Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ. NELER ÖĞRENECEĞİZ? Uzaktan Eğitimin Tarihçesi O Birinci Evre: Posta İle Eğitim (Mektupla Eğitim) O İkinci Evre: Çoklu.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ. NELER ÖĞRENECEĞİZ? Uzaktan Eğitimin Tarihçesi O Birinci Evre: Posta İle Eğitim (Mektupla Eğitim) O İkinci Evre: Çoklu."— Sunum transkripti:

1 UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ

2 NELER ÖĞRENECEĞİZ? Uzaktan Eğitimin Tarihçesi O Birinci Evre: Posta İle Eğitim (Mektupla Eğitim) O İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli O Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli O Dördüncü Evre: Esnek Öğrenme Modeli

3 Zamandan ve mekandan tamamen bağımsız bir şekilde öğrencinin ve öğretim üyesinin sanal ortamda istediği zaman eğitim alabilmesi.

4 UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ

5 8 AŞAMALI SÜREÇ O Dışardan sınava alma uygulaması, O Yazılı iletişimi esas alma, O Radyo ve TV’yi esas alma, O Kitle iletişimini esas alma, O Bilgisayar ve çoklu ortamları esas alma, O Bireysel ve kitlesel süreçleri bütünleştirme, O Örgün ve yaygın eğitim kurumlarını bütünleştirmeyi esas alan örgütlenme ve O Uzaktan eğitim sistemini küreselleştirme gibi farklı nitelikte değişik aşamalardan oluşmaktadır.

6 Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla) O Uzaktan eğitimin başlangıcı sayılır. O Posta vasıtası ile yürütülen eğitim tekniğidir. O Dezavantajları: O İletişim problemleri. O Yaşanan gecikmeler.

7 Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla) O Dünya’da ilk uzaktan eğitim çalışması 1728’te Boston Gazetesi Steno dersleri ile başlamıştır. O 1840, Pitman ilk modern eğitimcidir. O 1883 Newtork mektupla eğitim üniversitesi kuruldu. O 1892 Chicago Üniversitesi ilk mektupla eğitim bölümü açıldı. Dünya’da;

8 Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla) O 1898 İsveç-Hermands açıldı. (en önemli) O 1906 ABD’de yazışmalı ilköğretim açıldı. O 1923 ABD’de mektuplu lise açıldı. Dünya’da;

9 Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla) O ABD IOWA Üniversitesi eğitim amaçlı televizyon yayınına başlamıştır. O 1939 Fransa’da uzaktan eğitim ile savaş yıllarında eğitim verilmiştir. O 1960 İngiltere-British Open Üniversitesi’nde uzaktan eğitim bölümü açılmıştır. Dünya’da; Saskatchewan Okulu,Kasım 1948

10 Birinci Evre: Posta ile Eğitim (Mektupla)

11 O Türkiye’de ilk uzaktan eğitim 1956 yılında Ankara Üniversitesi’nde verişmiştir. O 1958’de Milli Eğitim Bakanlığı’nda mektupla eğitim merkezi kurulmuştur. O 1974’de mektupla eğitim okulu adını almıştır. O 1981’de Anadolu Üniversitesi’nde Açıköğretim Fakültesi kurulmuştur. Türkiye’de;

12 İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli O Görsel ve işitsel iletişim araçları olan radyo ve televizyon ilgi odağı olmuştur. O Dezavantajı ise etkileşimin tek yönlü olmasıdır.

13 İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli O 1800’lerde sanayi devrimi ve radyo ve televizyonun kayıt altına alınıp tekrar izlenilir olması Avrupa’da ki uzaktan eğitimi etkiledi. O 1919’da ABD’de ilk eğitim veren radyo istasyonu kuruldu. O 1929’da Ohio hava okulunda radyo ile eğitim başlamıştır. Dünya’da;

14 İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli O arası ABD’de IOWA Üniversitesi’nde televizyon yayınları başlamıştır. O 1951’de Western Reserve Üniversitesi televizyonda bazı dersler verdi. Dünya’da; O 1970’den sonra ise kablo ve uydu aracılığıyla dersler televizyon yoluyla verilmeye başlanmıştır.

15 İkinci Evre: Çoklu Ortam Modeli O 1953’de İstanbul Üniversitesi ilk radyo denemesi yapmışlardır. O 1968’de TRT ilk radyo yayını yapmıştır. Türkiye’de; O 1981’den beri Anadolu Üniversitesi TRT işbirliği ile televizyondan eğitim vermektedir. O 1990’da Fırat Üniversitesi televizyondan eğitim yapmaya başladı.

16 Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli O Tele öğrenme modeli sesli konferansları ve video konferansları kapsar.

17 Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli O Farklı bölgelerdeki öğrencilere canlı sesli hitap. O Anlatılanlar sanki aynı mekandaymış hissi verir. 1. Sesli Konferans

18 Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli O Farklı yerlerdeki insanların, bulundukları yerden sanki yüz yüzeymiş gibi birbirleriyle iletişime geçmelerini sağlar. 2. Video Konferans

19 Üçüncü Evre: Tele Öğrenme Modeli İkiye Ayrılır: O Bir Noktayla Video Konferans: Bir öğretmenin bulunduğu yerden bir sınıftaki öğrencilere ses ve görüntü transferi ile ders anlatmasıdır. O Birden Çok Noktayla Video Konferans: Farklı yerlerde olan çok sayıda insanın bulundukları yerlerden birbirleriyle buluşmasıdır. 2. Video Konferans

20 Dördüncü Evre: Esnek Öğrenme Modeli O İnternet vasıtası ile web tabanlı kaynaklara ulaşımı sağlar. O İletişimi web tabanlı yapar. O Sanal kampüs ortamları oluşturmak yer alır.

21 Dördüncü Evre: Esnek Öğrenme Modeli O Yeni teknolojiler bireye zaman, mekan, öğrenme hızında esneklik sağlar. O Öğretim elemanına, mekana, zamana gerek duymaz.

22 KAYNAKÇA: O https://www.academia.edu/ /Uzaktan_E%C4%9Fiti min_Tarihsel_Geli%C5%9Fimi_ve_T%C3%BCrkiye_deki_ Durumu O https://tr.wikipedia.org/wiki/Uzaktan_e%C4%9Fitimin_tarihs el_geli%C5%9Fimi O

23 HAZIRLAYANLAR: MERVE DEMİRCAN BÜŞRA GÜLER


"UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ. NELER ÖĞRENECEĞİZ? Uzaktan Eğitimin Tarihçesi O Birinci Evre: Posta İle Eğitim (Mektupla Eğitim) O İkinci Evre: Çoklu." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları