Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur."— Sunum transkripti:

1 ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

2 ZAMAN YÖNETİMİ

3 Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur. İşleri kısaltmanın yolunu bulmak Bazı işleri birleştirmek

4 Zamanı biriktirip yarına aktaramayız o zaman nasıl daha iyi harcayacağız ?

5 Yaptığın şeyleri daha hızlı yap Daha az şey yap

6 1. Önceliklerin Belirlenmesi

7 2. Hayır Diyebilmek

8 3. Hızlı İş Yapmak 1.Mevcut durumda zamanınız nereye gider? 2.Zamanımızı yaptığımız şeyler ve onları yapış şekline göre harcarız. Yaptıklarımızı yapış şeklimiz Yaptığı mız şeyler Doğru şey- Doğru Örnek: gerekli ve verimli bir toplantı gerçekleştirmek. Doğru şey- Yanlış Örnek: Önemli bir toplantıda iki saatin boşa harcanması. Yanlış şey- Doğru Örnek: Gerekli olmayan bir toplantıyı çok iyi bir şekilde gerçekleştirmek. Yanlış şey-Yanlış Örnek: Gerekli olmayan bir toplantıda herkesin zamanının boşa harcanması.

9 Ufak Taktikler 1 kağıda 1 kere dokun ! Planlama zamanı ayır ! E-maillere bakma zamanını yönet! Sosyal medya kullanımını yönet! Faaliyetlerini grupla ve benzerleri aynı zamanda yap! Seni kesintiye uğratanları tespit et. Kesintinin uzunluğu çalışmanı bölen kişinin rahatlık derecesiyle doğru orantılıdır. İşini mümkünse ayakta konuşup hallet. Toplantıya gündemdeki en önemli konuyu ele alarak başla.

10 ÇATIŞMA YÖNETİMİ

11 ÇATIŞMA NEDEN ÇIKAR? Farklı bakış açıları ve çıkar çatışmaları Yaşam deneyimi, kültürel arka plan Algı ve motivasyon farkları

12 FarklılıkÖrnek Neyin kritik olduğu algısıYöneticin direktiflerini ekip arkadaşınızdan daha önemli görürsünüz. Motivasyon ve niyetlerMeslektaşınız kişisel başarılarla siz kaliteyle motive olursunuz. Çalışma tarzıSorunları tek seferde çözmek, tek tek masaya yatırmak İletişim tarzıYazılı, sözel iletişim

13 ÇATIŞMALARDA NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? 1.Niyeti tespit et. Her hikayenin iki tarafı vardır.

14 2. Kendi imajımıza yönelik tehdit algısı

15 3. Sözcüklerin gücü ve aktif dinleme

16 4.Duyguların davranışa yansımalarını fark et. Satır aralarını oku. Eğer şöyle söylediyseniz; Şunu yapıyor,Şunu hissediyor, Toplantıda beni neden desteklemedin? Kendisiyle eş düzeydeki birinin nasıl davranması gerektiğine dair yargıda bulunuyor. Fikirlerine destek olduğunu düşündüğü arkadaşına karşı kızgınlık. Yeni strateji hakkındaki notlarımı niye göz ardı ettin? Bir başkasının niyetine atıfta bulunuyor. Liderlik yetenekleri hakkında endişeler

17 ÇATIŞMAYI NASIL YÖNETİRİZ? 1.Haftalık çatışma kaydı tutun. Neden oldu? Durum neydi vs. 2.Kalıbın var mı tespit et. Karşıyı mı suçluyorsunuz? Kaçıyor musunuz? 3.Hedefiniz karşınızdakini değil, etkileşime girme tarzınızı değiştirmek olmalıdır. Bu da kendi davranış değişikliğinizle olur.

18 4. Çatışmalardaki gerilimi azaltmak adına aynalama tekniğini kullanabilirsiniz. Bu, benzerlikleri ön plana çıkarıp diğer kişinin jest ve mimiklerine, beden diline ve konuşma tarzına uyum sağlamaya çalıştığımız tekniktir. https://www.youtube.c om/watch?v=LMeStH8g NIo

19 5. Stratejini belirle. Kaplumbağa mısın? Tilki misin? Ayı Teddy misin? Köpek balığı mısın? Yoksa baykuş musun? (Johnson ve Johnson, 1994)

20 6. Altı şapkalı düşünme tekniği

21 Teşekkürler… www.cerenkayalar.org ceren.kayalar@hotmail.com


"ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları