Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma"— Sunum transkripti:

1 Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma Yalın Üretim

2 Bilgi Bilgi ürüne doğru akarken, Ürün müşteriye doğru akar Bilgiyi her hücreye rahatça ve en kısa yoldan akmalıdır. Doğru bilgi, doğru zamanda, rahatça ulaşılabilir olamldır.

3 Stratejik hedefleme Hoshin Kanri strateji planlama A3 hedef yönetimi 3 jenerasyon A3

4 Hücre organizasyon departmana karşı
B C Ürünleri departmanlara kurban etmeyin ! D E F ÜRÜN ODAKLI TAKIM

5 Değer Akış Şeması Bütünü görme Kayıp zamanları görme Termin projeleri verisi

6 Termin projesi Lean yönetimi ile terminde sıçramalı iyileştirme fırsatı Tüm termin - D2D dock to dock süresi - bir 6 sigma projesi olarak oldukça ağır ! Genel termin projelerinde en büyük fırsatlar duruş ve katma değer yaratmayan işlemlerin azaltılmasıdır

7 Stok projesi Stok, zamanından önce tedarik yada çekilmeyen bir üretimdir ! Stok projesi tipik bir Lean projesidir, 6 sigma projesi olarak ele alınmasında beklenen faydayı elde etmek zordur ! Stokların kök sebepleri genelde kesikli ve çok değişkenli verilerdir. Stokların azaltılması ile ilgili bir 6 sigma projesi pareto analizi ile sınırlı kalabilir !

8 Çekme sistemi - Kanban Her bir proses müşteriye kadar uzanan çekme ve sipariş sistemi ile çalışmalıdır. Çekilmeyen bir üretim stok demektir. Çekme sistemi durması sonraki proseslerde iyileştirme gerekliliğini gösterir Her proses bir önceki prosesin müşterisidir. Her prosesin girdi ve çıktı stok miktarını belirleyin ve sınırlandırın !

9 Kritik Operasyon Tüm prosesin termini kritik proses terminine bağlıdır. Kritik proseslerinizi belirleyin ve onlara çok daha iyi bakın ! Kritik proseslere diğer proseslere göre daha fazla kaynak ayırın ! TPM, kritik proseslerde daha önem kazanmaktadır.

10 Çoklu Yetenek Çalışan verimlilik artışı İşgücü ihtiyacının azalması Terfi sistemi için altyapı Operatöre bağlı duruşlarda azalma

11 Sinyalizasyon - Kanban
Görsel kanban Yeşil ışık : Sipariş Siparişe göre üretim Kırmızı ışık : Hata

12 Tek Parça Akış – One Piece Flow
İşletme içi stok azaltılması İşletme içi stoğun işletme şartlarından etkilenmesinin önlenmesi Hataya müdahele etme hızında artış Hata miktarında azaltma Ürüne müdahele ve değişiklik şansı Tek parça akışta emniyet stokları göz önüne alınmalı !

13 Lean Metodları İle Çözüm
CEDAC TABLOSU Mevcut Etki Tanımı ZAMAN S I K L Hedef Etki Tanımı List all of the team members here. Indicate whether the team member is a permanent or temporary member as well as the team’s facilitator. TAKIM ÜYELERİ

14 Değişkenlik - Varyasyon
Müşteri talebinden her türlü sapma hatadır ! SL Değişkenliğin olumsuz yönde (-) olduğu kadar olumlu (+) yönde olması da hatadır. 6 sigma projeleri değişkenlik analizinde en güçlü çözümdür ! σ σ σ σ σ σ

15 Deney Tasarımı - DOE Deney tasarımı ; Problemin muhtemel faktörlerinin hızlı bir şekilde analizinde kullanılacağı gibi, Muhtemel sebeplerin etkileşimli etkilerini tespitinde de en güçlü yöntemdir. Deney tasarımlarında, sabit tutulan diğer faktörlerin ne kadar sabit olduğu güvence altına alınmalıdır ! Seyir raporu önem kazanmaktadır !

16 Tek Proje – Lean Sigma Lean Projesi 6 sigma Projesi Proje : Lean Araçları 6 Sigma Araçları Inovasyon Lean 6 sigma Inovasyon

17 “Impossible Is Nothing”

18 Just Do It

19 Sürekli Gelişim bir Maratondur


"Müşterinin Sesi ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Altı Sigma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları