Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MARKA VE MARKA STRATEJİLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MARKA VE MARKA STRATEJİLERİ"— Sunum transkripti:

1 MARKA VE MARKA STRATEJİLERİ
ÖĞR. GRV. CEREN EFE

2 İÇERİK: MARKALAMAYA GİRİŞ MARKALAMANIN GELİŞİMİ
MARKA TANIMLARINA FARKLI BAKIŞ AÇILARI MARKA İLE İLGİLİ TEMEL BAZI KAVRAMLAR ÜRÜN VE MARKA TANIMI MARKALAMA KARARI VE STRATEJİLERİ KİŞİ VE SEMBOL OLARAK MARKA BAĞLILIĞI VE DEĞERİNİ YARATMA STRATEJİLERİ MARKA VE TÜKETİCİ İLETİŞİMİ MARKANIN KONUMLANDIRILMASI DÜNYANIN EN ÜNLÜ VE DEĞERLİ MARKALARINDAN SEÇMELER

3 KİŞİ VE SEMBOL OLARAK MARKA BAĞLILIĞI VE DEĞERİNİ YARATMA STRATEJİLERİ
KİŞİ OLARAK MARKA SEMBOL OLARAK MARKA

4 KİŞİ OLARAK MARKA MARKAYA KİŞİLİK KAZANDIRAN MARKA İSMİ YARATMA STRATEJİSİ BİRİNCİ ŞART İYİ BİR İSİM İMAJ VE FARKINDALIK YARATMASI MARKA İSMİNİN TANITILMIŞ OLMASI MARKA YARATMADA DİL BİLİM, SES ÖZELLİKLERİ VE TELAFFUZ GİBİ NİTELİKLER DE ÖNEMLİDİR. MARKA İSMİNİN TÜKETİCİLER TARAFINDAN ÖĞRENİLMESİ VE HAFIZALARDA YER ETMESİ ÇOK ÖNEMLİDİR.

5 MARKA İSMİ YARATICISININ GÖZARDI ETMEMESİ GEREKEN HUSUSLAR:
YARATILAN MARKA İSMİNDEKİ SES SEMBOLİZMİ DOĞADA VAR OLAN SESLER İLE AÇIKLANABİLMELİ İSİM TELAFFUZUNUN DİLDEN DİLE DEĞİŞİK YAPILABİLECEĞİ TEK KELİMEDEN OLUŞAN İSİMLER RAĞBET GÖRSE DE İKİLİ KELİME ÇİFTLERİNİN DE ETKİLİ OLABİLECĞİ

6 Pazarlamacılar için asıl karmaşa arzu edilen ürünlerle ilgili marka ismi oluşturmaktır.
KALİTELİ BİR MARKA İSMİ İÇİN GERKENLER: Ürünün kalitesi ve yararlılığı hakkında bir takım şeyleri ileri sürmelidir. Hatırlatıcı etkiye sahip olmalıdır. Telaffuzu kısa ve kolay olmalı, tüketicinin hafızasında yer etmelidir.

7 KALİTELİ BİR MARKA İSMİ İÇİN GERKENLER:
4. Dikkat çekmeyi başarmalı. Çekici olmalı 5. Çağrışım yaptığı kavram pozitif olmalı. Pozitif bir imaj sergilemeli 6. Dilbilimi tuzaklarından kaçınmalı 7. İsim farklı olmalı. Tescil edilerek yasal korumaya sahip olmalı.

8 KİŞİSEL MARKA YARATMADA TÜKETİCİYİ BÖLÜMLENDİRMENİN ÖNEMİ
MARKA YÖNETİCİLERİNİN MARKA YARATMADA GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURDUKLARI SORULAR: TÜKETİCİNİN İÇİNDE BULUNDUĞU EKONOMİK, DEMOGRAFİK VE COĞRAFİK KOŞULLAR NELERDİR? HEDEF ALINAN MÜŞTERİ KİTLESİNİ ETKİLEYEN İÇ VE DIŞ FAKTÖRLER NELERDİR. ALGILAMAYI ETKİLEYEN TÜM KOŞULLAR İÇERİSİNDE TÜKETİCİNİN SATIN ALMADA GÖSTERDİĞİ DAVRANIŞLAR NELERDİR? TÜKETİCİ İÇİN HANGİ DEĞERLER ÖNEMLİ? BİLİNÇALTINDA HANGİ GİZLER YERALMAKTA MARKA HANGİ KİŞİSEL TEMALAR ÜZERİNDE DURACAK?

9 MARKA KİŞİLİĞİ ARACILIĞI İLE STRATEJİK FARKLILIK YARATMAK:
KİŞİLİK “ Bir müşteriyi kazanmanın, bir müşteriyi elde tutmaktan daha pahalı bir uğraş olduğu kabul edilmektedir. Bir şirketin, müşteri bağımlılığı yaratması gelecekteki potansiyel kazanımlarını temsil etmektedir.”

10 Marka kişiliği: Arzu, güven,sadakat vb.
Marka seslendiği tüketici kitlesine kişiliğini tanıtmalıdır. Marka hangi tüketici kitlesine hangi kişilik özelliği ile sesleniyor? Yaratılan marka tüketicilere dönük olarak nasıl bir tutum içerisinde? Kişilik görüntüsü ortaya çıkarılarak tüketiciye dönük iletişimi ya da konumlandırması sağlanmalıdır.

11 Marka farklılığı yaratma teknikleri:
Edison tekniği İlişkilerin doğası tekniği Rasyonel dalga Duygusal dalga Manevi dalga

12 ÜRÜN VE KİŞİLİĞİN BİRLEŞEREK MARKAYI OLUŞTURMASI
“ Böyle bir durumda fiyat, performans, güvenirlik gibi konular gündeme gelmez. Alıcı delicesine aşık olan birinin özelliklerini sergileyerek markayla sarhoş olur. Satın alma kararı ihtiyaca bağlı değil tamamen isteğe dayanır.”

13 MARKA KİŞİLİĞİNİN TEMEL UNSURLARI:
GÜVEN ÖNEMSEME HEYECAN VERİCİ OLMA İLHAM VERİCİ OLMA

14 AMBALAJ STRATEJİSİ Ambalaj tasarımının amaçları:
1. işletmenin sahip olduğu markanın ambalajının işletmenin rakiplerine oranla güçlü ve zayıf tarafları nelerdir? Ambalaj maliyeti rakiplerle kıyaslandığında maliyeti nedir? Yapı ve tasarım itibarıyla öne çıkan faktörler nelerdir?

15 Görsel kimliğin oluşturulmasında tasarım araçlarının rolü:
Ürün sınıflandırması içinde yer almalı Konumlandırmanın yansıtılması Tüketiciyi cezbetme unsuru Ürün/değer iletişiminin sağlanması Tanıtıcı mesajları üzerinde taşıması

16 Grafik elemanlarının tasarımı:
Renk dizaynı: Dünyanın Önemli Markalarının Doğru Renkleri 100 markanın her birinin logo ve diğer özellikleri incelenerek yapılan bir çalışmaya göre markalar: - %29 kırmızı, %33 mavi, %28 siyah ve gri tonlar, %13 sarı ya da altın rengini kullanıyorlar. - %95’i bir ya da iki renk kullanırken %5’i ikiden fazla renk kullanıyor. - %41 sadece yazı kullanırken %9 logosunda şirket ismini hiç kullanmıyor.

17 Tüketiciler farklı renklere nasıl tepki veriyorlar?
Renkler soğuk ve sıcak olarak iki temel kategoriye ayrılabilir. Sıcak renkler enerji; soğuk renkler daha çok dinginlik ve güven ile özdeşleştirilebilir. Kırmızı : Sıcak bir renktir. Enerjik, gergin, dikkat çekici, arzu uyandıran şeklinde tanımlanabilir. Yemek , araba, teknoloji ve tarım sektörleri için uygundur. Ev ve sağlık sektörü için tercih edilmemelidir. Enerji, finans, havayolu ve giyim sektörlerinde kullanım yaygınlığı yoktur. Mavi: Soğuk bir renktir. Güven ve dinginlik gibi duygularla tanımlanabilir. Enerji, finans, havayolu, teknoloji, sağlık ve tarım sektörleri için uygundur. Ev eşyası sektörü için kullanışlı olmadığı gibi; giyim, yemek ve arabalarda da tercih edilen bir renk değildir. Turuncu: Sıcak bir renktir. Canlı, enerjik, eğlenceli olarak tanımlanabilir. Teknoloji ve sağlık sektörü için popüler bir renktir. Yemek, ev ve tarım sektörü için sorgulanabilir. Enerji, finans, havayolu, araba ve giyim sektörlerinde tercih edilmez. Siyah: Prestij, değer, zamanlılık ve entellektüellik bu rengi tanımlar. Giyim, teknoloji ve araba sektörü için çok tercih edilir. Ev ve tarım sektörlerinde kullanımı sorgulanabilir. Enerji, finans, havayolu, sağlık ve yemek sektörlerinde kullanılmaz. Beyaz: Saf, asil, temiz ve yumuşak beyazı anlatan sıfatlardır. Giyim ve sağlık sektörü için uygundur. Enerji, havayollu, teknoloji, ev eşyası, araba ve tarım sektörleri için tartışılabilir. Finans ve yemek sektörleri tercih etmez.


"MARKA VE MARKA STRATEJİLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları