Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları."— Sunum transkripti:

1 Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi Gizem TURHAN – Hüseyin ÇEVİK- Kerem Yıldırım ŞİMŞEK Anadolu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon Bölümü

2 Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi Gizem TURHAN – Hüseyin ÇEVİK- Kerem Yıldırım ŞİMŞEK Anadolu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon Bölümü Gizem TURHAN – Hüseyin ÇEVİK- Kerem Yıldırım ŞİMŞEK Anadolu Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi Rekreasyon Bölümü

3 Aquatic Baby Aquatic baby 0-4 yaş arası bebeklerin ebeveynleri ile beraber katıldıkları bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini gelişimine katkı sağlayan, eğlenceli ve son zamanların popüler rekreasyonel spor aktivitesidir. Aquatic baby 0-4 yaş arası bebeklerin ebeveynleri ile beraber katıldıkları bilişsel, duyuşsal ve psikomotor becerilerini gelişimine katkı sağlayan, eğlenceli ve son zamanların popüler rekreasyonel spor aktivitesidir. Aquatic Baby aktivitesinin temel amacı bebeklerin suyun içinde güvende olmasını öğretmek ve doğal reflekslerin suda gelişmesini sağlamaktır. Aquatic Baby aktivitesinin temel amacı bebeklerin suyun içinde güvende olmasını öğretmek ve doğal reflekslerin suda gelişmesini sağlamaktır. Bebek ile ebeveyn bağını güçlendirir,sosyal ve psikolojik yönden gelişimini destekler. Bebek ile ebeveyn bağını güçlendirir,sosyal ve psikolojik yönden gelişimini destekler. Aquatic Baby aktivitesine yönelik hizmetler normal yüzme havuzlarından farklı tesislerde sunulmaktadır. Aquatic Baby aktivitesine yönelik hizmetler normal yüzme havuzlarından farklı tesislerde sunulmaktadır.

4 Araştırmanın Önemi Toplum yaşamı içerisinde serbest zamanları değerlendirme biçimleri incelendiğinde sportif etkinliklerin önemli bir parçayı oluşturduğu ifade edilebilir (Argan ve Katırcı, 2008). Toplum yaşamı içerisinde serbest zamanları değerlendirme biçimleri incelendiğinde sportif etkinliklerin önemli bir parçayı oluşturduğu ifade edilebilir (Argan ve Katırcı, 2008). Boş zamanlarını değerlendirme amaçlı rekreasyonel tüketim sağlayan bireylerin karar verme sürecindeki davranışsal etkilerin ayrıntılı bir şekilde bilinmesi boş zaman tüketicisini elde tutabilmek adına önem arz etmektedir.(Şimşek,Mercanoğlu ) Boş zamanlarını değerlendirme amaçlı rekreasyonel tüketim sağlayan bireylerin karar verme sürecindeki davranışsal etkilerin ayrıntılı bir şekilde bilinmesi boş zaman tüketicisini elde tutabilmek adına önem arz etmektedir.(Şimşek,Mercanoğlu )

5 Araştırmanın Amacı Bu araştırmada Aquatic Baby aktivitesine katılan ebeveynlerin kullandıkları tesislere yönelik tatmin düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada Aquatic Baby aktivitesine katılan ebeveynlerin kullandıkları tesislere yönelik tatmin düzeylerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

6 YÖNTEM Araştırmanın Örneklemi Araştırmaya Eskişehir, Bursa, Aydın ve İstanbul illerinde 2017 yılı bahar ve yaz döneminde Aquatic Baby aktivitesine katılan ve kolayda örnekleme yöntemi ile 195 kadın 109 erkek toplam 304 kişi seçilmiştir.

7 Veri Toplama Tekniği ve Aracı Veriler yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak Alexandris ve Palialia, (1999) tarafından geliştirilen Türkçe Uyarlaması Şimşek ve Mercanoğlu (2014) tarafından yapılan “Spor Tüketicisi Tatmin Ölçeği” ve demografik sorulardan oluşan anket aracılığı ile toplanmıştır. “Spor Tüketicisi Tatmin Ölçeği” 18 madde ve 5 faktörden (Tesis/Hizmetler, Bireysel/Psikolojik, Rahatlama, Sosyal, Sağlık/Fitness ) oluşmaktadır. Veriler yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak Alexandris ve Palialia, (1999) tarafından geliştirilen Türkçe Uyarlaması Şimşek ve Mercanoğlu (2014) tarafından yapılan “Spor Tüketicisi Tatmin Ölçeği” ve demografik sorulardan oluşan anket aracılığı ile toplanmıştır. “Spor Tüketicisi Tatmin Ölçeği” 18 madde ve 5 faktörden (Tesis/Hizmetler, Bireysel/Psikolojik, Rahatlama, Sosyal, Sağlık/Fitness ) oluşmaktadır.

8 Veri Analizi Verilerin yorumlanmasında tanımlayıcı istatistik, t-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Verilerin yorumlanmasında tanımlayıcı istatistik, t-testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farkın kaynağını belirlemek amacıyla Post Hoc testlerinden Bonferroni ve Tamhane's T2 kullanılmıştır. Gruplar arasındaki farkın kaynağını belirlemek amacıyla Post Hoc testlerinden Bonferroni ve Tamhane's T2 kullanılmıştır.

9 BULGULAR Cronbach’s Alpha iç tutarlılık katsayısının 0,89 olduğu tespit edilmiştir. Cronbach’s Alpha iç tutarlılık katsayısının 0,89 olduğu tespit edilmiştir. Veri setinin normal dağılım gösterip göstermediği basıklık ve çarpıklık katsayılarına göre kontrol edilmiştir. Basıklık değerinin 3,250 ve -800, çarpıklık değerinin ise -1786 ve -441 aralığın da olduğu tespit edilmiştir.(Hair et al. (2010) and Bryne (2010) ) Veri setinin normal dağılım gösterip göstermediği basıklık ve çarpıklık katsayılarına göre kontrol edilmiştir. Basıklık değerinin 3,250 ve -800, çarpıklık değerinin ise -1786 ve -441 aralığın da olduğu tespit edilmiştir.(Hair et al. (2010) and Bryne (2010) )

10 BULGULAR

11 Tablo 2. Cinsiyet değişkenine göre tatmin düzeylerinin farklılaşma durumu

12 Tablo 3. Medeni Durum değişkenine göre tatmin düzeylerinin farklılaşma durumu

13 Tablo 3. Yaş değişkenine göre tatmin düzeylerinin farklılaşma durumu

14 Tablo 4. Eğitim düzeyine göre tatmin düzeylerinin farklılaşma durumu

15 Tablo 5. Gelir Durumuna göre tatmin düzeylerinin farklılaşma durumu FaktörlerGelir DurumunOrtalamaSd.Fp Tesis Ev Hanımı Emekli Öğrenci 674.2289.46496 1.650.178 İşçi 594.4463.60207 Memur 1224.3852.60457 Serbest Meslek 564.3095.71310 Bireysel/psikolojik Ev Hanımı Emekli Öğrenci 674.2711.45858 1.867.135 İşçi 594.3371.54302 Memur 1224.3948.52670 Serbest Meslek 564.2113.55368 Rahatlama Ev Hanımı Emekli Öğrenci 674.1990.62512.694.556 İşçi 594.2316.64995 Memur Serbest Meslek 122 56 4.3087 4.1786.69124.61616 Sosyal Ev Hanımı Emekli Öğrenci 674.3150.49346.657.579 İşçi 594.3842.62150 Memur 1224.4180.59468 Serbest Meslek 564.3155.59770 Sağlık/Fitness Ev Hanımı Emekli Öğrenci 674.2040.49221 3.964.009* İşçi 594.5085.45214 Memur 1224.4282.56400 Serbest Meslek 564.2976.69538

16 Tablo 6. Mesleğe göre tatmin düzeylerinin farklılaşma durumu

17 TARTIŞMA-SONUÇ Araştırmamızın sonucunda Katılımcıların cinsiyet değişkenine göre tatmin düzeyleri incelendiğinde kadın katılımcıların «Bireysel/Psikolojik » alt boyutunda anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Diğer boyutlarda anlamlı fark çıkmamasının sebebi; Kadınların hissettikleri tatminin istatistiksel olarak daha yüksek olduğunu göstermektedir. Evli katılımcıların bekar katılımcılara göre Tesis/Hizmetler ve Sosyal alt boyutlarında daha yüksek ortalamaya sahiptirler. Çünkü; Evli katılımcıların bekar katılımcılara göre tesis ve hizmetlere karşı düşüncesi iyi düzenlenmesi, hijyeni ve ilgi çekmesi daha fazla önem verdiği görülmüştür. Katılımcıların yaş değişkenine göre tatmin düzeyleri incelendiğinde ise anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. Bunun sebebi; 30-36 yaş arası katılımcıların ortalaması diğer yaş gruplarına göre daha fazla olmasına rağmen tesislere karşı tatmin düzeyleri aynı ortalamaya sahiptirler. Katılımcıların eğitim düzeylerine göre incelendiğinde > alt boyutunda anlamlı farka rastlanılmıştır.

18 ÖNERİ Gelecekteki çalışmalarda daha fazla örneklem gruplarına uygulanması ve literatürde tüketici tatmininde önemli rolü olduğu savunulan ve bu araştırmada anlamlı farka rastlanılmayan değişkenlerin etkisinin araştırılması önerilmektedir. Gelecekteki çalışmalarda daha fazla örneklem gruplarına uygulanması ve literatürde tüketici tatmininde önemli rolü olduğu savunulan ve bu araştırmada anlamlı farka rastlanılmayan değişkenlerin etkisinin araştırılması önerilmektedir.

19 KAYNAKÇA Şimşek, K. Y., & Mercanoğlu, A. O. (2014). Spor Tüketicisi Tatmin Ölçeğinin Türkçe Şimşek, K. Y., & Mercanoğlu, A. O. (2014). Spor Tüketicisi Tatmin Ölçeğinin Türkçe Uyarlamasi: Rekreatif Spor Tüketicisi Örneği. Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 159-171. Uyarlamasi: Rekreatif Spor Tüketicisi Örneği. Spor Bilimleri Dergisi, 25(4), 159-171. Alexandris, K., & Palialia, E. (1999). Measuring customer satisfaction in fitness centres in Alexandris, K., & Palialia, E. (1999). Measuring customer satisfaction in fitness centres in Greece: an exploratory study. Managing Leisure, 4(4), 218- 228. Greece: an exploratory study. Managing Leisure, 4(4), 218- 228. (Argan ve Katırcı, 2008) (Argan ve Katırcı, 2008) https://www.aquababiesbursa.com/ https://www.aquababiesbursa.com/ https://www.aquababiesbursa.com/ (Hair et al. (2010) and Bryne (2010) ) (Hair et al. (2010) and Bryne (2010) )


"Aquatic Baby Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları Tesislere Yönelik Tatmin Düzeylerin İncelenmesi ” Aquatic Baby ” Tüketicisi Ebeveynlerin Kullandıkları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları