Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma Yalın Üretim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma Yalın Üretim."— Sunum transkripti:

1 Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma Yalın Üretim

2 Bilgi Bilgi ürüne doğru akarken, Ürün müşteriye doğru akar Bilgiyi her hücreye rahatça ve en kısa yoldan akmalıdır. Doğru bilgi, doğru zamanda, rahatça ulaşılabilir olamldır.

3 Stratejik hedefleme Hoshin Kanri strateji planlama A3 hedef yönetimi 3 jenerasyon A3

4 Hücre organizasyon departmana karşı Ürünleri departmanlara kurban etmeyin ! ABC FED ÜRÜN ODAKLI TAKIM

5 Değer Akış Şeması Bütünü görme Kayıp zamanları görme Termin projeleri verisi

6 Termin projesi Lean yönetimi ile terminde sıçramalı iyileştirme fırsatı Tüm termin - D2D dock to dock süresi - bir 6 sigma projesi olarak oldukça ağır ! Genel termin projelerinde en büyük fırsatlar duruş ve katma değer yaratmayan işlemlerin azaltılmasıdır

7 Stok projesi Stok, zamanından önce tedarik yada çekilmeyen bir üretimdir ! Stok projesi tipik bir Lean projesidir, 6 sigma projesi olarak ele alınmasında beklenen faydayı elde etmek zordur ! Stokların kök sebepleri genelde kesikli ve çok değişkenli verilerdir. Stokların azaltılması ile ilgili bir 6 sigma projesi pareto analizi ile sınırlı kalabilir !

8 Çekme sistemi - Kanban Her bir proses müşteriye kadar uzanan çekme ve sipariş sistemi ile çalışmalıdır. Çekilmeyen bir üretim stok demektir. Çekme sistemi durması sonraki proseslerde iyileştirme gerekliliğini gösterir Her proses bir önceki prosesin müşterisidir. Her prosesin girdi ve çıktı stok miktarını belirleyin ve sınırlandırın !

9 Kritik Operasyon Tüm prosesin termini kritik proses terminine bağlıdır. Kritik proseslere diğer proseslere göre daha fazla kaynak ayırın ! TPM, kritik proseslerde daha önem kazanmaktadır. Kritik proseslerinizi belirleyin ve onlara çok daha iyi bakın !

10 Çoklu Yetenek Çalışan verimlilik artışı Operatöre bağlı duruşlarda azalma Terfi sistemi için altyapı İşgücü ihtiyacının azalması

11 Sinyalizasyon - Kanban Görsel kanban Kırmızı ışık : Hata Yeşil ışık : Sipariş Siparişe göre üretim

12 Tek Parça Akış – One Piece Flow İşletme içi stok azaltılması Hataya müdahele etme hızında artış İşletme içi stoğun işletme şartlarından etkilenmesinin önlenmesi Hata miktarında azaltma Ürüne müdahele ve değişiklik şansı Tek parça akışta emniyet stokları göz önüne alınmalı !

13 Mevcut Etki Tanımı Hedef Etki Tanımı TAKIM ÜYELERİ CEDAC TABLOSU ZAMAN SIKLIKSIKLIK Lean Metodları İle Çözüm

14 Değişkenlik - Varyasyon Müşteri talebinden her türlü sapma hatadır ! 6 sigma projeleri değişkenlik analizinde en güçlü çözümdür ! Değişkenliğin olumsuz yönde (-) olduğu kadar olumlu (+) yönde olması da hatadır. σσσσσσ  SL

15 Deney Tasarımı - DOE Deney tasarımı ; Problemin muhtemel faktörlerinin hızlı bir şekilde analizinde kullanılacağı gibi, Muhtemel sebeplerin etkileşimli etkilerini tespitinde de en güçlü yöntemdir. Deney tasarımlarında, sabit tutulan diğer faktörlerin ne kadar sabit olduğu güvence altına alınmalıdır ! Seyir raporu önem kazanmaktadır !

16 Tek Proje – Lean Sigma Lean Projesi 6 sigma Projesi Proje : Lean Araçları 6 Sigma Araçları Inovasyon 6 sigma Lean Inovasyon

17 “Impossible Is Nothing”

18 Just Do It

19 Sürekli Gelişim bir Maratondur


"Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma Yalın Üretim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları