Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Marka Konumlandırma Brand Positioning. KONUMLANDIRMA Ürün konumlandırma, ürünün özelliklerine ve rakiplerine göre tüketicinin zihninde işletme ve ürün.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Marka Konumlandırma Brand Positioning. KONUMLANDIRMA Ürün konumlandırma, ürünün özelliklerine ve rakiplerine göre tüketicinin zihninde işletme ve ürün."— Sunum transkripti:

1 Marka Konumlandırma Brand Positioning

2 KONUMLANDIRMA Ürün konumlandırma, ürünün özelliklerine ve rakiplerine göre tüketicinin zihninde işletme ve ürün hakkında oluşan imajdır. – Pazar konumlandırması, pazar bölümlemesi ve hedef pazar seçimini takip eder. İki çeşit konumlandırma vardır: Objektif (ürün) konumlandırması – Ürünün fiziksel ve fonksiyonel özellikleri üzerine bir imaj oluşturmak. Örn, yalnız kırmızı araba üreten firmayı kırmızı araba üreten firma olarak objektif bir şekilde konumlandırabiliriz. Subjektif (marka) konumlandırma – Subjektif konumlandırma ya da algılanan imaj ürün ya da hizmete ait olmayıp tüketicinin algısına aittir. bu algılar ürün ya da hizmetin fiziksel özelliklerinin gerçek halini yansıtmayabilir. sadece tüketicinin düşüncelerinde oluşur ve bu algı ve imaj ile hem fikir olmayan bir çok tüketici olabilir.

3 Farklılaştırma ve Konumlandırma Stratejisi Seçimi (1) Olası değer farklılıklarının belirlenmesi ve rekabetçi avantaj Doğru rekabetçi avantajı seçme Genel konumlandırma stratejisi seçme.

4 Farklılaştırma ve Konumlandırma Stratejisi Seçimi(2) Olası değer farklılıklarının belirlenmesi ve rekabetçi avantaj – Hedef müşterileri kazanmanın anahtarı, onların istek ve ihtiyaçlarını rakiplerden daha iyi anlamak ve değer sunmak. Rekabetçi Avantaj – Ürün Farklılaştırma » Ürün farklılaştırma » Hizmet farklılaştırma » Kanal farklılaştırma » İşgücü farklılaştırma » İmaj farklılaştırma

5 Farklılaştırma ve Konumlandırma Stratejisi Seçimi (3) Doğru rekabetçi avantajı seçme. – Kaç tane ve hangi tür farklılaştırmanın rekabetçi avantaj kapsamında ön plana çıkarılacağı Genel konumlandırma stratejisi seçme. – Daha fazlası için daha fazla – Aynısı için daha fazla – Azı için aynı – Daha azı için az – Az için daha fazla

6 Konumlandırılma İfadesinin Geliştirilmesi İşletme ve marka konumlandırma bir konumlandırma ifadesi ile özetlenmeli İşletme ve marka konumlandırma bir konumlandırma ifadesi ile özetlenmeli – İfade, hedef kitle, karşılanan ihtiyaç, aynı sınıftaki diğer ürünlerden farklılıkları içermeli. Seçilen konumun, hedef tüketiciye sunulması ve iletilmesi için doğru adımlar atılmalı Seçilen konumun, hedef tüketiciye sunulması ve iletilmesi için doğru adımlar atılmalı – Pazarlama karması ve pazarlama çabaları konumlandırma stratejisini desteklemeli – Tüketici ihtiyaçlarındaki ve rakiplerin stratejilerindeki değişimleri yakalayabilmek için işletme konumunu zaman içinde sürekli izlemeli ve yeniden yapılandırmalı.

7 KONUMLANDIRMA Algılama haritaları: – Ürün ya da markanın rakiplere göre konumlanmasını yansıtır.

8 Copyright 2007, Prentice Hall, Inc. 5-8

9 Copyright 2007, Prentice Hall, Inc. 5-9

10 Copyright 2007, Prentice Hall, Inc. 5-10

11

12 Yeniden Konumlandırma Pazardaki bir konumun ya da imajın değiştirilmesidir. Eski imaj tamamıyla kaldırılır ve mal/hizmet yeniden konumlandırılır. Süreç aynı ilk konumlandırmadaki gibidir.

13 YENİDEN KONUMLANDIRMA NEDENLERİ İlk konumlandırmada başarısız olunmuşsa, Ulaşılmak istenilen konumda çabalanılmasına rağmen başarısız olunmuşsa, Aynı konumlandırmada çok fazla ve güçlü rakipler mevcutsa, Yeni bir niş pazar bulunmuş ve bundan avantaj sağlanmak isteniyorsa.


"Marka Konumlandırma Brand Positioning. KONUMLANDIRMA Ürün konumlandırma, ürünün özelliklerine ve rakiplerine göre tüketicinin zihninde işletme ve ürün." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları