Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Muğla, 2010 Yrd. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis 1, Doç Dr. Sevinç Gülseçen 2, Betül Bayrakdar 2 1 İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Muğla, 2010 Yrd. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis 1, Doç Dr. Sevinç Gülseçen 2, Betül Bayrakdar 2 1 İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar."— Sunum transkripti:

1 Muğla, 2010 Yrd. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis 1, Doç Dr. Sevinç Gülseçen 2, Betül Bayrakdar 2 1 İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2 İstanbul Üniversitesi, Enformatik Bölümü

2 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA  Giriş  Internet Bankacılığı  Güvenli Internet Bankacılığı Eğitim Sistemi  Sonuç  Teşekkür

3 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA  Hizmet Sektörü  Bankacılık  Teknolojik Gelişmeler

4 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA Bankacılık sektöründe kullanılan alternatif dağıtım kanalları:  Otomatik Para Çekme Makineleri (ATM),  Çağrı Merkezleri Aracılığı İle Telefon Bankacılığı,  İnternet Bankacılığı.

5 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA  “İnternet bankacılığı; nakit para yatırmak ve çekmek dışında tüm bankacılık işlemlerinin kişinin bizzat kendisi tarafından yer ve zamandan bağımsız olarak bir bilgisayar aracılığı ile bankanın web sayfası üzerinden yapılan işlemlerdir” Altan (2004)

6 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA  Zaman bağımsızlığı,  Sıra beklemeksizin,  Yer bağımsızlığı (İnternetin olduğu her yerden),  Tüm bankacılık işlemlerinin yapılabilirliği (fiziksel para işlemleri dışında),

7 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA  İşletim sistemi açıkları,  Kullanıcı hesapları açıkları,  Paylaşımlar ve hizmetler,  Web tarayıcılarının açıkları,  Güvensiz yazılımlar ve casus yazılımlar,  Ağ ve internet üzerinden gelebilecek tehlikeler: virüsler, solucanlar, truva atları ve hacker saldırıları,  Tuş kaydediciler ve olta yöntemleri,  Numara çeviriciler,  Diğer olası tehditler,

8 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA Kimlik hırsızlığı (identity theft), bir başkasına ait kişisel bilgilerin yetkisiz olarak kullanılması suretiyle işlenen dolandırıcılık yöntemidir. Kimlik hırsızlığında dolandırıcıların en çok kullandığı yöntemler şöyle sıralanabilir:  Tuş kaydediciler (keylogger),  Ekran kaydediciler (Screenlogger)  Oltalama (Phishing)  Casus yazılım (Spyware)  Sosyal mühendislik.

9 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA Banka AdıMağdur SayısıÖdeme Sayısı Garanti Bankası9311 İş Bankası17- Koç bank12- Akbank49- TEB73 Yapı Kredi5611 Oyakbank13- HSBC11 Vakıfbank17- Kuveyt Türk21 Finansbank41 Ziraat5- Denizbank1- Fortis Bank1- Şekerbank3- Tekfenbank1- Turkishbank1- BankAsya1- www.sanalbankamagdurlari.com

10 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA  Güvenlik Kalkanı  IP numaralarının kısıtlanması,  Para Transferinde sınırlama,  Bazı hesapların internet Bankacılığında görünmemesi,  Şifrematik,  Sanal Klavye,  Resim Doğrulama.

11 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA Internet bankacılığı kullanıcılarını bilinçlendirmek amacıyla hazırlanan GIBES;  İnternetteki tehlikeler,  İnternetteki tehlikelerden korunma yolları,  Bilinçli internet okur-yazarlığı konularını içermektedir.

12 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA EKRAN GÖRÜNTÜLERİ

13 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA Internet bankacılığında bankalara düşen görevler :  Kendi sistemlerinin güvenliği sağlamak,  Müşterilerini internetteki olası tehlikelere karşı bilinçlendirmek,  Internet bankacılığı müşterilerine bilinçli internet okur- yazarlığı ile ilgili eğitimler vermek, hatta bu eğitimleri zorunlu kılmak,  Müşteri hesaplarında olağan dışı hareketleri tespit eden yazılımlar kullanmak,  Müşteri hesaplarında olağan dışı hareketler tespit edildiğinde müşteriyle en kısa sürede iletişime geçmektir.

14 Akademik Bili ş im 2010, Mu ğ la Üniversitesi, 10-12 Ş ubat 2010, MU Ğ LA Yard. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis ayvazzer@istanbul.edu.tr Doç. Dr. Sevinç Gülseçen gulsecen@istanbul.edu.tr Betül Bayrakdar betultar@gmail.com


"Muğla, 2010 Yrd. Doç. Dr. Zerrin Ayvaz Reis 1, Doç Dr. Sevinç Gülseçen 2, Betül Bayrakdar 2 1 İstanbul Üniversitesi, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Bilgisayar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları