Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

X.BÖLÜM KÜLTÜR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "X.BÖLÜM KÜLTÜR."— Sunum transkripti:

1 X.BÖLÜM KÜLTÜR

2 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Kültür Toplumun bir üyesi olarak insanın elde ettiği bilgiyi, inancı, sanatı, yasayı, ahlakı, alışkanlığı ve öteki gelenek ve göreneklerle ilgili yetenekleri içeren bir bütündür. Bir örgütün ya da toplumun üyeleri arasında paylaşılan anlamlar, gelenekler ve normların tümüdür. Kültür insanların ürünleri gördüğü bir lens olarak düşünülebilir. Bir kimsenin arzu ve davranışlarını en esaslı belirleyicisi kültürdür. Bireyin ve ailenin yaşam tarzının gelişmesinde bir çatı rolü oynar. Yaşantı ve deneyimlerle kazanılır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

3 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Kültürün Özellikleri Kültür oluşturulur. Kültür öğrenilir. Kültür gelenekseldir. Kültür, toplum üyelerince paylaşılan değer ve normlar bütünüdür. Kültür zamanla değişebilir. Kültür benzerlik olduğu kadar farklılıktır da. Kültür, örgütlenme ve bütünleşmedir. Kültür uyumludur. Kültür bir ihtiyacı karşılar. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

4 Kültürün Fonksiyonları
Kültürün üç temel fonksiyonu Kültür Değerleri Makul ve onaylanmış inançlar seti Toplumun kimliğinde önemli olan çabalar, inanç ve düşünceler Normlar Kültürün davranışlara koyduğu sınırlamalar Yaptırımlar TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

5 Kültür ve Tüketim Kalıpları
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

6 Pazarlamada Kültürel Değerler
Neyin uygun olduğunu onaylayan inançlar bütünüdür. Marka seçimini etkilerler. Kültürel değerlerin yerini alabilecek ya da onları tamamlayabilecek tüketim kalıpları oluşturmak pazarlamacılar açısından önemlidir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

7 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Kültür değerleri TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

8 Bazı değerlere örnekler
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

9 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Alt Kültürler Bir pazarda tam anlamıyla ve her yönüyle homojen bir kültür yoktur. Bunun nedeni bir toplumun farklı etnik kökenden inançtan gelen insanlar tarafından oluşturulması ve farklı coğrafik yapıların farklı kültür yaratmalarıdır.Bir kültürü paylaşan bir birey aynı zamanda o kültürü oluşturan alt bir kültürden de olabilir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

10 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Alt Kültürün 3 Boyutu Irk, Milliyet, Dini İnançlardır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

11 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Alt Kültür Bayram zamanları şeker ve çikolata reklamlarında çocukların ve gençlerin büyüklerini ziyaret edip ve ellerini öpmesi ve büyüklerin şeker ikram etmesi bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

12 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Alt Kültür Lays patates cipsi reklamında Anadolu dan bir teyzenin reklamda Anadolu insanını yansıtması gibi reklamlar bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

13 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Alt Kültür Avrupa ülkelerinde reklamlar plajda güzel kızlarla çekilirken, bizim ülkemizde cola daha çok aile sofralarında içildiği için aile sofralarında reklamlar çekiliyor. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

14 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Alt Kültür Çay reklamında Karadenizli bir kadının reklamda Karadeniz insanını yansıtması gibi reklamlar bizim kültürel özelliklerimizi yansıtmaktadır. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

15 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Gençlik Kültürü Gençlik pazarı, pazarlamacılar için dikkate alınması gereken önemli bir alt kültür oluşturur. Gençlik pazarı sadece karlı olduğu için değil, gelecekteki orta ve ileri yaş pazarlarını bu pazar beslediği tüketici davranışları bu pazarda şekillendiği içinde önemlidir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

16 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Gençler Sosyalleşmeye yönelenler Değişiklik arayanlar Sosyo-ekonomik bakımdan içe dönük olanlar Spora dönük olanlar TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

17 Gençler üzerinde yapılan araştırma sonuçları
Her konuda bilgi edinmek istiyorlar ama konuşmuyorlar. Yeterince ilgi görmek ve bağımsız olmak istiyorlar. Olgunlaşmaktan mutluluk duymakta ama,sorumluluktan kaçınmak istiyorlar. Zevk için saatlerini hatta günlerini harcamak istemektedirler. Yeni bilgiler istemekle birlikte, sunulanların çok azını kabul etmekteler. Bireyci olmakla birlikte grup üyeliğini de istemektedirler. Tenkitlere karşı çok alıngandırlar. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

18 Kültür Değerlerinin Ölçülmesi
Pazarlama stratejilerinin geliştirilmesinde kültür değerlerinden değişik biçimlerde yararlanılır. ABD ‘de biri Batıdaki liberal üniversitelerden,öteki Doğudaki muhafazakar üniversitelerden olmak üzere iki grup öğrenciye birer kültür değerleri envanteri ile birlikte birer özel tüketim envanteri verilmiştir. TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

19 TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Değerler Kültür değerleri: Lüks bir hayat Heyecan verici yaşam Özgürlük Ulusal güvenlik Özel tüketim değerleri Hızlı hizmet Güvenilir reklam Kirliliği azaltma Uygun mağaza yeri TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI


"X.BÖLÜM KÜLTÜR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları