 şirket arasında yer alması,

17 ZAYIF YÖNLER Türk pazarında önemli satış rakamlarına sahip BMW, Mercedes, Toyota gibi markaların distribütörlüğüne sahip olamaması, Otomotiv sektörünün üretim aşamasında etkin bir rol oynayamaması; pazarlamaya yoğunlaşması, Üretimi yapılan Krone treylerin ve Meiller damperin düşük kapasite kullanma oranından kaynaklanan yüksek üretim maliyetleri.

18 FIRSATLAR Büyüyen Türkiye ekonomisinde otomotiv sektörüne verilen değer ve yatırımlara teşvikler, Özellikle krizden sonra uygulanan ÖTV indirimi teşviğinin satışlara etkisi, Elektrikli otomobil teknolojisi ve üretimi ile pazara yeni bir can gelme ihtimali, Sektördeki talep potansiyeli,

19 TEHDİTLER Türkiye ekonomisinde önemli bir yere sahip olan otomotiv sektörünün, yabancı şirketler tarafından çekici olması ve rekabetin üst düzeyde olması, Krone ve Meiller hariç araç üretim faaliyetinde bulunulmaması ve yüksek ithalat rakamlarının gerçekleştirilmesi, İstikrarsız iç pazar koşullarının satışlar üzerindeki etkisi, Olası krizlerde etkilenme olasılığı en yüksek olan sektörlerden bir tanesi içersinde faaliyet göstermesi.

20 DOĞUŞ OTOMOTİVE YATIRIM KARARI
Bütün bu araştırmalar sonunda özellikle Doğuş otomotivin son yıllardaki otomotivin üretim aşamasına yatırımları, 2010 yılında ilk 9 aydaki net karını 128 milyon TL olarak gerçekleştirerek %220 artırma başarısına imza atması, sektördeki talep ve otomotiv sektörünün gücünü yitirmeyeceği öngörüsü, şirket içi istikrar ve şirketin üst düzey yöneticilerinin kalitelerine bakarak Doğuş Otomotiv’e paramı yatırırım.

21 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR
EDERİM


"DOĞUŞ OTOMOTİV Orkun YETİŞKİN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları