Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İNTERNET BANKACILIĞI İLE PERAKENDE BANKACILIĞIN GELİŞİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İNTERNET BANKACILIĞI İLE PERAKENDE BANKACILIĞIN GELİŞİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ."— Sunum transkripti:

1 İNTERNET BANKACILIĞI İLE PERAKENDE BANKACILIĞIN GELİŞİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

2 TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı - İlk internet fikri 2. Dünya Savaş’ı sonrası çıkmıştır. Fakat ilk çalışmalar 1960’lı yıllarda Amerika’da başlamıştır. Bugünkü anlamda ticarileşmesi ise 1990’lı yıllarda başlamıştır. - Türkiye’deki ilk internet çalışmalarını Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) başlatmış ve 1993 yılında ilk bağlantıyı gerçekleştirmiştir. Fakat ülkemizdeki internet kullanımının birkaç üniversite ve kamu kurumundan çıkıp genele yayılması yıllarını bulmuştur.

3 TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı - Günümüzde Kişisel bilgisayarların, akıllı cep telefonlarının, tabletlerin kullanımının artması ve geniş bant, üçüncü nesil (3G), dördüncü nesil (4G) gibi hızlı internetin yaygınlık kazanmasının sonucunda internet kullanımı önemli bir hız kazanmıştır.

4 TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı Dünyadaki İnternet Kullanımı ve Nüfus BölgelerNüfus (2015) İnternet Kullanıcısı 31/12/2000 İnternet Kullanıcı Sayısı (en son veriler) Toplam Nüfustaki Yaygınlığı Büyüme ( ) Kullanıcıların % Dağılımı Afrika1,158,353,0144,514,400318,633, %6,958.2 %10.3 % Asya4,032,654,624114,304,0001,405,121, %1,129.3 %45.6 % Avrupa827,566,464105,096,093582,441, %454.2 %18.9 % Ortadoğu236,137,2353,284,800113,609, %3,358.6 %3.7 % Kuzey Amerika357,172,209108,096,800310,322, %187.1 %10.1 % Güney Amerika615,583,12718,068,919322,422, %1,684.4 %10.5 % Avustralya37,157,1207,620,48026,789, %251.6 %0.9 % TOPLAM7,264,623,793360,985,4923,079,339, %753.0 %100.0 %

5 TEMEL KAVRAMLAR İnternet ve İnternet Bankacılığı Gelişmiş Bazı Ülkelerin İnternet Kullanım Oranları Ülke - BirlikNüfusKullanıcı SayısıKullanıcı Oranı %Verinin Yayın Tarihi Kanada , Avustralya , BAE , Güney Kore , Amerika , Japonya , Tayvan Avrupa Birliği , Türkiye ,

6 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı - İnternet bankacılığı, banka müşterilerinin para çekme ve yatırma işlemleri dışında neredeyse bütün işlemleri bizzat kendisinin yaptığı alternatif dağıtım kanallarından birisidir. Bankalar bu hizmeti oluşturdukları bir web sayfası üzerinden 7 gün 24 saat kesintisiz olarak ve internete bağlanılabilen her yerden yararlanılabilecek şekilde sunmaktadır (Yılmaz, 2007, s. 25).

7 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Diyagramı

8 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Avantajları

9 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Avantajları - Pazarda algılanan imajını geliştirme, - Pazar gelişimine daha hızlı ve iyi cevap verme, - Pazar yaygınlığını arttırma yani dünyanın her yerinden 7 gün 24 saat bankacılık hizmetlerine ulaşılabilir olma, - İnternet şubesini müşterilerine yeni satış ve tanıtım adına kullanma (Günay, 2013, s. 36),

10 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Dezavantajları - İnternet bankacılığının ilk kurulumu bankalara büyük miktarda yatırım maliyeti yükler ve uzun bir süre İnternet bankacılığı işlemlerinden bir kazanç sağlamak mümkün olmamaktadır. Fakat sektörde yoğun bir rekabet yaşandığı için, bankaların bu yatırımı yapmamaları durumunda rekabet güçlerinde azalış yaşanacaktır (Ketenci, 2005, s. 28). - Şubelerden, ATM’lerden, telefon bankacılığından ve internet bankacılığından alınan komisyon tutarları farklı olabilmektedir. Alternatif dağıtım kanallarında daha düşük maliyetli hizmetlerin sunulması bankalara, diğer kanallardaki fiyatlarını da aşağıya çekmeleri yönünde baskı oluşturmaktadır (Dağlı, 2007, s. 69).

11 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Dezavantajları - İnternet ortamında müşteriler, bankaların verdikleri hizmetlerin karşılaştırmasını kolaylıkla yapabilmekte ve müşteri avantaj sağlayan bankaya kolaylıkla geçebilmektedir. Bu durumda müşteri sadakati oluşmasını engellemektedir (Dağlı, 2007, s. 69). - İnternet bankacılığının yoğun olarak kullanılması, teknolojiyi zor kabul eden müşteriler açısından güçlükler oluşturur. Buda bankaların müşteri kaybetmesine neden olabilir (Yılmaz, 2007, s. 44)

12 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Dezavantajları - İnternet açık bir sistem olduğu için, bankalar gizli olan banka müşterilerinin bilgilerini korumak ve dolandırıcılık, yetkisiz bilgi erişimi gibi konuların kontrolü için daha aktif olmalıdırlar. Buda bankalar için hem ekstra bir risk hem de fazladan bir maliyet oluşturur. - İnternet bankacılığının ilk gününden bu güne yasal düzenlemelerde önemli bir mesafe alınsa da hala internet üzerinden yapılan bankacılık işlemlerine ilişkin hukuki uygulamalar eksik olabilmekte, buda müşteri ve banka arasında farklı yorumlara neden olabilmektedir (Yılmaz, 2007, s. 45).

13 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığı Dezavantajları - İnternet açık bir sistem olduğu için, bankalar gizli olan banka müşterilerinin bilgilerini korumak ve dolandırıcılık, yetkisiz bilgi erişimi gibi konuların kontrolü için daha aktif olmalıdırlar. Buda bankalar için hem ekstra bir risk hem de fazladan bir maliyet oluşturur. - İnternet bankacılığının ilk gününden bu güne yasal düzenlemelerde önemli bir mesafe alınsa da hala internet üzerinden yapılan bankacılık işlemlerine ilişkin hukuki uygulamalar eksik olabilmekte, buda müşteri ve banka arasında farklı yorumlara neden olabilmektedir (Yılmaz, 2007, s. 45).

14 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Gelişimi ve Kullanımı İnternet bankacılığının ilk örnekleri olarak kabul edilen “uzaktan bağlantı” ile “online bankacılık” 1980’li yılların başında ortaya çıkan teknolojik gelişmelerle başlamıştır. İlk olarak New York’ta 1981 yılında Citibank, Chase Manhattan, Chemical and Manufactures Hannover tarafından kullanılan “videotex” sistemiyle yapılmaya çalışılan bankacılıkla başlamıştır. Ancak sitemin ticari başarı elde edememesi ile popüler olamamıştır (Bapur, 2014, s. 24).

15 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Gelişimi ve Kullanımı İnternet bankacılığını 1995 yılında ilk kullanan Wells Fargo adındaki bir ABD bankasıdır. Ancak bu ilk sistem müşterilere işlem yapma imkanı vermemekte, yalnızca hesap hareketleri ve bakiye görüntüleme olanağı sağlamaktaydı (Buğdaycı, 2007, s. 25).

16 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Gelişimi ve Kullanımı

17 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Gelişimi ve Kullanımı

18 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi - Ülkemizde, internet bankacılığını müşterilerinin kullanımına 1997 yılında sunan ilk banka Türkiye İş Bankası olmuştur. Aynı yıl onu Garanti Bankası izlerken daha sonra sırasıyla Osmanlı Bankası, Pamukbank, Esbank, Akbank ve Yapı Kredi Bankası internet bankacılığı hizmetini başlatmıştır (Yılmaz, 2007, s. 29).

19 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi

20 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi

21 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi 2006 – 2014 Dönemi İnternet Bankacılığı İşlemleri Adedi (Bin) Yıl Finansal olmayan işlemler Para transferleri Ödemeler Yatırım İşlemleri Kredi Kartı İşlemleri Diğer finansal işlemler Toplam

22 TEMEL KAVRAMLAR İnternet Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi 2006 – 2014 Dönemi İnternet Bankacılığı İşlemleri Hacmi (milyon TL) YılPara transferleriÖdemeler Yatırım İşlemleri Kredi Kartı İşlemleri Diğer finansal işlemler Toplam

23 TEMEL KAVRAMLAR Mobil Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi 2011 – 2014 Dönemi Mobil Bankacılık İşlem Adedi (bin) Yıl Bireysel Aktif Müşteri Sayısı Finansal Olmayan İşlemler Para Transferleri Ödemeler Yatırım İşlemleri Kredi Kartı İşlemleri Diğer Finansal İşlemler Toplam İşlem

24 TEMEL KAVRAMLAR Mobil Bankacılığının Türkiye’de Gelişimi 2011 – 2014 Dönemi Mobil Bankacılık İşlem Hacmi (milyon TL) YılPara TransferleriÖdemelerYatırım İşlemleri Kredi Kartı İşlemleri Diğer Finansal İşlemler Toplam İşlem Hacmi

25 ARAŞTIRMA Araştırmanın Genel Çerçevesi Araştırmanın Amacı: Araştırma, Türkiye’de internet ve mobil bankacılığın kullanımı ile şube sayılarındaki (perakende bankacılık) değişim arasındaki ilişkiye cevap aramaktadır.

26 ARAŞTIRMA Araştırmanın Genel Çerçevesi Araştırmanın Kapsam ve Sınırları: Araştırma, 2006 – 2014 arası dönemi kapsamaktadır. Türkiye’de internet bankacılığı kullanımı 1997 yılında başlamasına rağmen 2006 öncesine ait istatistiksel verilere ulaşılamadığından 2006 yılı öncesi araştırmaya dahil edilememiştir.

27 ARAŞTIRMA Veri Analizi Bankaların Şube Sayıları YılŞube Sayısı

28 ARAŞTIRMA Veri Analizi Şube Sayısı ile İnternet Bankacılığı İşlemleri Korelasyon Matrisi

29 SONUÇ - İnternet bankacılığı işlemleri ile banka şube sayıları arasında yapılan korelasyon analizi sonucunda aralarında yüksek düzeyli pozitif ve anlamlı bir ilişki ortaya çıkmıştır. Bu durumda internet bankacılığı işlemleri arttıkça bankaların şube sayıları da artış göstermektedir. Bu da bize bankaların alternatif dağıtım kanalları artsa da şubelerin sayısının arttığını yani örgütsel açıdan birbirini desteklediğini göstermektedir.


"İNTERNET BANKACILIĞI İLE PERAKENDE BANKACILIĞIN GELİŞİMİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları