Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. Pazarlamanın ve Markanın Evrimi Pazarlama Anlayışı Sanayi Devrimi, İhtiyaç Kavramı, Üretim - Satış - Pazarlama İhtiyaçların Tatmini.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. Pazarlamanın ve Markanın Evrimi Pazarlama Anlayışı Sanayi Devrimi, İhtiyaç Kavramı, Üretim - Satış - Pazarlama İhtiyaçların Tatmini."— Sunum transkripti:

1 MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI

2 Pazarlamanın ve Markanın Evrimi Pazarlama Anlayışı Sanayi Devrimi, İhtiyaç Kavramı, Üretim - Satış - Pazarlama İhtiyaçların Tatmini “İyi bir fare kapanı yapın, insanlar onu satın almak için kapınızda kuyruğa girsin.” Emerson Marka Üreticiyi Bildirme - Güven Verme - Statü Sağlama Ürün ve Üreticiden Ayrı Bir Değer İhtiyaçların Tatmini alameti farika “mucizeler dünyasının anahtarı” “İnsanlar ürünleri ürünleri değil imajları satın alırlar.” Ogilvy

3 Marka İmajı Marka imajı olarak açıklanan kavram, ▫ürün kişiliği ▫Duygular ▫zihinde oluşan çağrışımlar gibi tüm belirleyici unsurları içerecek şekilde ürünün algılanmasıdır.

4 Marka İmajı Markaya ilişkin genel kanı ve izlenimler bütünü. Markanın çağrıştırdığı her şey: ▫Fiyat, kalite, işlevsellik ▫Kullanıcılara ilişkin izlenimler ▫Markanın çağrıştırdığı kişilik özellikleri Marka imajı ≠ Logo / Amblem

5 Ürün imajı ile marka imajı aynı şey midir?

6 Marka İmajının Unsurları Buz dağının görünen kısmı Marka adı Logo, sembol Ünlü kişilerle özdeşleşme Tema, slogan Ürünün nitelikleri Fiziksel nitelik İşlevsel fayda Simgesel fayda Görünmeyen Kısım Tüketici psikoloji Kimlik / özdeşleştirme

7 Marka Adı ve Logonun Seçimi Konumlandırma ▫Yeni bir mevki elde etmek ▫Rakipleri yerinden etmek ▫Mevcut imajı güçlendirmek Yani; Bu bağlamda marka konumlandırma, marka farkındalığının sağlanması ile birlikte markanın tüketicilerce hangi “kişilik” ve “kimlik” öğeleri ile hatırlanacağını belirlemektedir.

8 Konumlandırma Konumlandırma, bir şirketi müşterilerinin zihninde tanımlayan bir fikir, bir söz üzerine yoğunlaşmaktan ibarettir.

9 Hadi konumlandırmalarını Bulalım…

10

11 Fiat 100. Yıl

12 Marka İmajı Oluşturma Tema Slogan Vaat İmaj dünyası

13 Şimdi de sloganı ve vaadi bulalım

14

15 Ünlü Kişilerle Özdeşleşme Hangi ünlü hangi marka?

16

17 Sponsorluk ve Toplumsal Sorumluluk Faaliyetleri Bodrum Antik Tiyatro'da Yıldızlı Turkcell Geceleri Turkcell, Bodrum Antik Tiyatro'da 2003 yılından beri Temmuz ve Ağustos aylarında birçok değerli sanatçının katılımıyla "Yıldızlı Turkcell Geceleri" adı altında konser ve sahne gösterileri düzenliyor. Teknolojide gözünü batıya yatırımda doğuya çeviren Turkcell; yarattığı istihdam ile Erzurum ve Diyarbakır'ın en büyük işvereni oldu.

18 Diğer Önemli Unsurlar Ambalaj Renk Ses Ürün menşei

19

20 Marka imajı oluşturmada reklamın rolü nedir?

21 Simgesel değerin vurgulanması İşlevsel değerin vurgulanması

22


"MARKA YÖNETİMİ HAFTA VI. Pazarlamanın ve Markanın Evrimi Pazarlama Anlayışı Sanayi Devrimi, İhtiyaç Kavramı, Üretim - Satış - Pazarlama İhtiyaçların Tatmini." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları