Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Somtime called “brand identities”  Markayı tanımlamaya ve farklılaştırmaya yarayan ticarileştirilebilir araçlardır. › Marka adı › Logo › Sembol › Karakterler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Somtime called “brand identities”  Markayı tanımlamaya ve farklılaştırmaya yarayan ticarileştirilebilir araçlardır. › Marka adı › Logo › Sembol › Karakterler."— Sunum transkripti:

1

2  Somtime called “brand identities”  Markayı tanımlamaya ve farklılaştırmaya yarayan ticarileştirilebilir araçlardır. › Marka adı › Logo › Sembol › Karakterler › Konuşma sesi/Spokespeople › Sloganlar › Jingle › Ambalaj › Tabela

3  Hatırlanabilirilik /memorability  Anlamlılık /meaningfulness  Beğenilirlik /likability  Dönüştürülebilirilik /transferability  Uyumlanabilirlik / adaptability  Korunabilirlik /protectability

4  Kolay hatırlanabilir  Kolay farkedilebilir

5  Tanımlayıcı _brand awareness › Ürün kategorisinin doğası hakkında genel bilgi  Marka unsuru ürün kategorisi hakkında bir şey söylüyor mu?  İkna edici_ brand image & positioning › Markanın özellikleri ya da faydalarıyla ilgili spesifik bilgi veriyor mu?  Hangi tip insan bu markayı kullanır  İçeriğinde ne var

6  Eğlenceli ve ilginç  Zengin görsel ve sözel görünüm/imaj  Estetik hoşluk

7  Ürün kategorisi içinde ve kategoriler arasında › Amazon › Books “R” Us /Toys “R” Us  Coğrafik sınırlar ve kültürler karşısında › Anlamlı olmayan isimler avantaj yaratabilir

8  Esnek  Güncellenebilir › Tüketici değerleri, fikirleri değişir. › Logo ya da karakterler yeniden tasarlanabilir.

9  Yasal olarak  Rekabet

10 APPLE

11  Apple › As the name of personal computer  Basit ama iyi bilinen bir kelime  Ürün grubunda ayrdedici  Marka farkındalığını geliştirecek bir isim  İsmin anlamı işletmeye “friendly shine” veriyor  Warm brand personality › Logo  Kültürel ve coğrafi sınırlar karşısında transfer edilebilir.  Alt markalar için platform ismi _Macintosh  Marka genişlemesine uygun

12 “Alabileceğiniz en önemli pazarlama kararı, bir ürüne ne ad vereceğinizdir” › Jack Trout.

13 Çocuğunuz için bir isim seçin.

14 Çocuğunuza başka bir çocuğun ismini verebilirsiniz ama markanız?

15 “All the good ones are taken”

16  İletişimin etkili kısayolu  Kolay hatırlanabilir  Ürün grubu ya da yararları hakkında fikir veren  Konumu hakkında bilgi veren  Eğlenceli &ilginç  Yaratıcı  Başka coğrafi bölgelere kültürlere aktarılabilir  Anlamlı  Zamana uyumlu › Peki hepsi aynı anda nasıl? › Birbiriyle çelişen maddeler  Anlamlı vs eğlenceli

17  Marka Farkındalığı yaratmak › Basitlik  Kısa olan daha kolay hatırlanır, daha akılda kalıcıdır  Cif, Eti, Liz  Pazarlamacılar bazen kısaltmalar kullanır  Chevrolet_Chevy  Budweiser_Bud  Coca-Cola_Coke

18  Marka Farkındalığı yaratmak › Telaffuz Kolaylığı  Word of Mouth etkinliği için  Bir parfüm vardı neydi adı …………………..  Euphoria  Yuforya  Şeker al adı şey…………………..  Kremini

19  Givenchy › Jivanşi  Chloe › kloiy  Reebok › Ribak  Mango › Mengo  Porshe- › porşe  VW › folksvagın  Tcibo › çibo

20  Alliteration (Ses yinelemsi) › Coleco  Assonance (ünlü ses tekrarı) › Ramada  Consonance (Ses uyumu) › Hamburger Helper  Rhytm › Better Business Bureau

21  Yakınlık ve anlamlılık › Juicyjuice_fruit juices › Newsweek_weekly news magazine › Ticketron_ticket selling service › Biletix › Yataş Bu tür markalarda nasıl bir sorunla karşılaşılabilir? Marka genişletme sorunu? Niye? Yataş Enzo

22  Farklılaştırıcı, Ayırdedici ve Eşsiz › Apple › Xerox › Exxon › Eti  Marka isminiz nadir olmalıdır. Ne rakiplerin adlarına benzememelidir, ne de başka sektörden adlara… › Versace-Nursece, Sony-Sunny, Armani-Armine… komiklikleri yaşanmamalıdır.  Telaffuz zor ya da isim anlamsız olabilir ama ayırdedilmeyi sağlar.

23  Mitsubishi_üç elmas › Ticari sorumluluk › Adalet ve saygı › Toplumlar arası uyum  Puma  Akbank  Arçelik

24  Marka Çağrışımları Oluşturmak › Marka isminin markanın konumlandırmasını yansıtacak şekilde markanın özellikleri ya da sunduğu faydayı yansıtacak şekilde seçilmesi. › Marka isminizin ürün kategoriniz ile ilgili olması, ürünün içeriğini ve/veya yararlarını çağrıştıran anlama sahip olması avantajlı olacaktır.  ColorStay_lipsticks  Head & Shoulders Shampoo  DieHard Akü  Close-Up toothpaste  Kale Kilit  Energizer pilleri  Ören Bayan  Kale kilit

25  Türkçe karakterler içermemesinde de fayda var. Yurtdışında kolay telaffuz için bu önemlidir.  Çarşı’nın Boyner’e dönmesi,  Arçelik’in Beko’yu yaratması

26  Negro › Zenci, siyah derili  Zyklon (spor ayakkabı) › Nazi kamplarında kullanılan zehir  Beko › Ruscada “hafif kadın”

27  Kavaklıdere Şarapları Murahhas Azası (CEO) Ali Başman, yabancı uzmanların Türk şarap isimlerini karmaşık bulduğunu ve söylemekte zorlandıklarının belirtilmesi üzerine, Öküzgözü üzümünün isminin değiştirilmesine kesinlikle karşı olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:  “Öküzgözünü söyleyemiyorlar ama söylene söylene her şey değişebilir, alışıyorlar. Bu tamamen bir alışkanlık meselesidir. Bazen zor kelimeler daha fazla akılda kalabilir. ’Çok zor ismi olan bir marka var’ demek bile onu akla getiriyor.

28  Yapılan bir araştırmaya göre, bir şarabın markası ya da üreticisinin ismi zor tellaffuz ediliyorsa o şarap tüketiciler tarafından daha çok beğeniliyor, hatta daha yüksek fiyata satılsa bile tercih edilebiliyor.  İngilizce konuşulan ülkelerde Dr. Antonia Mantonakis tarafından yapılan araştırmada, şarap severler kör tadımlara katıldı ve aynı şarap telaffuzu daha zorsa daha yüksek puanlar aldı.  Decanter.com'a konuşan araştırmacı, zor tellafuz edilen isimlerin bir tür kalite ya da seçkinlik algısı yarattığını belirtirken, bu durumun satın alma davranışı üstünde de etkileri olabileceğini ekliyor.

29  Rodi: › Ramazanoğulları Dikimevi  Akbank: › Sabancı ailesinin geçmişi, Hacı Sabancı’nın memleketi Kayseri’ye uzanıyor. Aile iş dünyasındaki başarıyıysa Adana’da yakaladı. Adana ve Kayseri’nin baş harfleri birleştirilerek 1959′da Akbank kuruldu.  ENKA: › Enişte ve kayınbirader unvanlarının ilk heceleri birleştirilerek oluşturulmuş. Enişte Şarık Tara, kayınbirader de Sadi Gülçelik.

30  Marka logosu, belirli bir ürün, hizmet ya da işletmeyi temsil eden birleştirilmiş görsel bir semboldür. • Zaman içinde değişebilirler.

31

32

33

34

35

36

37  Üç yıldız markanın kara, hava ve sudaki gücünü temsil etmekte. Mercedes ambleminin mucidi Daimler’dir. Mercedes logosu, dünyada en çok tanınan logolardan biri.

38

39  Bu dört alan, dönen bir pervaneyi simgelemekte.  Adının açılımı “Bayerischen Motoren Werke” olan firma, Birinci Dünya Savaşı sırasında uçak motorları üretmekteydi.  1923 yılında üretilmeye başlanan R 32, markanın ilk motosikleti oldu. BMW markasına sahip ilk otomobil olan Dixi ise 1929 yılında üretilmişti.  Mavi-beyaz renkli sembol 1917 yılından bu yana korundu ve bugüne kadar logonun sadece küçük ayrıntılarında değişimler oldu o kadar.

40

41  Google ismi, “googol” sözcüğünün üzerinde oynanılması suretiyle oluşmuştur.  Edward Kasner isimli Amerikalı matematikçinin yeğeni olan Milton Sorotta tarafından bulunan “googol” sözcüğü 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı ifade eden matematiksel bir terim.  Google Inc. nin tüm dünya çapındaki mevcut her bilgiyi organize etme amacını temsil etmektedir.

42

43  Nike’ın çalışanlarından olan Jeff Johnson, bir gece rüyasında eski Yunan tanrısı Nike’ı görür.  Patronu Phil Knight, ürettiği ürün için ‘Dimension 6′ adını kullanmayı düşünürken, bu rüya markanın isminin değişmesinde etkili olur.  Ünlü spor mağazası Nike adını alırken, logo da 35 dolara bir öğrenciye yaptırılır.

44 Pemberton’ın muhasebecisi olan Frank Robinson içeceğe Coca Cola adını verdi ve kendi el yazısı ile kağıda döktü. Coca cola adı bugüne kadar hiç değişmeden aynı şekilde yazıldı.

45

46  Kolay hatırlanabilir  Versality: Genellikle sözel olmadıklarından kültürlerarası transfer sağlar.  Zor marka isimleri › İngiltere’de National Westminister Bank › Zamana göre uyumlanabilir.

47  IBM › mavisi  Garanti › yeşili  Cola › kırmızı

48  Beyaz › Saflık, › temizlik, › masumiyet, › sağlık  Hastane, kadın giyim  Çin’de matem tengi

49

50  Kırmızı › Mutluluk, › azim, › canlılık, › kararlılık, › heyecan, › aşk, › tutku, › iştah açar  Yiyecek, içecek

51

52  Feminen,  Romantizm,  Masumiyet

53

54  Yaratıcılık  Eğlence,  Gençlik,  Coşku

55

56

57  Merak,  Pozitif  Enerji,  Sıcaklık,  Güneş ışığı  Mutluluk  Asalet (Çin’de)

58  Doğallık,  Tazelik,  Yenilenme,  Sağlık  Doğa dostu ürünler(çevreye duyarlı)

59

60  Otorite  Güven,  Ciddiyet,  Güç  Başarı  dinamizm

61

62  Gizem,  Maneviyat,  Asalet  İhtişam  Lüks

63

64  Derinlik,  Ciddiyet,  Yeryüzü

65

66  Otorite,  Ciddiyet  Geleneksel,  Cüretkar  Matem  Mutluluk (japon)

67

68  Zeka,  Mantık,  Hüzün,  Denge  Nötr,  Soğuk

69

70  Twigy Terlik Adamları  Turkcell'in Cellocan'ı,  Dalin'in Civcivler'i,  Arçelik'in Çelik'i,  Selpak'ın Filler'i,  Sütaş'ın İnekler'i,  Migros'un Kanguru'su,  Panda'nın Panda Ayıcığı,  World Card'ın Vadaa'ları ve  Vestel'in Vestronlar'ı

71  Kirlenmek güzeldir › omo  Connecting people › nokia  İmpossible is nothing › adidas  Ne varsa sen de var › Tefal  En güzel çay › Doğuş çay

72  Önce güven › Bosch  Just do it › Nike  Güveninizin eseri › Akbank  Gelecek de birgün gelecek › Anadolu Hayat  Only flying is better › BMW

73

74

75

76

77  Ben buldum › Pınar Beyaz  Aygaz  Bir bilmecem var çocuklar › Eti  Alsak alsak bedavaya, Ne alsak bedavaya › Bonus

78


" Somtime called “brand identities”  Markayı tanımlamaya ve farklılaştırmaya yarayan ticarileştirilebilir araçlardır. › Marka adı › Logo › Sembol › Karakterler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları