Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

-YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI -HASTANE BILGI YÖNETIMI HAZıRLAYAN : SAMET ALABEY

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "-YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI -HASTANE BILGI YÖNETIMI HAZıRLAYAN : SAMET ALABEY"— Sunum transkripti:

1 -YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI -HASTANE BILGI YÖNETIMI HAZıRLAYAN : SAMET ALABEY 1131602053

2 HBYS (Hastane Bilgi Yönetim Sistemi): HBYS, bilgisayar programları ve etkileşim içinde olduğu hastanelerin yapmış olduğu işlemleri bilgisayar üzerinde gerçekleştiren yazılımlar grubuna verilen genel addır. HBYS içerisinde laboratuvar, radyoloji gibi tetkik birimlerinde gerçekleştirilen tüm operasyonlardan, ameliyathane, hastane eczanesi, sicil veya insan kaynakları birimlerine varıncaya kadar farklı uzmanlıklar üzerine çalışan birçok yazılımın bir araya gelerek oluşturduğu yazılım grubu demek olduğunu anlamak gerekir. Hastane bilgi yönetim sistemlerinde gerçekleştirilen Tetkik operasyonlarında cerrahi operasyonlarda izleme dinleme operasyonlarında kullanılan tıbbi cihazlar ile bütünleşik olarak yani tıbbi standart dil formatında da haberleşerek bilgi alış verişinde bulunabilir. Örneğin PACS yapılarında mamografi, DI, MR, tomografi gibi cihazlardan görüntü alıp bunları birlikte çalıştığı diğer programlara verebilmelidir.

3

4  Bilindiği gibi HBYS, Türkiye’de hem içinde bulunduğumuz AB entegrasyon süreci nedeniyle hem de hükümetin sağlık alanında uygulamaya koyduğu çeşitli düzenlemeler ve politikalar gereği, e-Sağlık projesi kapsamı içerisinde son dönemde göz önünde olan ve yüksek derecede önem verilen bir konu halini almıştır.  Hastane Bilgi Sistemleri; genelde yıllık periyotlarla hizmet, bakım vb. satın alma yöntemleri ile hastaneler tarafından tedarik edilmektedir. Hastanelerin hali hazırda kullanmakta oldukları bilgi sistemlerinin, Sağlık-NET entegrasyonu sağlayabilmeleri için, kullanılan yazılım üzerinde değişikliklere gitmektedirler.  Türkiye’de Hastane Bilgi Sistemleri, yazılım firması ve hastaneye göre değişiklik arz ettiğinden, tek bir örnek üzerinden Ulusal Sağlık Bilgi Sistemi ile karşılaştırma yapılması mümkün değildir.

5 HBYS FAYDALARI: -Bilgi üretim hızı, kalitesi ve miktarı artar. -Bilgi erişim hızı artar.(Mevcut süreden tasarruf) -Karar verme hızı ve güvenilirliği artar. -Maliyetler azalır. -Personel verimliliği artar. -Hasta memnuniyeti arttırılır. -Sağlıkta dönüşüm projesini destekler.(Medula, SağlıkNET vb.) -Esnektir;hastane protokol ve kurallarına göre yapılandırılabilir. -Gelir/giderlerin hatasız izlenmesi, kaçakların önlenmesini sağlar.

6 HBYS YAZıLıMLARıNıN TAŞıMASı GEREKEN ÖZELLIKLER:  1.Hastane Bilgi Sistemi yazılımları, kabul aşamasında, Sağlık Bakanlığı’nda yer alan Ulusal Sağlık Bilgi Sistemi Test Sunucusuna örnek veri gönderebilmeli ve sunucudan cevap mesajı alıp, yazılım içerisinde işleyebilmelidir.  2.Hastane Bilgi Sistemleri, Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan Sağlık Kodlama Referans Sunucusunda yer alan sistem, tablo ve içeriklerini kullanmalıdır.  3.Hastane Bilgi Sistemleri bu sunucularda yer alan güncellemeleri takip etmeli, en geç 7 gün içerisinde değişikliklere adapte olabilmelidir.  4.Hastane Bilgi Sistemleri, Sağlık Bakanlığı tarafından hastanelerden toplanması amacıyla oluşturulmuş Minimum Sağlık Veri Setlerini arayüz formlarında ve veri tabanında tanımlamış ve tasarlamış olmalıdır.

7 YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI  Günümüzde Hizmet Yönetim Sistemi; kuruluşlarda alınan ve verilen hizmetlerin yönetilmesi anlamında hemen her sektörde ihtiyaç haline gelen bir yönetim sistemidir. Teknoloji ilerledikçe müşteri ihtiyaç ve isteklerinin karşılanması yolu ile müşteri tatmininin sağlanması; her geçen gün yüzde yüz değerine daha çok yaklaşıyor.

8

9  Yazılım Altyapı ve Konfigürasyon Yönetimi Şefliğinin görevleri şunlardır:  1 ) İhtiyaçlar doğrultusunda yapılan analiz çalışmaları sonrası Bakanlık bünyesindeki bütün teşkilatların ortak kullanımına, merkez birimlerinin her birine, tüm valilik ve kaymakamlıklara, il özel idarelerine özel olarak tasarlanacak ve kullanımına sunulacak modüllerin üzerinde kurulacağı altyapıyı hazırlamak ve geliştirmek, 2) Tüm yazılım geliştirme süreçlerinin ve standartların tarif edildiği teknik dokümanları hazırlamak ve bu dokümanları uygun ortamlarda korumak, 3) Proje genelinde kullanılacak olan genel kod ve kontrol (User Control) altyapılarını oluşturmak, 4) Hata yakalama ve değerlendirme, veri erişim, ön bellekleme (Cache) ve günlükleme (Loglama) gibi genel katmanları hazırlamak ve kullanıma sunmak, 5) Hazırlanan katman ve kontrollere ilişkin kullanım kılavuzlarını hazırlamak ve yazılım ekibine eğitim vermek, 6) Yazılım geliştirme süreçlerinde hazırlanan dokümanların ve geliştirilen kodların standartlara uyumluluğunu kontrol etmek, 7) İşe bağlı uygun ekipleri oluşturmak ve personel alım süreçlerinin teknik yönden takibini yapmak, 8) Yazılım ekibi personelinin ihtiyaç duyabileceği teknik yardımı sağlamak, 9) Yeni teknolojileri takip ederek sisteme entegre etmek, 10) Sistem işleyişini, güvenliğini ve performansını takip etmek ve gerektiğinde uygun önlemleri almak,

10 YAZILIM ALTYAPI VE KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ HANGİ SORUNLARA ÇÖZÜM SUNAR ?  Planlar, tanımlar, gereksinimler, tasarım, kodlar, senaryolar, raporlar... Hepsi kadar çok değişiyor ki zaman kazanmak için standartlara uymaktan vazgeçmek üzereyiz..  Projede bu kadar uzman çalışıyor ama işler yine de tekrar tekrar yapılıyor. Aynı ekranın defalarca kodlanması ve test edilmesi bize çok zaman kaybettiriyor.  Projenin ortasına geldik, hala yeni müşteri gereksinimleri çıkıyor. Sürekli geri dönüşlerle aynı işleri tekrar tekrar yapmaktan usandık!  Gereksinim dokümanının yeni sürümü hazırlanmıştı; ama kodlayıcılar eski sürüme göre kod yazmışlar. Niye kimsenin kimseden haberi yok! Akşam yine toplantı yapalım!  İş analistleri, kodlayıcılar ve test elemanları arasındaki iletişim sorunları yüzünden dokümanlar ve kodlar sürekli değişiyor; proje uzadıkça uzuyor. Bunun bir çaresi olmalı!  Gereksinim Dokümanında ya da kodlarda yapılan değişikliklerin hangi süreçleri nasıl etkilediğini tam olarak kestiremiyoruz. Bir değişiklik yüzünden hangi süreçlerde ek süre ve çaba harcamalıyız? Hangi önlemleri almamız gerekiyor? Galiba proje zamanında bitmeyecek!  Sadece bir iki ekranın kodunda küçük bir değişiklik yapıldı, ama müşteri bir sürü yeni hata bildiriyor.  Müşteriye yine yanlış sürüm gitmiş!  Daha aynı ofiste çalışırken bu sorunları çözemedik, ya ekip elemanları farklı ofislerde çalışıyor olsaydı!

11  Kaynakça: Kaynakça:  http://shmyo.uludag.edu.tr/Ders_Notlari/HBYS-2015.pdf http://shmyo.uludag.edu.tr/Ders_Notlari/HBYS-2015.pdf  http://www.saglik.gov.tr/TR/belge/1-45006/hastane-bilgi- yonetim-sistemi-alim-kilavuzu.html http://www.saglik.gov.tr/TR/belge/1-45006/hastane-bilgi- yonetim-sistemi-alim-kilavuzu.html  www.sisoft.com.tr/tr/hbys1.jsp www.sisoft.com.tr/tr/hbys1.jsp  www.biymed.com.tr/ho.asp?id=4862&ne=m www.biymed.com.tr/ho.asp?id=4862&ne=m


"-YAZıLıM ALT YAPı VE KONFIGÜRASYON YÖNETIMI -HASTANE BILGI YÖNETIMI HAZıRLAYAN : SAMET ALABEY" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları