Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANALİST BİLGİLENDİRME SUNUMU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANALİST BİLGİLENDİRME SUNUMU"— Sunum transkripti:

1 ANALİST BİLGİLENDİRME SUNUMU
Dr. Berk Çağdaş 10 Mart 2014

2 TOPTAN PAZAR VE DOAŞ PAZAR PAYI
10 yıl

3 2013’TE ÖNE ÇIKANLAR DOD 2. El Pazar’ında kendi satış rekorunu kırarak 2013 yılını başarıyla kapatmıştır. VOLKSWAGEN HTA %12,6 pazar payı ile 2007’den beri en yüksek pazar payına ulaşmıştır. THERMO KING Satışlarını %58 artırarak 802 adetle en yüksek satış adetine ulaşmıştır. SEAT 2013 yılında araç satarak bugüne kadarki en yüksek satış rakamını elde etmiştir. TÜVTürk İstanbul İstanbul'da 13 adet muayene istasyonu işletmekte olan Tüvturk İstanbul, Tüvturk Kuzey ve Tüvturk Güney’e satılmıştır. D-AUTO LLC 2013/3Ç’te Irak Cumhuriyeti’nde VW ve Audi Binek araçların ithalatı, dağıtımı ve satış sonrası hizmetleri faaliyetine başlamak üzere Erbil merkezli ve %100 DOAŞ’ın bağlı ortağı olan şirket kurulmuştur. MEILLER Almanya’da kendi segmentinde «The Best Tipper» ödülüne layık görülmüştür. KRONE VerkehrsRundschau’un «Beste Marke – Image Award 2013»’ü kazanmıştır.

4 BİNEK PAZAR GELİŞİMİ (%)
2013 yılında Binek Araç pazarı yılına göre %19’luk büyüme kaydetmiştir. DOAŞ, Binek Araç pazarındaki pazar payını geçen yıla göre %17,4’ten %19,3’e yükseltmiştir. Bu segmentte DOAS’ı %18,9’luk pazar payı ile Renault takip etmektedir. Doğuş Otomotiv markaları içinde en ciddi paya VW sahip olup, VW içinde en ciddi paya sahip; Polo A0/HB 15,2% (2. sırada) Golf A/HB ,3% (1. sırada) Jetta A/NB ,0% (4.sırada) Passat B/NB ,9% (1. sırada) modelleridir.

5 HAFİF TİCARİ ARAÇ PAZAR GELİŞİMİ (%)
2013 yılında Hafif Ticari Araç pazarı 2012 yılına göre %15 daralma göstermiştir. DOAŞ Hafif Ticari Araç pazarındaki pazar payını geçen yıla göre %11,8’den %12,6’ya yükseltmeyi başarmıştır. Bu segmentte DOAŞ’ın en güçlü rakipleri % 26,4’lük pazar payı ile Ford ve % 25,1’lik pazar payı ile Fiat’dır. Caddy, A % 12,3 (3. sırada)  Transporter, B % 44,7 (1.sırada),  Amarok, B CDP % 19,6 (2.sırada), Crafter, C-D % 6,9 (5.sırada)

6 DOĞUŞ OTOMOTİV MARKA SATIŞ PERFORMANSI
TOPTAN SATIŞLAR 2012 2013 Değişim VW Binek 66.993 88.890 33% VW Ticari 25.907 24.068 -7% AUDI 14.514 15.025 4% BENTLEY 18 21 17% KRONE 674 752 12% LAMBORGHINI 3 4 MEILLER 382 386 1% PORSCHE 510 542 6% SCANIA 1701 1672 -2% SEAT 5730 11334 98% SKODA 10404 12362 19% DOAS TOPLAM 22%

7 DOĞUŞ OTOMOTİV ANA SEGMENT SATIŞ PERFORMANSI
Perakende PERAKENDE PAZAR GELİŞİMİ DOAŞ PERFORMANS

8 REKABET Kümüle binek satışları içerisinde markalarımızdan VW %1,28, Seat %0,62 ve Skoda %0,11 pazar payı artışı kaydetmiştir. Binek araç pazarının kümüle en yüksek pazar payı artışı ise Renault markasına aittir. Hafif Ticari Araç satışları içerisinde markalarımızdan VW %0,82 Pazar payı artışına sahiptir. Hafif Ticari Araç pazarının kümüle en yüksek pazar payı artışı %3,38’lik oran ile Dacia markasına aittir. VW AG’nin desteğiyle, DOAŞ pazar payını rekor seviyede tutarak, 2013 yılını %17,8 pazar payıyla tamamlamıştır.

9 FİNANSAL PERFORMANS

10 2013 İTHALAT VE KUR HAREKETİ

11 FİNANSAL PERFORMANS (Milyon TL) Net Satışlar Toplam Aktifler
Net İşletme Sermayesi CapEx EBITDA Net Kar

12 MARJLAR (%) Brüt Kar Marjı Faaliyet Gideri/ Satış EBITDA Marjı
%12 Hedef %8 Kons. Maksimum %5 Solo Maksimum EBIT Marjı Net Kar Marjı Toptan Pazar Payı

13 DOAŞ SOLO ÖZET TABLO

14 GELİR TABLOSU Brüt karın ve faaliyet karının gelire oranı yıl içine ve geçen senenin aynı dönemine göre ortalama %3’lik azalış göstermiştir. VW AG’nin araç fiyatlarına yapmış olduğu yaklaşık %2,2’lik artış, yıl içindeki kur artışı’nın olumsuz etkisi rekabetçi piyasa koşulları altında satış fiyatlarına yansıtılmamış, sonuç olarak kar marjı negatif etkilenmiştir. Satış Pazarlama Giderleri: Kira giderlerinin, yıllık kira artış oranlarına bağlı olarak 2013 yılında TL’den TL’ye artmış olması ve ilave olarak TL’lik Maslak Porsche Showroom kirası Dağıtım giderlerinin; satış adetlerindeki ve birim maliyetlerindeki artışa bağlı olarak 2013 yılında TL’den TL’ye artmış olması Personel giderlerinin %8’lik maaş artışı, %1’lik personel sayısı artışı ve personel primlerdeki artışın etkisiyle 2013 yılında ’den TL’ye artışından kaynaklanmaktadır. Genel Yönetim Giderleri: Büyük oranda personel giderlerinden oluşmaktadır. ( TL) 2012 yılına kıyasla TL tutarından %14’lük artış göstermiştir. Buna neden olarak da personel sayısındaki %1 artış, %8’lik ortalama maaş zammı ve personel primlerindeki artış gösterilebilir. Garanti Gideri: Garanti parkındaki araç sayısı 2013 yılında ortalama (2012: ) adettir. Satışlardaki artış sürdükçe garanti giderlerinin de artması beklenmektedir.

15 ÖZKAYNAK YÖNTEMİ İLE DEĞERLENEN YATIRIMLAR
Özkaynak Yöntemiyle Değerlenen Yatırımların Kar/Zararlarındaki Paylar (*) Diğer : Meiller, Krone, Doğuş Bilgi Teknolojileri, Doğuş Sigorta

16 BİLANÇO Stoklar, 2012 yıl sonunda TL’den TL’ye yükselmiştir yıl sonunda olan araç adedi sayısı 2013’te %10’luk düşüşle 8.419’a gerilemesine rağmen, yıl sonu kurundaki %17’lik artış, stokların artmasına yol açmıştır . Maddi ve maddi olmayan duran varlıklarının artışın en büyük nedeni; TL tutarındaki arsalara yapılan giriş, TL tutarındaki araç alımı ve yapılmakta olan yatırımlara olan TL tutarındaki giriştir. Finansal Yatırımlarda Garanti Bankası birim hisse fiyatlarının 9,26 TL’den 7,01 TL’ye düşmesi; Doğuş Otomotiv hisse fiyatlarının 8,58 TL’den 6,72 TL’ye düşmesi ve Doğuş Holding bünyesindeki gayrımenkul şirketlerinin değerlerindeki azalıştan kaynaklıdır. Özkaynak yöntemine göre değerlenen yatırımlar

17 FİNANSMAN GİDERLERİ

18 FİNANSMAN PERFORMANS

19 2014 YILI ÖNGÖRÜLERİ 2014 İlk Bütçe 2014 Revize Bütçe PAZAR TOPLAM
835 – 855 Bin Adet PAZAR TOPLAM 680 – 710 Bin Adet DOAS SATIŞ ADET Bin DOAS SATIŞ ADET Bin PAZAR PAYI %16,5 - %17,5 PAZAR PAYI %16,5 - %17,5

20 TEŞEKKÜRLER – SORU VE CEVAP


"ANALİST BİLGİLENDİRME SUNUMU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları