Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

X.BÖLÜM KÜLTÜR. A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür Toplumun bir üyesi olarak insanın elde ettiği bilgiyi, inancı, sanatı, yasayı,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "X.BÖLÜM KÜLTÜR. A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür Toplumun bir üyesi olarak insanın elde ettiği bilgiyi, inancı, sanatı, yasayı,"— Sunum transkripti:

1 X.BÖLÜM KÜLTÜR

2 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür Toplumun bir üyesi olarak insanın elde ettiği bilgiyi, inancı, sanatı, yasayı, ahlakı, alışkanlığı ve öteki gelenek ve göreneklerle ilgili yetenekleri içeren bir bütündür. –Bir örgütün ya da toplumun üyeleri arasında paylaşılan anlamlar, gelenekler ve normların tümüdür. –Kültür insanların ürünleri gördüğü bir lens olarak düşünülebilir. –Bir kimsenin arzu ve davranışlarını en esaslı belirleyicisi kültürdür. –Bireyin ve ailenin yaşam tarzının gelişmesinde bir çatı rolü oynar. –Yaşantı ve deneyimlerle kazanılır.

3 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültürün Özellikleri Kültür oluşturulur. Kültür öğrenilir. Kültür gelenekseldir. Kültür, toplum üyelerince paylaşılan değer ve normlar bütünüdür. Kültür zamanla değişebilir. Kültür benzerlik olduğu kadar farklılıktır da. Kültür, örgütlenme ve bütünleşmedir. Kültür uyumludur. Kültür bir ihtiyacı karşılar.

4 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültürün Fonksiyonları Kültürün üç temel fonksiyonu 1.Kültür Değerleri Makul ve onaylanmış inançlar seti Toplumun kimliğinde önemli olan çabalar, inanç ve düşünceler 2.Normlar Kültürün davranışlara koyduğu sınırlamalar 3.Yaptırımlar

5 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür ve Tüketim Kalıpları

6 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Pazarlamada Kültürel Değerler Neyin uygun olduğunu onaylayan inançlar bütünüdür. Marka seçimini etkilerler. Kültürel değerlerin yerini alabilecek ya da onları tamamlayabilecek tüketim kalıpları oluşturmak pazarlamacılar açısından önemlidir.

7 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür değerleri

8 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Bazı değerlere örnekler

9 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültürler Bir pazarda tam anlamıyla ve her yönüyle homojen bir kültür yoktur. Bunun nedeni bir toplumun farklı etnik kökenden inançtan gelen insanlar tarafından oluşturulması ve farklı coğrafik yapıların farklı kültür yaratmalarıdır.Bir kültürü paylaşan bir birey aynı zamanda o kültürü oluşturan alt bir kültürden de olabilir.

10 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültürün 3 Boyutu  Irk,  Milliyet,  Dini İnançlardır.

11 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Bayram zamanları şeker ve çikolata reklamlarında çocukların ve gençlerin büyüklerini ziyaret edip ve ellerini öpmesi ve büyüklerin şeker ikram etmesi bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır.

12 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Lays patates cipsi reklamında Anadolu dan bir teyzenin reklamda Anadolu insanını yansıtması gibi reklamlar bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır.

13 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Avrupa ülkelerinde reklamlar plajda güzel kızlarla çekilirken, bizim ülkemizde cola daha çok aile sofralarında içildiği için aile sofralarında reklamlar çekiliyor.

14 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Alt Kültür Çay reklamında Karadenizli bir kadının reklamda Karadeniz insanını yansıtması gibi reklamlar bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır.

15 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Gençlik Kültürü Gençlik pazarı, pazarlamacılar için dikkate alınması gereken önemli bir alt kültür oluşturur. Gençlik pazarı sadece karlı olduğu için değil, gelecekteki orta ve ileri yaş pazarlarını bu pazar beslediği tüketici davranışları bu pazarda şekillendiği içinde önemlidir.

16 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Gençler Gençler 1.Sosyalleşmeye yönelenler 2.Değişiklik arayanlar 3.Sosyo-ekonomik bakımdan içe dönük olanlar 4.Spora dönük olanlar

17 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Gençler üzerinde yapılan araştırma sonuçları 1.Her konuda bilgi edinmek istiyorlar ama konuşmuyorlar. 2.Yeterince ilgi görmek ve bağımsız olmak istiyorlar. 3.Olgunlaşmaktan mutluluk duymakta ama,sorumluluktan kaçınmak istiyorlar. 4.Zevk için saatlerini hatta günlerini harcamak istemektedirler. 5.Yeni bilgiler istemekle birlikte, sunulanların çok azını kabul etmekteler. 6.Bireyci olmakla birlikte grup üyeliğini de istemektedirler. 7.Tenkitlere karşı çok alıngandırlar.

18 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür Değerlerinin Ölçülmesi Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde kültür değerlerinden değişik biçimlerde yararlanılır. ABD ‘de biri Batıdaki liberal üniversitelerden,öteki Doğudaki muhafazakar üniversitelerden olmak üzere iki grup öğrenciye birer kültür değerleri envanteri ile birlikte birer özel tüketim envanteri verilmiştir.

19 A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Değerler Kültür değerleri: Lüks bir hayat Heyecan verici yaşam Özgürlük Ulusal güvenlik Özel tüketim değerleri Hızlı hizmet Güvenilir reklam Kirliliği azaltma Uygun mağaza yeri


"X.BÖLÜM KÜLTÜR. A.H. İslamoğlu R. Altunışık TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI Kültür Toplumun bir üyesi olarak insanın elde ettiği bilgiyi, inancı, sanatı, yasayı," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları